Wie heeft ervaring met tantra?

16-01-2012 20:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,



Mijn partner en ik willen binnenkort een stellenmassage voor tantra doen. Wie heeft hier ervaring mee en hoe was dat?
Alle reacties Link kopieren
Nou, misschien je medecursusgenoten, of ontmoet je die echt pas op dat moment?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nee, we doen het echt alleen met de tantrika's...
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik geen ervaring mee. Het lijkt me wel erg speciaal als je het onder de knie krijgt (hoewel...kniesex? hahaaaa )



Wanneer gaan jullie dit doen? En kom je hier ook vertellen hoe het was? Ik ben erg benieuwd.



Ik denk dat mijn man er inmiddels wel voor openstaat...jaren terug was dat wel minder denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook wel wat. Alleen heb ik dan geen zin in een docent ofzo erbij en dan gaat het zo lastig..
Alle reacties Link kopieren
We gaan het over een maandje proberen. Heel benieuwd!! Ik laat het zeker weten...
Alle reacties Link kopieren
er is zo veel verschillende vormen van tantra de zgn rechter en linkerhand tantra's. voor mij was het om met iemand liefde te voelen en niet alleen seks, maar het was een hoop zweverig gedoe met uit eindelijk seks. een andere ervaring was met een vriendje die een boek had gelezen en dat was prachtig combinatie van alle zintuigen prikkelen dmv kleine hapjes en zachte strelingen het leek wel uren te duren en intens genieten van mooi fijn en lekker zonder echt seks maar je wel echt VROUW voelen ..



weet niet of je hier wat aan hebt hahah maar ik denk geniet ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook gedaan en zijn lachend opgestaan en weggelopen. Dit was in belijn bij een der beste instituten. Alles heel hippies. Alleen de man welke mrs suite "tantra-en" moest was heel ondersanig en snuffelde overaf als een hondje. Mrs suite vondt het helemaal nix en is lachend opgestaan. Samen uit samen thuis : ik dus ook.



Wij zijn er klaar mee. Voor alle anderen veel plezier.
moestuintje,



Er is, zoals misiriou aangeeft, er veel verschil in soorten tantra, maar vooral ook in tantrikas.

Ik en mijn vriendin hebben ons hier twee jaar vrij intensief mee bezig gehouden en veel leuke, maar helaas nog meer foute mensen ontmoet.

Ik denk dat je een goed begin maakt door eerst wat te lezen (tips: Van sex naar tantra - George Ubben, Tantra-een weg naar intimiteit en extase - Margot Anand. Je mag ze allebei graag van ons lenen, we zijn goed van vertrouwen dus doe maar een voorstel) en pas dan een workshop/massage te boeken.



Dan ben je in ieder geval in staat de oprechtheid van de masseur/tantrika te beoordelen. Bespreek vantevoren ook duidelijk samen de verwachtingen- beschouwen jullie het als een spiritueel avontuurtje? een sexueel avontuurtje? een start van een langere tantrische "loopbaan"? Is het interesse of alleen nieuwsgierigheid?



Als jullie serieus met Tantra bezig willen is het van belang daar op termijn een goede begeleiding bij te zoeken, bij mensen die niet alleen sex met een spiritueel sausje willen, maar die zich er ook serieus in verdiept hebben.



Onze ervaring heeft ons geleerd dat je pas eventueel begeleiding nodig hebt wanneer je je eerst met zijn tweeen je langere tijd serieus in de materie hebt verdiept. Deze eerste periode, bij ons ongeveer een jaar, vonden wij de leukste en de leerzaamste. Deze hebben we met zijn tweeen, met de nodige literatuur en flink experimenteren beleefd, dus zonder anderen erbij.



Dat kan altijd nog, toch?



Ik ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Is het niet een verkapte manier om aan partnerruil enzo te doen?
@martin; voor veel mensen wel, daarom adviseerde ik ook om eerst flink met zijn tweeen te experimenteren om te kijken of je de Tantra dan ook interessant vindt. Pas als dat zo is zou ik kijken naar actieve begeleiding of massage door een ander.



Het lastige is dat er erotiek bij komt kijken, en waar erotiek is zijn snel mensen te vinden die daarvoor komen en de spiritualiteit op de koop toe nemen.



Als het je niet zoveel uitmaakt met welke motivatie iemand je een volledige massage geeft kun je beter aan partnerruil gaan doen, want dat scheelt een hoop leeswerk en schept direkt duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de reacties!



@ costello: we hebben inderdaad al redelijk wat gelezen en samen geoefend met tantra. Het boek wat jij als tweede noemde, hebben wij het vervolg van. Maar zolang het er in theorie staat en we nog geen 'ervaren' spelers hebben ontmoet, blijft het toch nog vaagjes. Daarom willen we graag onder begeleiding van tantrika's oefenen.

Ik denk dat we een goede organisatie hebben uitgekozen. Ik heb een aantal keer gemaild en daarin is absoluut duidelijk geworden dat het geen verkapte partnerruil wordt. Mijn vriend en ik hebben duidelijke grenzen en willen absoluut niet dat we met het geslacht van de tantrika's bezig moeten zijn. Geen gemeenschap en geen handtastelijkheden van onze kant naar hen.

Het blijft natuurlijk wel heel spannend...



@ costella: hoe is het bij jullie verder gegaan?
@moestuintje; hierna hebben we een aantal keer een tantra-avond geboekt bij verschillende aanbieders. De eerste twee hebben we voortijdig verlaten omdat dit volgens ons inderdaad een soort parenavonden waren met een spiritueel sausje.



De derde keer was het wat ons betreft raak, en hadden we een stel dat met oprechte bedoelingen het geluk en de bevrijding de ze zelf ervaren proberen te verspreiden.



Hier hebben we nu twee workshops van een hele dag gevolgd en die waren prettig en leerzaam.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Afgelopen weekend hebben we de tantramassage gehad. Ik weet nog niet goed wat ik er nu van vind.

We hebben eerst een meditatie gedaan, daarna yoga en toen de massage. Zowel wij als de begeleiders waren hierbij naakt. En hoewel ik dat wist, moest ik er wel aan wennen.

De massage was heerlijk, maar ik vroeg me bij het laatste stukje af wat het verschil is tussen een yonimassage en 'vingeren'.

Ik ben niet klaargekomen en het was ook niet zijn doel, denk ik, maar het was allemaal wel erg wennen.



We willen ons er wel verder in verdiepen! We denken nu aan een cursus oid waarin we leren hoe we het bij elkaar kunnen doen. En dat we dan vooral oefenen met elkaar.



Daar nog tips bij? En iemand die nog vragen heeft over mijn ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Hey moestuintje,

Afgelopen week hebben mijn vriendin een stellen massage ondergaan bij https://www.tantramassageamsterdam.net/nl . De massage wordt gegeven door een jonge man en vrouw die zelf ook een stel zijn. De massage werd gegeven terwijl wij naakt waren en zij droegen een sarong. Voor de massage was er een gesprekje en een meditatie om tot rust te komen, te ontspannen en ons te verbinden. Oja en wat heel fijn was is dat er gevraagd werd om een intentie uit te spreken. Onze was om dieper te verbinden in ons liefdesleven, heel bijzonder!
Stuur me een pm als je meer wilt weten (vind het vrij intiem om hier dieper in te gaan op mijn persoonlijke ervaring)

Groet,
Willem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven