Geld & Recht alle pijlers

Zit ik fout of niet????

21-01-2021 14:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie is als volgt, appartement gehuurd via de VVV. Betaald aan de VVV.

Wel is het zo dat VVV verhuurd voor de particulier, die was ook aanwezig in het appartement om te sleutel te geven, en binnen 2 tellen was ze weer weg.

Nadat we de spullen uit de auto gehaald hadden ect.. zien we steeds meer dingen om ons heen die nogal smerig zijn.

Er is tijdens ons verblijf bij de medewerkster via de telefoon contact geweest dat de boel niet echt schoon is. De naam van de medewerkster heb ik.

Vanwege de honden heb je een extra kosten post voor de eindschoonmaak, dat vind ik geen punt! Alleen lijkt het mij dan dat ik ook mag verwachten dat ik in een schoon appartement terecht kom.

Bij de VVV aangegeven in een uitgebreide mail met foto's hoe vies het was en gevraagd om een compensatie voor de schoonmaak kosten.

Nu zegt de VVV je had de verhuurder moeten bellen en die had het moeten oplossen en dat heeft U niet gedaan dus geen compensatie....
De VVV vermeld wel dat de verhuurder de schoonmaak kosten zal restitueren maar (al een paar dagen terug) heb nog geen cent gezien.

En toen dacht he??
Ik doe zaken met de VVV en toch niet met de verhuurder???
Een broek breng je toch terug bij de winkel waar je hem gekocht heb, en niet bij de fabriek??

wat is jullie idee hierover.
Alle reacties Link kopieren
VVV begin volgende week mailen dat je de restitutie nog niet ontvangen hebt. Of ze er nog even achteraan willen gaan bij de eigenaar.
Chocolade, altijd goed!
VVV in de vorm van toerist information?

Of bedoel je VVE?

En verder, het lijkt me heel normaal, dat een terugbetaling een paar dagen duurt. Bij het betalen van een factuur, heb je vaak ook een minimale betaaltermijn van 14 dagen, ik zou deze de verhuurder ook gunnen.
Alle reacties Link kopieren
VVV in de vorm van toerist information?
deze ja..
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, het gaat om een vakantiehuisje.
Dan zou ik harder gaan zeuren inderdaad.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Bij wie je moet zijn staat in de overeenkomst cq algemene voorwaarden. VVV zal hier waarschijnlijk al een tussenpersoon zijn dus dan zal je bij de verhuurder moet zijn en daar moeten klagen. Maar ik neem aan dat dit voor Corona is gebeurd of ben je zo een figuur die ondanks dat aan iedereen wordt gevraagd thuis te blijven toch lekker op vakantie gaat?
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
21-01-2021 14:48
Bij wie je moet zijn staat in de overeenkomst cq algemene voorwaarden. VVV zal hier waarschijnlijk al een tussenpersoon zijn dus dan zal je bij de verhuurder moet zijn en daar moeten klagen. Maar ik neem aan dat dit voor Corona is gebeurd of ben je zo een figuur die ondanks dat aan iedereen wordt gevraagd thuis te blijven toch lekker op vakantie gaat?
Ah, joepie, een moraalridder!

Wat is het probleem met een vakantiehuisje op Texel voor een week als gezin/huishouden?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
21-01-2021 14:48
Bij wie je moet zijn staat in de overeenkomst cq algemene voorwaarden. VVV zal hier waarschijnlijk al een tussenpersoon zijn dus dan zal je bij de verhuurder moet zijn en daar moeten klagen. Maar ik neem aan dat dit voor Corona is gebeurd of ben je zo een figuur die ondanks dat aan iedereen wordt gevraagd thuis te blijven toch lekker op vakantie gaat?
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
21-01-2021 14:48
Bij wie je moet zijn staat in de overeenkomst cq algemene voorwaarden. VVV zal hier waarschijnlijk al een tussenpersoon zijn dus dan zal je bij de verhuurder moet zijn en daar moeten klagen. Maar ik neem aan dat dit voor Corona is gebeurd of ben je zo een figuur die ondanks dat aan iedereen wordt gevraagd thuis te blijven toch lekker op vakantie gaat?


oja die algemene voorwaarden daar kan ik even kijken...
Hoewel ik die bij het boeken er niet bij gekregen heb
Vaak staat er op de boekingspagina wel een link naar de algemene voorwaarden of in je bevestigingsmail.
Alle reacties Link kopieren
meme 86 , nee die staat er niet heb ik al wel in de mail gezet die ik hun terug ga sturen...
We hebben nu al geboekt voor het eind van dit jaar en ook daar geen "algemene voorwaarden" bij gehad.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
21-01-2021 14:52
Ah, joepie, een moraalridder!

Wat is het probleem met een vakantiehuisje op Texel voor een week als gezin/huishouden?
idd een moraalridder die enkele doden in zijn directe omgeving heeft door corona.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
21-01-2021 16:24
idd een moraalridder die enkele doden in zijn directe omgeving heeft door corona.
En dus ga je er meteen maar vanuit dat ik iets gedaan zal hebben wat niet kan????
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
21-01-2021 16:28
En dus ga je er meteen maar vanuit dat ik iets gedaan zal hebben wat niet kan????
die reactie was niet op jou maar op de botte reactie van iemand anders.

Maar ik vind dat we ons allemaal moeten inzetten om het virus onder controle te krijgen en niet allemaal leuke uitjes gaan doen in corona tijd. Maar daar denken jullie blijkbaar anders over. Maar goed dat we een avondklok krijgen zodat mensen gedwongen worden om zich aan maatregelen te houden.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
21-01-2021 16:40
die reactie was niet op jou maar op de botte reactie van iemand anders.

Maar ik vind dat we ons allemaal moeten inzetten om het virus onder controle te krijgen en niet allemaal leuke uitjes gaan doen in corona tijd. Maar daar denken jullie blijkbaar anders over. Maar goed dat we een avondklok krijgen zodat mensen gedwongen worden om zich aan maatregelen te houden.
Ik hou me aan de maatregelen hoor. Ook als ik met mijn gezin ergens in een vakantiehuis ga zitten. Want dan nog is er dus niks te doen he. In Kutkrabbeveen is ook alles dicht. Alleen is het huis misschien net even anders, het uitzicht net even fraaier, de licht net even schoner en het huishouden net even minder dwingend. Zolang ik de grens niet over ga houd ik me prima aan de maatregelen.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
O gaat dit topic over Corona?
Ik dacht even wat anders.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Sorry :there:
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
21-01-2021 16:28
En dus ga je er meteen maar vanuit dat ik iets gedaan zal hebben wat niet kan????

Trek het je niet aan.
Wij hebben ook enkele dagen een huisje gehuurd, en even een andere omgeving was een verademing. En inderdaad, in kutjebroek is ook gewoon alles dicht en gelden precies dezelfde regels als thuis. Waar we ons ook netjes aan hebben gehouden uiteraard.
Neem aan dat het bij jou niet anders is TO, dus on topic weer.. vieze huisjes, het lijkt bijna standaard te zijn.
Ik zou er echt achteraan gaan, zeker omdat je foto's hebt.
Erg sterk sta je niet vrees ik, maar alleen al om het principe zou ik er werk van maken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook nog altijd aanvoeren dat je tijdens het verblijf de VVV direct hebt geïnformeerd en dat ze toen niet gezegd hebben dat je het direct met de verhuurder moest regelen.
Maar als je via booking.com een hotelkamer boekt en die is smerig dan ga je toch naar de receptie om het probleem op te lossen en ga je booking.com toch niet mailen/bellen? Tenzij je er met het hotel er echt niet uitkomt.

Het lijkt me dus logisch dat je eerst bij de verhuurder aan had moeten kloppen om het een en ander te regelen. Maar dat heb je volgens mij gedaan toch? Je had had eigenlijk ook eerst bij de verhuurder aan moeten kloppen over compensatie voor de schoonmaakkosten
Alle reacties Link kopieren
Even een andere omgeving was een verademing. En inderdaad, daar is ook gewoon alles dicht en gelden precies dezelfde regels als thuis. Waar we ons ook netjes aan hebben gehouden uiteraard.

We waren op een van de Waddeneilanden. vanwege het vuurwerk dat daar veel minder is dan thuis.

De vrouw aan de telefoon tijdens ons verblijf heeft toen niets gezegd over het melden bij de verhuurder. Ze heeft toen wel gezegd doe er foto's bij als dat kan. En die foto's spraken echt voor zich.

Gisteren laat op de dag nog een mail gehad, de verhuurder heeft de schoonmaak kosten terug gestort. En van de VVV krijgen we ook een deel van het geld terug. al met al een goed einde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven