Geld & Recht alle pijlers

Naam garage onder kentekenplaat gewijzigd

23-01-2021 21:24 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn auto komt van een een Peugeot garage .
Nu doen mijn ouders het onderhoud bij iemand van iemand uit mijn klas van vroeger een auto monteur / auto dealer nu heeft hij onder het kenteken plaat zijn gegevens gezet.

Ik vind dit eigelijk best wel gek. Aangezien ik daar de auto niet gekocht heb en het ook geen positieve wijziging is in mijn ogen van een bekende Peugeot garage naar zijn voor- en achternaam en tel nummer.

Mag dit zomaar? Ik vind het nog al “ amateuristisch “ overkomen zo op de auto. Aangezien ik de auto daar niet gekocht heb.

Mag dit zomaar zonder te vragen ?

Totaal aantal stemmen: 125

Ja (37%)
Nee (63%)
linnylow wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:27
2.27% gewijzigd
Ik zou me er werkelijk waar niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je toch dat je dat niet prettig vind dat dat zonder overleg gedaan is en dat je het niet wilt.

Aan de andere kant denk ik wat maakt het uit.
Je auto rijd en als je erin zitzie je het niet.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet. Op onze auto heb ik sowieso geen gegevens van de dealer staan, zou niet weten waarom dat belangrijk zou zijn. Als ik een jas koop, hang ik er ook geen bordje aan met de naam en het adres van de winkel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Geen idee. Maar toen onze auto in onderhoud gingn bij de merkdealer hebben ze gevraagd of ze de kenttekenplaathouder (heet dat zo?) mochten vervangen met eentje van hun. Vond ik wel zo netjes.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het mag. De garage waar mijn auto in onderhoud is heeft destijds gevraagd of ze dat mochten wijzigen op t kenteken. Ik vond t prima zij onderhouden de auto toch dus willen ook war reclame
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Het is niet verboden, maar het is wel zo netjes om het even te overleggen.. Wat zei diegene toen je het ter sprake bracht?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Dat gebeurt heel vaak. Maar ik begrijp dat je er veel waarde aan hecht dat de naam van de dealer onder je nummerbord staat in plaats van “garage Jan” oid?
Als dat je enige probleem is ben je een gelukkig mens hoor.
En als je het echt zo vreselijk vindt ga je vragen om je oude nummerbordomlijsting of ga je naar de dealer om om een nieuwe te vragen.
Dan trek je die sticker er af.
Of doekje met terpentine er overheen.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:36
38.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn garage is van naam verandert en bij de onderhoudsbeurt vroegen ze toen kf de nieuwe naam erop mocht. Wel netjes inderdaad.

Maar je zegt “mijn auto” en “nu doen mijn ouders het onderhoud”. Ik weet niet waarom deze constructie er is natuurlijk, maar als mijn ouders ineens het onderhoud van mijn auto willen betalen mogen ze er met nagellak bloemetjes op tekenen hoor. Zou me hier niet druk om maken.
Het zou mij niet uitmaken welk merk eronder staat, maar ik vind het ook niet netjes dat dat niet in overleg is gegaan. Heeft hij het ook niet aan je ouders gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Vind dat best asociaal zonder overleg. Ik rij niet met reclame rond. Bij aankoop van een andere auto, haalt mijn man een zwarte kentekenplaathouder en gaat die erop.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dealer doet dat ook.
Nooit wakker van gekregen eigenlijk.

En waarom amateuristisch? Ik neem aan dat het een man is die zijn vak goed verstaat, anders moet je je auto daar ook beter niet heen brengen voor het onderhoud...
flipje2 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:42
56.70% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nee, hij heeft helemaal niets gevraagd gewoon bij de keuring gedaan ook bij 2 andere in de familie gebeurd allemaal zonder overleg .
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-01-2021 21:41
Nee, hij heeft helemaal niets gevraagd gewoon bij de keuring gedaan ook bij 2 andere in de familie gebeurd allemaal zonder overleg .
En nu is hun auto opeens minder waard?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-01-2021 21:44
En nu is hun auto opeens minder waard?
.
Gedaald in status, begrijp ik.
Rijdt ie dan ook minder lekker?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw auto en jouw kentekenplaathouder. Dus zonder te vragen mag hij of zij dat uiteraard niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had geapt met : “ hey Pietje, waarom heb jij het kenteken bord veranderd normaal vraag je dit toch even? “

Zijn antwoord is: hoi Rietje, sorry normaal vraag ik dat inderdaad even ben dat blijkbaar bij jullie vergeten of ik dacht dat ik dat al gevraagd had.


Nja 2 andere in de familie ook niet gevraagd maar goed ..
linnylow wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:49
2.68% gewijzigd
Oh joh dat gebeurd zo vaak, als je dat niet wilt haal je het er gewoon af? Of je laat je auto onderhouden bij de dealer :lol:
linnylow schreef:
23-01-2021 21:41
Nee, hij heeft helemaal niets gevraagd gewoon bij de keuring gedaan ook bij 2 andere in de familie gebeurd allemaal zonder overleg .
Nou dan zeg je dus: dat wilde ik niet, draai het maar terug?

Verder denk ik persoonlijk: lekker boeiend.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-01-2021 21:41
Nee, hij heeft helemaal niets gevraagd gewoon bij de keuring gedaan ook bij 2 andere in de familie gebeurd allemaal zonder overleg .
En nu ben je ernstig benadeeld? Waarom maak je er zo’n punt van?
Naniene schreef:
23-01-2021 21:49
Oh joh dat gebeurd zo vaak, als je dat niet wilt haal je het er gewoon af? Of je laat je auto onderhouden bij de dealer :lol:
Dit inderdaad, best hypocriet van je
Alle reacties Link kopieren
Je moet aan het eind van het jaar een rekening sturen van € 250,- voor gemaakte reclame.

Dat moeten ze mij dus werkelijk niet flikken. Ik wil ook op een nieuwe auto geen reclame van dealer of wat dan ook.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Dus je doet je auto in onderhoud bij een goedkopere garage, maar wilt graag rond blijven rijden met de naam van de duurdere merkdealer? Best lullig. Als je tevreden bent over je onderhoudsgarage maakt het toch niet uit? Gratis een nieuwe kentekenplaathouder.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-01-2021 21:48
Mijn moeder had geapt met : “ hey Pietje, waarom heb jij het kenteken bord veranderd normaal vraag je dit toch even? “

Zijn antwoord is: hoi Rietje, sorry normaal vraag ik dat inderdaad even ben dat blijkbaar bij jullie vergeten of ik dacht dat ik dat al gevraagd had.


Nja 2 andere in de familie ook niet gevraagd maar goed ..
Ze had een appje moeten sturen met:
.
He Pietje, wil je komende week de oude kentekenplaathouders weer even terug plaatsen? Bedankt!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven