seks na sterilisatie man

13-01-2008 15:21 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft hier ervaring mee en wil dat vertellen?



Ik ben 3 jaar geleden gestopt met de pil, dit bevalt mij super, ik voel me er veel beter bij. Ik ben niet meer zo emotioneel en buiig..



Vanaf die tijd hebben we steeds condooms gebruikt maar ja, daar zijn we nu wel weer een beetje klaar mee, de spontaniteit is door die condooms nou eenmaal wat minder.



Omdat we toch geen kinderen willen zou mijn man zich willen laten steriliseren maarrrrr is toch wel een beetje bang dan zijn pielemans dit niet zo grappig vind...



Op internet komen we ook een aantal niet zo fijne berichten tegen over hoe het na de operatie is, blauw, beurs, erg pijnlijk etc. en dit soms nog wel tot maanden na de operatie.



Hoe zijn jullie ervaringen hier mee? tell me!
Alle reacties Link kopieren
Hé slagroom,



Mijn vorige partner heeft zich tijden onze relatie laten steriliseren. Hij had daarna ongeveer een week last van 'blauwe ballen' en een beetje trekkende pijn in de liezen. Na ongeveer twee weken was de pijn helemaal voorbij en was sex geen probleem. De eerste paar weken moet je overigens nog wel een voorbehoedsmiddel gebruiken. Pas nadat het zaad is onderzocht en 'onklaar' is bevonden, kun je daarmee stoppen. Ik denk dat de 'last' wel per persoon verschilt en het heeft natuurlijk ook met de beleving / pijngrens van je partner te maken.
Alle reacties Link kopieren
ik sluit me bij marieke aan.

mijn man is al jaren""gesneden"" en we deden al na n paar dagen aan sex.

wel met condoom!!

,na n aantal zaadlozingen( hoeveel weet ik niet meer )gaat de man naar t lab met n potje zaad en krijgt een bewijs van goedkeuring als hij dode zaadcellen heeft.



m,n man had de eerste paar dagen n krappe slip aan,heeft niet gefietst of gesport en had nergens last van.



op internet lees je inderdaad de meest erge verhalen,laat je niet nerveus maken,zoals m,n man zei het stelde niets voor.

bovendien n bevalling is erger toch?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man liep na geknipt te zijn gewoon van het ziekenhuis naar huis. Paar dagen niet fietsen en volgens mij ook niet autorijden. Inderdaad beetje blauwe beurse ballen maar daarna nergens meer last van. Ben echt heel blij (en hij ook) dat hij het heeft laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd er zó blij van, seks zonder voorbehoedsmiddelen. En daar werd man dan weer blij van.. geen problemen verder met 'pielemans' hoor :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wilde na het "knipje" het liefste dezelfde avond weer naar boven.

Hij heeft echt nergens last van gehad en met een beetje handwerk konden we de condooms ook snel doorgeven aan iemand die ze wel nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Heb als man zijnde mezelf ook laten ''helpen'' omdat het bij een man niks

( weinig ) voorstelt, en het voor een vrouw een komplete operatie is.



Moet zeggen dat ik het eigenlijk veel eerder had moeten doen.

Mijn vrouw was van de pil af ( chemische troep ) en ze werdt er nog spontaner door, tussen de lakens, terwijl dat ervoor ook al prima was.



Zelf heb ik er weinig tot geen last van de ingreep gehad, al vond ik het niet echt prettig dat er een paar stageloopsters erbij stonden te kijken.



Verder geen nadelige effecten, geloof niks van die spookverhalen zoals bv. niet meer kunnen klaarkomen e.d., echter gebruik andere voorbehoedsmiddelen totdat je goedkeuring hebt van het ziekenhuis. ( verhaal jarnadi52 )



Met gr. Ram72
Nog maar een reaktie van een man, uit ervaring, ook bij mij stelde het niet veel voor, ik was gewaarschuwd voor de verdovingsspuit, maar zelfs dat viel reuze mee.

Het is bij mij inmiddels 8 jaar geleden dat het gebeurd is, en ik heb er nooit iets van gemerkt bij de sex alleen dan dat er minder sperma komt, maar dat is in wezen alleen maar prettig, dan hoeft er ook minder te worden opgeruimd nadien.

Het ergste was eigenlijk nog de jeuk, toen de wondjes weer gingen genezen en het haar weer begon te groeien, op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik een beetje discreet kon krabben, want ik liep echt de hele dag aan mn zak te krabben.

Wat ik je nog wel wil adviseren is, neem een strakke zwembroek mee, en trek die na de behandeling aan, dat voorkomt een blauwe zak.

Verder drie dagen rustig aan met de sex, en daarna kijken hoe het gaat, doe het de eeste keer met de hand, dan weet je zeker dat alles weer werkt.

Houd er wel rekening mee dat het 6 tot 8 weken kan duren voor alle levende zaadcellen uit het sperma zijn verdwenen, maar je moet sowieso op goedkeuring van het ziekenhuis wachten.
Alle reacties Link kopieren
let wel: hersteloperaties hebben een kleine kans van slagen. Wees er dus echt 1000% zeker van. Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar veel urologen of chirurgen doen het niet bij mannen onder de 35-40.



Operatie zelf stelt niet veel voor, niet bloederig over het algemeen (kunnen mannen niet zo goed tegen X-D) en gewoon beetje rustig doen de eerste dagen erna.
Alle reacties Link kopieren
extrahalo,

mijn man was 29 toe hij geholpen werdt.

het gezin was compleet,hij kreeg zonder problemen n verwijsje.

maar ja dat verschilt per dokter.



en die krappe slip die hij aanhad was er 1 van mij,we hebben er om gelachen maar t hielp wel,geen blauwe ballen.

wel liep hij de eerste dagen op""breed spoor""

ram en zen deden jullie dat ook?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelfs twee keer "geholpen". Na de eerste keer kwam er na 8 jaar en een andere partner, opnieuw een kinderwens en na een behoorlijk pittige herstel operatie na 3 maanden zwanger. Na de bevalling weer voor de sterilisatie. De eerste keer viel het erg mee, de tweede keer hield ik er een ontsteking aan over. Niet zo prettig maar ach ook dat gaat weer over.



Verder ben ik erg blij met de sterrilisatie, geen gedoe meer met condooms en mijn vrouw hoeft geen hormonen te slikken. Het is een ideale oplossing wanneer een stel geen kinderen (meer) wil.



En een beetje man heeft een weekje rotgevoel in zijn jongeheer wel over voor zijn vrouw, of niet. Je hebt er jaren lang gemak van. En zoals mijn vrouw zegt, het staat in geen verhouding met een bevalling....

Vriendelijke groet, Hein
Alle reacties Link kopieren
alvast bedankt voor al jullie reacties,



mijn man is iig iets meer gerustgesteld!

die condooms zijn we ook echt zat (en het kost klauwen met geld, hihi)



binnenkort dan toch maar even langs de huisarts voor een verwijsbriefje,

dat ze het bij mannen onder de 40 eigenlijk niet willen doen hebben we wel vaker gehoord. Ik ga dus maar mee om die dokter om te krijgen want we willen echt geen kinderen maar we zijn 33 en 34 jaar. Lullen als brugman wordt dat dus vrees ik.



groetjes slagroom
Alle reacties Link kopieren
he slagroom je man kan het zich gewoon laten helpen geen centje pijn alleen de eerste week een beetje gevoelig kruis maar daar valt mee te leven ik heb me ongeveer 12 jaar geleden ook laten helpen was toen ook 33 .suc6

groet halter :smile:
Alle reacties Link kopieren
ik heb het een jaar of 4 terug laten doen, stelde weinig voor.



Sindsdien nergens last van gehad.



Ook ik heb voor het zover was op Internet gelezen en 'horror stories' gelezen maar ik denk wel dat het zo is dat vooral de keren dat het fout ging genoemd worden. De grote groep waarbij het allemaal prima verlopen is heeft niet echt een reden om dat te vermelden natuurlijk. Tenzij iemand, zoals in dit draadje, er specifiek om vraagt ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jamadi52,



Nee, ik liep niet op breed spoor, dat viel bij mij reuze mee (had het wel verwacht)



gr. Ram72
Nee Jamadi ik liep ook heel onopvallend, maar ik heb dan ook helemaal gen zwellingen of verkleuringen gehad, eigenlijk was het bij mij een sterilisatie volgens het boekje.

Indderdaad wel lachen met een slip van jou aan, heeftie later nooit meer de kans voor gehad;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na lang twijfelen (ben wel een angsthaas) ook voor deze operatie gekozen. De dokter en de verpleegkundigen hebben goed geholpen met de onvermijdelijke paniekaanval toen ik eenmaal op de tafel lag (“adem in, adem langzaam uit”) en vooral zo snel mogelijk gewerkt. De prikken (twee) waren pijnlijk en tijdens de operatie was het allemaal ook niet heel aangenaam, maar goed te hanteren. Na de operatie ben ik naar huis gelopen en ik had de de eerste uren (door de verdoving) nergens last van. Daarna een dag volle dosering paracetamol. Vierde dag was de “pijn” al vergelijkbaar met het gevoel dat je als man na 140 km fietsen hebt. Niet aangenaam, maar goed te doen. Nu, ruim een week later, is het vervelende gevoel bijna weg.
Al met al: zeer blij dat ik deze ingreep heb laten doen. En in vergelijking met bevalling.. het is in de verste verte niet te vergelijken met een bevalling.
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
13-01-2008 21:23

wel liep hij de eerste dagen op""breed spoor""
:HA:

Duurde even voordat ik hem had...
Het stelt letterlijk geen zak of bal voor.

Alleen als de dokter met een hakbijl aan komt lopen moet je man zich zorgen gaan maken maar anders gewoon knip knip en klaar.

Dan nog ff beetje herstellen, potje kwak naar dokter en als alles echt dood is dan kan ie weer zwaaien met die jongeheer.

TO blij
man van TO blij
mannetjes vd geboortebeperking blij
Regering blij
Viva forum blij

Kortom, ieder1 blij

Dus snel naar dokter, ff uitleggen dat je kids niks vindt en dat die rubberen hoesjes niet lekker neukenn en dan met briefje naar de knipdokter.
Alle reacties Link kopieren
We zijn inmiddels 9 jaar verder.. ik betwijfel of TO nog geïnteresseerd is in ervaringen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik er meer dan 2 dagen last van heb gehad.

Controleer wel even tevoren of je verzekeraar het vergoed anders kost het toch best wel een aantal doosjes condooms.
Niet geschoten is altijd mis
Dreamer schreef:
19-10-2017 23:25
We zijn inmiddels 9 jaar verder.
Whoehahahahahah, niet op datum gelet. Mss is TO dus inmiddels wel 5 partners verder en alsnog 1786 condooms
Alle reacties Link kopieren
Haha ja waarschijnlijk van boven tot onder volgespoten lol.

Ik heb Zelf vasectomie gedaan
En nergens last van gehad.

Wel ff ibuprofen ingebomen voor de zekerheid.
Na een paar dagen kreeg ik wel links een blauwe zak en werd het af en toe gevoellig maar qua pijngrens van 1-10 een 1.

Dr pleij yit alphen doet het met jo scAlpel methode hij brand stukjes zaadlijsers weg.
Het prikje was het enige dat je voelt.

Eigenlijk net als bij een bevalling van de vrouw. Uiteindelijk valt het erg mee
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
in Maart 2019 een sterilisatie laten doen bij Andros mannenkliniek. Chronische pijn en ontstekingen ( inmiddels 10 maanden ). Aan een sterilisatie zitten risico's. 5% van de mannen krijgt post vasectomie pijn (complicatie's die langer dan 3 maanden aanhouden ). Artsen verdienen aan de ingreep dus zullen patiënten niet snel inlichten ( bij Andros werd dit ook niet gedaan ). Vraag je af of je op een vliegtuig zou stappen als 1 op de 20 een ongeluk zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
frank74 schreef:
26-12-2019 19:47
in Maart 2019 een sterilisatie laten doen bij Andros mannenkliniek. Chronische pijn en ontstekingen ( inmiddels 10 maanden ). Aan een sterilisatie zitten risico's. 5% van de mannen krijgt post vasectomie pijn (complicatie's die langer dan 3 maanden aanhouden ). Artsen verdienen aan de ingreep dus zullen patiënten niet snel inlichten ( bij Andros werd dit ook niet gedaan ). Vraag je af of je op een vliegtuig zou stappen als 1 op de 20 een ongeluk zou krijgen.
.
Ik hoop toch voor TO dat die sterilisatie, nu, na 11 jaar, wel een keertje is uitgevoerd.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven