Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Waar het hart van vol is.. Ik bedoel natuurlijk ‘belastingaangifte 2020’, heb de mods al verzocht de titel aan te passen :D
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik besteed het uit. Hoop dat mijn accountant er nog wat uit kan slepen voor me. Vorig jaar nog wel een mooi bedrag terug gekregen.
Lady_Day schreef:
16-02-2021 20:22
Ik besteed het uit. Hoop dat mijn accountant er nog wat uit kan slepen voor me. Vorig jaar nog wel een mooi bedrag terug gekregen.
Heb je zo’n ingewikkelde aangifte dan?
Ik verwacht weer zo’n 1500€ terug net zoals voorgaande jaren ( rente aftrek)
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 16-02-2021 20:25
1.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doe het meestal vrij snel. Krijg sowieso hypotheekrenteaftrek, dat gaat richting badkamer project volgend jaar. Verder niets om op te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben uitstel aangevraagd ivm de eigen onderneming van mijn vriend. Ik heb 2 weken geleden net de teruggave van 2019 gehad en mijn vriend zijn aanslag betaald. De definitieve KOT komt ook nog.

Dit jaar gaan we wel eerder aangifte doen over 2020 dan dat we over 2019 gedaan hebben, dat was me te laat.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
16-02-2021 20:23
Heb je zo’n ingewikkelde aangifte dan?
Valt mee. Huis gekocht en medische kosten. Ik heb er gewoon de energie niet voor dit jaar (vorig jaar ook niet).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd wel leuk om te doen en vind het dan wel jammer dat je na het bericht dat je aangifte ‘moet’ doen nog moet wachten totdat het ook daadwerkelijk kan. Ik verwacht geld terug te krijgen in verband met de inkomensafhankelijke combinatiekorting, altijd toch een flink bedrag. Ik gebruik denk ik een deel om extra te beleggen en de rest op de spaarrekening om nog wat spaarpotjes aan te vullen. Als er straks weer wat meer kan wil ik de komende jaren ook wat meer geld uitgeven aan leuke dingen doen in plaats van alles maar op te potten :) Ik ben een beetje spaarverslaafd haha..
Ik vind het dit jaar denk ik een stuk leuker dan anders. Moest vorig jaar iemand helpen met een ouderwetse papieren aangifte (lang verhaal) en dat vond ik best complex met redelijk ingewikkeld rekenwerk. Gelukkig doet het aangifteprogramma dat dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het altijd zo snel mogelijk. Lekker alles uitpluizen wat wel en niet kan. En de teruggaaf wordt hier in een studie gestopt om ja, fiscalist te worden..
Zodat we het daarna nog beter weten...
Lady_Day schreef:
16-02-2021 20:24
Valt mee. Huis gekocht en medische kosten. Ik heb er gewoon de energie niet voor dit jaar (vorig jaar ook niet).
Verstandig dan toch!!
Ik verwacht dat ik op nul uitkom. Heb vooraf al moeten betalen, dus die buit hebben ze vast binnen.

Ben wel van plan het snel te doen, kan ik het ook niet vergeten.
compleet of topic:

Ik lees hier: zaterdag kreeg ik bericht voor belastingsaangifte. Mag ik eens vragen? Werkt de post in Nederland dan op zaterdag of krijgen jullie zo een bericht via mail?

Bij ons (in België bedoel ik) kan je zo een bericht nooit op zaterdag krijgen, simpelweg omdat de post geen brieven rondbrengt op zaterdag. Hier is het een - door iedereen goed gekende - bruine enveloppe waarin 2x de invuldocumenten voor je aangifte zitten: 1 ex. om zelf te houden en 1 ex. om naar de belastingsdienst te sturen. Die enveloppe krijg je midden maart, begin april aan en elk jaar op 30 juni ten laatste moet de aangifte toekomen bij de betrokken dienst. Via computer mag je het ook doen, dat heet dan Tax on Web. De belastingsdiensten organiseren dagen dat je gratis naar hen mag komen voor de invulling van je aangifte. Zitten er daar zo'n 150 mensen (voor corona) te wachten. Vorig jaar werd je gebeld als je al eerder van hun dienstverlening had gebruikgemaakt.

Werkt dit in Nederland ook zo?

Ik houd zelf mijn hart vast voor de uitslag van de aangifte: terugtrekken, daar denk ik nog niet aan, als het bij enkele honderden euro bijbrengen blijft, dan zal ik blij zijn. Het geld dat aan alle corona-toestanden is uitgegeven, zal toch ergens van moeten komen!

En ik beloof het: ik doe het nooit meer, off-topic gaan.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 16-02-2021 20:44
11.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen bericht gehad. Wel al mijn materiaal aan mijn man doorgegeven, maar hij stelt het altijd uit tot het laatste moment omzet aan zijn boekhouder te geven. Dus het is altijd spannend.
Nee, in Nederland werkt het niet zo.
Zaterdag komt hier gewoon post

Op maandag nooit
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan het meteen op 1 maart in te vullen. Hebben voorlopige teruggave gehad maandelijks dus verwacht niet dat we nog veel terugkrijgen.

Als we terugkrijgen gaat het in spaarpot voor geplande reis in 2022
Alle reacties Link kopieren
Ik vul het zelf in.
Het geld wat we terug krijgen leggen we bij de verbouwing van onze slaapkamer. Overloop en badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de brief ook ontvangen. Ik ga 't zsm invullen. Ik ben benieuwd. Mijn eerste jaar alleen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een bericht gehad via de berichten inbox app.

Ik laat altijd mijn belasting aangifte doen. Die kijkt alle wegen zo na dat we het meeste terug krijgen. Heb ik geen zin in om te doen en kost gelukkig niet veel. Krijgen elk jaar een mooi bedrag terug vanwege koop huis:)

En laat dat altijd begin maart doen zodat we het ook optijd op de rekening hebben staan. Wij zetten dat geld op de spaar rekening en dan krijgt het uiteindelijk ooit een bestemming .
Alle reacties Link kopieren
De WOZ waarde van 2020 is hier nog niet bekend, helaas.

Ik krijg een paar honderd euro terug.
Die heb je al een jaar in huis

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... e-invullen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het altijd zo snel mogelijk. Even de vooraf ingevulde cijfers checken (nog nooit gehad dat die niet kloppen) en versturen. In normale jaren zijn er toch geen bijzonderheden die voor extra teruggave (of extra betaling) zorgen.
mammezel schreef:
16-02-2021 20:36
compleet of topic:

Ik lees hier: zaterdag kreeg ik bericht voor belastingsaangifte. Mag ik eens vragen? Werkt de post in Nederland dan op zaterdag of krijgen jullie zo een bericht via mail?

Bij ons (in België bedoel ik) kan je zo een bericht nooit op zaterdag krijgen, simpelweg omdat de post geen brieven rondbrengt op zaterdag. Hier is het een - door iedereen goed gekende - bruine enveloppe waarin 2x de invuldocumenten voor je aangifte zitten: 1 ex. om zelf te houden en 1 ex. om naar de belastingsdienst te sturen. Die enveloppe krijg je midden maart, begin april aan en elk jaar op 30 juni ten laatste moet de aangifte toekomen bij de betrokken dienst. Via computer mag je het ook doen, dat heet dan Tax on Web. De belastingsdiensten organiseren dagen dat je gratis naar hen mag komen voor de invulling van je aangifte. Zitten er daar zo'n 150 mensen (voor corona) te wachten. Vorig jaar werd je gebeld als je al eerder van hun dienstverlening had gebruikgemaakt.

Werkt dit in Nederland ook zo?

Ik houd zelf mijn hart vast voor de uitslag van de aangifte: terugtrekken, daar denk ik nog niet aan, als het bij enkele honderden euro bijbrengen blijft, dan zal ik blij zijn. Het geld dat aan alle corona-toestanden is uitgegeven, zal toch ergens van moeten komen!

En ik beloof het: ik doe het nooit meer, off-topic gaan.
Ja post komt ook op zaterdag.

En de belastingdienst stuurt aanslagen enkel aan het eind vd week zodat die in het weekend ontvangen worden. Dit ter voorkoming dat iedereen direct met stoom uit zijn oren aan de bel hangt. Je krijgt zo een afkoelperiode.

Post door de weeks van de belastingdienst is nooit betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven