Geld & Recht alle pijlers

Parkeerboete aanvechten

27-09-2007 08:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In maart dit jaar hebben wij een parkeerboete gekregen omdat we geen kaartje hadden gekocht, evenals twee collega's. Jammer maar helaas. Kost 50 euro, geen probleem.



Op de achterkant van de bekeuring stond dat je gelijk ergens kon gaan betalen, of kon wachten op de acceptgiro die met een week of 8 wel op de mat zou vallen. Dus wij wachten op die acceptgiro.



Paar weken later kregen allebei de collega's hun acceptgiro, maar wij niets.



Nog eens aan een parkeerwacht gevraagd, maar volgens hem zou het wel niet meer komen.



Ondertussen verhuisd. Krijg ik gisteren ineens, na 6 maanden, een duplicaat naheffing, of ik even binnen 7 dagen wil betalen!



Ik heb in al die tijd nog NOOIT!!!! iets ontvangen over die boete.



Nu wil ik hem gaan aanvechten (puur om het principe dat het 6 maanden heeft geduurd en dan ineens zo'n aanmaning uit het niets).



Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou al die moeite niet eens doen voor 50 euro..



Je weet van jezelf dat je fout zat,en ok het heeft wel heel erg lang geduurd maar zal je het winnen? ik weet het niet en zou voor de makkelijke weg gaan en gewoon betalen..



Succes
Alle reacties Link kopieren
Eerste betalen en dan bezwaar maken. Als het goed is staat op de achterkant van je bon ook alle gegevens. Banknummer en ook hoe je bezwaar moet maken.

De bon zelf is al de 1e keer dat je gevraagd om te betalen. dus jij wilt eigenlijk bezwaar maken omdat je geen betalingsherinnering hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Betalen moet ik sowieso. Dat ga ik ook gewoon doen.



Maar ik vind het belachelijk dat het zo lang duurt, terwijl die twee anderen hem wel gelijk hadden. En dat je dan ineens zo'n aanmaning krijgt terwijl er daarvoor helemaal nooit iets ontvangen is.
Alle reacties Link kopieren
je hebt toch de bon ontvangen?? dus dat je nooit iets ontvangen hebt is onzin..
Alle reacties Link kopieren
Nee, op de bon stond dat ik op een acceptgiro kon wachten (staan op die bon namelijk verder geen betalingsgegevens).



Die twee collega's kregen die acceptgiro al binnen 4 weken thuis, wij niet. Terwijl ze alledrie op hetzelfde moment op dezelfde plek die bon hebben gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Nou als het je alleen daarom gaat zou ik zeggen,gewoon betalen en verder laten rusten....
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ook eens een parkeerboete van 60 euro waar ik het niet mee eens was,brief geschreven,brief terug gekregen dat ik op die en die dag in Zwolle mijn bezwaren mondeling kon toelichten voor eventuele kwijtschelding.



Ik moest die dag vrij nemen van mijn werk(kost me al meer dan 60 euro),een uur rijden naar Zwolle,duur parkeergeld daar en dan nog afwachten of het uberhaupt kwijtgescholden zou worden.Dat was me die 60 euro niet waard ook al vond ik dat ik gelijk had,dus ik heb gewoon alsnog betaald:-))



Het kan ook zijn dat ze je de acceptgiro wel gestuurd hebben maar dat die bij de post verloren is gegaan of in een verkeerde brievenbus is terechtgekomen(je zult niet de eerste zijn waar dat bij gebeurd) dus ik zou gewoon betalen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ElleMichelle



Ik heb laats ook een parkeerboete gekregen en nu zoek ik een voorbeeldbrief om zelf bezwaar aan te tekenen.

niet omdat ik hem niet wil betalen maar was aan het laden en lossen waar dit mag. Dit klopt dus niet en de agent in kwestie was niet voor rede vatbaar. Mocht je jouw brief als voorbeeld willen

sturen dan kan dat naar. fireman382@zonnet.nl



Alvast bedankt voor de moeite





quote:ElleMichelle schreef op 28 september 2007 @ 15:45:

Ik kreeg ook eens een parkeerboete van 60 euro waar ik het niet mee eens was,brief geschreven,brief terug gekregen dat ik op die en die dag in Zwolle mijn bezwaren mondeling kon toelichten voor eventuele kwijtschelding.



Ik moest die dag vrij nemen van mijn werk(kost me al meer dan 60 euro),een uur rijden naar Zwolle,duur parkeergeld daar en dan nog afwachten of het uberhaupt kwijtgescholden zou worden.Dat was me die 60 euro niet waard ook al vond ik dat ik gelijk had,dus ik heb gewoon alsnog betaald:-))



Het kan ook zijn dat ze je de acceptgiro wel gestuurd hebben maar dat die bij de post verloren is gegaan of in een verkeerde brievenbus is terechtgekomen(je zult niet de eerste zijn waar dat bij gebeurd) dus ik zou gewoon betalen.
Alle reacties Link kopieren
Fireman382, als je je wilt beroepen op laden/lossem moet er sprake zijn van goederen die ongeveer een halve meter bij een meter groot zijn of groter en ook wel wat wegen. Ofwel het moet bezwaarlijk zijn om de goederen over een grote afstand te sjouwen. Was dat het geval, dan heb je goede kans, anders niet. Ook moet je niet langer hebben stil gestaan dan enkel om de goederen te laden/lossen. Het is maar een tip, maar ik spreek uit ervaring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven