Geld & Recht alle pijlers

Overstappen energieleverancier

03-03-2021 11:49 8 berichten
Hoi,

Ik zit bij Essent en de einddatum van mijn 1-jarig vast contract is 31 maart. Nou ben ik vandaag overgestapt naar Innova, begin levering op 1 april.

Omdat ik bij mijn vorige leverancier toch een hoge jaarrekening gepresenteerd kreeg omdat ik volgensmij iets te laat overstapte (een andere oorzaak weet ik eigenlijk niet, maar heb me er toen niet in verdiept) ben ik toch wat huiverig en hoop ik dat het allemaal goed gaat deze keer.

Weet iemand of energieleveranciers (of specifiek Essent in dit geval) een opzegtermijn hanteren? Ik lees her en der 30 dagen, maar geldt dat ook bij een contract dat al afloopt?
Van Essent heb ik een mail ontvangen dat op 1 april via hun mijn contract overgezet wordt in flexibele tarieven..
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben allemaal wel een opzegtermijn van 30 dagen, maar als je contract afloopt en je hebt aangegeven bij Innova dat je dus de dag na afloopt over wilt, dan gaat dat bij mij eigenlijk altijd goed. Bij twijfel, bel/chat even.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Als je overstapt, stopt je nieuwe leverancier het contract in het centrale systeem, en dan is je oude contract automatisch eruit en dus opgezegd.
Alle reacties Link kopieren
Check ook altijd of de meterstanden kloppen op je factuur. Als je geen slimme meters hebt moet je ze zelf doorgeven aan je nieuwe leverancier. Die zet ze in het centrale systeem. Als je geen standen doorgeeft worden de meterstanden geschat. De eindstand bij de oude leverancier moet altijd gelijk zijn aan de beginstand bij de nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs overgestapt van Essent naar een ander. Heb nog drie weken in het flexibele tarief gezeten want de nieuwe leverancier kan eea niet zo snel verwerken, onder andere door de (ik dacht) twee weken bedenktijd. De kosten van dat flexibele tarief vielen me tegen maar waren overleefbaar.
De volgende keer ga ik eerder op jacht naar een nieuw contract.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt een hoge jaarrekening omdat je meer hebt verbruikt dan je hebt voorgeschoten.

Heb je je meterstanden doorgegeven?
Hoeveel voorschot betaal je nu? Hoeveel ga je betalen bij de nieuwe aanbieder?
Alle reacties Link kopieren
Variabele tarieven hoeven niet duurder te zijn dan vaste. Het zit hem meer in de tijd dat je je jaarnota ontvangt. Als dat bijvoorbeeld in november is geweest en je nu een maandbedrag hebt betaald dat gebaseerd is op een jaar, en je stapt na de wintermaanden over, kan dat inderdaad heel duur zijn.
Kaasschnitzel schreef:
04-03-2021 21:30
Variabele tarieven hoeven niet duurder te zijn dan vaste. Het zit hem meer in de tijd dat je je jaarnota ontvangt. Als dat bijvoorbeeld in november is geweest en je nu een maandbedrag hebt betaald dat gebaseerd is op een jaar, en je stapt na de wintermaanden over, kan dat inderdaad heel duur zijn.
Dit is wel een goede om te weten! Nooit bij stil gestaan.

Ik ben van Essent overgestapt naar Innova nu. Heb er vertrouwen in dat dat goedkomt en bij Essent krijg ik 30 euro terug over het jaar (beter iets dan niets :)). De bonus heb ik ook al op mijn rekening, erg fijn.

Dank voor jullie antwoorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven