verschil lust en liefde

28-07-2007 12:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi

Gisteren hadden mijn vriend en ik het over seks lust en liefde

Hij vond dat hij tijdens de seks zijn lust meer was dan zijn liefde om het zo maar te zeggen want hij vond dat je seks uit liefde in je hart voelt en seks uit lust omdat het lekker is

Dus ookal begin je seks uit liefde dat het eindigt in lust

Maar ik denk juist dat seks uit liefde toch ook juist lekker voelt? (lichamelijk lekker) Ik denk dat je alleen seks uit lust hebt als je geil word je neukt en je bent klaar en dat je dit misschien vaker buiten de relatie doet dan als je een relatie hebt  dan is er altijd wel liefde bij toch??

Wat is jullie mening hierover?



Kusjes:R
wat bedoel je nou te zeggen



ik snap er niks van
Alle reacties Link kopieren
Eeehm je verhaal is nogal warrig en onbegrijpelijk. Maar ik doe en poging om je te vertalen. Mijn vriend en ik houden zielsveel van elkaar maar daarnaast is er ook de lust naar elkaar. In een liefdesrelatie is er ook lust, dat is normaal en gezond. Op het moment dat je alleen nog maar lust hebt en geen liefde, dan heb je ook niet echt een relatie buiten de sex om. Wat je vriend denk ik bedoelt is dat hij tijdens de sex alleen maar lust voelt en op dat moment niet echt met de liefde bezig is. Dat vind ik niet zo gek. Bij ons verschilt dat heel erg per vrijpartij. De ene keer zijn we heel erg lang bezig en is er veel zoenen en strelen en knuffelen, dus zeker veel liefde maar soms is het ook alleen een vluggertje en is het dus meer lust... zo hoop dat je hier wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt de dikke van Dalen over liefde en lust, het staat dus wel degelijk met elkaar in verbinding. In liefde zit dus wel een stukje lust maar in lust hoeft geen liefde te zitten, snap je t nog?



lief·de (de ~ (v.), ~n/~s)



    1 sterke genegenheid voor een persoon of zaak => min, minne

    2 genegenheid van personen tegenover elkaar, gebaseerd op seksuele aantrekkingskracht



ust (de ~ (m.), ~en)

    1 [form.] zin, neiging

    2 zinnelijke, seksuele begeerte => vleselijke lusten

    3 plezier, genot
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt de dikke van Dalen over liefde en lust, het staat dus wel degelijk met elkaar in verbinding. In liefde zit dus wel een stukje lust maar in lust hoeft geen liefde te zitten, snap je t nog?



lief·de (de ~ (v.), ~n/~s)



    1 sterke genegenheid voor een persoon of zaak => min, minne

    2 genegenheid van personen tegenover elkaar, gebaseerd op seksuele aantrekkingskracht



ust (de ~ (m.), ~en)

    1 [form.] zin, neiging

    2 zinnelijke, seksuele begeerte => vleselijke lusten

    3 plezier, genot


Dat vroeg ik me dus inderdaad af of je tijdens de seks liefde en lust tegelijk kon voelen, en ik denk dat juist mijn vriend zich daar meer in vergist hij denkt eerder van het is óf liefde óf lust maar ik zei tegen hem dat het volgens mij allebij kon:)

Want als ik met hem vrij dan word ik vooral opgewonden omdat ik hem zo mooi en fijn vind en natuurlijk word je ook wel geil omdat de handelingen lekker voelen dus het is inderdaad een beetje van allebij
Alle reacties Link kopieren
Ja zoals ik al zei, de ene keer meer liefde en de andere keer meer lust, en soms allebei. Maar ik geloof wel dat tijdens echt heftige sex, lust de overhand heeft, dan ben je niet bezig met ooh ik vind je zo lief, zo mooi enz., dan vind je elkaar gewoon geil en denk je puur en alleen aan sex, dus lust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven