Geld & Recht alle pijlers

Kapper en andere verzorgingskosten duurder voor vrouw

02-01-2021 21:40 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Valt het jullie ook op dat je ala vrouw duurder uit bent dan een man qua kosten kapper, kleding, dagcreme, etc ,etc

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik woon samen en wij delen de vaste lasten, maar van je eigen rekening betaal je je eigen persoonlijke kosten die voor mij dus veel duurder zijn.

Gr R
Bij ons gaat alles op de grote hoop en dus ook vanaf.
Denk er nooit over na dat mijn verzorgings producten duurder zijn.
Ik werk parttime en mijn man fulltime. Maar geen rato ofzo gewoon alles op 1 rekening waar ook alles af gaat
Alle reacties Link kopieren
Nou hier niet hoor. Man gaat elke maand naar de kapper en ik maar 2x per jaar. En kleding is hij ook altijd duurder uit. Altijd merken en ik shop bij de H&M. Crème gebruiken we niet, maar ik gebruik weer meer shampoo en cremespoeling en hij meer gel 😀
Dit meen je toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met: hoe ga je ermee om?
Je koopt wat je graag zou willen hebben/gebruiken binnen je draagkracht, toch?
Alle reacties Link kopieren
Is toch prima wat je met je eigen geld doet dat over blijft! Jij vaker shoppen en naar de kapper en hij vaker naar de kroeg met vrienden, bijvoorbeeld hè.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, onze thuiskapster rekent 15 euro voor man en vrouw.
Scheerschuim, allebei hetzelfde, idem voor shampoo, tandpasta etc. Dagcreme ook beide dezelfde.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij vrij logisch dat de kapper duurder is voor een vrouw, die meestal toch d’r haren verft en weet ik wat allemaal.
Vrouwen hebben meer verzorgingsproducten, maar moet een man daar aan meebetalen dan?
Dat is de "pink tax"
https://www.listenmoneymatters.com/the-pink-tax/
Jufjoke schreef:
02-01-2021 21:44
Wat bedoel je met: hoe ga je ermee om?
Je koopt wat je graag zou willen hebben/gebruiken binnen je draagkracht, toch?
En dit inderdaad.
Dit bericht is toch niet echt?
Het is maar waar je voor kiest. Ik heb vaste zepen voor gezicht, lichaam en haar. Ik gebruik geen cremes of make up (heel af en toe maar) of haarproducten. Ik heb een flesje amandelolie en een blikje vaseline voor droge plekjes/als makeup remover/droge lippen. Ik scheer me niet vaak en heb goedkope mesjes.
Man gebruikt taft haargel, dove of nivea deo en douchegel, gilette scheermesjes.

Man is dus meer kwijt dan ik kwijt ben. (Al betalen wij dit gezamenlijk)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf trouwens verzot op mijn make up en mijn huidverzorging. Gaat niet van de gezamenlijke rekening, want niet gezamenlijk maar voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Het viel mij jaren geleden al op bij scheermesjes en -gel. Sindsdien gebruik ik herenmesjes en blauwe scheergel ipv roze :jump:

Ik woon alleen dus financieel maakt het niet zoveel uit.
Ik denk dat als je dingen tegen elkaar wegstreept, er onder aan de streep weinig verschil is.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
02-01-2021 21:45
Lijkt mij vrij logisch dat de kapper duurder is voor een vrouw, die meestal toch d’r haren verft en weet ik wat allemaal.
Vrouwen hebben meer verzorgingsproducten, maar moet een man daar aan meebetalen dan?
In een leuke relatie wel
mano28 schreef:
02-01-2021 21:45
Lijkt mij vrij logisch dat de kapper duurder is voor een vrouw, die meestal toch d’r haren verft en weet ik wat allemaal.
Vrouwen hebben meer verzorgingsproducten, maar moet een man daar aan meebetalen dan?
Het is raar dat je als vrouw meer betaalt. Niet alle vrouwen hebben lang haar. En er zijn ook legio mannen die hun haar verven. Het zou logischer zijn als je voor lang haar meer betaalt. Ongeacht je geslacht.
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 21:48
5.97% gewijzigd
Als je vindt dat je er teveel geld aan kwijt bent, ga je op zoek naar goedkopere alternatieven. Ik vind niet dat het voor een vrouw per definitie allemaal duurder is, is vaak een geval van keuzes maken.
Wij hebben trouwens geen aparte rekeningen.
anoniem_397987 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 21:49
Reden: Per,ongeluk de OP gequote
43.28% gewijzigd
mano28 schreef:
02-01-2021 21:45
Lijkt mij vrij logisch dat de kapper duurder is voor een vrouw, die meestal toch d’r haren verft en weet ik wat allemaal.
Vrouwen hebben meer verzorgingsproducten, maar moet een man daar aan meebetalen dan?
Meestal de haren verft????? Alsof iedereen dat doet.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
02-01-2021 21:42
Bij ons gaat alles op de grote hoop en dus ook vanaf.
Denk er nooit over na dat mijn verzorgings producten duurder zijn.
Ik werk parttime en mijn man fulltime. Maar geen rato ofzo gewoon alles op 1 rekening waar ook alles af gaat
Hier ook zo en gaat al 30 jaar goed. Nooit gezeik gehad over geld. Wij zijn samen dus dat ook.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-01-2021 21:47
In een leuke relatie wel
Wat heeft dat er nou mee te maken. Wij hebben een gezamenlijke rekening en daarnaast ieder een eigen rekening. Hoezo is mijn relatie dan minder leuk omdat ik mijn eigen oogschaduw betaal?
Alle reacties Link kopieren
Herenkleding is niet goedkoper dan dameskleding.
Basisverzorging (knippen, een likje nivea op je neus, deo, shampoo en wat gel in je haar) is bijna even duur.
Wat jij als vrouw verder doet is luxe. Je kunt het ook niet doen als je het zonde van je geld vindt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik heb dagcreme van estee lauder voor mijn huid. Mijn haar heeft ondersteuning nodig omdat het steil is dus ik betaal per keer 65 euro en mijn vriend 15 euro. Verder draagt mijn vriend werkkleding en heeft dus minder kosten om kleding te kopen.
Dus ja tuurlijk koop ik wat ik koop met mijn geld, alleen vind het wel eens oneerlijk dat een man met 15 euro kapperskosten en minder kledingkosten veel goedkoper uit is.
Vrouwen zijn duurder.. of zijn jullue het hier niet mee eens, kan natuurlijk ook, :)
captain_hindsight schreef:
02-01-2021 21:47
Het is raar dat je als vrouw meer betaalt. Niet alle vrouwen hebben lang haar. En er zijn ook legio mannen die hun haar verven. Het zou logischer zijn als je voor lang haar meer betaalt. Ongeacht je geslacht.
Qua verven wel. Knippen zou dan weer goedkoper kunnen zijn als alleen de puntjes eraf gaan, dan is het weer juist onlogisch als je met lang haar meer betaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dagcreme van estee lauder voor mijn huid. Mijn haar heeft ondersteuning nodig omdat het steil is dus ik betaal per keer 65 euro en mijn vriend 15 euro. Verder draagt mijn vriend werkkleding en heeft dus minder kosten om kleding te kopen.
Dus ja tuurlijk koop ik wat ik koop met mijn geld, alleen vind het wel eens oneerlijk dat een man met 15 euro kapperskosten en minder kledingkosten veel goedkoper uit is.
Vrouwen zijn duurder.. of zijn jullue het hier niet mee eens, kan natuurlijk ook, :)
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
02-01-2021 21:47
Het is raar dat je als vrouw meer betaalt. Niet alle vrouwen hebben lang haar. En er zijn ook legio mannen die hun haar verven. Het zou logischer zijn als je voor lang haar meer betaalt. Ongeacht je geslacht.
Daar gaat de vraag niet over toch? Zij vind het niet eerlijk dat ze duurder uit is dan haar vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven