ontkleed bij ontspanningsmassage

02-07-2007 14:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, het hoort niet helemaal bij topic seks... maar jah ik kom eigenlijk alleen maar hier dus ik post hem toch hier maar...



Ik ga laatste tijd wel eens naar iemand die ontspanningsmassages geeft aan huis (moeder van collegatje). Nu is dat altijd geheel ontkleed. Ik voel me hier op zich best prettig bij en het is NIET erotisch of wat dan ook. Toch vroeg ik me af of dit vaker is. Ik ben namelijk een keer op zoek geweest naar iemand anders omdat masseuse toen op vakantie was, maar toen werd er vaak duidelijk aangegeven van slip aanhouden. Ik wist bij "vaste" masseuse niet beter.. die gaf gewoon aan van dat ik me kon uitkleden en kon gaan liggen dus jah toen had ik alles uitgedaan. Misschien was niet de bedoeling maar ik heb er geen probleem mee en zij ook niet denk ik. Het lijkt me eerlijk gezegd ook wel makkelijker. Dus duidelijk aangegeven dat het niet erotisch was heh...



jullie mening/ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat me wel eens masseren bij de sauna, ook volledig naakt.

Daar leggen ze wel netjes een handdoek over je billen...
Alle reacties Link kopieren
Het is prettiger masseren als iemand geen kleding aanheeft. Inderdaad is het wel de gewoonte een handdoek over iemands billen of kruis te leggen. Ik beschouw dat als netjes. Maar zal geheel aan degene zijn die masseert...ik zou gewoon doen waar je je prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Het is heerlijk om je naakt te laten masseren. En als je er geil van wordt, wat is er dan op tegen om je te laten bevredigen als je masseur daar geen problemen mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
kay dus niet zo vreemd....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel vreemd. Bij een ontspannende massage hou je je ondergoed aan. Punt.

In een sauna heb je dat al niet meer aan, dus da's anders. Maar als iemand mij zou vragen dat uit te trekken, dan ging ik accuut de deur uit. Het hoort gewoon niet.

Net als bij de fysio, gewoon je boxer of slip en bh aanhouden dus!!
Dit vond ik als antwoord op kleren uit of niet? op de site van een professionele masseur. Heb het in soortgelijke bewoordingen ook bij anderen wel gezien. Oftewel het mag wel maar hoeft niet en doe waar jij je prettig bij voelt.

Sex hoort natuurlijk absoluut niet bij een ontspanningsmassage.








Moet ik al mijn kleren uitdoen voor een massage?



Nee, dat moet niet en mag wel. Het is het makkelijkste als je niets aan hebt en dan kun je ook een zo volledig mogelijke massage ervaren. Immers: waar kleding zit, kan niet met olie gemasseerd worden. Kleding kan ook knellen, wat de ontspanning en doorstroming niet ten goede komt. Als jij je echter niet op je gemak voelt, omdat je helemaal bloot bent, houd dan iets aan. Het doel is immers ontspanning! Weet ook dat je tijdens de massage steeds grotendeels onder een doek ligt.

Net als bij de fysio, gewoon je boxer of slip en bh aanhouden dus!!
Hoe doe je dat met een rugmassage dan?
Alle reacties Link kopieren
Patiente op de buik, bh bandje los, masseren, klaar: bh bandje weer vast, basta.

Lastiger is het om de aanhechtingen van sommige spieren op het schaambeen te moeten fricitoneren (is een soort massage) bijvoorbeeld, of bij de vrouw aan de voorkant bij de ribben te komen (de hoge dan). maar daar vogel je toch altijd tussen de kleding door hoor, er gaat echt niets bloot!

Billen: broekje beetje opzij schuiven en wat echt niet kan dan maar door de stof heen (meestal ligt het toch al dieper dus maakt dat niet eens zoveel uit...)
Alle reacties Link kopieren
Ik word eigenlijk alleen in de sauna gemasseerd, lekker ontspannen.
Ik ben het echt wel gewend mijn BH uit te doen tijdens een rugmassage. Ik kan me niet herinneren ooit een fysio aangetroffen te hebben waarbij ik hem aan moest houden. Lijkt me erg onprettig trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Je ogen dicht en lekker ontspannen, wat is dan het probleem? Bovendien wordt er altijd een handdoek over je billen gelegd, toch?
Alle reacties Link kopieren
Als ik een massage neem is dat ook in de sauna, ik draag dan alleen een badjas en dat wil dus zeggen dat ik naakt op de tafel lig.



De laatste x baalde ik wel een beteje want ik had een manelijke masseur, daar zag ik eerst tegenop: maar het was helemaal niet raar of wat dan ook en heb zelfs van hem mijn beste massage gehad.



Zoals de masseur niet een bepaalde delen gaat ztten die niet gemasseerd hoeven te worden maak ik me niet druk!
Alle reacties Link kopieren
afgelopen zondag een hot stone massage gehad! aanrader

bij/in de sauna dus uiteraard, geen kleren aan.



sauna is overigens altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Hey Nachtzustertje    ik moet het effe kwijt hoor want wat jij allemaal zegt daar krijg ik het heen en weer van   pfffff   Euh mag ik jou dan niet een keer masseren dan?   hihihihi  Mijn fantasie slaat op holllll

Sorry hoor heb gewoon heel veel respect voor verpleegsters,  ik lig gemiddeld 2 keer per jaar een week in het ziekenhuis   zucht  maar goed  das weer een ander onderwerp.



Greetz Apache





(In liefde gedenk ik....)
Alle reacties Link kopieren
Ben de afgelopen jaren al bij een hele hoop masseurs/masseuses geweest. Het verschilde een beetje. Bij de een naakt en bij de ander in string. (nooit in een sauna laten masseren overigens). Sinds ik 2x een schampschot bij mijn kruis kreeg(wel echt per ongeluk, maar toch), vind ik het zelf wel prettig om in string te gaan. De laatste keer was het de bedoeling om ook beha aan te houden. Dat vond ik zelf minder prettig. Ik trek dan nu ook een strapless bh aan en op mijn buik liggend gaat ie los.
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Alle reacties Link kopieren
Zoals mijn moeder en ik het in mijn moeder's schoonheidssalon doen: wij gaan de kamer uit als de klant zich uitkleedt en bloot onder een badlaken kruipt. De plekken die niet gemasseerd worden, liggen idd onder het badlaken.



Als we de klant vragen om zich om te draaien, houden we het laken omhoog. In principe "zien'' we dus niets, behalve bij vrouwen de borsten. Wij doen oosterse massages waarbij de buik en rondom de borsten gemasseerd wordt. Heeft een dame daar problemen mee, of wil iemand echt niet helemaal bloot, niets hoeft. Maar dat komt vrijwel nooit voor.
Alle reacties Link kopieren
Bij de ontspanningsmassages die ik heb gehad was het altijd ontkleed, persoonlijk heb ik hier geen moeite mee. Het is immers prettiger als er niks in de weg zit....
Alle reacties Link kopieren
Ooit heb ik met m'n vriend samen een cursus partnermassage gekregen. Hierbij waren we wel beide volledig naakt, maar aangezien ik me er niet prettig bij voelde om ook zo op m'n rug te liggen, ging er netjes een handdoek overheen. Zeker omdat m'n vriend er zelf bij was, gaf het geen vervelend gevoel (ondanks dat ik best "preuts" kan zijn) en kon ik me er zo goed bij ontspannen. Dus, zolang je jezelf er maar prettig bij voelt! En een goede masseur/-euse zal daar zeker goed mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook altijd de ervaring dat je je slip aanhoudt bij een (ontspannings)massage. Alleen inderdaad bij een sauna, dat je dan naakt ligt omdat je daar nu eenmaal geen slip draagt ;).



Echter, ik ben inmiddels zelf therapeute en geef daarnaast ook hotstonemassages. Deze massages geef ik aan een geheel ontkleed persoon, omdat ik ook aan de zijkanten van het lichaam masseer. Als je dan een slipje aanhebt, zou er dus een onderbreking in de massage zitten, wat niet prettig voelt. Ik leg wel altijd een handdoek over iemand heen die ik alleen opzij schuif op de plaats waar ik masseer.



Maar als iemand zelf liever een onderbroekje aanhoudt, vind ik het best hoor. Het gaat om de ontspanning. En die gaat niet aanslaan als iemand stijf van de schaamtestress op mn tafel ligt ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een (mannelijke) masseur en in de meeste gevallen gaan de vrouwen die bij mij komen volkomen naakt en bijna altijd wordt zelfs de handdoek over 'bepaalde delen' ook weggelaten.

Ik vertel in het begin altijd hoe het een en ander in elkaar zit, wat ze kunnen verwachten en dat ze ALTIJD zélf beslissen hoe iets gaat, bv. slip nog aan of niet. De klant is koning(in). Ik pas mij wel aan.

Wél maak ik duidelijk dat het volkomen naakt masseren voor de masseur nu eenmaal eenvoudiger is en vooral dat het de massage een extra dimensie geeft, je kan dan nameijk het gehele lichaam in één keer behandelen, je zal merken dat er niets ongewenst met je gebeurt, dat het bevrijdend kan zijn je naakt, veilig en gekoesterd te weten enz.

Maar altijd is het de klant die beslist. Ik heb dan ook altijd weggooislips bij de hand (geen problemen met olievlekken) en handdoeken bedekken de klant naar wens.

En bijna altijd, als het de eerste keer (begrijpelijk) niet naakt gaat, is dat de 2e of 3e keer anders: men heeft ervaren dat schaamte niet nodig is en het lekker voelt om in één 'haal' van het puntje van je tenen tot aan je vingertoppen gemasseerd te worden.

Het feit dat de meeste klanten van mij weten dat ik ook yonimassages geef, helpt soms ('hij is dat gewoon') ook.

Iedere masseur/masseuse heeft zo zijn/haar eigen manier :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven