Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dagtekening 8 mei, nog geen geld, maar al wel de brief in de brievenbus
Vaststelling inkomen: 29-04-2021.

Dit inkomen hebben wij geregistreerd op basis van uw definitieve aanslag inkomstenbelasting. Op deze aanslag heet dit uw verzamelinkomen.

Gaat deze datum dan nog een keer veranderen zodat je weet wat de dagtekening is en wanneer je het geld mag verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Feliz1990 schreef:
04-05-2021 11:31
Vaststelling inkomen: 29-04-2021.

Dit inkomen hebben wij geregistreerd op basis van uw definitieve aanslag inkomstenbelasting. Op deze aanslag heet dit uw verzamelinkomen.

Gaat deze datum dan nog een keer veranderen zodat je weet wat de dagtekening is en wanneer je het geld mag verwachten?
Nee, je inkomen is nu definitief. Het is nu wachten op de brief, daarin staat de dagtekening. Je kunt die straks terugvinden bij correspondentie.
Alle reacties Link kopieren
Feliz1990. Datum gaat niet veranderen. Ik had Datum vaststelling 23 april en ik kreeg gisteren pas bericht in mijn overheid. Dagtekening 11 mei.
Alle reacties Link kopieren
Blonde vraag: waar zie je die vaststelling inkomen? Bij je aangifte in Mijn Belastingdienst?

Hier 2e week maart de aangifte verstuurd maar er staat alleen nog 'aangifte ontvangen'. Eerdere jaren kreeg ik in mei uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Links bovenin, ga naar mijn gegevens en klik op inkomen 2020
Ons inkomen is vastgesteld op 26 maart, maar helaas nog steeds geen brief.

Andere jaren kregen we het geld altijd in mei, dus hopelijk dit jaar ook.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik heb bericht, dagtekening 11 mei.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
04-05-2021 13:43
Ons inkomen is vastgesteld op 26 maart, maar helaas nog steeds geen brief.

Andere jaren kregen we het geld altijd in mei, dus hopelijk dit jaar ook.
Dan is dat waarschijnlijk alleen nog maar een voorlopige vaststelling.
Cadou schreef:
03-05-2021 19:28
Dagtekening 8 mei, geld binnen vandaag zie ik net! Brief afgelopen weekend in mijn overheid.
Dat lijkt mij sterk, maar fijn natuurlijk als het zo is!
Oké. Dat duurt misschien nog 2 weken tot ik de brief krijg? Hoe was dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehad dat het geld al op de rekening stond voordat de brief kwam. Bij mij ook dagtekening 8 mei. Ik verwacht het voor die datum. Is altijd nog zo geweest.
Zaterdag in mijn overheid. Vandaag de brief. Dagtekening staat op 7 mei. Dus komt eraan. Heb op 1 maart net voor 07:00 verzonden 😄
:yes: dagtekening 11/5. Oh happy days!
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie met de teruggave doen? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bericht via de berichtenbox van mijn overheid met dagtekening 11 mei.
We hebben het de tweede week van maart ingevuld.
Ik denk dat het het laatste jaar is dat we iets terugkrijgen. Volgend jaar houdt de iack op.
Het geld van dit jaar spaar ik op, voor een verre vakantie volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
04-05-2021 22:33
Wat gaan jullie met de teruggave doen? :)
Een nieuwe elektrische fiets kopen. :blob:
Kimbritt schreef:
04-05-2021 14:55
Dat lijkt mij sterk, maar fijn natuurlijk als het zo is!
??
Nog nooit anders geweest hoor.
Ieder jaar geld binnen tussen de brief en de dagtekening. Nooit erna.

Wel hele simpele aangifte. Gedaan op 2 maart. Normaal altijd gelijk, maar zoals velen kwam ik er dit jaar niet op de eerste dag in.

Heb zowiezo een goede week, want vakantiegeld komt ook binnen deze week :yes:
Alle reacties Link kopieren
Deel op de spaar en een deel gebruiken voor kipjes en hok tuin beetje aanpassen en op knappen
mcsteamy schreef:
04-05-2021 22:33
Wat gaan jullie met de teruggave doen? :)
Mijn huis laten schilderen en er komt over een paar maanden een baby bij.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
04-05-2021 22:33
Wat gaan jullie met de teruggave doen? :)
3/4e deel gooi ik netjes op de spaarrekening , van overige 1/4e deel ga ik lekker winkelen :-D

en jij ?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het 'maar' een paar honderd euro. Dat gaat waarschijnlijk op de grote hoop voor de verbouwing van de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
04-05-2021 22:33
Wat gaan jullie met de teruggave doen? :)
We betalen er het restant van de gemeentebelastingen mee af. Een gedeelte gaat naar de spaarrekening voor de studie voor de kinderen en een gedeelte naar de gewone spaarrekening.
We hebben nog ongeveer 50 dingen die we in ons nieuwe huis willen gaan doen, dus het gaat op de grote spaarpot 'huis'.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen van de zomer een dakkapel op ons huis, het geld kunnen we mooi daarvoor gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven