sex wordt beter met de jaren

17-06-2007 16:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren


'Seks wordt beter met de jaren'



AMSTERDAM - Ons seksleven verliest niet aan kwaliteit naarmate we ouder worden. Mensen van 55 tot 65 jaar geven hun seksleven hetzelfde rapportcijfer als 18- tot 24-jarigen: een 7. Dat blijkt uit het HP/De Tijd Seksonderzoek 2006, uitgevoerd door bureau Motivaction onder ruim duizend mensen van 18 tot 65 jaar. De resultaten zijn dinsdag gepubliceerd.

Omdat ouderen beter op elkaar zijn ingespeeld en minder last hebben van jaloezie, hebben ze het veelal zelfs beter voor elkaar dan jongeren, aldus de onderzoekers. Bij acht op de tien leidt seks vrijwel altijd tot een orgasme, en dat is meer dan onder jongeren. Ouderen doen het ook minder vaak tegen hun zin. Driekwart van de 55-plussers vindt dat de partner hun wensen en verlangens goed aanvoelt. Mensen op leeftijd doen niet zo moeilijk als hun partner om zich heen kijkt. Tweederde van de 55-plussers mag flirten, ook waar de partner bij is. Bij de jongere mensen is dat nog niet de helft. Ruim 50 procent van de ouderen ziet in overspel niet automatisch een reden om uit elkaar te gaan. Bij de groep tussen 18 en 24 jaar is het dan in acht op de tien gevallen einde oefening.





Ik kan die stelling alleen maar beamen.

Hoe zien jullie dat ? Is sex leuker geworden ( Kan en mag er meer of weet je er nu meer over ) , of ben jij er beter in geworden ?
Geniet je meer, minder of net zoveel als vroeger ?Hoe komt dat ?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ook....eigenlijk logisch dat de sex beter wordt...al hoeft dat niet per definitie altijd zo te zijn. Met mijn 39 jaar kan ik toch wel zeggen dat ik er meer van geniet toen ik 16 jaar was...hahaha!, als ik daar aan terugdenk...mijn eerste keer...whahaha!
Alle reacties Link kopieren


Ik kan die stelling alleen maar beamen.

Hoe zien jullie dat ? Mee eens

Is sex leuker geworden  Ja

( Kan ja

en mag er meer  ja

of weet je er nu meer over ) , Ja

of ben jij er beter in geworden ? Ja

Geniet je meer,Ja

 minder of net zoveel als vroeger ?

Hoe komt dat ? Ik ben ouider en wijzer geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet nu al met volle teugen en ben pas 23 :)!

Ben benieuwd wat me nog te wachten staat dan. :D

Maar ik heb me altijd goed kunnen laten gaan, zonder enige vorm van schaamte. En dat is wel belangrijk denk ik.

Ik voel me soms wel eens onzeker over mijn lichaam, maar tijdens sex ben ik daar totaal niet mee bezig. Ik geniet nu wel al meer als in de beginjaren zeg maar. Och ja, alles moet je leren hé.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het absoluut waar. Kom steeds meer los zeg maar.



Wat ik me wel afvraag is: tot welke leeftijd hebben mensen gemiddeld nog een actief seksleven. Vind het bij ouderen altijd moeilijk voor te stellen dat ze nog seks hebben..........
Alle reacties Link kopieren


Voor mij is het absoluut waar. Kom steeds meer los zeg maar.



Wat ik me wel afvraag is: tot welke leeftijd hebben mensen gemiddeld nog een actief seksleven. Vind het bij ouderen altijd moeilijk voor te stellen dat ze nog seks hebben..........
wat betreft je laatste vraag. Mijn ouders zijn beiden 52 en ik weet dat die nog volop genieten. Maar van mijn opa en oma moet ik er ook niet meer aan denken, hahaha:D!



Enne, ikzelf kom ook steeds meer los!
Alle reacties Link kopieren
Rare is , dat ik me jaren terug al afvroeg of het waar was dat het steeds beter zou worden want het wás al zo leuk........ en dan kijk je terug en besef je dat het inderdaad nog leuker kon !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma (nu 78) heeft wel eens verteld dat toen mijn opa en oma 40 jaar getrouwd waren ze het nog hadden gedaan zittend op een stoel!

Ze waren toen halverwege de 60!

Dat heeft ze me overigens verteld toen ze wat glaasjes ophad :D
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, Mikje ...héél hoopvol !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
als ervaringsdeskundige(ha ha) kan ik zeggen dat t echt al beter wordt.ik was 15 toen ik begon en wat weet je dan op die leeftijd ik dus niet veel. nu ben ik 54 en geniet veel van sex. we worden niet gestoord door kinderen,kunnen t hele huis gebruiken,enz. ik ben al 34 jr met m,n man en het was en is erg leuk.ik hoop t nog lang te doen t is de mooiste hobby die er is.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Mooi Jamadi! Ga zo door he!  Ook dat geeft de burger moed! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop van wel ja!!! Zou wat zijn als het nog steeds zo zou zijn als toen ik er net mee kennis maakte..:P

Ik was 18 jaar toen ik ontmaagd werd en dat was drie keer niks.. toen ik 19 was kreeg ik een vaste relatie en toen dacht ik van de sex te genieten.. 't gebeurde dagelijks.. toen ik 23 was en mijn relatie werd verbroken kwam ik een oude bekende van me tegen.. iemand met wie ik op m'n 18e een paar keer sex mee had gehad maar verder niks.. toen viel het me al op dat sex toch wel erg lekker was, maar toen ik hem op m'n 23e tegenkwam vlogen de vonken er vanaf en zijn we weer bij elkaar in bed beland. Dat heeft toen zo'n 2 jaar geduurd en pas toen ben ik echt gaan genieten van de sex. Heb m'n grenzen gezocht en gevonden en er echt van genoten gewoon..

En met m'n huidige vriend is het alleen maar beter omdat het niet alleen lustgevoelens zijn, maar er komt ook liefde bij kijken..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan die stelling alleen maar beamen. ik ook. Hoe zien jullie dat?

Is sex leuker geworden leuker & lekkerder

Kan en mag er meer ja

of weet je er nu meer over ook dat, ja

of ben jij er beter in geworden denk het wel, ja

Geniet je meer, minder of net zoveel als vroeger? nog meer dan dat ik al deed

Hoe komt dat? meer ervaring opgedaan door/met verschillende sekspartners
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met je stelling, BGB! Ik doe het al 16 jaar met dezelfde man, en de kwaliteit van de seks is echt veel beter dan in het begin (ik heb het dus niet over kwantiteit :P).



Als je ouder wordt (wij zijn sinds vandaag allebei 38) heb je gewoon meer zelfvertrouwen denk ik, je voelt je vrijer, zekerder. En lekker om zo vertrouwd met iemand te zijn dat je helemaal je gang durft te gaan zonder schaamte.



Wat schuift dat trouwens, BGB, al die stellingen openen voor de Viva? :D
Alle reacties Link kopieren
Wat schuift dat trouwens, BGB, al die stellingen openen voor de Viva? :D
schoof het maar wat, ................ je brengt me wel op een idee :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: Nijntje reageerde





Wat schuift dat trouwens, BGB, al die stellingen openen voor de Viva? :D schoof het maar wat, ................ je brengt me wel op een idee :)
Gratis jaarabonnement....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven