Geld & Recht alle pijlers

Wat is je inkomen en hoeveel betaal je aan vaste lasten?

11-03-2010 14:05 881 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie gezamelijke inkomen is, en of er kinderen zijn, en hoeveel jullie betalen aan huur of hypotheek en gas water en licht en wat er per maand netto overblijft om te eten en te drinken en extra's.



Wij hebben woonlasten van bijna 800 euro netto per maand. Gas en licht 225, en wat we kwijt zijn aan overige verzekeringen en telefoons etc weet ik zo niet, maar wel dat we rond de 500 netto overhouden per maand om van te eten en te drinken en kleding etc.

Wij hebben overigens 3 kinderen. En een auto.



En ik vind dat wij het niet slecht hebben trouwens. We kunnen er goed van leven. En sparen. ( niet veel, afhankelijk per maand, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Hangt toch ook af van je inkomen. Dat zie ik er niet staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je gezamelijke inkomen dan?
Alle reacties Link kopieren
Wij verdienen samen ¤ 3000 per maand netto

Geen kinderen, huurwoning ¤ 500, ¤ 90 gas en elektra



Na vaste lasten en boodschappen hebben we allebei ¤ 400 vrij te besteden en sparen we samen ¤ 400

¤ 1200 dus in totaal over na alle vast lasten.
Alle reacties Link kopieren
500 pm vind ik erg weinig hoor....maar ik ben verwend.....en kan gewoon echt niet met minder dan 150,- om rond komen, nou roken we wel



Hier een gezamelijk inkomen van rond de 4500,- +- mijn inkomen varieert



Hypotheek 1127,- en dat in incl, levensverzekering



Vaste lasten zijn hoog bij ons zo rond de 1500,- bovenop de hypotheek, maar dan houden we nog genoeg over.
Alle reacties Link kopieren
4100 netto

850 netto hypo

140 gas water licht

alebei ca 750 vrij te besteden
Alle reacties Link kopieren
Hier niet zo gek veel aan vaste lasten.

Huur:400

Gas en licht:150

water:50 ( per 2 maanden)

verzekering:150

telefoon:60

internet:30

belasting:100(gemeentebelasting word maandelijks betaald hier en heb nog wat terug te betalen)

nog wat losse rekeningetjes hier en daar waarvan ik de precieze bedragen zo even niet weet.



5 persoons huishouden gezamelijk inkomen tussen de 2000-2200

Per maand blijft er zo'n 800 voor de rest over

Alleen met 3 kinderen in de luiers en alle extra kosten vanwege de ziekte van de jongste is het toch elke maand krap aan
Oh ja, samen bijna 3000 netto. Ik denk 2900 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
En wat is je inkomen dan?



Ik als parttimer 1100 pm excl bonus en 13e maand, partner 3200 excl bonus en 13e maand. (beide netto)

Voor het huis (hyp/gas/water/licht/verz) 1400 kwijt. Auto's zijn onze grote kostenposten, manlief geen auto vd zaak. Deze kost ons zeker wel 1000 pm (diesel/beurten/verz/wb en afschrijving)



Sparen per maand 50 voor kind (2e op komst) en alles wat over blijft gaat naar spaarrekening om vervolgens weer uit te geven aan nieuwe auto iedere 2 jaar..... GGGrrrr
Oh ik denk dat we 500 euro netto per maand overhouden ex sparen en auto. Dus dat is puur voor boodschappen en kleding ofzo. Ik vind dat best prima. We hebben een groot huis, een grote auto, en beknibbelen niet op boodschappen ofzo. We gaan ook gewoon ieder jaar op vakantie.

Wel is de kinderopvang een beste kostenpost en hebben we 500 euro per maand wat we betalen aan studiefinanciering aflossing.

Ik vroeg me dit af omdat we net een nieuw huis hebben wat flink duurder is uitgevallen dat wat we hadden...
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoge inkomen hier.

Ik vond onze 2200 al aan de normale kant als ik zie om me heen wat hier een beetje de gemiddelde inkomens zijn ( veelal ergens rond de 1600 pm)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ongeveer hetzelfde inkomen.(2800) En 2 auto's. Ook ongeveer zelfde hypotheek (maar daar hebben we iedere maand ook teruggave van). Maar wij houden wel wat meer over dan 500.

Gas en licht is hier maar 150 euro. (eensgezinswoning, 2 volwassenen, 4 kinderen).
rond de 3000 inkomen is volgens mij modaal toch?

ik vind ons niet rijk, gewoon, gemiddeld, en ons huis is 800 euro netto. Maar hee we hebben wél een dakterras, lol.
Alle reacties Link kopieren
zon 2500 netto per maand vaste lasten zijn zo'n 1300....

hier zit dan hypotheek, gas water etc. verzekeringen zorgverzekering, goede doelen, auto ozb etc. bij op.



Maar: wij betalen onze hypotheek wel bruto! (krijgen dus elk jaar zon 2000+ terug van belastingdienst...dit jaar ruim 4000)



wij hebben eerste kindje op komst...kosten voor kdv zullen ongeveer 125 zijn...
Alle reacties Link kopieren
O ja kosten kdv.... a 250 pm. Vergeten....
Alle reacties Link kopieren
1900 euro



565 euro huur

200 g/l

120 ziektekosten

40 euro verzekeringen

I-net-tv-telefoon 60

Belastingen 64

Water 20

Voorlopige aanslag 180

Mob telefoon 30



Ongeveer 600 euro over vrij te besteden.

( 2 volwassenen 2 kinderen)



(Man studeert nog, ik ben kostwinner)
Alle reacties Link kopieren
Ook 2900 netto

Vaste lasten 1500

Sparen 400

Allebei vrij te besteden 200

Over 600.

Daarvan gaat 400 naar de boodschappen

En 100 voor overige. Kadootjes, kleren kind, rekeningen school, Donald Duck.



Bij de vaste lasten zit alles in. Telefoons, tv, verzekeringen.



2 volwassenen en 1 kind.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Mijn gezellige werknemer is net komen klagen over zijn enorm slechte salaris van 2200,- netto. Waar hij in z'n eentje van moet leven.

Van zo'n schamel inkomen kan hij geen auto kopen en al helemaal geen huis.



Hij kwam een auto eisen. Want hij móet een auto. En die gaat hij echt niet zelf kopen, want dat kan niet met zijn minimum inkomen.



Nu gaat hij solliciteren. Nou en dat vinden we erg!
Ik werk momenteel niet en man verdiend EUR 2900.- tot EUR 3100,- per maand afhankelijk van zijn overuren. Wij krijgen van de Belasting EUR 535,- Kinderopvangtoeslag.



Per maand betalen we EUR 450,- aan huur, GWL EUR 135,- , paardenstalling EUR 275,-, Ziekenfonds EUR 225,-, Kinderopvang EUR 870,- . t.v. en internet EUR 35,- per maand en telefoonkosten rond de EUR 150,- per maand. Daarnaast een lening van EUR 220,- per maand. Gemeentelijke belastingen EUR 89,- per maand.



In totaal dus een lastenpakket van EUR 2449,-



We besteden ongeveer EUR 400,- per maand aan boodschappen en EUR 200,- aan benzine enzo..



Er blijft momenteel niet veel over, dus ik hoop ook snel weer op de been te zijn en aan de slag te kunnen. Dan kan de spaarrekening ook weer eens gevuld worden.



Wij zijn met 2 volwassenen, één peuter en 3 honden.
Alle reacties Link kopieren
Ons gezamenlijk inkomen is 5000,-. Mijn inbreng hierin is overigens niet in geld uit te drukken:-D. We hebben 4 kleine kinderen, 4 katten en allebei een auto.



Onze hypotheek is 1350,- netto. Energie 240,-

We sparen ongeveer 500,- in de maand en de rest gaat op. We leven er goed van en zijn daar ook erg gelukkig mee.
Alle reacties Link kopieren
Zijn wel veel met een salaris rond de ¤ 3000.



Wij hebben nu een huurwoning, wat vinden jullie een beetje normale hypotheekmaandlast bij dit inkomen? Ongeveer ¤ 800,-?



We zouden nu makkelijk meer kunnen betalen natuurlijk, maar hebben nog geen kinderen ofzo en vind het zo lastig in te schatten wat een redelijk bedrag is voor woonlasten..
Alle reacties Link kopieren
Dat meen je niet AE!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een bruto last van ongeveer 900 euro en krijgen daar 200 euro per maand van terug. Ik vind het te doen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Diedietje, kijk naar wat nu je huur is. Kun je dat gemakkelijk opbrengen? Bij een eigen huis heb je natuurlijk ook onderhoud.

Dus daar zou ik wel tussen de 100,- en 200,- per maand voor opzij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nastik hoe kan je zo laag huren, mijn man kwam toen zijn salaris nog geen 2200 bruto was niet eens in aanmerking voor een huurwoning omdat hij teveel verdiende?/



Maar misschien wonen jullie daar al lang, maar ik vind de huurprijs niet in verhouding met jullie salaris iig, wel mazzel voor jullie natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven