Rolstoel en sex, Hoe zie jij dat?

22-06-2007 12:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen & Mannen uiteraard..,



Wie van jullie heeft reeds ervaring met sex en een man/vrouw op wieltjes?



Of wie van jullie dacht er wel eens aan en wat dacht je?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee. En dat is niet omdat het me tegenstaat oid.

Maar ik ben gewoon nog nooit iemand tegen gekomen waarvan ik dacht van he wat een aardig persoon en toevallig in een rolstoel zit.

Omdat wij swingen kan er natuurlijk een stel tussenzitten waarvan een of beide in een rolstoel zitten. Als het klinkt en de omstandigheden er ook naar dan zouden we daar beiden geen probleem van maken.



Vanwaar je vraag eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren


Geen ervaring mee. En dat is niet omdat het me tegenstaat oid.

Maar ik ben gewoon nog nooit iemand tegen gekomen waarvan ik dacht van he wat een aardig persoon en toevallig in een rolstoel zit.

Omdat wij swingen kan er natuurlijk een stel tussenzitten waarvan een of beide in een rolstoel zitten. Als het klinkt en de omstandigheden er ook naar dan zouden we daar beiden geen probleem van maken.



Vanwaar je vraag eigenlijk?
pure interesse gevoed met inspiratie opgedaan naar aanleiding van het tv programma liefde op het tweede gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb me er door de situatie thuis wel eens uit interesse in verdiept. Het ligt er uiteraard wel aan waarom iemand in een rolstoel zit. Is het omdat iemand reuma heeft, of bijvoorbeeld ms, hoeft het niet te betekenen dat iemand niet kan staan, liggen of zelf zitten. Het is dan alleen veel te vermoeiend om dat wel (lang achter elkaar) te doen, vandaar die rolstoel. Tijdens seks hoeft dat dus geen belemmering te zijn. Ga je kijken naar iemand met een dwarsleasie, dan is het dus de vraag hoe hoog die zit en waar of het volledig is. Bij een vrouw is het gemakkelijk. Althans, die heeft van zichzelf al meer erogene zones (schijnt het :D). Een vrouw die haar benen niet meer voelt en dus ook haar vagina en clitoris eventueel niet meer voelt kan volgens mij niet meer klaar komen. Althans, ze "merkt" het niet. Een man heeft er nog een probleem bij, want een man wordt opgewonden van aangeraakt worden en dat voelt hij niet meer. Maar het een erectie wordt door twee verschillende dingen geregeld (gevoel en hormonen). Hormonen kunnen in principe nog steeds hun werk doen. Ik weet alleen niet of het zo is dat iemand kan klaarkomen zonder dat je het zelf voelt. Of het zo is dat het alleen een kwestie is van het bewegen en dat het dus ook zonder dat je er iets bij voelt kan. Seks veranderd zeker, want de persoon die de dwarsleasie heeft, is een stuk passiever. Overigens heb ik me dit afgevraagd omdat ik wilde weten hoe het zat met kinderen krijgen. Maar uit respect met de betrokkene ben ik op een gegeven moment gestopt met informatie zoeken. Ik weet dat een vrouw het kind kan voldragen, maar een risico geval is, omdat je niet voelt wat er eventueel gebeurt in je buik. Maar ik weet dus niet of een natuurlijke bevruchting kan plaatsvinden.

Overigens zijn er natuurlijk nog veel meer redenen, bijvoorbeeld als iemand spastisch is of geamputeerde benen (dan hoeft het geen bezwaar te zijn.). Het blijft een nogal ruim begrip, een rolstoel.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie allemaal spel- en typfouten. Sorry. Ik heb het niet meer doorgelezen voordat ik het plaatste...

Trouwens, ik heb er voordat ik met iemand in een rolstoel te maken had, nooit over nagedacht. Ik kende ook niemand die ook in een rolstoel zat. Nu ik iemand ken die in een rolstoel zit, kijk ik er wel heel anders tegenaan. Er zijn zoveel mogelijkheden, dat ik er niet meer over nadenk op die manier. Maar goed, bij mij gaat het om mijn broer, dus als jullie het niet erg vinden heb ik nooit de seks als de daad op zichzelf voorgesteld...
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee.  Maar ik geloof niet dat ik er problemen mee zou hebben.  Een aantrekkelijke vrouw in een rolstoel is nog steeds een aantrekkelijke vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Als de man in kwestie hem maar omhoog kan krijgen, da's natuurlijk wel essentieel.

Verder sluit ik me aan bij de vorige post, maar dan moet vrouw man zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij swingen (sex en intiemiteit met andere stellen) en hoorde over een leuk stel bij ons uit de buurt waarvan hij in een rolstoel zou zitten.



Ik bedacht me toen dat hoe leuk ze ook zouden zijn ik dit toch niet zou kunnen.



Maar wat bleek, ze moesten eens naar een wederzijdse kennis en mijn zoon had met hun dochter verkering. Gul boden ze hem een lift aan en voor de deur maakte we een praatje. Het bakje koffie sloegen ze over maar een andere keer graag.

Vanuit dit spontane contact kwam een keer een vrijblijvende kop koffie bij elkaar. En ze waren echt leuk, spontaan, gezellig en hij was toch wel een flirt in zijn rolstoel. Hoe langer ik ze leerde kennen hoe meer gevoel ik kreeg van "ja met jou kan ik wel best vrijen" we spraken af voor een date. Veel bekende van ons zeiden dat ze er totaal geen moeite mee zouden hebben maar ik bekende eerlijk tegen hem dat ik niet zou weten of ik het op moment zelf ook zou kunnen, of ik niet toch moeite zou krijgen met zijn beperkingen.



Achteraf is het een top avond geworden. Hij was gelukkig niet afwachtend maar zeker een man die intiatief nam en op de bank was er weinig van zijn handicap te merken.



Even vond ik het moeilijk toen we naar boven zouden gaan, ik vond de confrontatie van traplift en van uit stoel op bed gaan toch wat moeilijk en ben toen ook even naar de badkamer gegaan.



Daarna was er niets meer aan de hand. Hij lag op bed en ik ook en zo liggend was er totaal niets raars te merken.



we hebben nog een keer gedate met elkaar en we hebben nog steeds warmte  gevoelens voor dit stel.



Andere stellen die van te voren er geen punt van maakte bleken weer achteraf juist wel moeite ermee te hebben.



Maar mij is het een leerschool geweest. Blijkbaar kan er in contact iets weg vallen. Het is me heel erg meegevallen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
nb het betrof dus hier een dwarsleasie.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens geflirt met een onwijs leuke vent in een rolstoel......... als ik het me goed herrinner had hij een beenamputatie . Sja , niks mee gedaan ; kinderen bij me ( ook wij swingen ) ..... maar ik had me als de omstandigheden anders geweest waren daar niet door tegen laten houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik bén een vrouw op wieltjes. Ik heb Multiple Sclerose (MS). En gelukkig heb ik een geweldig sexleven. Mijn man heeft gelukkig niet veel problemen met het feit dat ik gehandicapt ben, zelfs het feit dat ik incontinent ben voor urine maken wij af met een geintje, we doen aan plaasex en zo...:) Verder heb ik het beste sexleven dat ik in jaren heb gehad!
Alle reacties Link kopieren
ik leef ook op wieltjes en mijn vriend heeft er weinig problemen mee. Ik kan niet elk standje, maar daar verzinnen we wel weer wat anders op :) Verder dus geen klachten haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven