Geld & Recht
alle pijlers
Webshop stuurt rekening na retour
maandag 26 oktober 2020 17:37
Ik heb 12 flessen douchegel besteld.
Op de site stond de fles met het witte plaatje waarvan ik wist dat de geur goed was.
Ik kreeg echter een andere versie, een roze plaatje( met avocado). Helaas ruikt deze ook heel anders
Webshop zegt dat dit alleen een nieuwe verpakking betreft. Dit is niet waar want de geur is anders.
Er zijn meerdere versies van dit merk en ik weet nu 2 die goed zijn qua geur, wat ik zoek. Het kan dat die 2e idd een nieuwe verpakking betreft vd eerste. Maar die zij stuurden is heel anders
Maar ik kon retourneren op eigen kosten.
Dit gedaan.
Maar nu heeft de webwinkel nog 6.50 open staan wat ik moet betalen. Zij zeggen dat dat kosten zijn die zij hadden en ik dat moet betalen. En dat zij geen fout hebben gemaakt.
Wel of geen fout doet er niet toe
De wet is duidelijk. Indien je alles terug stuurt vervallen al je kosten, ook de verzendkosten.
Wat zouden jullie doen? Mss als ik niet betaal wordt het heel groot met incassobureaus e.d. maar ja 6.50 is toch zonde geld dan ben ik 13.50 kwijt voor...niks
Op de site stond de fles met het witte plaatje waarvan ik wist dat de geur goed was.
Ik kreeg echter een andere versie, een roze plaatje( met avocado). Helaas ruikt deze ook heel anders
Webshop zegt dat dit alleen een nieuwe verpakking betreft. Dit is niet waar want de geur is anders.
Er zijn meerdere versies van dit merk en ik weet nu 2 die goed zijn qua geur, wat ik zoek. Het kan dat die 2e idd een nieuwe verpakking betreft vd eerste. Maar die zij stuurden is heel anders
Maar ik kon retourneren op eigen kosten.
Dit gedaan.
Maar nu heeft de webwinkel nog 6.50 open staan wat ik moet betalen. Zij zeggen dat dat kosten zijn die zij hadden en ik dat moet betalen. En dat zij geen fout hebben gemaakt.
Wel of geen fout doet er niet toe
De wet is duidelijk. Indien je alles terug stuurt vervallen al je kosten, ook de verzendkosten.
Wat zouden jullie doen? Mss als ik niet betaal wordt het heel groot met incassobureaus e.d. maar ja 6.50 is toch zonde geld dan ben ik 13.50 kwijt voor...niks
maandag 26 oktober 2020 17:48
Gedaan maar kreeg een algemene mail terugMinto schreef: ↑26-10-2020 17:44Als een bedrijf zich niet aan de regels houdt, kan je dit melden bij de Autoriteit Consument en Markt
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-meldi ... onsuwijzer
Met een voorbeeldbrief ( link) die ging over misleiding. Zij doen daar niks mee tov de shop denk ik.
Maar het gaat niet perse om dat het misleiding is maar gewoon het feit dat verzendkosten kwijtgescholden dienen te worden
Maar ik kan natuurlijk wel zelf zon brief opstellen met linkjes naar de regels...
maandag 26 oktober 2020 17:54
Ook als de verkoper een ander product heeft gestuurd dan besteld?
maandag 26 oktober 2020 17:57
Dus dat laten weten en niets betalen.gizzmo-returns schreef: ↑26-10-2020 17:51Bezorgkosten moeten retour gestort worden.
Kosten terugsturen zijn voor eigen rekening.
Sterker nog, als zij niet duidelijk aangeven dat de retourkosten voor de koper zijn, dan hoef je die zelfs niet eens te betalen volgens mij
maandag 26 oktober 2020 17:58
Maar dat is hier de discussie, zij vinden dat het wel correct is.ShaunTheSheep schreef: ↑26-10-2020 17:54Ook als de verkoper een ander product heeft gestuurd dan besteld?
maandag 26 oktober 2020 17:59
Dan ook niet . Dat is voor rekening webshop.ShaunTheSheep schreef: ↑26-10-2020 17:54Ook als de verkoper een ander product heeft gestuurd dan besteld?
Maar dat is hier de discussie
maandag 26 oktober 2020 18:03
Ja nou dat verlies neem ik
Dat is hun woord tegen mijn woord
Ik ruikdat het een andere geur is en op de verpakking stast ook groot met avocado en seabutter en op die witte staat mandeloil en zarter pflegeduft
Op die 2e verpakking die wel goed ruikt staat wel met avocodo en seabutter maar dan anders. En ander plaatje
Maar die 2e ruikt dus wel ook goed
Die zij stuurden is heel anders
Dat is hun woord tegen mijn woord
Ik ruikdat het een andere geur is en op de verpakking stast ook groot met avocado en seabutter en op die witte staat mandeloil en zarter pflegeduft
Op die 2e verpakking die wel goed ruikt staat wel met avocodo en seabutter maar dan anders. En ander plaatje
Maar die 2e ruikt dus wel ook goed
Die zij stuurden is heel anders
maandag 26 oktober 2020 18:06
*jaline* schreef: ↑26-10-2020 18:03Ja nou dat verlies neem ik
Dat is hun woord tegen mijn woord
Ik ruikdat het een andere geur is en op de verpakking stast ook groot met avocado en seabutter en op die witte staat mandeloil en zarter pflegeduft
Op die 2e verpakking die wel goed ruikt staat wel met avocodo en seabutter maar dan anders. En ander plaatje
Maar die 2e ruikt dus wel ook goed
Die zij stuurden is heel anders
Die witte stond dus op de site. Die heb ik besteld
maandag 26 oktober 2020 18:09
maandag 26 oktober 2020 18:30
Succes. Gewoon erbij vermelden dat jij hen al tegemoet komt door de retourkosten voor je rekening te nemen terwijl dat bij een verkeerd geleverd product ook al niet hoeft.
En als je niet betaalt, lijkt me sterk dat ze een incassobureau gaan inschakelen.