Huwelijk ruïneert vrouwelijke libido

20-05-2008 10:59 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het huwelijk is nefast voor het vrouwelijke libido. Dat moet tenminste blijken uit een Britse studie bij meer dan 11.000 mannen en vrouwen tussen 16 en 44 jaar. Een gehuwde vrouw op 10 verklaart geen enkele belangstelling te hebben gehad voor seks gedurende minstens 6 maanden in het jaar voor de enquête. Gehuwde vrouwen rapporteren veel meer seksuele problemen dan ongehuwde vrouwen en dan gehuwde mannen. Celibataire mannen rapporteren daarentegen meer seksuele problemen dan hun gehuwde seksegenoten.

De vrouwelijke libido zou vooral te lijden hebben onder de opvoeding van kinderen. Moeders van kinderen beneden 5 jaar rapporteren de meeste problemen.

Mannen die meer dan gemiddeld drinken of die een seksueel overdraagbare infectie hebben gehad, scoren het slechts.

In totaal kloegen 54% van de vrouwen en 35% van de mannen over hun seksueel leven

____

De zoveelste studie die ons om de oren slaat met cijfers. Als je het zo leest is het kommer en kwel in het huwelijksbed en zorgen vooral kleine kinderen voor een tanend libido bij de vrouw. Dat lijkt alvast op te gaan voor mijn relatie.

Maar hoera. Onze jongste wordt er binnenkort 5. Dus nog even op de tanden bijten en dan gaat het weer in stijgende lijn...



Herkennen jullie je situatie hierin?
Als dat zo is, kies je een foute topictitel...



Blijkbaar is het hebben van kleine kinderen DE libidokiller en niet zozeer het hebben van een echtgenoot?
Alle reacties Link kopieren
Misschien idd een libidokiller, kleine kinderen die je 's nachts wakker houden en vermoeidheid is nou weer niet bevorderlijk voor het libido. Gelukkig heeft die van ons altijd goed geslapen.... dus geen libidoproblemen hier!

Nou ja, dwz geen gebrek aan....
Dan is het maar goed dat ik nog geen kinderen heb. Ik zou het eeuwig zonde vinden om nooit meer seks te hebben ;-).
Alle reacties Link kopieren
Dan breng je de kids toch een keer per week naar opa en oma?
Misschien moeten die mannen zich meer met de opvoeding van kleine kinderen bemoeien zodat hun vrouwen minder last hebben van hun gezamenlijke libidokillers?
Ik herken mezelf er absoluut niet in, terwijl ik voldoe aan de groep met de meeste problemen (De vrouwelijke libido zou vooral te lijden hebben onder de opvoeding van kinderen. Moeders van kinderen beneden 5 jaar rapporteren de meeste problemen. )

Hier twee kinderen, 1 van bijna 2 en 1 van bijna 3 maanden. Maar bij mij zeker geen libidoproblemen, integendeel zelfs :-$ Daarentegen moet ik manlief nog wel eens "naar bed sleuren" als ie niet zoveel zin heeft en ik wel ;-)

(Hier slapen de kinderen overigens ook goed)
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, tipje - wen je kinderen er niet aan in het ouderlijk bed te slapen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, idd herkenbaar. Voor mij waren de kinderen, toen ze klein waren, echt libidokillend. Zo vermoeiend! Gelukkig is dat weer helemaal goedgekomen.
stout1975 schreef op 20 mei 2008 @ 11:08:

Dan breng je de kids toch een keer per week naar opa en oma?
Lekker makkelijk...zullen opa (is hier niet aanwezig) en oma (werkt zelf ook nog fulltime) blij mee zijn zeg X-D
Alle reacties Link kopieren
Mwah.... als je je kinderen nou eens aanleert om lief te lachen als ze oma zien?
Denk je dat oma daar voor zwicht? :-d
Alle reacties Link kopieren
Kind logeert hier niet zo vaak bij opa en oma. Maar als het wel zo is, is het ook een klein feestje ;-).

Maar aangezien het om 19.30 bedtijd is, blijft er genoeg tijd over hoor....
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 20 mei 2008 @ 11:16:

Denk je dat oma daar voor zwicht? :-d
Als je je kids trucjes leert dan? Dat ze een soort entertainment kunnen zijn voor oma?
Alle reacties Link kopieren
PINGGGGGGGGGG



Briljant zakenideetje!!!



Een kinderopvang voor 's avonds!!!! Kunnen papa en mama lekker even van elkaar genieten. Pa kan zijn kroost na afloop met rode konen en een warrig hoofd weer op komen halen.



Die dagopvangmeuk staat toch allemaal leeg na zessen, paar goedkope pabo-meiden erbij voor de verzorging en hupsekeej.



Ik ga meteen de accountant bellen!!
Tja, dan krijgen oma's weer libidoproblemen....



Is het niet zo dat de meeste gehuwde stellen gewoon wat langer bij elkaar zijn en dat dat er alleen al voor zorgt dat het niet meer zo spannend en spetterend is als in het begin?



Kinderen lijken me inderdaad een enorme libidokiller. Heb dit weekend opgepast en volgens mij niet één keer aan seks gedacht. Gisterenavond hebben we dat weer goedgemaakt.



Ik denk trouwens ook wel dat de taakverdeling binnen een huishouden een rol speelt in je seksleven. Mijn werk houdt mijn libido niet tegen, kinderen en huishoudelijke taken wel.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen hebben niet zoveel invloed op mijn libido, de zin is er wel gewoon. Maar de uitvoering wil nog wel eens moeiljkheden geven doordat we moe zijn, druk zijn, er nog een baby op onze slaapkamer slaapt. Maar op zich is het net als vroeger, alleen helaas iets minder vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven