Geld & Recht alle pijlers

Recht om te annuleren?

04-05-2021 14:58 35 berichten
Ik heb een aantal weken geleden schade gemaakt bij mijn auto wat ik op eigen kosten moet herstellen. Heb verschillende garages benaderd voor een offerte en daaruit een keuze gemaakt. Echter hoor ik nu van een garage, waar ik niet de reparatie wil laten uitvoeren, dat ze het onderdeel al besteld hebben. Ik vroeg of ze het kunnen retourneren en ze zeiden dat het al uit de verpakking is, en dat dit dus niet kan. Ik voel me een beetje voor het blok gezet. Ik heb vorige week telefonisch contact gehad met deze garage. Ze vroegen mij of ik een origineel onderdeel wilde of een imitatie-onderdeel. Ik zou hierover terug bellen omdat ik hierover wilde nadenken. Het scheelde namelijk in prijs. Ik heb nu besloten om voor het originele onderdeel te gaan en dit te laten doen bij een andere garage. Maar nu heeft deze garage ineens het imitatie-onderdeel binnen, terwijl ik dit dus nog niet had toegezegd en dit niet eens wil. Een andere garage heb ik al wel officieel opdracht gegeven en daar laat ik het dus ook doen.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 17:11
3.02% gewijzigd
Eames6 schreef:
04-05-2021 16:13
Ik weet niet of het juridisch waterdicht is, maar ik vraag altijd om een vrijblijvende kostenopgave.

Ik had ook eens een klusjesman die werkzaamheden aan het dak kwam opnemen. Kreeg ik ineens een gepeperde rekening voor een inspectie. Gelukkig had ik de mail nog waarin ik vroeg om een vrijblijvende kostenopgave. Daarna droop hij af.
Ze vragen ook geen kosten voor de prijsbepaling (echte offerte is er niet geweest). Dus daar zit het probleem ook niet, daar hoef ik niks voor te betalen. Ik heb gezegd dat ik hier niet om heb gevraagd (wat betreft het onderdeel) en dat ik er dus ook niks mee kan. Volgens mij legde de reparateur zich er toen bij neer.
Muurbloempje115 schreef:
04-05-2021 16:14
Ze vragen ook geen kosten voor de prijsbepaling (echte offerte is er niet geweest). Dus daar zit het probleem ook niet, daar hoef ik niks voor te betalen. Ik heb gezegd dat ik hier niet om heb gevraagd (wat betreft het onderdeel) en dat ik er dus ook niks mee kan. Volgens mij legde de reparateur zich er toen bij neer.
Sorry, ik reageerde op iemand die aangaf dat ze soms ook kosten rekenen voor de offerte. Ik was niet duidelijk.
Muurbloempje115 schreef:
04-05-2021 14:58
Ik heb een aantal weken schade gemaakt bij mijn auto

:HA:
-Shifty- schreef:
04-05-2021 17:02
:HA:
Hahha aantal weken geleden.. ;-) Heb het aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
04-05-2021 16:14
Ze vragen ook geen kosten voor de prijsbepaling (echte offerte is er niet geweest). Dus daar zit het probleem ook niet, daar hoef ik niks voor te betalen. Ik heb gezegd dat ik hier niet om heb gevraagd (wat betreft het onderdeel) en dat ik er dus ook niks mee kan. Volgens mij legde de reparateur zich er toen bij neer.
Mooi. Lesje geleerd voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Nogal dom van die garage om het al te bestellen. Het zal ongetwijfeld hun manier van werken zijn, onderdeel bestellen en je zo onder druk zetten, maar laat je niet gek maken, jij bent ze helemaal niks verschuldigd.
En al worden ze boos, so what? ZIJ zijn dom geweest, ZIJ hebben besteld zonder bevestiging, dus mogen zij nu op de blaren zitten.
En als ze echt denken gelijk te hebben (wat heus niet zo is want ze weten prima waar ze mee bezig zijn) laat ze dan toch lekker een advocaat inschakelen, geen enkele die ze hiermee kan en zal helpen :lol:
Eames6 schreef:
04-05-2021 16:13
Ik weet niet of het juridisch waterdicht is, maar ik vraag altijd om een vrijblijvende kostenopgave.

Ik had ook eens een klusjesman die werkzaamheden aan het dak kwam opnemen. Kreeg ik ineens een gepeperde rekening voor een inspectie. Gelukkig had ik de mail nog waarin ik vroeg om een vrijblijvende kostenopgave. Daarna droop hij af.
Vrijblijvend is in het voordeel van van het bedrijf. Je kan beter een vaste offerte laten maken. Dat die man afdroop heeft dan ook niets met vrijblijvend te maken, wel met de offerte.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
04-05-2021 16:13
Ik weet niet of het juridisch waterdicht is, maar ik vraag altijd om een vrijblijvende kostenopgave.

Ik had ook eens een klusjesman die werkzaamheden aan het dak kwam opnemen. Kreeg ik ineens een gepeperde rekening voor een inspectie. Gelukkig had ik de mail nog waarin ik vroeg om een vrijblijvende kostenopgave. Daarna droop hij af.
Juridisch klopt dit niet. Vrijblijvend is niet hetzelfde als kosteloos
Alle reacties Link kopieren
Susiequeke schreef:
04-05-2021 18:58
Juridisch klopt dit niet. Vrijblijvend is niet hetzelfde als kosteloos
Klopt, maar vrijblijvend betekent wel dat ze niet direct aan een bestelling vast zit, dus dat ze dat onderdeel hebben besteld is toch echt hun fout.
Panda1987 schreef:
04-05-2021 19:20
Klopt, maar vrijblijvend betekent wel dat ze niet direct aan een bestelling vast zit, dus dat ze dat onderdeel hebben besteld is toch echt hun fout.
Vrijblijvend heeft daar niets mee te maken. Een offerte is een aanbod. Daar zit je nooit zomaar aan vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven