Geld & Recht alle pijlers

goede doel gone bad

10-06-2021 23:46 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

We doneren elke maand wat geld naar paar goede doelen. Het is eigenlijk zo begonnen. Als we reclame kregen voor een goede doel dan doneerde we 10 euro. Nu krijgen we vaker brieven van diezelfde goede doelen en bovendien krijgen we zelfs vragen van andere goede doelen om hun ook te steunen terwijl we aan de andere dit zelfs niet gevraagd hebben. Het blijft maar komen, bijna elke week. Is dit normaal? Wat kan ik nu doen?
Een cursus 'nee zeggen' volgen
Alle reacties Link kopieren
Trainingspak aan en hup naar bed.
Alle reacties Link kopieren
brieven bij het oud papier gooien en dooooooor
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Wat je kunt doen?
Waar je zin in hebt, je bent niets verplicht...
Alle reacties Link kopieren
De lotto winnen zodat je ze ook allemaal kan sponsoren.

Of 5 jaar lang niemand meer sponsoren als sanctie voor 't doorgeven van je gegevens en hopen dat je uit hun adres-systeem geraakt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Nee/ nee sticker op de brievenbus en beter met je financiën om leren gaan. Jij bent niet verantwoordelijk voor het leed van de wereld, dus je mag en kan gewoon je eigen grens bepalen en daarbuiten nee zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Of naar de sauna. Maar die is gesloten nu denk.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
10-06-2021 23:53
brieven bij het oud papier gooien en dooooooor
Ik zou voor de open haard gaan.
Is die boom (waar dat papier van gemaakt is) tenminste niet voor niets gesneuveld.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
10-06-2021 23:59
De lotto winnen zodat je ze ook allemaal kan sponsoren.

Of 5 jaar lang niemand meer sponsoren als sanctie voor 't doorgeven van je gegevens en hopen dat je uit hun adres-systeem geraakt.
Ohhh dat lijkt me een fantastische idee, ga ik ook doen... ;-)
Retour afzender
Geadresseerde overleden/verhuisd
Alle reacties Link kopieren
Idd_ schreef:
11-06-2021 00:01
Of naar de sauna. Maar die is gesloten nu denk.
gelieve op andere topic te reagere. is niet van toepassing hier, komt heel asociaal over.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
10-06-2021 23:59
De lotto winnen zodat je ze ook allemaal kan sponsoren.

Of 5 jaar lang niemand meer sponsoren als sanctie voor 't doorgeven van je gegevens en hopen dat je uit hun adres-systeem geraakt.
Ja ik ga nu stoppen ermee en dan hopelijk sturen ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
11-06-2021 00:01
Ik zou voor de open haard gaan.
Is die boom (waar dat papier van gemaakt is) tenminste niet voor niets gesneuveld.
Van oud papier is een flink tekort van, nodig voor het maken van karton en die vraag is hoog.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
pokkewijf schreef:
11-06-2021 00:09
Van oud papier is een flink tekort van, nodig voor het maken van karton en die vraag is hoog.
Klopt en dat karton hebben we nodig om dozen van te maken, om oud papier in te doen
Alle reacties Link kopieren
Magnolia111 schreef:
11-06-2021 00:06
gelieve op andere topic te reagere. is niet van toepassing hier, komt heel asociaal over.

Oh wacht, had ik al gedaan maar verder geen behoefte aan. Misschien kun je de prangende vragen van forummers in je andere topic ook even beantwoorden. Wel zo sociaal. :cry:
idd_ wijzigde dit bericht op 11-06-2021 00:23
28.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zo'n brief ook (ongeopend) retour afzender sturen met op de envelop de opmerking 's.v.p. verwijderen uit adresbestand'.

Zodra je één keer -op naam- geld hebt gegeven, is het heel moeilijk om daar weer van af te komen; dat kan járen duren. En als zij bijvoorbeeld een samenwerkingsverband met aanverwante doelen hebben, dan geven (of verkopen?) zij de adressen misschien ook nog aan derden.
Dus als je er van af wil, zou ik zelf actie nemen en niet alleen maar afwachten. Dat kan wel, maar dan moet je waarschijnlijk nog heel vaak pot weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Magnolia111 schreef:
11-06-2021 00:08
Ja ik ga nu stoppen ermee en dan hopelijk sturen ze niet meer.
O, ga er maar van uit dat ze blijven sturen. Gewoon post niet openen en weggooien.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Idd_ schreef:
11-06-2021 00:01
Of naar de sauna. Maar die is gesloten nu denk.
:rofl:
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
Magnolia111 schreef:
10-06-2021 23:46
Wat kan ik nu doen?

Gewoon aan alle goede doelen die om een donatie vragen maandelijks 10 euro doneren. Zit niets anders op.
Magnolia111 schreef:
11-06-2021 00:08
Ja ik ga nu stoppen ermee en dan hopelijk sturen ze niet meer.
Succes, dat kan echt jaren duren
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn ‘we’? Heb je nog een vaste naast je saunascharrel?
Postfilter punt nl
Maar dat werkt alleen als je nooit een klantrelatie met ze hebt gehad (lees: gedoneerd). Anders moet je gebruik maken van je recht op verzet. Soms kan dat via hun website.
Terugsturen heeft geen zin. Dan gaat het elders bij het oud papier. Of dacht je dat ze dagelijks de retourreclamepost controleren?
Alles opzeggen en voortaan gelijk die schooibrieven in de vuilnisbak gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat die kleine kneuterdoelen dit zelden doen. Het zijn de wat grotere organisaties waar je niet meer van af komt. Ik pleur alles in de papierbak maar die van retour afzender is ook wel een goede. Ben er eigenlijk te lui voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven