Geld & Recht alle pijlers

Wat zou jij doen met een miljoen?

22-11-2020 20:54 287 berichten
We hebben onszelf een lot cadeau gedaan voor Sinterklaas. Niet omdat we er veel van verwachten, maar omdat we avonden aan een stuk kunnen fantaseren over het winnen van een groot bedrag en dan met name wat we ermee gaan doen: welke reis gaan we maken, welk huis gaan we kopen, blijven we werken of niet, etc. Mooie dromen, waar het waarschijnlijk bij blijft :-D

We hebben 1/5 lot en de jackpot staat nu op 8,5 miljoen, geloof ik. In het meest gunstige geval winnen we dus 1,7 miljoen..
Man zou blijven werken, maar wel een dag of twee minder. Ik zou stoppen en eindelijk investeren in mijn eigen taartenbakkerij. We zouden een groter huis kopen met een mooie tuin, maar niet per se een exorbitante villa, gewoon wat groter en luxer dan nu.
We hebben al verschillende goede opties gezien op Funda.
We zouden ook een mooie reis door de Languedoc maken, dat staat al een paar jaar hoog op onze wensenlijst.
Oh, en er zou ook per direct een schoonmaakster komen, dat geld hebben we nu niet.

Dan houden we nog een shitload over en daar zouden we vast iets verstandigs mee doen, maar het is beduidend minder spannend om daarover te fantaseren, dus dat doen we voor het gemak maar niet. We focussen ons op de leuke zaken.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die zo kunnen genieten van het fantaseren :-D
Een ander huis kopen en ook een voor mijn schoonouders, zodat we allebei hypotheekvrij zijn.
Een groot goed onderhouden pand kopen in een studentenstad en de kamers verhuren. Van de opbrengst rentenieren.
Als er nog geld over is een klein ( niet al te ingewikkeld ) boerderijtje kopen met paardenstallen en de paardenstallen verhuren.
Van de opbrengst sparen voor een andere investering.
Hypotheek afbetalen en een vakantiehuis ergens in de bergen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Een huis kopen en een eigen bedrijf opstarten, maar ik win nooit wat dus ik blijf er zelf maar voor werken :"-(
Verhuizen. Per direct.


Naar een vrijstaand huis/boerderijtje, ik weet al welke/waar. Met genoeg ruimte voor een mega atelier en een klusruimte/schuur.

Speelkamers voor de kinderen en een auto voor mij die niet 17 jaar oud is en aangepast op mijn pijnklachten.

En inderdaad een schoonmaker/kok. 3x in de week. :-D
Alle reacties Link kopieren
Emigreren en daar een B&B overnemen. (we weten zelfs al welke).
Daar hebben we niet per se een miljoen voor nodig, maar wel om het AOW en pensioengat mee op te vangen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn studieschuld per direct afbetalen. En ik zou best wel willen verhuizen naar een vrijstaande woning lekker ergens waar het niet al te druk is

Voor de rest vind ik het wel prima zo
Alle reacties Link kopieren
Twee huizen naast elkaar kopen, zodat we naast mijn ouders wonen. Wel met een leuk tuintje.

Indien coronavrij, een weekje naar Ibiza met de kinderen.

En het allerliefst een paar keer per week een kok aan huis. Die kookt wat ík wil:)
Alle reacties Link kopieren
Huis kopen!
Of twee kleintjes, eentje in de stad en eentje in de natuur
smulrol wijzigde dit bericht op 22-11-2020 21:03
73.17% gewijzigd
En weer beginnen met roken, ik ben dan toch rijk dan kan het.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
22-11-2020 21:03
En weer beginnen met roken, ik ben dan toch rijk dan kan het.
Wat zonde. Wel fijn voor je erfgenamen
Alle reacties Link kopieren
Onbeperkt fysiotherapie, dry needling, massages, een infraroodlamp/sauna, bad en godmagwegweten wat nog meer om geen pijn te hebben. Lijkt me hemels.
En verder een klein huisje zonder buren in een bosomgeving en elke dag paardrijles. :heart:

Oh en een hulphond opleiden.
oohboy wijzigde dit bericht op 22-11-2020 21:06
5.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel tussen ons huidige huis helemaal opknappen van binnen en de rest op de bank laten staan of een ruimer huis kopen dat al helemaal af is van binnen en de rest op de bank laten staan. Of het sowieso nog even laten staan en wachten met eventueel verhuizen tot dochter naar de middelbare school gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hypotheek afbetalen. Nieuwe motor voor man kopen.

En een huisje ergens in Spanje. Met een beetje grond. En een autootje.

En dan stop ik met werken en ga ik half ik NL en half in Spanje wonen.
En daar iets van vrijwilligerswerk doen met zwerfdieren.
Alle reacties Link kopieren
Leuke meubels voor in huis kopen. En dan na zoveel jaar emigreren.
En beleggen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Als het echt genoeg is: stoppen met werken! De rest maakt me niet uit, maar dit zou heerlijk zijn.
Ouders en sibs een deel geven. Hutje op de hei kopen. Auto kopen. Investeren in mijn bedrijf.
Sowieso een modern ruim appartement aan het strand van Scheveningen mét zeezicht!!!
En niet meer werken.
Alle reacties Link kopieren
Ohh dat is echt een droom die uitkomt dan :cheer:
Ik zou minder gaan werken ( drie dagen in de week ipv vier) en een vakantiehuisje kopen in fuerteventura (canarisch eiland) op mijn favoriete plek !
Verder een wereldreis maken natuurlijk en af en toe er een paar weken tussenuit ( onbetaald verlof) voor een reisje hier en daar. ( even los van corona trouwens)
Verder de studieschuld af betalen van mijn vrouw en een bedrag schenken aan (schoon) ouders...gewoon omdat het kan :-D
smulrol schreef:
22-11-2020 21:04
Wat zonde. Wel fijn voor je erfgenamen
:lol:

Wordt ook al een paar keer een kok genoemd. Ook een leuk idee :idee:
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 21:15
0.53% gewijzigd
OohBoy schreef:
22-11-2020 21:04
Onbeperkt fysiotherapie, dry needling, massages, een infraroodlamp/sauna, bad en godmagwegweten wat nog meer om geen pijn te hebben. Lijkt me hemels.
En verder een klein huisje zonder buren in een bosomgeving en elke dag paardrijles. :heart:

Oh en een hulphond opleiden.
Onbeperkt manueel therapie/ elke week 1 of 2 x een echt goede massage zou ik ook fijn vinden ja. Zou ook schelen hier qua pijn.
Alle reacties Link kopieren
Iets groter energieneutraal huis kopen met een eigen oprit.
Hulp in de huishouding en een tuinman regelen.
Maximaal ouderschaps verlof aanvragen bij mn werkgever.
Huis van mn ouders (laten) moderniseren en hun vakantie kado doen naar keuze. (Liefst maand noorwegen met zn allen ofzo)
En de rest splitsen in een studie fonds voor mn dochter en een pensioenfonds voor mij.

O en mn ex/vader van mn dochter helpen aan n fijn huis.

Ofzoiets
Been there, done that, got the T-shirt.
Denk pandje kopen en verhuren.
Alle reacties Link kopieren
De helft op een spaarrekening zetten om een leuk pensioen te hebben.

Met de andere helft een huis of appartement kopen en verhuren.

De huur die ik trek gebruiken om af en toe een leuk reisje te maken in après-Corona-tijd.


Ik werk al maar deeltijds, ik heb geen zin in minder werken :-).
Zou me dood vervelen.

En beleggen zonder risico's brengt geen centiem op.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven