Geld & Recht alle pijlers

Wat is je inkomen en hoeveel betaal je aan vaste lasten?

11-03-2010 14:05 881 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie gezamelijke inkomen is, en of er kinderen zijn, en hoeveel jullie betalen aan huur of hypotheek en gas water en licht en wat er per maand netto overblijft om te eten en te drinken en extra's.



Wij hebben woonlasten van bijna 800 euro netto per maand. Gas en licht 225, en wat we kwijt zijn aan overige verzekeringen en telefoons etc weet ik zo niet, maar wel dat we rond de 500 netto overhouden per maand om van te eten en te drinken en kleding etc.

Wij hebben overigens 3 kinderen. En een auto.



En ik vind dat wij het niet slecht hebben trouwens. We kunnen er goed van leven. En sparen. ( niet veel, afhankelijk per maand, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Hier samen netto 2500 per maand. Vaste lasten ongeveer 1500.

2 volwassen, 2 kinderen, huurhuis (woningbouw) en auto.
Alle reacties Link kopieren
477 huur

100 gas/licht

15 water

60 internet/tv/radio/telefoon

160 studiegeld

120 verzekeringen

Bij elkaar 932.



Inkomen is 1127.



Ik houd dus per maand 195 over om van te eten, te roken en te sparen.
quote:dertigmin schreef op 11 maart 2010 @ 14:23:

Dat meen je niet AE!

Yep!

Hij vindt zichzelf enorm zielig.

Dat ik van 1600,- per maand leef, een auto heb en een eigen huis komt volgens hem doordat ik rijke ouders heb.

Huh? Daar krijg ik niks van hoor.



Nou ja, hij gaat weg. Ben zelden zo blij geweest.

Ik hoop dat hij wat aardiger is tijdens z'n sollicitatiegesprekken. Anders krijgt hij nooit een baan.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen!



Sterkte ermee.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dat is het probleem, als ik kijk naar de onze huur nu en wat we overhouden zouden we ook wel ¤ 1200 hypotheek kunnen hebben, maar we hebben nu nog geen kinderen enzo en heb geen idee wat dat extra gaat kosten..
Alle reacties Link kopieren
Nastik: Je krijgt toch wel wat terug van die kinderopvang? Of is dat netto?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
@Zoyla,



Miss is het slim om voor jezelf ook die andere onkosten helder te maken. Het geeft duidelijkheid.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Diedie, je gaat toch vast ook weer meer verdienen neem ik aan en minder uiteten op vakantie
Diedietje wij hebben hetzelfde inkomen en 3 kids, auto, huisdieren en kinderopvang. Wij hebben kale woonlasten van 800 pm netto, Dat is te doen hoor.
quote:absoluteEinstein schreef op 11 maart 2010 @ 14:27:

[...]



Yep!

Hij vindt zichzelf enorm zielig.

Dat ik van 1600,- per maand leef, een auto heb en een eigen huis komt volgens hem doordat ik rijke ouders heb.

Huh? Daar krijg ik niks van hoor.



Nou ja, hij gaat weg. Ben zelden zo blij geweest.

Ik hoop dat hij wat aardiger is tijdens z'n sollicitatiegesprekken. Anders krijgt hij nooit een baan.AE, is dit die gast waar je hier al wel eens vaker eea over verteld heb? Dan hoop ik heeeeeeel erg voor je dat hij eindelijk een andere baan vindt! Misschien kun je hem een sollicitatiecursus cadeau doen???
Dertigmin; ik weet het zo ff niet precies, mijn man beheerd te financieen en alles gaat ook automatisch.

We hebben the usual, huis, gaswaterlicht, telefoons, verzekeringen, auto, kinderopvang, aflossing stufie, abbo's, scholen kids en sport ( fitness en scouting en zwemles) diesel, sparen...uhmmmm...even zien wat nog meer?

Dat was het wel zo'n beetje. Wat we er allemaal aan kwijt zijn weet ik niet. Wel dat we na aftrek van dit allemaal 500 overhouden. Dus vaste lasten, alles bij mekaar, zou zo'n 2500 zijn dan, ( djeezz wat veel eigenlijk)
Alle reacties Link kopieren
Hier netto 2800 p.m.



Huur 400 + 150 g/w/l

andere vaste lasten (verzekeringen, belasting etc) 350

geen auto



2 personen, geen kinderen. We hebben dus veel te besteden op dit moment. Voelt heerlijk na al die jaren studeren en van heel weinig rondkomen. Willen wel een kindje binnenkort en dan wil ik graag een auto (nu niet zo nodig). Ooit willen we ook een eigen huisje, maar dat blijft voorlopig nog even dromen. Leuk om eens een beetje te lezen hoe dat bij anderen is. Ik heb normaal niet zo'n zicht op hoe het financieel is met kinderen, maar zo krijg je toch een idee.
Mijn inkomen 1000

Man's inkomenen 2350



Hypotheek 770 (is na de belasting teruggave)

zorgverzekering 250

Gas en stroom 225

Kdv ongeveer 250 (is pas veranderd, weet ik niet precies.

overigen als telefoon, water, autobelasting, ozb, abbo's ongeveer

350



Totaal: zou er dus 1500 over moet blijven....ehhh. Ik vraag mij af of ik niet iets vergeet.

Oja, de boodschappen ook iets van 350 per maand. Dus er is 1150 per maand voor kleding, vakantie, cadeautjes, benzine, klusjes aan het huis , bibliotheek, sporten en al meer van dat soort zaken.



Zo lijkt het eigenlijk wel heel veel wat ik over houd. In de praktijk voelt dit soms anders...



Vergeten: dit is voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
anoniem_57035 wijzigde dit bericht op 11-03-2010 14:46
Reden: vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat een enorm hoge salarissen hier zeg. Wij zitten ook goed hoor. 3600 euro netto per maand, maar dat is gezamelijk. Man werkt 35 uren en ik 28.
Alle reacties Link kopieren
Ook al lees ik vaak dat je een heule lieve man hebt zou ik toch dit ook zelf willen weten. Het maakt je bewuster van je uitgaven en inkomsten. Snap je wat ik bedoel?



Ik vind juist de inkomsten niet zo hoog Krokus. Weet iemand wat het modale inkomen is?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ehm, wat de precieze vaste lasten zijn staat in mn excel schema, maar weet ik even niet uit mn hoofd.



We verdienen bij elkaar zo'n 3000 netto en houden zo ongeveer de helft over. Ieder 500 om uit te geven en dan ong. 500 om te sparen. Hij heeft 2 kinderen...We wonen in zijn koophuis, dus alle vaste lasten zijn 'makkelijk' van 1 salaris te betalen.



Oh ja, van wat er over blijft moeten er nog wel boodschappen e.d. worden gedaan..
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
quote:krokusje schreef op 11 maart 2010 @ 14:39:

wat een enorm hoge salarissen hier zeg. Wij zitten ook goed hoor. 3600 euro netto per maand, maar dat is gezamelijk. Man werkt 35 uren en ik 28.Bij ons is het ook gezamelijk :-) Maar inderdaad zitten er erg hoge salarissen tussen! Lijkt me heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
inkomen 1100,-

belastingteruggave 215,-





huur 255,- (excl.280,- huurtoeslag)

gas/elektra 100,-

zorgverzekering 110,-

sporten 3 pers. +- 50,-

water 30,-

telefoon/internet 30,-

autoverz.+bel. 50,-

bezine 40,-

kleedgeld dochters 50,-



boodschappen 200,-



De belastingteruggave spaar ik elke maand, ook komt er nog 600 euro kinderbijslag elke drie maanden binnen, maar die gaat (bijna geheel) ook naar de spaarrekening.



1 Volwassene en 2 pubers.
Alle reacties Link kopieren
quote:krokusje schreef op 11 maart 2010 @ 14:39:

wat een enorm hoge salarissen hier zeg. Wij zitten ook goed hoor. 3600 euro netto per maand, maar dat is gezamelijk. Man werkt 35 uren en ik 28. Veel hoor! Wij werken allebei 40 uur en verdienen 3000 netto.
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat goed van je Flauwekul!!!!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
quote:flauwekul schreef op 11 maart 2010 @ 14:41:

inkomen 1100,-

belastingteruggave 215,-





huur 255,- (excl.280,- huurtoeslag)

gas/elektra 100,-

zorgverzekering 110,-

sporten 3 pers. +- 50,-

water 30,-

telefoon/internet 30,-

autoverz.+bel. 50,-

bezine 40,-

kleedgeld dochters 50,-



boodschappen 200,-



De belastingteruggave spaar ik elke maand, ook komt er nog 600 euro kinderbijslag elke drie maanden binnen, maar die gaat (bijna geheel) ook naar de spaarrekening.



1 Volwassene en 2 pubers.Wow!!
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
quote:krokusje schreef op 11 maart 2010 @ 14:39:

wat een enorm hoge salarissen hier zeg. Wij zitten ook goed hoor. 3600 euro netto per maand, maar dat is gezamelijk. Man werkt 35 uren en ik 28.Valt wel mee toch? Iedereen hier noemt het gezamenlijke inkomen. Jullie 3600 is pas veel.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht jij, ben laatst al virtueel publiekelijk door de mangel gehaald, open een topic om mijn inkomsten en uitgaven er ook nog publiekelijk te maken...
Ons salaris is ook gezamelijk. Maar ik werk alles tussen de 1 en 3 dagen in de week ( onregelmarig). Man fulltime.



Ik geloof dat 2500 modaal is kwa inkomen, weet het zo even niet. Maar als ik zo om me heen kijk, gemiddelde stadswijk, 2 verdieners met kinderen, dan zitten wij er heel gewoontjes bij. We hebben het iig bepaald niet slecht zullen we maar zeggen.



En dertigmin, je hebt gelijk. Ik weet het ook wel, maar heb een selectief geheugen. Haha
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook knap Flauwekul, zo rond komen en nog sparen met 2 tieners in huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven