Geld & Recht alle pijlers

Bijstand....ervaringen?

04-05-2021 18:08 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die nu in de bijstand zitten/recent hebben gezeten? Ik moet vanwege persoonlijke omstandigheden straks waarschijnlijk een tijdje in de bijstand zitten (heb geen recht meer op WW) om een periode te overbruggen voordat ik een baan vind....ik vroeg me af hoe het allemaal werkt? Moet ik me elke week bij de gemeente melden met overzicht van sollicitaties of word ik straks naar allerlei trainingen gestuurd om mij snel aan werk te krijgen? Zijn er ook andere verplichtingen??
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:02
En daarom vroeg ik naar recente ervaringen....
Het werkt nog steeds zo ;-) het is zelfs alleen maar erger geworden.
Alle reacties Link kopieren
Te idioot voor woorden dat je er überhaupt aan denkt. Er is altijd werk in een callcenter. Altijd.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
04-05-2021 19:09
maar wat moet TO doen tot ze een baan vind in de schoonmaak of productie etc? moet ze haar rekeningen maar niet betalen?
het si ook niet zo dat IEDEREEN die een baan zoekt in de productie of schoonmaak klakkeloos wordt aangenomen.
Sterker nog, bij ons nemen ze EXPLICIET geen schoolverlaters in de schoonmaak of in het fabriek omdat die na hooguit 3 maanden weer weg zijn. zonde van de tijd en inspanning denken ze dan..
Dit dus...dank je wel dat je het zo mooi hebt verwoord. Ik ben echt benieuwd welk callcentrum of een productielijn een WOer gaat van wie ze weten dat die op zoek naar iets op niveau is...

Daarom reageer ik ook niet op de berichten van anderen.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
04-05-2021 19:09
maar wat moet TO doen tot ze een baan vind in de schoonmaak of productie etc? moet ze haar rekeningen maar niet betalen?
het si ook niet zo dat IEDEREEN die een baan zoekt in de productie of schoonmaak klakkeloos wordt aangenomen.
Sterker nog, bij ons nemen ze EXPLICIET geen schoolverlaters in de schoonmaak of in het fabriek omdat die na hooguit 3 maanden weer weg zijn. zonde van de tijd en inspanning denken ze dan..
KPN callcenter neemt mensen aan die het woord "unstable" niet kunnen uitspreken en vervolgens vragen wat het betekent. Zo zijn er meerdere callcenters waar ze per direct kan beginnen. Voordeel is je zet bij dat soort call centers geen opzegtermijn hebt als je die baan op nivo hebt gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:12
Dit dus...dank je wel dat je het zo mooi hebt verwoord. Ik ben echt benieuwd welk callcentrum of een productielijn een WOer gaat van wie ze weten dat die op zoek naar iets op niveau is...

Daarom reageer ik ook niet op de berichten van anderen.

Genoeg callcenters kan ik je vertellen, doorstroom is zo groot het boeit ze geen moer.
viva-amber schreef:
04-05-2021 19:09
Detachering vanuit de gemeente en work first bestaat nog steeds, zie de website van de rijksoverheid. De gedachte werk voor uitkering was toen nog vrij nieuw.

De gemeente kan je verplicht aan het werk zetten in al het werk dat zij voor handen hebben.
bij ons zetten ze nauwelijks schoolverlater in bij dit soort trajecten, tenzij ze denken dat ze sociaal gezien ervaring moeten opdoen om kans te hebben op de arbeidsmarkt. de gemeente vertrouwt erop dat een 25 jarige hbo'er of wo 'er binnen no time een baan heeft, zeker in deze arbeidsmarkt. waar ze wel op letten, is dat ze consequent solliciteren en desnoods worden ze gecoached als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-05-2021 19:09
Detachering vanuit de gemeente en work first bestaat nog steeds, zie de website van de rijksoverheid. De gedachte werk voor uitkering was toen nog vrij nieuw.

De gemeente kan je verplicht aan het werk zetten in al het werk dat zij voor handen hebben.
Ja natuurlijk kan dat. Er is niet voor niets zoveel te doen geweest om de verplichte tegenprestatie die zelfs geldt voor mensen die echt niks meer kunnen vanwege ziekte of iets dergelijks.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-05-2021 19:11
Ze wil de moeite niet eens doen,
waar heb ik dat gezegd?
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
04-05-2021 19:13
bij ons zetten ze nauwelijks schoolverlater in bij dit soort trajecten, tenzij ze denken dat ze sociaal gezien ervaring moeten opdoen om kans te hebben op de arbeidsmarkt. de gemeente vertrouwt erop dat een 25 jarige hbo'er of wo 'er binnen no time een baan heeft, zeker in deze arbeidsmarkt. waar ze wel op letten, is dat ze consequent solliciteren en desnoods worden ze gecoached als dat nodig is.
Waar is ‘bij ons”?
Iedere dag is gehaktdag
Ik wens je veel succes in je bijstandscarriere.
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:12
Dit dus...dank je wel dat je het zo mooi hebt verwoord. Ik ben echt benieuwd welk callcentrum of een productielijn een WOer gaat van wie ze weten dat die op zoek naar iets op niveau is...

Daarom reageer ik ook niet op de berichten van anderen.
Je kunt nu eigenwijs doen maar dan moet je het zelf maar gaan ervaren. De kans is heel groot dat als je bij je eerste gesprek niet kunt laten zien dat je op alles wat los en vast zit hebt gesolliciteerd, de eerste maand geen uitkering krijgt en linea recta wordt doorgestuurd naar een verplichte cursus.
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:13
waar heb ik dat gezegd?
Heb je mijn bericht gelezen dat er genoeg callcenters een WO opgeleide aannemen? Doorstroom is zo groot, het boeit ze niet.
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:13
waar heb ik dat gezegd?
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag dan?
gizzmo-returns schreef:
04-05-2021 19:11
Ze wil de moeite niet eens doen,
volgens mij heeft ze dat niet gezegd maar ik zou me volledig inzetten op solliciteren op niveau ipv p schoonmaken omdat het zoooo erg zou zijn om 2 maanden bijstand te krijgen. ze wordt bij de meeste bedrijven echt niet aangenomen voor schoonmaak hoor.
Alle reacties Link kopieren
PizzaVreter schreef:
04-05-2021 19:13
Genoeg callcenters kan ik je vertellen, doorstroom is zo groot het boeit ze geen moer.
Ok, dat is goed om te weten. Ik heb natuurlijk liever ook meteen een baan (wat ook beter betaalt dan uitkering) maar ik weet nog van mijn vorige sollicitatieprocedure dat het bijna twee maanden duurde voordat ik aan werk kon (vanaf de eerste sollicitatie tot contracttekening). Maar misschien was gewoon het uitzendbureau die het toen regelde heel sloom....
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:16
Ok, dat is goed om te weten. Ik heb natuurlijk liever ook meteen een baan (wat ook beter betaalt dan uitkering) maar ik weet nog van mijn vorige sollicitatieprocedure dat het bijna twee maanden duurde voordat ik aan werk kon (vanaf de eerste sollicitatie tot contracttekening). Maar misschien was gewoon het uitzendbureau die het toen regelde heel sloom....
KPN callcenter ga je op gesprek, hoor je binnen twee uur of het geworden bent, en kan je de maandag erop de training in. Idem dito bij meerdere callcenters. Het boeit niemand wat als je na 3 weken zegt dat je wegggaat.
Alle reacties Link kopieren
PizzaVreter schreef:
04-05-2021 19:13
Genoeg callcenters kan ik je vertellen, doorstroom is zo groot het boeit ze geen moer.
Dit. Heb er zelf ook bij eentje gewerkt. Als je langer dan een maand of 2 blijft vinden ze het al dikke prima.
LilyOfTheVally schreef:
04-05-2021 19:16
volgens mij heeft ze dat niet gezegd maar ik zou me volledig inzetten op solliciteren op niveau ipv p schoonmaken omdat het zoooo erg zou zijn om 2 maanden bijstand te krijgen. ze wordt bij de meeste bedrijven echt niet aangenomen voor schoonmaak hoor.
Maar bij de MacDonalds wel. Of bij het callcenter van de GGD. Productiewerk, horeca, winkels..
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-05-2021 19:16
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag dan?
waarom zou ik moeten? je vragen voegden niets toe aan het onderwerp (ervaring met uikering), dus ik heb ze genegeerd.
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:12
Dit dus...dank je wel dat je het zo mooi hebt verwoord. Ik ben echt benieuwd welk callcentrum of een productielijn een WOer gaat van wie ze weten dat die op zoek naar iets op niveau is...

Daarom reageer ik ook niet op de berichten van anderen.
Geen enkel probleem. Callcenters zoeken voor tijdelijke projecten graag in die doelgroep, want snel te trainen.

En het staat geweldig op je CV, want je kunt er mooi mee laten zien dat je bereid bent om te werken.
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:12
Dit dus...dank je wel dat je het zo mooi hebt verwoord. Ik ben echt benieuwd welk callcentrum of een productielijn een WOer gaat van wie ze weten dat die op zoek naar iets op niveau is...

Daarom reageer ik ook niet op de berichten van anderen.
Tuurlijk, mevrouw zoekt iets op niveau.
Je moet nog zo'n 45 jaar werken waarschijnlijk en je bent nu al moe van een oh zo'n zware studie. Dat wordt nog wat in de toekomst.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Pompoenschip schreef:
04-05-2021 19:20
waarom zou ik moeten? je vragen voegden niets toe aan het onderwerp (ervaring met uikering), dus ik heb ze genegeerd.
Echt bizar dit

Kansloze studie dus
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 19:22
4.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
04-05-2021 19:20
Geen enkel probleem. Callcenters zoeken voor tijdelijke projecten graag in die doelgroep, want snel te trainen.

En het staat geweldig op je CV, want je kunt er mooi mee laten zien dat je bereid bent om te werken.
Plus je leert er ook best nog wat.
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens op Randstad-Go die hebben oa een app waarmee je tijdelijke opdrachten kunt bekijken. www.randstad.nl/werknemers/vacatures/bi ... andstad-go

Young Capital heeft ook dat soort tijdelijke banen.
Zitten best leuke dingen tussen om een paar weken/maanden te overbruggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog geen uitzicht hebt op een baan dan zou ik zeker die aanvraag voor een bijstandsuitkering gaan indienen.

Van de lucht kun je niet leven. Wacht niet tot je spaargeld echt op is want zoals al is gezegd geldt er een wachttijd.

En ja je moet al je bankafschriften van de laatste maanden laten zien en kan verplicht worden aan geheel nutteloze trajecten mee te werken.

Je kan een verschrikkelijk kutbaantje moeten uitvoeren met behoud van uitkering. Met een beetje pech ook nog tussen mensen die wel betaald krijgen voor hun werk en door wie je dan met de nek wordt aangekeken omdat jij die luie uitkeringstrekker bent. En dan mag jij ook nog eens de klusjes doen waar de vaste medewerkers geen zij in hebben.

Ondertussen moet je dan ook nog heel veel solliciteren in je vrije tijd.

Echt je bent beter af met het meest rottige tijdelijke uitzendwerk want dan heb je in ieder geval nog het minimum loon en hoef je niet heel je privacy op te geven.

Ik weet niet of je een vriend hebt maar die mag dan ook maar maximaal 3x per week langs komen.

Dus zelfs daarin wordt je dan beperkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven