Geld & Recht alle pijlers

Wish en Ideal

28-11-2020 12:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week een kleine bestelling geplaatst bij Wish en betaald met Ideal.
Hoewel ik het vreemd vond dat er geen emailadres gevraagd werd, en dus geen bevestiging per email volgde, kan ik wel mn bestelling volgen via de app, tot dusver dacht ik we gaan het wel zien wanneer er iets geleverd wordt. Duurt sowieso lang, maar dat neem ik voor lief. Als het maar safe is.

Vanochtend zag ik dat het kattenspeeltje waar ik ook even naar had gekeken nu in prijs was verlaagd en waar ik vandeweek nog twijfelde, klikte ik nu op bestellen.
Met het idee weer te worden doorgeleid naar Ideal, maar dat gebeurde niet.
Wel was daarna ineens mn winkelwagen leeg.
Nu staat het artikel wel bij mijn bestellingen met als betaling: Ideal.
Het bedrag is echter niet afgeschreven, dat was waar ik even bang voor was, maar dat is ook mijn vraag, dat kán toch helemaal niet? Een Ideal betaling moet je toch zelf actief doen. Wish kan toch niet nu ze mijn bankrekening van de vorige bestelling weten een soort automatische afschrijving doen, onder de "noemer" Ideal?
Volgens mij kan dat niet nee. Kun je niet even bellen?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
28-11-2020 12:19
Volgens mij kan dat niet nee. Kun je niet even bellen?
Hun klantenservice loopt via bot met standaard antwoorden, levert niet zoveel op. Ik zag ergens een emailadres, daar zal ik wel heen mailen dan.
Het gaat echt om een bedrag van ongeveer 5 euro, dat is het ergste niet, maar om het principe. Als echter bij Wish het lijkt alsof ik betaald héb, terwijl dat niet zo is, vind ik dat ook niet fijn.
Ondertussen is mijn bestelling wel in behandeling. Wordt vervolgd.

Ondertussen vraag ik hier naar ervaringen van drummers met deze webshop, aangaande het betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wish hoeft zich niet aan de EU veiligheidsvoorschriften te houden, dus ik zou er sowieso niet kopen.
Nee, want met iDeal heb je altijd nog akkoord nodig met een code, dat is nou net het idee van iDeal.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
28-11-2020 13:32
Nee, want met iDeal heb je altijd nog akkoord nodig met een code, dat is nou net het idee van iDeal.
Dat is niet helemaal zo blijkbaar. Heb al 2x gehad dat ik iets bestelde bij een (Nederlandse) webshop en dat er na betaling nog een item kwam dat je ook kon bestellen. Dat heb ik ook niet apart betaald.
girasole3 schreef:
29-11-2020 23:01
Dat is niet helemaal zo blijkbaar. Heb al 2x gehad dat ik iets bestelde bij een (Nederlandse) webshop en dat er na betaling nog een item kwam dat je ook kon bestellen. Dat heb ik ook niet apart betaald.
Hoe bedoel je dat? Dat het bedrag voor tweede item na betaling ook apart werd geïncasseerd? Dus twee iDeal-betalingen?

Soms heb je natuurlijk ook dat je met iDeal toestemming geeft voor een incasso, vaak door €0,01met iDeal over te maken. Maar daar heb je dan wel akkoord voor gegeven.
Alle reacties Link kopieren
TO als ik het goed begrijp staat er niet per se dat je betaald hebt toch? Maar dat de betalingsmethode iDeal is. Dus zodra je betaalt is het niet meer in behandeling maar wordt het verzonden, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
30-11-2020 00:31
Soms heb je natuurlijk ook dat je met iDeal toestemming geeft voor een incasso, vaak door €0,01met iDeal over te maken. Maar daar heb je dan wel akkoord voor gegeven.

Ehh, dat zou ik nooit doen. Lijkt me voer voor oplichters.
Alle reacties Link kopieren
Het is goedgekomen inmiddels, doordat er een nieuwe melding kwam: Helaas, je bestelling is geweigerd.
Ik denk dat op de webshop per ongeluk de stap waarbij je betalen moet is overgeslagen, en is gelijk doorgezet naar betaald met Ideal. Bij controle bleek de betaling er niet te zijn, en is mijn bestelling uit het systeem gehaald.

Misschien is het maar beter zo.
chocolol schreef:
30-11-2020 00:54
Ehh, dat zou ik nooit doen. Lijkt me voer voor oplichters.
Nee, daarom zeg ik, dat zou een optie hebben kunnen zijn om te incasseren.

Het is wel verwarrend, want zelfs de overheid en bedrijven zoals de NS, Vattenfall, Waternet of KPN etc doen dat als je je rekening voor een aromatische incasso wil wijzigen. Je moet het natuurlijk niet op marktplaats of whatsapp doen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
30-11-2020 00:54
Ehh, dat zou ik nooit doen. Lijkt me voer voor oplichters.

Bij Netflix gaat dat ook zo, 0.01 cent overmaken om de eerste maand gratis te kunnen kijken en daarna via automatische incasso.

Bij wish en ali express koop ik niks, vertrouw dat toch niet helemaal. Als ik iets online koop is het via bol of andere betrouwbare webshops. Of k ga ouderwets de winkel in :proud:
hallodaar... schreef:
30-11-2020 21:18
Het is goedgekomen inmiddels, doordat er een nieuwe melding kwam: Helaas, je bestelling is geweigerd.
Ik denk dat op de webshop per ongeluk de stap waarbij je betalen moet is overgeslagen, en is gelijk doorgezet naar betaald met Ideal. Bij controle bleek de betaling er niet te zijn, en is mijn bestelling uit het systeem gehaald.

Misschien is het maar beter zo.
Wij hadden precies zoiets. Ik had per ongeluk eerst op achteraf betalen laten staan. Wat ik helemaal niet wilde, maar hee.. ik bestel nauwelijks daar dus t zal wel. Betaling gedaan, dacht ik want ik had wel rekening ingevuld etc etc.. De artikelen stonden echter nog in de winkelpand en konden later alsnog voldaan worden.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
30-11-2020 23:00
Nee, daarom zeg ik, dat zou een optie hebben kunnen zijn om te incasseren.

Het is wel verwarrend, want zelfs de overheid en bedrijven zoals de NS, Vattenfall, Waternet of KPN etc doen dat als je je rekening voor een aromatische incasso wil wijzigen. Je moet het natuurlijk niet op marktplaats of whatsapp doen.

:HA:
OohBoy schreef:
01-12-2020 17:43
:HA:
Ja, geld stinkt niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven