Geld & Recht alle pijlers

Fooi aan boodschappenbezorger

23-01-2021 16:42 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig zwerft het door mijn hoofd als de Picnic of Albert heijn bezorger langs komt om boodschappen af te leveren. Geef ik hem een fooitje of niet? Wat doen jullie?

En als ik hem of haar dan wat geef, hoeveel geef ik dan? Een eurootje is dan misschien weer weinig, twee euro vind ik weer teveel.

Ik blijf het lastig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gedaan en ze reageren niet alsof ik iets vergeet of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef 2 euro ook bv aan de pizzabezorger.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat het een ongeschreven regel is dat je boodschappen bezorger geen fooi geeft (net zoals de pakket bezorgen) maar de pizza bezorger wel (blijkbaar)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of hij het aan mag nemen...

Ik doe het zelf niet, maar als je het wel wil doen, prima toch? Gewoon doen, áls hij het dus aan mag nemen.

Maar de gedachtegang van 1 euro is te weinig, maar 2 euro is teveel snap ik niet helemaal. Ik zou €1,25 oid toch wel een beetje vreemd vinden:)
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik nooit bij pakketbezorgers...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef de bezorger van de AH € 2,00 en soms als ik veel boodschappen heb € 3,00.
Hij moet bij mij wel een trap op en dat minstens 3 á 4 keer.
Het wordt in ieder geval altijd zeer gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef vaak wel (2-3 euro), maar ik vind het op dit moment wel raar om alles via een app te doen en om afstand te houden, maar dan is contant geld geven weer niet logisch omdat het een risico is.
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-01-2021 17:03
2.89% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef een euro als ik het in huis heb maar kan dan tijdens het overhandigen denken of het niet te weinig is.
Het is zo raar, maar ik sta er echt iedere bezorging bij stil, juist omdat ze volgens mij niet veel verdienen. Aan de andere kant vind ik dat dit weer niet mijn probleem is, de winstgevende supermarkten mogen en moeten hun personeel goed belonen, niet ik.

Maaltijden bezorgers geven we altijd fooi zonder hierover na te denken.
Ik ben enorm van de fooien, maar om de bezorger van de Ah wat te geven is nog nooit in mij opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de gang een mand staan met raiders twixen, marsen, snickers etc. Daar mogen ze dan zelf wat van pakken. Wordt erg gewaardeerd altijd. Als het erg warm is, kunnen ze ook een blikje fris krijgen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat ze nooit bezorgen maar nee zou ik njet doen denk ik. Net als dat ik pakket bezorgers ook geen fooi geef.
Maaltijdbezorgers inderdaad wel.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
23-01-2021 16:44
Ik heb het idee dat het een ongeschreven regel is dat je boodschappen bezorger geen fooi geeft (net zoals de pakket bezorgen) maar de pizza bezorger wel (blijkbaar)
Ja inderdaad, raar eigenlijk.
Is het echt vanzelfsprekend om maaltijdbezorgers een fooi te geven of zijn jullie gewoon gul? Nooit geweten dit, en vraag me nu af of ik aso ben.
Alle reacties Link kopieren
Nee zou ik niet doen. Ik vind fooien zo raar.
Iemand verdiend toch een salaris. Klaar uit.
Alle reacties Link kopieren
Als ik bezorg/verzendkosten betaal geef ik geen fooi. Wordt iets gratis afgeleverd dan wel.

Ik vind het snoepmandje een leuk idee met evt. wat drinken, die ga ik ook instellen. Ze zeulen zich rot met die boodschappen en het is nu topdrukte. Moet ik alleen mijn pubers bij het mandje vandaan houden, anders hebben de bezorgers nog niets :-x
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen werken bij een buurtsuper. Die bezorgen tegenwoordig best veel boodschappen thuis. Dus gewoon bij normaal vaste klanten die hier in het dorp wonen, niet via een app besteld. En van 1 oud dametje krijgen ze altijd 2 euro fooi.
Ik geef zowel de man die de boodschappen bezorgt als de maaltijd bezorger een fooi, de maaltijdbezorger meer overigens.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
23-01-2021 17:03
Ik laat ze nooit bezorgen maar nee zou ik njet doen denk ik. Net als dat ik pakket bezorgers ook geen fooi geef.
Maaltijdbezorgers inderdaad wel.

Dat zou me niet eens lukken. Die zijn alweer vertrokken voor je je pakket goed en wel in handen hebt. :rofl:
De AH-bezorger geef ik wel altijd fooi, ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen fooi geven. Geef je de vakkenvuller in de supermarkt ook iets als die wat voor je uit het magazijn gaat halen?
Alle reacties Link kopieren
Nooit, hij krijgt toch gewoon loon?
Bij mij hangt de fooi die ik geef af van hoe lekker de bezorger is.
Ik doe het nooit, ook niet bij maaltijdbezorgers.
Wij geven fooi.
Als we weten dat bezorgd wordt gaan we de beurzen leegtrekken op kleingeld. Dat leggen we neer en mag hij of zij zelf pakken. (Bij drempel deur).
Onze fooi is meestal rond 2,50.
Zou ik het via een app moeten overmaken zou ik het risico te groot vinden dat de fooi naar de baas gaat, en dat is niet de bedoeling. In dat geval geef ik geen fooi. Heb het wel eens gevraagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven