Abnormaal? ...25 en nog maagd..

09-06-2007 09:31 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Om me kort voor te stellen; ik ben een studente van 25 uit Friesland.



Na enkele korte "relaties" is "het" er gewoon nog niet van gekomen. Inmiddels ben ik alweer een paar jaar vrijgezel. Dit komt o.a. doordat ik  niet echt een uitgaanstype ben en het druk heb met de studie. Maargoed... de vraag is; wat vinden jullie van deze stelling:



"Als je op je 25e nog maagd bent is dat niet normaal"



Wanneer ik oplet wat de media mij hierover "verteld" ga ik bovenstaande stelling bijna geloven..

Moet ik me hier voor schamen?:$

Ik heb me al wel voorgenomen dat, mocht ik iemand ontmoeten die ik erg leuk vind,  ben ik niet van plan dit te vertellen (helemaal niet in eerste instantie).



Wat vind jij, wat is jouw ervaring?



Ik ben nieuw hier maar ik ben benieuwd naar jullie reacties dus ik dacht ik begin gewoon een nieuw onderwerp!



Groetjes Famke

En nog een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
De media vertelt je zoveel. In toenemende mate vertelt de media vrouwen bijvoorbeeld dat ze er uit moeten zien als wezens die op deze planeet helemaal niet voorkomen. Hoe dominant en slinks de media ook dingen probeert te vertellen, ik zou proberen er voor te zorgen dat je hier nooit je zelfbeeld op baseert.



Ben je op hogere leeftijd nog maagd dan gemiddeld? Ja, natuurlijk. Het gemiddelde ligt ergens rond de 16 staat me bij (zal inmiddels wel wat gezakt zijn, het is een beetje oma spreekt ;)). Dus laten we zeggen dat 10 jaar later bent dan gemiddeld. Echter, ook jij bent onderdeel van gemiddeld. Jij haalt gemiddeld omhoog, meisjes die een stuk minder te benijden zijn dan jij halen het gemiddelde omlaag. 



Wil je bij de meisjes van 12, 13 jaar horen? Ik denk het niet. Is het zo bijzonder in de groep van 16, 17 jaar te horen? Me dunkt dat in die groep de kans dat je je eerste keer vergeeft aan iemand die er op dat moment toevallig is en de groepsdruk dat van je verlangt relatief groot is.



Wil je zonder schaamte door het leven gaan dan maak je daarop de grootste kans door je eigen groepje te zijn. Maak keuzes waar je achter staat. Dan lult geen enkel medium je ondersteboven en dan weet je altijd precies waarom al die mensen die maar lullen in jouw geval de plank gewoon misslaan.
Alle reacties Link kopieren
Pff, de media zeggen zoveel en jij bent je eigen unieke jij. Niks van aan trekken dus.Bovendien kan het altijd 'erger': ik ben onlangs op mijn 38e ontmaagd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel :)

fijn om te horen
Alle reacties Link kopieren
Of iets normaal is of niet hangt voornamelijk af van je eigen standaarden. Als jij er een bepaalde reden voor hebt waarom je "het" nog niet gedaan hebt op deze leeftijd er volledig achterstaat dan is het goed. Zoals een vorige poster al zei: als je achter je keuzes staat en je eigen groep creert waar je bij wil horen dan ga je het meest gelukkig door het leven. Wat anderen daar dan van vinden lijkt mij daar ondergeschikt aan.



Maarja, het gemiddelde ligt denk ik idd rond de 16 en maar naar mijn idee (dus persoonlijke mening) is het redelijk normaal om ergens tussen je 14e en 20e ontmaagd te worden. Als mensen hier eerder of later bewust voor kiezen dan is dat hun eigen zaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik iemand tegenkom die 25 is en maagd ik toch wel even verbaasd sta te kijken denk ik.



Maar word jij er gelukkiger van als ik en andere forummers zeggen dat het juist wel of niet normaal is? Ik denk het niet. Accepteer gewoon dat het er nog niet van is gekomen om wat voor reden dan ook. Dit hoort bij jou leven en misschien had je het liever anders gezien, misschien ook niet, maar zelfs met 25 heb je nog een heel leven voor je en valt er nog genoeg 

"in te halen". :)
Alle reacties Link kopieren


Pff, de media zeggen zoveel en jij bent je eigen unieke jij. Niks van aan trekken dus.

Bovendien kan het altijd 'erger': ik ben onlangs op mijn 38e ontmaagd.
Wat ik me dan afvraag... hoe reageerde je huidige partner daar dan op? Pure nieuwsgierigheid!
Alle reacties Link kopieren


Hallo allemaal,



Om me kort voor te stellen; ik ben een studente van 25 uit Friesland.



Na enkele korte "relaties" is "het" er gewoon nog niet van gekomen.

Inmiddels ben ik alweer een paar jaar vrijgezel. Dit komt o.a. doordat

ik  niet echt een uitgaanstype ben en het druk heb met de studie.

Maargoed... de vraag is; wat vinden jullie van deze stelling:



"Als je op je 25e nog maagd bent is dat niet normaal"



Wanneer ik oplet wat de media mij hierover "verteld" ga ik bovenstaande stelling bijna geloven..

Moet ik me hier voor schamen?:$

Ik

heb me al wel voorgenomen dat, mocht ik iemand ontmoeten die ik erg

leuk vind,  ben ik niet van plan dit te vertellen (helemaal niet

in eerste instantie).



Wat vind jij, wat is jouw ervaring?



Ik ben nieuw hier maar ik ben benieuwd naar jullie reacties dus ik dacht ik begin gewoon een nieuw onderwerp!



Groetjes Famke

En nog een fijn weekend!





Maak jij je zorgen? Lees mijn topic eens, je bent geen uitzondering hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hey een date tussen Famke en Knaapje!;)
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dat wel een goed idee. :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hoi Famke,

Normaal ben ik meer een meelezer op dit forum, en reageer ik eigenlijk niet, maar bij jouw berichtje wilde ik toch wel even reageren.. :)



Jouw post klinkt namelijk erg hetzelfde als wat ik (tot een half jaar geleden) ook lang in m'n gedachten had. Ik ben 24, ook student, en heb eigenlijk weinig vriendjes gehad. Was gewoon niet vaak verliefd, en de twee keer dat ik (voor een paar maanden) een vriendje had was het meer "hand-en-span-diensten" en nooit écht seks. Gewoon omdat ik niet na twee weken al all-the-way wilde gaan, en die beide vriendjes wisten ook nog niet dat ik maagd was. (kwam er gewoon niet van om te vertellen..) Verder denk ik nu achteraf dat ik ook nog niet helemaal zeker was of ik het wel met hen wilde doen, en ben nu ook blij dat ik dat niet gedaan heb.

Nu heb ik sinds een half jaar een vriendje, waar ik voor het eerst seks mee heb gehad. Wat ik met hem heb is zowiezo heel anders dan die andere vriendjes, nu ben ik zelf namelijk redelijk wat serieuzer, en wat ik met hem heb is ook stukken serieuzer. Na ongeveer een maandje, toen ik al een paar keer bij 'm had geslapen, heb ik tegen hem gezegd dat ik nog nooit met iemand naar bed was geweest. Dat verbaasde hem wel een beetje, maar hij vond het ook heel speciaal dat ik mijn eerste keer wel met hem wilde doen. Hij heeft me sindsdien gewoon rustig aan "wegwijs" gemaakt met seks enzo.. Tja, en nu ben ik dus sinds een aantal maanden géén maagd meer, en geniet ik elke week weer met hem in bed..! :D



Dat is eigenlijk mijn ervaring, en wat ik tegen je zou willen zeggen is idd, zoals anderen ook al zeiden, trek je nix aan van wat "iedereen" zegt! Mensen hebben snel een grote mond van wat "normaal" is, en hoe het "hoort", maar ik denk dat je veel blijer bent als je je eerste keer hebt met een man waar je speciale gevoelens voor hebt. Ik ben zelf namelijk heel blij hoe ik mijn eerste keer heb ervaren, en niet (zoals je wel eens hoort of leest) op je 16e omdat je erbij wilt horen...

Sta gewoon positief in de wereld, geniet van alles om je heen, en maak je niet druk om of je "te oud" bent. Die man, en de seks, dat komt absoluut wel een keer..!



liefs, GloryGirl.





(grappig detail trouwens; de eerste paar keren dat we 'het' deden, of liever probeerden, lukte het niet omdat híj zo zenuwachtig was! Veel meer dan ik eigenlijk.. Dat vond ik wel heel schattig..! :))
Alle reacties Link kopieren
je 1ste x vergeet je nooit.. zorg er wel voor dat t een leuke jongen is...



maar blijf niet maagd tot je 30ste!! zonde hoor.. zijn toch wel leuke jongens.. de ware komt nog wel haha..
Alle reacties Link kopieren
wees er juist trots op!!!

Ik was 20 toen ik ontmaagd werd.Geen spijt van dat ik gewacht heb.

ok vond het toen geen ene **** aan en dacht: als dit het is,laat dan maar;)

Is positief veranderd hoor:)
Alle reacties Link kopieren
Ik was 26, geen bewuste keuze om maagd te blijven toch duurde het tot mijn 26ste maar nu ervaar ik het eigenlijk wel als iets moois. Ben nog steeds super gelukkig met mijn partner en het heeft wel iets om alleen met hem samen geweest te zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je niet altijd in de hand, Wodkalime.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
zoals iedereen al zegt, niks raars aan dat je maagd bent.

wat ik je wel wil meegeven, als de gelegenheid zich voordoet, vertel het dan wel aan de man in kwestie! zo kan hij rustig aan 'te werk gaan' en weet hij ook dat het specialer is dan 'zomaar' n sexervaring erbij.

hij zou het zelf ook fijner vinden t van te voren te weten lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie reacties allemaal! Ik kan het nu wat meer relativeren door het lezen van wat anderen vinden en dat voelt goed!:)
Juist door die media en mijn omgeving (met allemaal van die meisjes die op hun 12e al ontmaagd waren) werd ik al heel onzeker op mn 16e. Het leek wel of iedereen al sex had gehad in mijn klas...ik voelde me echt een buitenbeentje. Ik had al wel gezoend, maar verder niets... Maar ik heb me nooit iets aangetrokken van al die meiden, dan maar een buitenbeentje! Toen ik ging studeren kreeg ik een vast vriendje. Bij hem wilde ik het echt graag...ik was 19...oke, geen 25 maar ik begrijp je gevoel wel!

Na die eerste keer was ik ook meteen min of meer verslaafd en totaal losgeslagen (nu nog steeds :$).

Maar ik kan wel zeggen. Zorg dat de eerste keer met iemand is die je vertrouwd! Zorg dat het een fijne ervaring is waar je leuk om terug kan kijken. Ik spreek nog wel eens meiden uit mijn middelbare schooltijd...veel hebben er spijt, omdat ze het zomaar met iemand gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gegeven het feit dat een vrouw na haar dertigste toch behoorlijk aftakelt en het handelswaar niet meer strak in de showroom komt, zou het niet onwijs zijn om toch een de markt op te gaan. Je kunt er beter nu achter komen dat het niks is dan er later achter komen dat je veel gemist hebt maar dan niet meer tot de gewillige objecten behoort.



Spelen de maagden op leeftijd eigenlijk wel met zichzelf of is die sexdrive gewoon nooit eens goed aangeslingerd?
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Gegeven het feit dat een vrouw na haar dertigste toch behoorlijk aftakelt en het handelswaar niet meer strak in de showroom komt, zou het niet onwijs zijn om toch een de markt op te gaan. Je kunt er beter nu achter komen dat het niks is dan er later achter komen dat je veel gemist hebt maar dan niet meer tot de gewillige objecten behoort. Echt weer een mannen-reactie:(



Spelen de maagden op leeftijd eigenlijk wel met zichzelf of is die sexdrive gewoon nooit eens goed aangeslingerd?

Alle reacties Link kopieren
Noem het ervaringsdeskunige.



Zo kennen wij een dame die het ook zo nodig voor "de ware" wilde bewaren.

Op haar 32e trof ze eindelijk "de ware" en binnen een half jaar waren ze getrouwd. Binnen twee jaar weer gescheiden (met twee kinderen)



Hij was er vandoor gegaan met een jongere (meer ervaren) collegaatje.

Zij kon hem niet bekoren met haar gebrek aan ervaring en haar hersenspinsel dat sex was bedoeld om kinderen te krijgen en niet voor de lol.

Ze hadden waarschijnlijk twee maal sex....



Ondertussen is ze er-ook-achter en slijt de ene man na de andere.

Allemaal via internet en niet de slimste en knapste figuren.

Beter kan ze niet krijgen maar van sex lust ze ondertussen op haar 40e wel pap dus is ze niet kritisch. 

Wil je zo'n vooruitzicht?
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Famke, als ik jou was zou ik, wanneer het er van komt, juist wel vertellen. Niet op de eerste date ofzo :P, maar gewoon na een poosje. Dan is die spanning wat minder. En daarbij, als je het hem niet kan vertellen, is hij dan wel degene die je eerste moet zijn?
Alle reacties Link kopieren
Marie_liselotte,



Het is niet per definitie een mannenreactie. Ik ben man - kijk naar mijn nickname - en die mening van Thomba is in mijn ogen ook narrow-minded.



De "markt" is niet voor iedereen toegankelijk. Het is te eenvoudig om te zeggen dat die groep mannen en vrouwen, er bewust voor kiezen om niet de markt op te gaan. Bij elke persoon is de reden verschillend, waarom hij/zij (nog) geen seksuele ervaring opgedaan heeft.



Ikzelf had geen keuze. Ze proberen me te doen geloven dat ik goed in de markt lig, maar ik betwijfel dat. Het feit dat ik daar niet ben opgegaan, is weliswaar gedeeltelijk mijn schuld, maar ook die van vrouwen die alleen maar spelletjes met me wil spelen, en zwakke plekken proberen te vinden. Lange tijd heb ik dat geaccepteerd, maar eens was er een tijd die dat beëindigde. Het is niet mijn keuze om tot na mijn 40ste met seks te wachten.



De reactie van Thomba slaat kant noch wal.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zouden vrouwen van 30 plus niet meer goed in de markt liggen?@thomba, overigens.Of willen alle mannen van zeg ook 30 plus een vrouw van 30 min? Lijkt me weinig realistisch van ze. Ik heb wel eens een man van 50 achter me aan gehad, en dan denk ik toch "Ik heb geen 2e vader nodig!"
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
zaazoe82: "Wat ik me dan afvraag... hoe reageerde je huidige partner daar dan op? Pure nieuwsgierigheid!"Die heb ik zodra we in het zoenstadium kwam gewoon verteld dat ik nog maagd was. Daar werd hij wat zenuwachtiger van dan ik trouwens. Ik liet de 1e keer nogal over me heen komen (ook letterlijk ;). Hij had wat meer het gevoel dat het wel gelijk Erg Goed moest zijn. Van mij hoefde dat helemaal niet. Ook niet slecht en vervelend natuurlijk, maar intimiteiten, mezelf laten gaan en dergelijke, daar ben ik niet zo goed in (ahum), dus klaarkomen daar dacht ik niet eens aan. Verder is ie gewoon heel lief, geeft mij alle ruimte om aan te geven als ik iets niet fijn vind en doet vooral nog geen gekke dingen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren


Noem het ervaringsdeskunige.



Zo kennen wij een dame die het ook zo nodig voor "de ware" wilde bewaren.

Op haar 32e trof ze eindelijk "de ware" en binnen een half jaar waren ze getrouwd. Binnen twee jaar weer gescheiden (met twee kinderen)



Hij was er vandoor gegaan met een jongere (meer ervaren) collegaatje.

Zij kon hem niet bekoren met haar gebrek aan ervaring en haar hersenspinsel dat sex was bedoeld om kinderen te krijgen en niet voor de lol.

Ze hadden waarschijnlijk twee maal sex....



Ondertussen is ze er-ook-achter en slijt de ene man na de andere.

Allemaal via internet en niet de slimste en knapste figuren.

Beter kan ze niet krijgen maar van sex lust ze ondertussen op haar 40e wel pap dus is ze niet kritisch. 

Wil je zo'n vooruitzicht? 
Dus niet te lang maagd blijven want seks na je 40 is een kwestie van mazzel als iemand je nog wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven