Hoe seks spannender maken.

21-03-2015 22:26 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik zit met een probleem, ik.. wij.

Mijn vriendin en ik zijn inmiddels 4 jaar samen, nu kunnen jullie het misschien al wel raden de seks word saai.

Elke keer de zelfde standjes, zelfde spulletjes zoals: veertje, olie(massage/glij), handboeien, geblinddoekt etc.

Die spulletjes gebruiken wij nu ook al 3 jaar ongeveer.

En ik vind het gewoon saai worden, saai is ook niet echt goed geplaatst meer standaard. Steeds hetzelfde.



Nu is mijn probleem en tevens mijn vraag:

Dit heb ik ook al meerdere malen besproken met mijn vriendin, die vind het dus ook standaard worden. Maar mijn vriendin schaamt zich om andere standjes te proberen of andere hulpmiddelen(vibrators, spannende pakjes) noem het maar op.

Ook met gerust stellen en op haar gemak laten voelen helpt het niet. Ze vind het standaard worden maar heeft geen interesse om nieuwe standjes te doen of seksspeeltjes. Dobbelstenen met seks standjes hebben wij ook gekocht, maar bijna niks durft ze of voelt ze zich niet prettig bij.

Begrijp mij niet verkeerd, hier heb ik volle respect voor. Ik push haar ook niet, zo ben ik niet.



Maar ik weet mij geen raad meer. Gerust stellen en alles helpt niet. De seks word minder en ik probeer alles om het spannender te maken. En soms merk ik dat ze zich soms schaamt voor haar lichaam vooral van onderen maar daar is niks mis mee. Maar ik begrijp niet dat je na 4 jaar nog steeds schaamt voor je partners lichaam, we hebben elkaar al zovaak naakt gezien.



Het klinkt allemaal heel raar, dus ik hoop dat jullie het begrijpen en mij/ons kunnen helpen.
Als zij zich schaamt, dan is dat zo. Of het nu nodig is of niet, doet daar niets aan af. Heb je al eens voorgesteld om in het donker nieuwe dingen te proberen? Als jij geen vol zicht hebt op haar, kan ze de gevoelens van schaamte misschien wat makkelijker los laten, waardoor jullie wel wat meer kunnen experimenteren?
Is het een optie voor jou om eens een keer niet te overleggen over wat jullie allebei willen maar om je in plaats daarvan dominant op te stellen?
Oh, ik ben geen dame. Excuus.
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring is meestal de liefde wel over als ik op jullie punt kom, eerlijk gezegd.

Dan kan het allemaal wel heel veilig en comfortabel zijn enzo, om maar een vriendin te hebben, maar als de seks langere tijd niet meer leuk is, wil mijn lichaam daar meestal wel wat mee zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 21 maart 2015 @ 22:32:

Is het een optie voor jou om eens een keer niet te overleggen over wat jullie allebei willen maar om je in plaats daarvan dominant op te stellen?Dit kan helemaal verkeerd uitpakken als het om een 'gevoeligere' vrouw gaat.
quote:En soms merk ik dat ze zich soms schaamt voor haar lichaam vooral van onderen maar daar is niks mis mee. Maar ik begrijp niet dat je na 4 jaar nog steeds schaamt voor je partners lichaam, we hebben elkaar al zovaak naakt gezien.Ik denk dat de vetgedrukte zin zo niet klopt, maar ik denk dat jij denkt dat ze zich in jouw bijzijn schaamt voor haar (onder)lichaam, in die zin dat ze denkt dat jij haar niet mooi vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 21 maart 2015 @ 22:32:

Is het een optie voor jou om eens een keer niet te overleggen over wat jullie allebei willen maar om je in plaats daarvan dominant op te stellen?Heb je een workshop gevolgd?
Speechless
quote:winkelfanaat schreef op 21 maart 2015 @ 22:43:

[...]



Dit kan helemaal verkeerd uitpakken als het om een 'gevoeligere' vrouw gaat.Het gaat nu niet goed, dus er 'moet' iets gebeuren. Het is mijn ervaring dat je je (seks)leven soms alleen maar kunt veranderen door oude conventies los te laten. Ik zeg niet dat TO zijn partner opeens moet vastbinden en met een zweep afrossen, maar om uit het keurslijf van 'overleg' te breken. Goeie seks = jezelf laten gaan, ook wanneer dat betekent dat je éérst doet en (eventueel later) pas overlegt. Risico's nemen dus. Het gaat je relatie verhelderen en met een beetje mazzel verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maar ik weet mij geen raad meer.Nou dat is overdreven. Geen raad?? Omdat je geen nieuwe kicks meer krijgt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Over sleur kan ik meepraten...ik ben meer dan 30 jaar samen met dezelfde man. Mijn tip is: ga ècht praten over wat jullie verwachten van jullie seksleven. Dat kan in het begin moeilijk zijn, maar het maakt een hoop duidelijk. Je geeft aan dat je vriendin onzeker is. Ik herken dit, mijn seksleven werd pas beter toen IK me zekerder en beter begon te voelen. Maar het begint allemaal met praten erover...succes!
quote:muzemeisje schreef op 21 maart 2015 @ 22:48:

[...]





Heb je een workshop gevolgd? had ik dat maar. Dan was de écht goeie seks al 20 jaar eerder in mijn (ons) leven gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 21 maart 2015 @ 22:51:

[...]



Het gaat nu niet goed, dus er 'moet' iets gebeuren. Het is mijn ervaring dat je je (seks)leven soms alleen maar kunt veranderen door oude conventies los te laten. Ik zeg niet dat TO zijn partner opeens moet vastbinden en met een zweep afrossen, maar om uit het keurslijf van 'overleg' te breken. Goeie seks = jezelf laten gaan, ook wanneer dat betekent dat je éérst doet en (eventueel later) pas overlegt. Risico's nemen dus. Het gaat je relatie verhelderen en met een beetje mazzel verdiepen.

Dat maak jij ervan he, dat vastbinden en met een zweep afrossen. Ik heb het meer over wat je verder schrijft; éérst doen en later pas overleggen...

Risico's neem je door te beleggen en niet door dingen te doen die je partner helemaal niet wil.
quote:winkelfanaat schreef op 21 maart 2015 @ 22:57:

[...]



Dat maak jij ervan he, dat vastbinden en met een zweep afrossen. Ik heb het meer over wat je verder schrijft; éérst doen en later pas overleggen...

Risico's neem je door te beleggen en niet door dingen te doen die je partner helemaal niet wil.Dat laatste weet je pas achteraf. Vandaar dat ik het een risco noem. Het is voor een ander lastig inschatten wat wel en wat niet kan, dat snap ik best. Het is volgens mij echter een veilige aanname dat een hoop mensen lijden onder het 'romantische' idee van overleg-seks en dat kan best heel beperkend zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:muzemeisje schreef op 21 maart 2015 @ 22:48:

[...]





Heb je een workshop gevolgd?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Amand schreef op 21 maart 2015 @ 23:03:

[...]



Dat laatste weet je pas achteraf. Vandaar dat ik het een risco noem. Het is voor een ander lastig inschatten wat wel en wat niet kan, dat snap ik best. Het is volgens mij echter een veilige aanname dat een hoop mensen lijden onder het 'romantische' idee van overleg-seks en dat kan best heel beperkend zijn.
quote:Amand schreef op 21 maart 2015 @ 23:03:

[...]



Dat laatste weet je pas achteraf. Vandaar dat ik het een risco noem. Het is voor een ander lastig inschatten wat wel en wat niet kan, dat snap ik best. Het is volgens mij echter een veilige aanname dat een hoop mensen lijden onder het 'romantische' idee van overleg-seks en dat kan best heel beperkend zijn.Oeps foutje! Sorry! Ik ben het voor een deel met je eens. Ik heb door de mijn houding ervoor gezorgd dat mijn man totaal geen initiatief meer nam, terwijl ik daar wel behoefte aan had...
Alle reacties Link kopieren
Is juist fijn als een vrouw niet hoeft na te denken onder de seks en de man zich idd dominant opstelt en t gebeuren regelt van voorspel tot standjes enz. Als de vrouw t niet wil laat ze dat heus wel merken, dominant zijn staat niet synoniem aan dingen doen die de ander niet wil
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je probleem, maar als zij niet iets anders wil, wordt het lastig. Dat dominante moet je ook maar allebei toevallig liggen...



Je zegt dat zij het ook standaard vindt worden. Heb je ook gevraagd hoe zij jullie seksleven in de toekomst voor zich ziet? Vindt ze standaard oprecht goed genoeg, of zou ze het liever anders hebben? Is er iets dat haar tegenhoudt extroverter te zijn, of heeft ze gewoon geen behoefte aan zo'n spannend seksleven?

Kunnen jullie er openhartig en eerlijk over praten waar elk van jullie opgewonden van wordt? Als je dat weet, heb je misschien een ingang om het voor allebei weer uitdagend te maken...
anoniem_202445 wijzigde dit bericht op 21-03-2015 23:24
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Een vrouw poste hier laatst dat ze nu een man had die dingen met haar deed die geen ander ooit met haar gedaan had en dat ze het allemaal van hem accepteerde (ik weet niet meer wie het schreef); dat heeft te maken met je zelfvertrouwen, TO.



Over het effect hiervan op je partner kan ik niets zinnigs zeggen, TO. Jouw zelfvertrouwen zal op haar moeten afstralen. En wanneer dat bij jullie niet zo werkt, dan moet je meteen kappen met deze strategie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 21 maart 2015 @ 23:03:

[...]



Dat laatste weet je pas achteraf. Vandaar dat ik het een risco noem. Het is voor een ander lastig inschatten wat wel en wat niet kan, dat snap ik best. Het is volgens mij echter een veilige aanname dat een hoop mensen lijden onder het 'romantische' idee van overleg-seks en dat kan best heel beperkend zijn.Maar goed, TO's vriendin heeft al aangegeven geen andere standjes te willen en geen andere speeltjes. Ook al zouden er geen woorden aan vooraf zijn gegaan, dan lijkt het me dat je als vrouw het wel laat merken als je geen behoefte hebt aan een dildo of standje als je partner dit met dominantie 'presenteert'.
quote:winkelfanaat schreef op 21 maart 2015 @ 23:31:

[...]



Maar goed, TO's vriendin heeft al aangegeven geen andere standjes te willen en geen andere speeltjes. Ook al zouden er geen woorden aan vooraf zijn gegaan, dan lijkt het me dat je als vrouw het wel laat merken als je geen behoefte hebt aan een dildo of standje als je partner dit met dominantie 'presenteert'.Tja, als de één niet wil en de ander niets probeert dan houdt het sowieso op. Dominantie is trouwens geen 'presentatie'. Het is een opstelling; een manier van doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 21 maart 2015 @ 23:36:

[...]



Tja, als de één niet wil en de ander niets probeert dan houdt het sowieso op. Je kunt inderdaad niet zomaar gaan proberen terwijl je weet dat de ander het echt niet wil.
Wat is jouw voorstel, winkelfanaat? Erover praten heeft (op de wijze waarop ze dat nu doen) geen oplossing gegeven volgens TO.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.



In het donker heeft ook niks veranderd. Ik weet ook niet wat het is, iets in haar werkt het tegen. Bepaalde standjes of die vrijheid. In die 4 jaar hebben we het alleen nog maar gedaan op bed. En altijd de deken over, in het begin is het nog boven de dekens maar als de kleren uit zijn en we willen beginnen dan wil ze onder de dekens.

Ik heb haar ook wel eens proberen te verleiden op andere plekken, om toch " jah die spanning terug te halen van vroeger".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven