Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
diedietje schreef:
19-02-2021 21:38
Vriendin van mij mocht op hetzelfde moment mobiel abonnement verlengen en dus nieuwe telefoon uitzoeken.
Mijn oude was nog best goed, dus die wilde ik op marktplaats verkopen. Wilde ze mijn oude telefoon gratis hebben want die was nog goed genoeg zodat zij haar nieuwe op marktplaats kon verkopen. Ze vond het maar gierig van mij dat ik de oude niet gratis aan haar wilde geven, want daar waren we toch vriendinnen voor..
Echt.. Sommige mensen hebben geen bord voor hun kop maar een betonnen plaat :bonk:
Oh yes, wat een heerlijk topic.

Een vriendin en ik gingen samen ergens een drankje doen en wat eten. We hadden ongeveer hetzelfde bedrag aan eten en drinken. Toen we gingen afrekenen, legde ze tot de cent nauwkeurig muntgeld neer voor haar deel. Misschien dat jullie het niet zien als gierige actie maar ik vond het echt een beetje gierig. Ze was ook niet bereid wat fooi te geven voor de goede service.
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
BO2punt0 schreef:
19-02-2021 19:54
Een vertegenwoordiger die hier de EHBO-dozen voor de zaak op orde had had ooit een hele gierige werkgever. Hij rijdt met een volle auto met EHBO-spullen, alles wat je maar kunt bedenken, omdat hij dus de hele dag bij bedrijven langs gaat om aan te vullen of te vervangen wat gebruikt of over datum is. Op een gegeven moment gebeurde er een ongeluk waar hij direct achter zat, en hij is daar eerste hulp gaan verlenen. Heeft zijn werkgever achteraf de verkoopwaarde van het spul wat hij gebruikt heeft 1 op 1 van z'n loon ingehouden...

En natuurlijk snap ik dat het de werkgever geld kost, maar kom nou toch. Als het een willekeurig ander bedrijfsbusje was met een EHBO-koffer in de auto was die ook gewoon weer door de werkgever aangevuld, dit was echt idioot.
Hij had er zo mooi een reclame van kunnen maken: onze verbandmiddelen altijd in de buurt als u ze het meest nodig hebt
nlies wijzigde dit bericht op 20-02-2021 00:14
1.11% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het ergste van het hele bevallenbijdetandarts-verhaal is dat deze man nu enorm veel negatieve reviews krijgt op Google. Hier zijn de meesten op de hand van de tandarts. Wat zijn dat voor mensen die een negatieve review achterlaten??
Alle reacties Link kopieren
Gierig tvp'tje.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
cequadrat schreef:
20-02-2021 00:12
Het ergste van het hele bevallenbijdetandarts-verhaal is dat deze man nu enorm veel negatieve reviews krijgt op Google. Hier zijn de meesten op de hand van de tandarts. Wat zijn dat voor mensen die een negatieve review achterlaten??
Mensen met weinig of geen juridische kennis, die menen de tandarts te moeten afvallen omdat het “in de krant staat” en er ook nog even overheen moeten plassen. Het is nogal een opgeblazen verhaal in de krant met quotes als “het is bizar dat ze mij een rekening durven sturen” waardoor sommige mensen wellicht ten onrechte denken dat dit soort kosten voor de tandarts hadden moeten blijven. Als je zelf geen ervaring hebt gehad als patiënt van de tandarts begrijp ik überhaupt niet dat je een dergelijke review plaatst. Ik vind het oprecht sneu voor de tandarts dat hij zo door het slijk wordt gehaald, terwijl hij volledig in zijn recht stond.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
cequadrat schreef:
20-02-2021 00:12
Het ergste van het hele bevallenbijdetandarts-verhaal is dat deze man nu enorm veel negatieve reviews krijgt op Google. Hier zijn de meesten op de hand van de tandarts. Wat zijn dat voor mensen die een negatieve review achterlaten??
Dat is echt absurd.
Tvp
diedietje schreef:
19-02-2021 21:38
Vriendin van mij mocht op hetzelfde moment mobiel abonnement verlengen en dus nieuwe telefoon uitzoeken.
Mijn oude was nog best goed, dus die wilde ik op marktplaats verkopen. Wilde ze mijn oude telefoon gratis hebben want die was nog goed genoeg zodat zij haar nieuwe op marktplaats kon verkopen. Ze vond het maar gierig van mij dat ik de oude niet gratis aan haar wilde geven, want daar waren we toch vriendinnen voor..
Maar dat is gewoon dom van die vriendin van je. Eerst een telefoon op afbetaling kopen (want dat is het principe van telefoon bij abonnement nemen) en die dan vervolgens verkopen. Neem dan een sim-only abonnement.

En niet gierig van jou. Jij wil je telefoon verkopen, zij mag hem kopen. Niet gratis krijgen.
Alle reacties Link kopieren
cequadrat schreef:
20-02-2021 00:12
Het ergste van het hele bevallenbijdetandarts-verhaal is dat deze man nu enorm veel negatieve reviews krijgt op Google. Hier zijn de meesten op de hand van de tandarts. Wat zijn dat voor mensen die een negatieve review achterlaten??
Het enige dat ik uit dit verhaal kan concluderen is dat deze vrouw ernstig in de geldproblemen zit en die €200 niet kon betalen. Anders maak je er niet zo’n heisa van natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
20-02-2021 10:37
Het enige dat ik uit dit verhaal kan concluderen is dat deze vrouw ernstig in de geldproblemen zit en die €200 niet kon betalen. Anders maak je er niet zo’n heisa van natuurlijk.

Misschien hoopt ze op een crowdfunding-actie, want ja, onverwachts een 3e baby #jeweettoch. ;-D

Voor de tandarts hoop ik dat de reacties naar beneden zakken en soort van in de vergetelheid raken. En dat hij/zij ondertussen gewoon een goedlopend klantenbestand heeft. Het zijn denk ik in elk geval geen reacties over behandelingen zelf, hoop ik, dat scheelt misschien.
Alle reacties Link kopieren
cequadrat schreef:
20-02-2021 00:12
Het ergste van het hele bevallenbijdetandarts-verhaal is dat deze man nu enorm veel negatieve reviews krijgt op Google. Hier zijn de meesten op de hand van de tandarts. Wat zijn dat voor mensen die een negatieve review achterlaten??
We kunnen misschien met z'n alle positieve reviews achterlaten op Google? Als tegen actie.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
20-02-2021 10:52
We kunnen misschien met z'n alle positieve reviews achterlaten op Google? Als tegen actie.
Geweldig...ik dacht het net ook. Weet alleen niet waar ik due reviews kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
cequadrat schreef:
20-02-2021 00:12
Het ergste van het hele bevallenbijdetandarts-verhaal is dat deze man nu enorm veel negatieve reviews krijgt op Google. Hier zijn de meesten op de hand van de tandarts. Wat zijn dat voor mensen die een negatieve review achterlaten??
Aan de schrijfsels te zien: paupervolk. En het spijt mij niet eens dat ik nu overkom als een gigantische hautaine snob. Als ik een bedrijf door Google trek en op dit soort reviews uitkom, vind ik het juist reclame. Zegt mij dat het een bedrijf is dat niet zwicht voor gedram en gedreig van amoebes die menen met ‘op me feesboek en twitter’ de ‘waarheid’ te gaan ‘vertellen’ hun zin kunnen doordrammen omdat ze te stom zijn om een contract te lezen en te onbeschoft om gewoon navraag te doen of een oplossing te zoeken.

Bij ons in het dorp ook een garagebedrijf dat een tiental van dat soort reacties heeft n.a.v. zo’n pauper. Sommige mensen snappen gewoon niet dat een occasion van 1500,- met APK niet gelijk staat aan ‘vijf jaar garantie, spiksplinternieuwe banden en gegarandeerd onderhoudsvrij de eerste zes maanden’. Zo stom dat die man niet 1500,- gaat teruggeven als ze na 11 maanden rijden erachter komt dat er nieuwe banden nodig zijn. Jammer voor de pauper dat het hele dorp klant is bij de garage dus het zal die man aan zijn reet roesten wat zo’n figuur op Google schrijft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw topic, hopelijk met veel leuke gierige acties.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-02-2021 11:48
Aan de schrijfsels te zien: paupervolk. En het spijt mij niet eens dat ik nu overkom als een gigantische hautaine snob. Als ik een bedrijf door Google trek en op dit soort reviews uitkom, vind ik het juist reclame. Zegt mij dat het een bedrijf is dat niet zwicht voor gedram en gedreig van amoebes die menen met ‘op me feesboek en twitter’ de ‘waarheid’ te gaan ‘vertellen’ hun zin kunnen doordrammen omdat ze te stom zijn om een contract te lezen en te onbeschoft om gewoon navraag te doen of een oplossing te zoeken.

Bij ons in het dorp ook een garagebedrijf dat een tiental van dat soort reacties heeft n.a.v. zo’n pauper. Sommige mensen snappen gewoon niet dat een occasion van 1500,- met APK niet gelijk staat aan ‘vijf jaar garantie, spiksplinternieuwe banden en gegarandeerd onderhoudsvrij de eerste zes maanden’. Zo stom dat die man niet 1500,- gaat teruggeven als ze na 11 maanden rijden erachter komt dat er nieuwe banden nodig zijn. Jammer voor de pauper dat het hele dorp klant is bij de garage dus het zal die man aan zijn reet roesten wat zo’n figuur op Google schrijft.
:$

Brilliant... enne +1
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nee alweer geen zinnige bijdrage, maar blijf dit het fijnste topic op het forum vinden.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mijn buurman een krent vinden?

Hier wordt best wat uitgeruild op straat qua spullen.
Daarvoor hebben we een straat-Facebook met heel vaak de vraag "wie heeft dit? wie heeft dat?"

3 keer raden om te beginnen wie daar het meest op zit om spullen te vragen en nooit iets zelf te hebben.

Een tijd geleden zie ik hem elders vragen waar ie 't goedkoopste hout kan vinden om zijn vuurschaal te vullen. Ik wil nog typen "buurman, bel gewoon eens aan bij je buren", maar hou mij in omdat ie hier dus sowieso minstens maandelijks staat.
En hij het toch écht een keertje zelf mag kopen.

Hij krijgt een boel tips zie ik.

3 keer raden wie hier de volgende dag alsnog om gratis hout voor zijn vuurschaal staat te bedelen bij man :roll: .
En nope, die had dat bericht niet gelezen, dus heeft hem braafjes weer eens hout à volonté meegegeven.



(Uiteraard moest dat vuurschaalfeestje met 7 of wat vrienden ook nog plaatsvinden op een donderdagnacht, maar dat zijn we intussen ook al gewend.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Iemand die bij de verjaardag van z'n beide ouders op is komen dagen zonder cadeautje "want de winkels zijn dicht". De ouders in kwestie hadden graag een cadeaubon gekregen van bol.com. Een boekenbon of bloemenbon hadden ze ook leuk gevonden, gewoon een bloemetje ook.
Degene woont trouwens vlakbij de AH, hij heeft een computer en weet ook hoe bestellen op internet werkt. Erg gierig, niet alleen qua geld, maar ook qua moeite doen voor iemand.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
20-02-2021 18:44
Iemand die bij de verjaardag van z'n beide ouders op is komen dagen zonder cadeautje "want de winkels zijn dicht". De ouders in kwestie hadden graag een cadeaubon gekregen van bol.com. Een boekenbon of bloemenbon hadden ze ook leuk gevonden, gewoon een bloemetje ook.
Degene woont trouwens vlakbij de AH, hij heeft een computer en weet ook hoe bestellen op internet werkt. Erg gierig, niet alleen qua geld, maar ook qua moeite doen voor iemand.
Dit is echt heel verdrietig :(
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
cequadrat schreef:
20-02-2021 00:12
Het ergste van het hele bevallenbijdetandarts-verhaal is dat deze man nu enorm veel negatieve reviews krijgt op Google. Hier zijn de meesten op de hand van de tandarts. Wat zijn dat voor mensen die een negatieve review achterlaten??
Ja bizar gedrag. Wonen, bij wijze van, aan de andere kant van het land en kennen die hele tandarts niet maar menen dat ze ook even hun zegje moeten doen op basis van een kansloos verhaal.
Echt te triest voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
20-02-2021 10:37
Het enige dat ik uit dit verhaal kan concluderen is dat deze vrouw ernstig in de geldproblemen zit en die €200 niet kon betalen. Anders maak je er niet zo’n heisa van natuurlijk.
Dan kun je het nog wel achter de schermen oplossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven