Geld & Recht alle pijlers

Welke boodschappen bij de Aldi zijn nou echt goedkoop?

17-11-2010 13:24 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik koop bijna alle boodschappen bij de AH, makkelijk en vooral als je huismerken of Euroshopper neemt ook nog eens redelijk goedkoop. Vaak grijp ik bij de Aldi toch altijd dingen die bij de AH duurder zijn.



Vandaar mijn vraag: welke boodschappen / basisproducten zijn bij de Aldi nou echt goedkoop?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je vaak bij de Aldi duurdere producten grijpt.



Je komt er dus geregeld, dan zie je toch het gehele assortiment ook en dus wat goedkoper is?
Alle reacties Link kopieren
Koffiepads: zijn én goedkoop en heel goed in de consumentengids vermeldt.



Flesjes water, zowel prik als gewoon.



krabsalade: goedkoop en ook een goede koop volgens de consumentengids.
Alle reacties Link kopieren
Als we dan toch bezig zijn... Sorry TO, maar ik drop hier ook gelijk een Aldi-vraag (ipv zelf een topic te openen, want ben al te reden met 1 tip )

Ik drink sinds een half jaar wijn - heb er dus nog de ballen verstand van Lees/hoor vaak dat Aldi en Lidl goede wijnen heeft... Is er iemand die de lekkerste wijnen kan benoemen?
dubbel
Misschien zeg ik nu wel iets heel stoms, of ben ik een van de enige, maar ik heb dus echt een gruwelijke hekel aan de aldi. Om het publiek wat er komt, om die ranzige geur die er hangt, om de totale ongezelligheid. En last but not least; het aanbod! Ik vind het aanbod altijd te wensen over laten. En bovendien niet compleet wat mij betreft. Als ik naar de Aldi ga, moet ik het steevast aanvullen met de AH, waarnaar ik alsnog duurder uit ben.

Ik vind het brood bij de Aldi echt huilen met de pet op. En dan hou ik mijn mond verder maar over de verse groente en het fruit.

Ik vind in principe niet veel wat ik nodig heb, wat ook nog eens goedkoper is, dan als ik slim alle aanbiedingen af ga bij de Ah of C1000 bijvoorbeeld.

Maar goed, dat vind ík.

Ik ga alsnog wel naar de Aldi trouwens. Ik woon er tegenover. En zeker als ik een feestje heb, is het gewoon goedkoper om daar groot in te kopen. Denk aan: frisdrank, chips en nootjes. Welke daar prima genoeg zijn.



De Aldi in Duitsland is trouwens veel uitgebreider, en fijner, en goedkoper.



Ik ben trouwens wél fan van de Lidl. Die vind ik veel completer, en hun groente en fruit en bio afdeling vele malen aantrekkelijker. Alleen zit er geen bij ons om de hoek. Dus af en toe maak ik een omweggetje en sla dan goed in bij de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 17 november 2010 @ 13:27:

Je zegt dat je vaak bij de Aldi duurdere producten grijpt.



Je komt er dus geregeld, dan zie je toch het gehele assortiment ook en dus wat goedkoper is?Nee want ik hou de prijzen niet bij, alleen de producten waar ik het toevallig van weet. Overigens kom ik maar zelden bij de Aldi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Aldi en Lidl helemaal niet zo goedkoop. Kom er voor mijn gevoel altijd bedrogen weer uit.

Ben echt van AH eigen merk of Euroshopper. Euroshopper cola is bijvoorbeeld goedkoper als die van Aldi.
Ik vind euroshopper cola echt goor. Maar die cola van de Aldi idemdito. De cola van de Lidl, de light versie, vind ik echter verrukkelijk.

Maar ja niets is natuurlijk lekkerder dan de enige echte coca cola. En met een beetje zoeken is er bijna altijd ergens wel een aanbieding van. En dan gewoon goed inslaan. Blijft toch eeuwen goed.
Alle reacties Link kopieren
Waspoeder, wc-papier en keukenrollen.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo heel lang geleden ging ik eens per mnd naar Aldi.

Het ligt hier vlakbij en het is een ruime, nog geen jaar oude winkel.



Nu hebben wij via via gehoord hoe de Aldi te werk gaat en met zijn personeel en leveranciers omgaat en we kregen de bevestiging daarvan na een documentaire op TV.

Nu ga ik dus zelden naar Aldi en ga gewoon naar één van de plaatstelijke supers.
Ja maar is het wc papier en de keukenrol van het eigen merk of non merk van bijv de ah dan echt duurder? Don't think so!

Moet je maar eens checken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lizzl, (ik zit ook nog steeds te forummen....) ik weet precies welke wijntjes het lekkerst zijn van de aldi!

Als je voorkeur naar rood gaat (in het begin drink je ws liever wit), is alleen "El Arbol" echt goed te drinken. Tempranillo vond ik vies. De Californische rode wijn is oo te doen (den even de naam van de druif kwijt...)

Wit: met stip: de Southern Creek chardonnay. Misschien wat zwaar op het eerste gezicht, maar wel vol en juiste combi tussen fruitig en droog.

Pas op voor de Zuidafrikaanse wijntjes! Wit, rosé of rood: je klokt ze weg als limonade, maar het zijn allemaal chateau migraines!
rosbief, wat mij betreft de beste, is maar 1,69

de toetjes, goed en goedkoop.

Het brood wordt door de consumentenbond aangeprezen.

Kaas is goed en goedkoop.

de koffie is goed en goedkoop.

Over het algemeen vind ik de spullen van de Aldi beter dan veel Amerken bij AH.

Tegenwoordig verkopen ze ook alternatieven voor vlees en de tapaz zijn erg lekker .

Het enige dat ik eigenlijk nog kocht bij AH was boter, maar nu ze mijn merk uit de schappen hebben gehaald, heb ik er nog maar weinig te zoeken. AH begint steeds meer op de Gruyter te lijken. Steeds meer Amerken gaan de schappen uit en daar komt het huismerk voor in de plaats en dat vind ik meestal minder smaken , dan de spulletjes bij de Aldi.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet echt objectief ben, want ik ben een echte Aldifan en ik rij ook regelmatig een stukje op de fiets om boodschappen te doen bij de Lidl.

Het is allemaal van zeer goede kwaliteit en je bent er een stuk minder aan kwijt dan bij de Asupermarkten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind beide cola's ook goor. Heb het een tijd gedronken. Ik vind de Albert Heijn eigen merk cola wel erg lekker, die is 71 cent.

Coca Cola idd het lekkerst, maar dat is net zo duur als tanken met de hoeveelheid die er hier per dag doorheen gaat...
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook alleen coca cola light, of evt first choice cola light. En ik heb ook het gevoel dat AH eigen merk / euroshopper goedkoper is dan de Aldi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Aldi prima.

Ga niet voor de sfeer of gezelligheid winkelen.

Ik graai het dan liever uit een lelijk schap voor een paar euro minder, zeg maar.



Ik haal vrijwel alles bij de Aldi of Lidl.

Groente en fruit bij de Turk, daar haal ik ook veel andere producten die de 'gewone' supermarkt niet heeft.



Qua prijs merk ik het écht wel.

Gewoon basisproducten die ik eerder bij de Plus of C1000 haalde zijn gewoon veel voordeliger bij de Aldi/Lidl
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 17 november 2010 @ 13:39:

Ik drink ook alleen coca cola light, of evt first choice cola light. En ik heb ook het gevoel dat AH eigen merk / euroshopper goedkoper is dan de Aldi.Idd volgens mij worden die 'goedkope supermarkten' zwaar overschat.
Alle reacties Link kopieren
quote:summerbreeze21 schreef op 17 november 2010 @ 13:40:

[...]



Idd volgens mij worden die 'goedkope supermarkten' zwaar overschat.Vandaar dit topic dus
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 17 november 2010 @ 13:41:

[...]





Vandaar dit topic dus Ja, gewoon lekker naar de AH dus
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivamp schreef op 17 november 2010 @ 13:37:

Ja maar is het wc papier en de keukenrol van het eigen merk of non merk van bijv de ah dan echt duurder? Don't think so!

Moet je maar eens checken!Qua verhouding prijs/kwaliteit is het wasmiddel van Aldi en Lidl in ieder geval wel beter uit testresultaten gekomen dan eigen/non-merken van andere supermarkten.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk het bijv aan de zakjes geraspte kaas, spekreepjes, boterhammenvlees.



Lizzl, de Kaaps Pracht is erg lekker, en van witte wijn de Californische Chardonnay. Die is heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bepaalde spullen die ik bij de Aldi haal, bijvoorbeeld kip-kerriesalade, toetjes en kaas. Gewoon omdat ik het lekker(der) vind dan bij de andere supermarkten.

Maar over (mijn ) smaakt valt natuurlijk te twisten.



Er is trouwens al een heel topic over spullen bij de Aldi (en over de Lidl ook volgens mij). Of de spullen die jij lekker(der) vindt ook goedkoper zijn bij de Aldi dan bij een andere supermarkt, zul je zelf moeten ondervinden.



En ook bij de AH en Deka worden mensen ontslagen als ze te oud zijn, dus ook daar valt nog wel wat op te merken aan het personeelsbeleid. De dames die bij 'mijn' Aldi werken, zitten daar al jaren. Als het echt zo slecht zou zijn dan hadden ze waarschijnlijk wel ergens anders gaan werken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar de ALdi voor de koffie (gewoon apparaat, geen pads ofzo), hun goudmerk is echt tien keer lekkerder en goedkoper dan alle andere. Ook wasmiddel (ook voor zwarte kleding) en wasverzachter (die roze, met dat schattige naampje "Fee") is supercheap en ruikt lekker. Kaas (light) en vleesbeleg is veel goedkoper, en de kwaliteit soms beter (vooral de kaas, euroshopper kaas is echt goor). Ik ben dus heel goed te spreken over het fruit en de groente. De laatste tijd is alles bij AH verrot, van uien tot en met broccoli, zie ik de schimmel al in de winkel. De broccoli van aldi is trouwens goedkoper en veel lekkerder. Voor fruit moet je gewoon de aanbiedinkjes nemen, aardbeien in de zomer, peren in de herfst, mandarijnen in de winter. Bij aldi krijg je een enorme zak knoflook voor 1.99 terwijl je bij AH 1.69 betaalt voor drie kleine bolletjes. Zo ook de citroenen (AH +/- 1.80 voor drie, bij aldi 89 cent voor vier of vijf). Het vlees (is nieuw bij aldi) is ook prima, verse kogelbiefstukken en sucadelapjes, en allerlei lekere dingen in de vriezer!Okay, I rest my case.
Alle reacties Link kopieren
Wel een negatief dingetje: vroeger ging ik ook voor de toiletpapier naar de aldi, maar inmiddels is euroshopper wel goedkoper en even goed. En de maaltijdsalades zijn ook vies bij de aldi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven