Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XII

19-02-2021 17:41 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 11 delen waren een groot succes. In deel 12 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Met iemand uit eten gaan. Er moest 56,- betaald worden. Ik dacht; we doen beide 30,- dan heeft het restaurant ook meteen wat fooi.
Dus ik leg 30,- neer. Zegt de betreffende persoon; oh doe jij 30,-? Dan hoef ik nog maar 26,-.

Ik denk dus nooit meer voor een ander (mijn fout) en wacht nu altijd totdat de ander eerst betaald heeft. Dan kan ik daarna zoveel fooi geven als ik zelf wil.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
20-02-2021 20:15
Met iemand uit eten gaan. Er moest 56,- betaald worden. Ik dacht; we doen beide 30,- dan heeft het restaurant ook meteen wat fooi.
Dus ik leg 30,- neer. Zegt de betreffende persoon; oh doe jij 30,-? Dan hoef ik nog maar 26,-.

Ik denk dus nooit meer voor een ander (mijn fout) en wacht nu altijd totdat de ander eerst betaald heeft. Dan kan ik daarna zoveel fooi geven als ik zelf wil.
Waarom zo omslachtig ? Je kan toch voortaan gewoon vragen, splitten? Geef je ook fooi? Ik wel.

Had je trouwens geen reactie gegeven dat die 30 euro zo afgerond is voor het fooi ?

Stuk duidelijker dan volgende keer gaan zitten wachten totdat de ander betaald. Kan ook gierig overkomen namelijk
Iemand die geen fooi geeft vind ik niet gierig. Die betaalt immers de rekening, Wel is het raar dat iemand minder wil betalen omdat jij fooi geeft.
Frutseltje1982 schreef:
20-02-2021 10:54
Geweldig...ik dacht het net ook. Weet alleen niet waar ik due reviews kan vinden.
www.zorgkaartnederland.nl denk ik.
PoezzinBoots schreef:
20-02-2021 23:24
www.zorgkaartnederland.nl denk ik.
Van deze website:
Hoe het werkt:
U vertelt wat u goed vindt aan uw zorgaanbieder en wat u niet goed vindt.

Uw mening helpt andere mensen bij het kiezen van een zorgaanbieder.

Op ZorgkaartNederland noemen wij dit een waardering geven.

U vult de vragen hieronder in.
U krijgt een e-mail van ZorgkaartNederland met een link er in.
U bevestigt uw waardering door op de link in de e-mail te klikken.
De redactie kijkt of u zich aan de regels heeft gehouden.
Na goedkeuring staat uw waardering op ZorgkaartNederland


Jammer dat ze paupereacties dan gewoon goedkeuren.
Oh nevermind, er staan maar drie reacties die gewoon normaal zijn. De kutreacties zijn al gewist. Jammer, ik had wel zin in wat ramptoerisme :hihi:
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
20-02-2021 23:24
www.zorgkaartnederland.nl denk ik.
Bedankt.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tandarts niet gierig, maar wel jammer dat hij de rekening heeft gestuurd.

Hoe vaak gebeurt het dat er een kind in je tandartspraktijk wordt geboren? Een mooi verhaal toch.

Hij had gewoon de kosten voor zijn eigen rekening moeten nemen, dat aan de vrouw vertellen en een bos bloemen met een beer naar de vrouw sturen. Zorg dat het in de pers komt. Dat is mooie reclame voor je praktijk.
Leergierig schreef:
21-02-2021 08:46
Ik vind de tandarts niet gierig, maar wel jammer dat hij de rekening heeft gestuurd.

Hoe vaak gebeurt het dat er een kind in je tandartspraktijk wordt geboren? Een mooi verhaal toch.

Hij had gewoon de kosten voor zijn eigen rekening moeten nemen, dat aan de vrouw vertellen en een bos bloemen met een beer naar de vrouw sturen. Zorg dat het in de pers komt. Dat is mooie reclame voor je praktijk.
Ik snap je punt ergens wel, maar ik snap de tandarts ook.

Die vrouw had zo snel mogelijk met een bos bloemen bij de tandarts langs moeten gaan om hem te bedanken voor de hulp. Of iemand anders namens haar laten gaan. Maar in plaats daarvan doet ze huilie huilie in de krant.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-02-2021 20:03
Dan kun je het nog wel achter de schermen oplossen.
Daar ben ik het mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
21-02-2021 09:11
Ik snap je punt ergens wel, maar ik snap de tandarts ook.

Die vrouw had zo snel mogelijk met een bos bloemen bij de tandarts langs moeten gaan om hem te bedanken voor de hulp. Of iemand anders namens haar laten gaan. Maar in plaats daarvan doet ze huilie huilie in de krant.
Misschien had ze dat ook nog wel gedaan als die rekening er niet al was geweest. Ze wist niet dat ze zwanger was en is plots bevallen en ook nog eens te vroeg dus dat kindje lag nog in het ziekenhuis. In die situatie snap ik dat je eerst dingen moet regelen zoals bij je werkgever dat je opeens per direct met bevallingsverlof ben, voor de baby (kleren, bedje, maxi cosi, opvang, flesjes ed als je geen bv geeft), de andere kinderen (wie blijft er bij hun als jij met de baby in het ziekenhuis zit) en ook voor een groot deel geschrokken ben en zorgen om het te vroeg geboren babytje hebt. Dat zoiets gewoon niet in de chaos van de eerste maand gebeurd. Of alleen als je die eerste maand ook de geboorte kaartjes al stuurt. En misschien dat al die regel en zorgen dingen ook mee speelt in hoe ze gereageerd heeft.

Ik vind het voor alle partijen een lastige situatie met betrekking tot de rekening. Ik vind het terecht dat de rekening bij de vrouw kwam, maar hoe stuur je die door? Ze is net bevallen, wist niks van de zwangerschap en kindje is te vroeg geboren. Een felicitatie kaartje mee sturen dan? En een brief waarom je de rekening door stuurt en bij welke verzekering ze die kan claimen als ze die heeft?
De reactie op de rekening was ook zeker niet goed, maar het artikel vind ik slechter/erger. Die journalist zou objectiver moeten zijn ipv het verhaal zo op zwiepen.
Alle reacties Link kopieren
MonaLisa31 schreef:
21-02-2021 09:31
Misschien had ze dat ook nog wel gedaan als die rekening er niet al was geweest. Ze wist niet dat ze zwanger was en is plots bevallen en ook nog eens te vroeg dus dat kindje lag nog in het ziekenhuis. In die situatie snap ik dat je eerst dingen moet regelen zoals bij je werkgever dat je opeens per direct met bevallingsverlof ben, voor de baby (kleren, bedje, maxi cosi, opvang, flesjes ed als je geen bv geeft), de andere kinderen (wie blijft er bij hun als jij met de baby in het ziekenhuis zit) en ook voor een groot deel geschrokken ben en zorgen om het te vroeg geboren babytje hebt. Dat zoiets gewoon niet in de chaos van de eerste maand gebeurd. Of alleen als je die eerste maand ook de geboorte kaartjes al stuurt. En misschien dat al die regel en zorgen dingen ook mee speelt in hoe ze gereageerd heeft.

Ik vind het voor alle partijen een lastige situatie met betrekking tot de rekening. Ik vind het terecht dat de rekening bij de vrouw kwam, maar hoe stuur je die door? Ze is net bevallen, wist niks van de zwangerschap en kindje is te vroeg geboren. Een felicitatie kaartje mee sturen dan? En een brief waarom je de rekening door stuurt en bij welke verzekering ze die kan claimen als ze die heeft?
De reactie op de rekening was ook zeker niet goed, maar het artikel vind ik slechter/erger. Die journalist zou objectiver moeten zijn ipv het verhaal zo op zwiepen.
Gewoon naar je WA verzekering, maargoed lijkt erop dat ze die niet heeft...
TinyTiny schreef:
21-02-2021 09:45
Gewoon naar je WA verzekering, maargoed lijkt erop dat ze die niet heeft...
Tja....

Ik vind heel veel van de situatie maar ga dat maar niet opschrijven.
diedietje schreef:
19-02-2021 21:38
Vriendin van mij mocht op hetzelfde moment mobiel abonnement verlengen en dus nieuwe telefoon uitzoeken.
Mijn oude was nog best goed, dus die wilde ik op marktplaats verkopen. Wilde ze mijn oude telefoon gratis hebben want die was nog goed genoeg zodat zij haar nieuwe op marktplaats kon verkopen. Ze vond het maar gierig van mij dat ik de oude niet gratis aan haar wilde geven, want daar waren we toch vriendinnen voor..
😱 wel leuk bedacht van d'r 🤣
Alle reacties Link kopieren
Gierige tvp, sorrryy
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
20-02-2021 23:41
Oh nevermind, er staan maar drie reacties die gewoon normaal zijn. De kutreacties zijn al gewist. Jammer, ik had wel zin in wat ramptoerisme :hihi:
Die staan bij de Google reviews.
-Darkside- schreef:
21-02-2021 09:57
Tja....

Ik vind heel veel van de situatie maar ga dat maar niet opschrijven.

+ Dat dit al aardig uitgekauwd was in het vorige topic.
PoezzinBoots schreef:
21-02-2021 10:29
+ Dat dit al aardig uitgekauwd was in het vorige topic.
Oh sorry, ik heb het vorige topic niet gelezen. Ik wist niet dat dat een vereiste was.
Yep.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
21-02-2021 12:11
Oh sorry, ik heb het vorige topic niet gelezen. Ik wist niet dat dat een vereiste was.
:whip: Heb je de toegangsvragen wel goed beantwoord dan? ;-)

(Sowieso aan te raden als je wel wat ramptoerisme kunt gebruiken. :hihi: )
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een keer in Turkije met een Turkse vriendin en we besloten om ergens een Turkse thee te drinken.

Toen de thee werd gebracht stond mijn vriendin er op om apart te betalen, ik vond dat wel een beetje.... nou ja... wat kost zo'n glaasje thee nou, en ik had het ook wel graag voor ons samen willen betalen.

Maar goed... zij wilde apart betalen, dus ik zoek muntjes in mijn portemonnee om mijn thee te betalen. Toen de ober weg was, barste ze in lachen uit. Blijkbaar had de ober mij een gierigaard genoemd. Hij zei dat "al die buitenlanders" zo gierig zijn en altijd alles apart willen afrekenen :-o .
Alle reacties Link kopieren
Nou, leuke vriendin Giselle...
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven