Orgasme?

19-11-2007 19:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb veel gezocht op internet, maar ik kan het echte antwoord op de vraag niet vinden: Hoe voelt een orgasme?



Ik denk wel dat ik klaarkom, maar helemaal zeker weet ik het niet... De wereld valt een beetje weg en soms draait ie zelfs om me heen :P Mijn bekkenbodemspieren trekken zich een tijdje heftig samen, wat heel lekker voelt, maar ik dacht altijd dat je ook iets in je hoofd moest voelen... Ben ik 'er', of net niet? Ik ga eigenlijk wel altijd door, op zoek naar meer van dat gevoel X-D Na een paar keer dat gevoel heb ik er pas genoeg van en moet ik trillend bijkomen. Maar is het niet zo dat je meestal na een orgasme genoeg hebt? Bij mijn vriend heb ik wel genoeg aan een zo`n gevoel trouwens (voor eventjes :D).

Reacties zijn zeer welkom, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe voelt een orgasme?

Vlak voor het orgasme zijn er allerlei tekenen van lichamelijke opwinding: de tepels van zowel jongens als meisjes worden hard, de pik steeds stijver, de ballen worden twee keer zo groot en trekken naar het lichaam toe en de vagina wordt vochtiger en wijder.

Als de stimulatie doorgaat, kan er opeens een moment komen dat de spieren in je genitaliën ritmisch samentrekken. Ze spannen en ontspannen zich een aantal keren, waardoor een lekker gevoel ontstaat.. Bij een zwak orgasme gebeurt dit 3 tot 6 keer, terwijl het bij een heftig orgasme wel om 10 tot 15 samentrekkingen kan gaan. Al met al duurt het orgasme minder dan een minuut.

Het aantal samentrekkingen en de sterkte ervan, zegt niet zoveel over de subjectieve ervaring. Een zwak orgasme kan de hemel op aarde zijn, terwijl een heftig orgasme nauwelijks bevrediging geeft. Hoe je het orgasme ervaart hangt mede af van je stemming en de omstandigheden.

Tijdens het orgasme maakt je lichaam meestal een schokkende beweging en is je ademhaling snel en onregelmatig. Hoewel je het zelf opwekt, overkomt het je uiteindelijk, als een niesbui. Een aantal meisjes voelt het orgasme in de buurt van de clitoris, anderen diep in hun buik en sommigen over hun hele lichaam. Bij de meeste jongens gaat het gepaard met een zaadlozing.

Het is moeilijk een algemene beschrijving te geven van wat je voelt als je klaarkomt. Dat varieert namelijk van persoon tot persoon en het kan ook per keer verschillen. Het kan een explosieve, ecstatische ontlading van gevoelens zijn, maar ook een kortstondig, onbeduidend pleziertje.

De meeste mensen weten het als ze klaarkomen, omdat het een uniek gevoel is. Als je deze ervaring één keer gehad hebt, is het vrij makkelijk het opnieuw te beleven. Je weet dan immers wat ervoor nodig is om klaar te komen. Overigens komt het wel eens voor dat een meisje kan klaarkomen, maar het niet alszodanig (h)erkent omdat ze een heftiger gevoel verwacht.





OrgasmeEen orgasme is de ontlading van seksuele spanning in het lichaam, ook wel klaarkomen genoemd.





Vrouwen



Het orgasme is een korte periode van loslaten van de fysieke spanning die als reactie op seksuele prikkels is opgebouwd. De bekkenbodemspieren trekken een aantal keer ritmisch samen, het lichaam kan daarbij schokken en ontspant daarna. Hoe het voelt is voor iedereen anders. De een benoemt het als een intens gevoel, de ander als een vluchtig gevoel. Hoe het voelt kan ook per keer verschillen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Enkele van bovenstaande dingen had ik wel gelezen :) Voor de rest: bedankt. Maar ik zou het ook wel prettig vinden om ervaringen te lezen. Ik ben nieuwsgierig... Voelt iemand het net als ik? Voelt iemand iets na die samentrekkingen? Voor mij voelt het niet echt als "de hemel op aarde". Als dit het is, dan zou ik daar dus nooit kunnen komen...Klaarkomen is toch een rare benaming als je nog meer en meer wilt... In real life durf ik dergelijke vragen niet te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas reageert er (vrijwel) niemand om mijn toch wel serieuze vraag :( Hierbij een iets andere vraag, en ik hoop echt dat er iemand reageert.. Misschien is het te intiem.

Voel je iets na de samentrekkingen? Een lekkere ontspanning of zo?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2007 @ 19:32:

Hoe voelt een orgasme?

Vlak voor het orgasme zijn er allerlei tekenen van lichamelijke opwinding: de tepels van zowel jongens als meisjes worden hard, de pik steeds stijver, de ballen worden twee keer zo groot en trekken naar het lichaam toe en de vagina wordt vochtiger en wijder.

Als de stimulatie doorgaat, kan er opeens een moment komen dat de spieren in je genitaliën ritmisch samentrekken. Ze spannen en ontspannen zich een aantal keren, waardoor een lekker gevoel ontstaat. Bij een zwak orgasme gebeurt dit 3 tot 6 keer, terwijl het bij een heftig orgasme wel om 10 tot 15 samentrekkingen kan gaan. Al met al duurt het orgasme minder dan een minuut.[/bgcolor[/bgcolor]]Het aantal samentrekkingen en de sterkte ervan, zegt niet zoveel over de subjectieve ervaring. Een zwak orgasme kan de hemel op aarde zijn, terwijl een heftig orgasme nauwelijks bevrediging geeft. Hoe je het orgasme ervaart hangt mede af van je stemming en de omstandigheden.Tijdens het orgasme maakt je lichaam meestal een schokkende beweging en is je ademhaling snel en onregelmatig. Hoewel je het zelf opwekt, overkomt het je uiteindelijk, als een niesbui. Een aantal meisjes voelt het orgasme in de buurt van de clitoris, anderen diep in hun buik en sommigen over hun hele lichaam. Bij de meeste jongens gaat het gepaard met een zaadlozing.

Het is moeilijk een algemene beschrijving te geven van wat je voelt als je klaarkomt. Dat varieert namelijk van persoon tot persoon en het kan ook per keer verschillen. Het kan een explosieve, ecstatische ontlading van gevoelens zijn, maar ook een kortstondig, onbeduidend pleziertje.

De meeste mensen weten het als ze klaarkomen, omdat het een uniek gevoel is. Als je deze ervaring één keer gehad hebt, is het vrij makkelijk het opnieuw te beleven. Je weet dan immers wat ervoor nodig is om klaar te komen. Overigens komt het wel eens voor dat een meisje kan klaarkomen, maar het niet alszodanig (h)erkent omdat ze een heftiger gevoel verwacht.





OrgasmeEen orgasme is de ontlading van seksuele spanning in het lichaam, ook wel klaarkomen genoemd.





Vrouwen



Het orgasme is een korte periode van loslaten van de fysieke spanning die als reactie op seksuele prikkels is opgebouwd. De bekkenbodemspieren trekken een aantal keer ritmisch samen, het lichaam kan daarbij schokken en ontspant daarna. Hoe het voelt is voor iedereen anders. De een benoemt het als een intens gevoel, de ander als een vluchtig gevoel. Hoe het voelt kan ook per keer verschillen.
Ik denk................dat dit eigenlijk alles al zegt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Blaadjes schreef op 20 november 2007 @ 18:28:

Helaas reageert er (vrijwel) niemand om mijn toch wel serieuze vraag :( Hierbij een iets andere vraag, en ik hoop echt dat er iemand reageert.. Misschien is het te intiem.

Voel je iets na de samentrekkingen? Een lekkere ontspanning of zo?
Na een heftig orgasme inderdaad een erg bevredigd en ontspannen gevoel...........bij een minder heftig orgasme is de zin om door te gaan nog volop aanwezig .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oke, daar heb ik wat aan! Dat wilde ik graag weten :) Van wat ik meestal lees, is een meervoudig orgasme een bijzonder iets en is er na een orgasme bevrediging. Bedankt voor je moeite!
Alle reacties Link kopieren
Misschien bedoel je meer hoe iemand het orgasme ondergaat, zeg maar?

Bij mij gaat het zo, als ik er bijna ben, denk ik aan niks anders dan sex,.... dit blijf ik heeeeeel lang doen,.... dit is zooooo lekker, maar dan opeens na al die samentrekkingen die BGB beschrijft, dan is het bij mij ineens helemaal over, ik wil niet dat iemand nog aan me zit, en dan doen zelfs de zachtste aanrakingen nog pijn.

Daarna wil ik ook niet meer knuffelen, allenig maar lekker slapen.

Ik heb nog nooit een multiple orgasme gehad en zal er ook wel nooit een krijgen. Wel jammer dat!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit misschien een beetje met hetzelfde probleem. heb al een paar jaar een relatie en kon eigenlijk niet echt klaarkomen. had de moed ook al opgegeven gedeeltelijk. Ik dacht een van de vrouwen op de aardbol te zijn die het gewoon niet konden.

Maarrr mn vriend en ik hebben besloten het er niet bij neer te leggen en hebben samen een tarzan viberator te kopen. Na een aantal keren proberen, voel ik het volgende:

eerst voelt het super fijn, dat gevoel wordt steeds sterker, ik trek ook mijn bekkenbodem spieren hier ritmish bij aan. op een gegeven moment doe ik het niet meer, maar gaat dat automatisch, net zoals in het bovenstaande : de spieren in je genitaliën trekken zich ritmishc samen. Ik krijg het gevoel dat ik echt super nodig moet plassen ( om het zo maar ff te omschrijfen) dit gevoel probeer ik niet tegen te gaan, door het in te houden, maar ik probeer het los te laten. ( ontspannen, net alsof je naar de wc gaat) maar er komt niks uit. daarna is het meestal over. Ik heb er overnagedacht en denk wel dat ik nu dan eindelijk ben klaargekomen. zijn er anderen die na het lezen van mijn verhaal denken. ja dit is het!?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is wel klaarkomen, maar het is geen multiple he. En daar moet een beetje vrouw toch wel naar streven. Ach, ik troost me maar dat 1x ook genoeg is voor een man.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het zo dat je het gewoon weet, als het je overkomt. Het is een superlekker gevoel en superontspannen gevoel wat je wel aan voelt komen maar je dan toch 'overkomt'. Als ik ben klaargekomen, is alles ook even té gevoelig en kan ik daar ook niks hebben. Als het heftig was, voel ik daarna m'n spieren nog een tijdje samentrekken. Het is even bijkomen, maar eigenlijk ben ik vrij snel erna alweer 'normaal'.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Melkchocolade, Ik heb niet het gevoel dat ik moet plassen, maar wel een soort duwend gevoel. Alsof je er iets uit duwt. Ik heb ook een vibrator aangeschaft en daarmee ben ik meer gaan voelen. Vroeger was ik echt heel lang bezig, nu met de vibrator minder lang maar wel veel vaker :D . Gaat veel gemakkelijker. Waarom weet/ wist jij het niet zeker?

Ik voel het wel steeds sterker worden en er bestaat zeg maar niets anders dan het lekkere gevoel. Ik heb veel nagedacht over wat hierboven allemaal is gezegd en me tijdens seks en masturbatie nog meer geconcentreerd op het gevoel. En ik weet nu eigenlijk wel 95% zeker dat ik klaarkom. Als ik daarna doorga, meestal naast de clitoris, kom ik weer (denk ik), gemiddeld 3 keer ... Daarna moet ik echt bijkomen en voel ik me heel fijn ontspannen. Alleen ik lees overal dat meervoudige orgasmen echt uitzonderlijk zijn. Dus misschien hebben de meeste vrouwen de eerste keer gelijk een veel heftiger orgasme. Ik voel me afwijkend :(
Alle reacties Link kopieren
Hoi blaadjes,



Een meervoudig orgasme is, volgens mij, niet zo zeldzaam.

Al mijn sekspartners konden meerdere keren klaarkomen.

Deste langzamer het wordt opgebouwd, deste langer en sneller achter elkaar de orgasmes kunnen komen.



Je bent dus volkomen normaal wat mij btetreft.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Misschien kan iedereen het, maar heeft niet iedereen de behoefte.

Ik las net ook het topic over multi orgasmen :$ Daar zijn inderdaad meer vrouwen die vaak achter elkaar klaarkomen. Of ze komen één keer, of heel vaak :P.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip voor lekker klaarkomen!



Ik beleef tijdens het sexen altijd wel meerder orgasmes, maar die zijn wel vaginaal, dat je vagina samentrekt maar das lang niet zo heerlijk&heftig als ik zelf een handje help! Wat ik en mn lover dus altijd doen is 'samen klaarkomen', na een tijdje bezig te zijn geweest doe ik mn vinger erbij (clitoris) en omdat we dan allebei toch al vrij opgewonden zijn kom ik redelijk snel en zo niet...dan is het een heerlijke extra dimensie met een heerlijk hoogtepunt wat je samen beleefd!



Iemand nog leuke tips for me?!
Alle reacties Link kopieren
Kom je dan echt tegelijk? Hoe doe je dat? Geef je hem een seintje ofzo? :-$ He, ik ben dr bijna, je mag! :P Zoiets..?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd, als je twijfelt of je bent klaargekomen dan ben je het niet. Heb hiervoor een relatie gehad van ruim 2 jaar, hij was mn eerste echte relatie en had geen ervaring. Klaarkomen lukte niet en was mij zelf ook nog niet gelukt. Nu alweer bijna 3 jaar de liefde van mn leven waarbij ik wel klaarkom, toen het was gelukt wist ik zeker dat dit het was en dat hoor ik ook van vriendinnen.

Als je klaar bent gekomen weet je het zeker..

Veel succes want aan je verhaal te horen ben je er wel bijna..

Veel oefenen!
Alle reacties Link kopieren
Nou Bibu, sorry, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Ik ben degene die dit topic begonnen is en ik wist dus niet zeker of ik klaarkwam. Ik ben door de reacties meer te weten gekomen over wat het nou precies was. Ik wist bijvoorbeeld niet eens wat men bedoelde als ze het hadden over 'die spier die je voelt als je klaarkomt' en dat soort dingen... Doordat ik nu weet wat het is, concentreer ik me beter op het gevoel en ik weet nu wel heeeeeeel zeker dat ik orgasmes beleef :P Ik voelde vroeger wel dat het lekker was, maar doordat ik dacht dat er 'meer' was, beleefde ik het veel minder intens. Ik streefde steeds naar iets anders en geloof me, dan kom je wel klaar, maar geniet je er verre van optimaal van.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig was ik deze week aan het denken over hoe je een orgasme zou kunnen omschrijven:

Als niezen, maar dan met je hele lichaam. De spanning opbouwen en het ontladen.

Maar dan lekkerder. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik vind niezen toch een stuk minder fijn :D
Alle reacties Link kopieren
@ Papillon: dat is inderdada heel fijn, maar wat jij beschrijft heb ik tot nu toe slechts 2 keer meegemaakt! :O

Wel laat ik dan mijn vriend mij vingeren i.p.v. dat ik dat zelf doe.. Bij mij heerst nl. het probleem dat ik het vies vind om mezelf te vingeren :S ..Heel stom misschien, maar ik kan er ook niks aan doen...

Iemand nog andere tips, die een beetje net zo zijn als die van Papillon...??
Alle reacties Link kopieren
Masturbeer je dan nooit? Je komt dan alleen klaar als je vriend het doet?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Blaadjes,

Ik denk inderdaad dat je toch gelijk hebt, sorry voor mijn te snelle oordeel.

Gelukkig beleef je nu goede orgasmes :)



kusjes
Alle reacties Link kopieren
"
anoniem_58504 wijzigde dit bericht op 04-03-2008 12:31
Reden: geen reactie
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven