Geld & Recht alle pijlers

Webshop stuurt rekening na retour

26-10-2020 17:37 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 12 flessen douchegel besteld.
Op de site stond de fles met het witte plaatje waarvan ik wist dat de geur goed was.
Ik kreeg echter een andere versie, een roze plaatje( met avocado). Helaas ruikt deze ook heel anders

Webshop zegt dat dit alleen een nieuwe verpakking betreft. Dit is niet waar want de geur is anders.
Er zijn meerdere versies van dit merk en ik weet nu 2 die goed zijn qua geur, wat ik zoek. Het kan dat die 2e idd een nieuwe verpakking betreft vd eerste. Maar die zij stuurden is heel anders

Maar ik kon retourneren op eigen kosten.
Dit gedaan.
Maar nu heeft de webwinkel nog 6.50 open staan wat ik moet betalen. Zij zeggen dat dat kosten zijn die zij hadden en ik dat moet betalen. En dat zij geen fout hebben gemaakt.

Wel of geen fout doet er niet toe
De wet is duidelijk. Indien je alles terug stuurt vervallen al je kosten, ook de verzendkosten.

Wat zouden jullie doen? Mss als ik niet betaal wordt het heel groot met incassobureaus e.d. maar ja 6.50 is toch zonde geld dan ben ik 13.50 kwijt voor...niks
Ik zou een kostenspecificatie opvragen en even goed de voorwaarden lezen op de website.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze maar komen met hun incassobureau.. dat zou ik doen, helemaal niets dus!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
26-10-2020 17:38
Ik zou een kostenspecificatie opvragen en even goed de voorwaarden lezen op de website.
Ookal zou het op de site staan, het mag niet!
Je hebt geroken, dus een verpakking open gemaakt?
Toch niet
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 17:44
90.77% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:40
98.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
26-10-2020 17:43
Je hebt geroken, dus een verpakking open gemaakt?
Nou ja dus maar niks eruit gedrukt ofzo
Er zat geen plastic oid op.
Gewoon zon klik dop .. wat je ook in de winkel zou doen dus
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
26-10-2020 17:44
Als een bedrijf zich niet aan de regels houdt, kan je dit melden bij de Autoriteit Consument en Markt
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-meldi ... onsuwijzer
Gedaan maar kreeg een algemene mail terug
Met een voorbeeldbrief ( link) die ging over misleiding. Zij doen daar niks mee tov de shop denk ik.
Maar het gaat niet perse om dat het misleiding is maar gewoon het feit dat verzendkosten kwijtgescholden dienen te worden

Maar ik kan natuurlijk wel zelf zon brief opstellen met linkjes naar de regels...
Wat staat er in de voorwaarden?
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
26-10-2020 17:48
Wat staat er in de voorwaarden?
Wet gaat toch voor eigen gemaakte voorwaarden? ( denk ik?)
*jaline* schreef:
26-10-2020 17:49
Wet gaat toch voor eigen gemaakte voorwaarden? ( denk ik?)
Dat denk ik ook.
Wat staat er in de wet? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zou niks betalen en ze wijzen op de Wet koop op afstand.
Hunebed schreef:
26-10-2020 17:50
Dat denk ik ook.
Wat staat er in de wet? ;-)
Bezorgkosten moeten retour gestort worden.
Kosten terugsturen zijn voor eigen rekening.
gizzmo-returns schreef:
26-10-2020 17:51
Kosten terugsturen zijn voor eigen rekening.
Ook als de verkoper een ander product heeft gestuurd dan besteld?
gizzmo-returns schreef:
26-10-2020 17:51
Bezorgkosten moeten retour gestort worden.
Kosten terugsturen zijn voor eigen rekening.
Dus dat laten weten en niets betalen.
Sterker nog, als zij niet duidelijk aangeven dat de retourkosten voor de koper zijn, dan hoef je die zelfs niet eens te betalen volgens mij
ShaunTheSheep schreef:
26-10-2020 17:54
Ook als de verkoper een ander product heeft gestuurd dan besteld?
Maar dat is hier de discussie, zij vinden dat het wel correct is.
ShaunTheSheep schreef:
26-10-2020 17:54
Ook als de verkoper een ander product heeft gestuurd dan besteld?
Dan ook niet . Dat is voor rekening webshop.
Maar dat is hier de discussie
Alle reacties Link kopieren
Via de Consumentenbond of radar kun je vast wel een voorbeeldbrieven vinden die je in dit geval naar de webshop kunt sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ja nou dat verlies neem ik
Dat is hun woord tegen mijn woord
Ik ruikdat het een andere geur is en op de verpakking stast ook groot met avocado en seabutter en op die witte staat mandeloil en zarter pflegeduft

Op die 2e verpakking die wel goed ruikt staat wel met avocodo en seabutter maar dan anders. En ander plaatje
Maar die 2e ruikt dus wel ook goed

Die zij stuurden is heel anders
Alle reacties Link kopieren
*jaline* schreef:
26-10-2020 18:03
Ja nou dat verlies neem ik
Dat is hun woord tegen mijn woord
Ik ruikdat het een andere geur is en op de verpakking stast ook groot met avocado en seabutter en op die witte staat mandeloil en zarter pflegeduft

Op die 2e verpakking die wel goed ruikt staat wel met avocodo en seabutter maar dan anders. En ander plaatje
Maar die 2e ruikt dus wel ook goed

Die zij stuurden is heel anders

Die witte stond dus op de site. Die heb ik besteld
Alle reacties Link kopieren
Dank

Ik zoek ff op voorbeeldbrieven en stuur hem, per mail, op
Ik wist niet dat als je iets retour stuurt waar je zelf verzendkosten voor betaald, de webshop of winkel ook verplicht is die verzendkosten terug te betalen.

Vind het wel slecht van de winkel dat ze hun fout niet willen toegeven en dus ook niet de fout willen herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja internet staat vol slechte reviews van deze shop zag ik nu
Maar deze, goede geur, douchegel is heel moeilijk aan te komen
*jaline* schreef:
26-10-2020 18:07
Dank

Ik zoek ff op voorbeeldbrieven en stuur hem, per mail, op
Succes. Gewoon erbij vermelden dat jij hen al tegemoet komt door de retourkosten voor je rekening te nemen terwijl dat bij een verkeerd geleverd product ook al niet hoeft.
En als je niet betaalt, lijkt me sterk dat ze een incassobureau gaan inschakelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven