vaseline als glijmiddel?

09-02-2011 11:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriendin en ik gebruiken vaseline als glijmiddel. Voelt lekker dik, droogt niet snel op, is niet duur. Zij heeft wel vaak schimmelinfecties, maar ze is sowieso aan het kwakkelen, dus het is moeilijk te bepalen of het door de vaseline komt.

Wat zijn jullie ervaringen met vaseline? Meer mensen ervaring met regelmatige infecties, wat voor glijmiddel gebruik je dan?
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
KY !! vaseline??? nope!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er precies mis met glijmiddel als glijmiddel?
Alle reacties Link kopieren
Vaseline kan geen schimmelinfecties veroorzaken.

Een verstoorde weerstand wel.

Naar de huisarts om de schimmelinfectie te bestrijden is de oplossing, en denk erom dat jij je dan ook laat behandelen anders blijf je elkaar besmetten.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline kan wel zorgen voor een verstoorde zuurgraad van je vagina. Ergo de kans op een schimmelinfectie stijgt.



Waarom niet gewoon glijmiddel gebruiken
Alle reacties Link kopieren
bodygliss van eros, is onze favoriet, 't is wel wat duurder, maar het werkt goed en langdurig... voor genot heb ik wel een paar eurootjes meer over...

vasiline is me te dik en te vet.. lijkt mij helemaal niks
Alle reacties Link kopieren
oh ja; niet geschikt voor condoomgebruik.. dan moet je op waterbasis!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwuppeliennn schreef op 09 februari 2011 @ 11:15:

Vaseline kan wel zorgen voor een verstoorde zuurgraad van je vagina. Ergo de kans op een schimmelinfectie stijgt.



Waarom niet gewoon glijmiddel gebruiken



Vaseline is PH neutraal (i.t.t. bijv. zeep) dus dat zou bij een gezonde vagina geen problemen moeten geven.

Maar het smeert voor geen meter dus gewoon glijmiddel lijkt me prettiger.

En let op: nooit vaseline gebruiken als je condooms gebruikt, daar zijn condooms niet tegen bestand.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline gebruik ik altijd om mijn motor in te vetten tijdens de wintermaanden



Je kunt beter Pjur nemen, voelt lekker en ook heel zacht.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet is je vagina niet PH neutraal, maar iets aan de zure kant.....
Alle reacties Link kopieren
vaseline is zo vet dat het dicht zeg maar. Dan kan een evt. infectie er ook niet uit of ademen
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinevieve schreef op 09 februari 2011 @ 11:12:

Vaseline kan geen schimmelinfecties veroorzaken.

Een verstoorde weerstand wel.

Naar de huisarts om de schimmelinfectie te bestrijden is de oplossing, en denk erom dat jij je dan ook laat behandelen anders blijf je elkaar besmetten.





vaseline kan wel degelijk een verstoord evenwicht in de vagina veroorzaken, waardoor weer schimmels kunnen optreden.



beide behandelen inderdaad en voortaan Eros o.i.d. gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline, olie e.d. kunnen inderdaad een schimmelinfectie veroorzaken. Gewoon glijmiddel gebruiken dus. Als je er te lang mee doorgaat, kan het chronisch worden volgens mij en daar wordt je vriendin vast niet vrolijk van.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd begrepen dat vaseline het condoom kan beschadigen. zou het dus niet doen. Zo duur is glijmiddel nu ook weer niet.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 09 februari 2011 @ 13:06:

Ik heb altijd begrepen dat vaseline het condoom kan beschadigen. zou het dus niet doen. Zo duur is glijmiddel nu ook weer niet.



Alles op oliebasis kan een condoom beschadigen.

Ik lees nergens dat ze condooms gebruiken trouwens.



Ik zou iets nemen op siliconen of nog beter: waterbasis...ben je van alle bijwerkingen af.
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
Weinig vochtIndien er weinig vaginaal vocht wordt geproduceerd, dan is de kans groot dat de coïtus pijnlijk zal zijn (dyspareunie). Om dit probleem op te lossen kan men als aanvulling een glijmiddel gebruiken. Vaseline en andere producten die gebaseerd zijn op petroleum kunnen het condoom of pessarium beschadigen en worden niet aangeraden. Een glijmiddel op waterbasis is een betere oplossing.



Een tekort aan vocht tijdens en na de menopauze is normaal. Tijdens die periode ontstaat atrofie van de vaginawand door vermindering van het oestrogeen, een hormoon dat in de eierstokken (het ovarium) wordt geproduceerd. Crèmes op basis van oestrogeen kunnen, naast een glijmiddel, een goede oplossing bieden.





Bron
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik regelmatig vaseline bij mijn vrouw, anaal dan wel, en dat gaat al zeventien jaar zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Glijmiddel als glijmiddel, dat is weer eens wat anders. :-)

Nee, we hebben dat wel eens eerder geprobeerd, maar het beviel niet. Te dun, droogt snel op, duur. Maar we gaan op zoek: Pjur heb ik vaker gehoord dus dat eerst maar eens proberen. Ik verheug me al op het vergelijkend warenonderoek.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:roef schreef op 09 februari 2011 @ 20:15:

Ik gebruik regelmatig vaseline bij mijn vrouw, anaal dan wel, en dat gaat al zeventien jaar zonder problemen.



Anaal kan ik me nog iets bij voorstellen, vaginaal is absoluut niet goed, om eerder genoemde redenen.



Direct mee stoppen lijkt mij dus en een alternatief gebruiken wat bewezen geen schade kan veroorzaken. Ik vind het vreemd dat jullie ondanks schimmelinfecties hier mee door gaan. Iets om toch serieus mee om te gaan lijkt mij ???
Alle reacties Link kopieren
Duh. Waarom denk je dat ik het topic heb geopend?
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:denniss schreef op 10 februari 2011 @ 09:27:

[...]





Anaal kan ik me nog iets bij voorstellen, vaginaal is absoluut niet goed, om eerder genoemde redenen.



Direct mee stoppen lijkt mij dus en een alternatief gebruiken wat bewezen geen schade kan veroorzaken. Ik vind het vreemd dat jullie ondanks schimmelinfecties hier mee door gaan. Iets om toch serieus mee om te gaan lijkt mij ???Mijn vrouw heeft helemaal geen last van schimmelinfecties, nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline sluit je huid af waardoor die minder goed kan ademen.

Net als bij alle andere op petrolatum/paraffine/minerale olie gebaseerde smeersels.

Het beschermt je huid, kou e.d. kan niet meer naar binnen en vocht kan niet meer naar buiten, maar daardoor kan je huid dus ook niet meer "ademen". Je dat ook gewoon merken aan het feit dat het niet intrekt in je huid, het blijft er op liggen.

Daarom bijv. ook:

It is often recommended that petrolatum (or any other greasy substance) should not be applied immediately over burns, on the grounds that it would trap heat inside and make burns worse.



Het is gewoon niet goed om vaak te gebruiken (alhoewel de gevoeligheid ongetwijfeld bij veel mensen zal verschillen). Hoe het bij een yoni precies zal werken weet ik niet (komt het er niet gewoon weer uit samen met haar "sappen"? ) maar je huid zal juist goed moeten kunnen ademen bij een schimmelinfectie denk ik als leek.



Maar een glijmiddel op waterbasis is echt niet duur of zo...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hercke schreef op 10 februari 2011 @ 08:53:

Glijmiddel als glijmiddel, dat is weer eens wat anders. :-)

Nee, we hebben dat wel eens eerder geprobeerd, maar het beviel niet. Te dun, droogt snel op, duur. Maar we gaan op zoek: Pjur heb ik vaker gehoord dus dat eerst maar eens proberen. Ik verheug me al op het vergelijkend warenonderoek.Pjur werkt echt SUPER! Het is op siliconebasis en dat is erg fijn, droogt niet zo snel op. We hebben ook wel eens glijmiddel op waterbasis geprobeerd maar dat vinden wij geen suc6...
Alle reacties Link kopieren
Eros of Pjur vinden wij ook de beste. Ik gebruik ook regelmatig replens, dat is geen glijmiddel maar zorgt ervoor dat de vagina vochtiger is.
Alle reacties Link kopieren
gebruik gewoon water :blabla:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven