Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld geef je maandelijks uit aan je hond?

22-04-2021 21:17 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd op het topic over kosten van kinderen vraag ik me af wat jullie kwijt zijn voor jullie hond. Mijn hond van 25 kg krijgt droogvoer waar ik per maand 21 euro voor betaal. Ze gebruikt medicijnen die ongeveer 10 euro per maand kosten. Verder koop ik af en toe een speeltje of een kluif,
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar de ‘kosten’ even gedeeld door 12 en dan kom ik uit op 145,- all in. Onze hond die is overleden was duurder: hij kostte 165,- per maand all in. Maar die was ook groter en had vaak last van eczeem.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Geen hond maar 2 poezen: 80-100 € per maand denk ik
Alle reacties Link kopieren
200-250€ zeker wel, hij weegt 45 kg. Mijn hond eet voornamelijk vers en sowieso geen droogvoer. Veel kluiven, speeltjes, trainingstuig en uitjes. Hondenras wat echt bezig moet blijven om hanteerbaar te blijven. Ook minder gaan werken om hier meer tijd voor te hebben. Tuin verbouwd etc.
De hond van mijn ouders is een dure. Heeft een hartkwaal door ouderdom en die medicatie kost iets van 150 euro per maand, en dan nog de brokken a 44 euro per maand. De dagelijkse dental sticks en kluifjes. Laatst ook een paar keer dierenarts...

Maar hij heeft ook jaren niks gemankeerd dus als je het dan over een heel hondenleven rekent dan valt het nog mee.
Twee honden hier, een van 16 kg en een van 20 kg.
Ik haal eens in de twee weken voor 65 euro Carnibest. En verder ook nog zo'n 10 euro aan gedroogde vleessnacks.
Verder gebruiken beide honden medicatie. Voor de ene hond komt dat op pakweg 70 euro per maand, voor de ander blijft het bij ongeveer 10 euro per maand.
Mijn oudste van 13 gaat ivm artrose in haar rug (spondylose) elke maand naar de fysio. Dat kost ook 65 euro per maand.
En voor de dierenarts reserveren we 50 euro per hond per maand. En aangezien ik dus een bejaarde hond heb en de andere een notoire pechvogel is, gaat dat ook op.

Per hond geven we dus zo'n 200 euro per maand uit.
Daar bovenop komt dan nog de incidentele uitgave aan bv een nieuwe mand etc.
Alle reacties Link kopieren
2 kleine honden.

KVV (carnibest) krijgen ze beide, ik sla altijd groot in en betaal dan ongeveer 60 euro per maand.
Voor beide een verzekering, kosten voor 2: 50 euro per maand.
Botjes/Kluifjes: 25 euro per maand
Speeltjes/mandje/kleedje/tuigje misschien 100 euro per jaar dus minder dan 10 euro per maand.
1 keer per jaar dierenarts voor inenting en check: 120 euro :12 = 10 euro per maand

Dus 155 per maand voor 2 honden samen.

Wel de kanttekening dat de jongste van de 2 een abbo heeft op de dierenarts dit jaar en ik dus ongeveer 150 euro eigen kosten extra kwijt was (verzekering heeft de rest vergoed).
silent-witness wijzigde dit bericht op 22-04-2021 21:37
1.49% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 200 euro per maand aan "vaste lasten". Dat zijn voer, dagopvang 2x per week, gemeentelijke hondenbelasting en de standaard zorgkosten (vaccinaties, ontwormen, anti-vlooienspul).

Incidenteel kopen we wel eens een nieuwe riem/mand, wat snacks of een nieuw speeltje, ik denk dat dat alles bij elkaar zo'n 100-200 euro per jaar is.

We hebben geen zorgverzekering dus als ze echt eens iets heeft betalen we dat uit eigen zak. Dat valt voor deze hond tot nu toe erg mee gelukkig.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 22-04-2021 22:03
15.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alleen even het eten. Dat is voor 3 honden ongeveer 15 euro per maand. Gewichten van de honden zijn, 7, 14 en 20 kg. Kluifjes e.d. doe ik niet aan.
Tot nu toe zijn de dierenartskosten ook nog niet hoog. Jongste hond is 7 en heeft al 6 jaar geen dierenarts gezien, de middelste is 8 en heeft al geen 7 jaar de dierenarts gezien. De oudste is 12. Die heeft vorig jaar 1x keer de dierenarts gezien ivm gebitsreiniging. Koste 120 euro. Daarvoor ook al in geen 11 jaar naar de dierenarts geweest. Ik heb geen verzekeringen afgesloten.
En dan koop ik nog 1x per jaar serestobanden (vlooienbanden). En die zijn voor de drie honden samen ongeveer 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
@Swift98
Heb jij kleine honden? 15 euro voor 3 honden lijkt heel erg goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
22-04-2021 21:41
@Swift98
Heb jij kleine honden? 15 euro voor 3 honden lijkt heel erg goedkoop.
Ik koop wat groter in en ben dan 43 euro kwijt en daar doen mijn honden ongeveer 6 tot 7 weken mee. De kleinste is 7 kg en de zwaarste is ongeveer 20 kg
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
Ik schat tussen de 100-125 euro per maand. Hij is nu 14 maanden. Krijgt vers voer. Wat kluiven. Beloningssnoepjes. Eerste maanden wel veel geld kwijt geweest aan de dierenarts maar dat is nu minder.
Alle reacties Link kopieren
Voer: paar tientjes in de maand
Kluifjes, keer ontvlooien: nog een paar tientjes
Dagopvang 1 tot 2x per week: 60 - 120 euro per maand

Gezonde hond van 10 kg.
Alle reacties Link kopieren
70 euro voer maar daar doe ik iets langer mee dan een maand. Meestal komen er nog wat kauw dingen bij rond de 15-20 euro in de maand. Toevallig pas naar de dierenarts geweest voor alle vaccinaties en tekentablet toen was ik 110 euro kwijt maar dan ben ik wel weer het hele jaar voorzien in principe (hoop ik dan) en een deel van de vaccinaties hoeft maar 1x per 3 jaar. Een keer in de zoveel tijd laat ik zijn ontlasting controleren op wormen, maar hij heeft ze nooit die zijn 23 euro. Dan heb ik dus geen tabletten meer nodig.

Grote hond van net geen 40 kg.
swift98 schreef:
22-04-2021 21:45
Ik koop wat groter in en ben dan 43 euro kwijt en daar doen mijn honden ongeveer 6 tot 7 weken mee. De kleinste is 7 kg en de zwaarste is ongeveer 20 kg
Welk voer geef je. Het maandelijkse bedrag voer voor 3 klinkt idd heel aanlokkelijk. En blijkbaar doen ze het er voortreffelijk op!
Ik lees even mee.

Verbaas me over de bedragen die worden genoemd.

Hoe vaak is een preventief bezoek aan de tandarts aan te raden?
Ik lees ook mee, ik heb geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Millie-x schreef:
22-04-2021 22:12
Ik lees even mee.

Verbaas me over de bedragen die worden genoemd.

Hoe vaak is een preventief bezoek aan de tandarts aan te raden?
Voor een jong dier zonder problemen: ongeveer 1 X per jaar?
Je komt dan voor de standaardvaccinaties (de ‘cocktails’ gaan om de twee jaar maar als je je hond meeneemt op vakantie heb je bepaalde extra vaccinaties nodig plus bewijs). Een ‘staaltje’ uitwerpselen inleveren voor het lab om te checken op wormen: eens in de zes maanden (dan betaal je geen consult want hond niet mee).
Alle honden die ik heb gehad gingen minstens 1 x per jaar naar de DA. Met jonkies (de ‘opstartkosten’) en bejaarden (vooral gebit en kwaaltjes) vaker.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
22-04-2021 22:10
Welk voer geef je. Het maandelijkse bedrag voer voor 3 klinkt idd heel aanlokkelijk. En blijkbaar doen ze het er voortreffelijk op!
ik geef het goedkoopste voer van dr.wooof Regular 28 kg. 40 euro en daar komen dan nog 3 euro bezorgkosten overheen
Ik heb net geprobeerd om een poll aan te maken om te turven welke honden forummers zoal hebben. Helaas kon ik geen 10 opties (9 rasgroepen en 1 overig) aanmaken.

Iemand enig idee hoe ik het op een andere manier kan doen? :puppy:
Mijn hond krijgt elke dag 150gr nat hondenvoer, 1 beefstick en 1 dentastick. Per week 100gr rosbief en 100 gr kip. Dat is 65 euro per maand.

Ik koop vrij veel speeltjes voor hem. 100 euro per jaar aan knuffels, balletjes.

Hij heeft 2 dekbedden om te slapen. 1 als matras en 1 als echt dekbed. 100 euro per jaar.

Dierenartskosten heb ik nauwelijks. 50 per jaar.

Spul voor vlooien wormen etc. Andere dingen die hij nodig heeft. Voerbak riem etc. Ik weet die bedragen niet.

Ik schat 100 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
swift98 schreef:
22-04-2021 22:27
ik geef het goedkoopste voer van dr.wooof Regular 28 kg. 40 euro en daar komen dan nog 3 euro bezorgkosten overheen
Ik heb ook gekeken naar voer van dr. wooof. Ik kon geen ingredientenlijst met hoeveelheden vinden bijv. gevogelte 10%.
Alle reacties Link kopieren
10 euro per maand aan eten (koop het in via een vertegenwoordiger die ik ken), ongeveer 20 per maand voor pijnstilling op dit moment, soms nog kluiven maar als ik het terug reken is dat misschien 3 euro per maand.
kihei wijzigde dit bericht op 22-04-2021 22:44
0.00% gewijzigd
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Hier zo’n 300 euro per maand.

Het is een grote hond, en de kosten voor alles - van verzekeren en medicatie tot voer en speeltjes en kussens - zijn dus sowieso flink hoger dan voor kleinere honden.

Maar helaas heeft hij ook last van een omgevingsallergie, dus we geven het nodige extra uit aan oa eigen bijdrage voor medicatie, dieetvoer, allerlei speciale hypoallergene verzorgingsartikelen voor zijn vacht, huid, oren, ogen, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven