Minnaar, deel 29.

09-05-2015 18:23 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 28 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankerd in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de la?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Het is fijn als je een avatar oploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

...
Alle reacties Link kopieren
Wallpaper, ik begrijp niet wat jij bedoelt met 'je werkt er toch zelf aan mee'



En met welbevinden van partner en kinderen bedoel ik dat deze ten allen tijde op de eerste plaats moeten blijven binnen de kaders van een minnaarrelatie. Dit betekent o.a. (voor mij, is voor iedereen anders) niet thuis afspreken, geen nacht met elkaar doorbrengen en niet appen tijdens vakantie.



'Minnaartje spelen' is niet koste wat het kost bij elkaar zijn voor een potje geile seks. Er komt zoveel meer bij kijken. Ik ben niet verantwoordelijk voor het geluk van partner en kinderen van minnaar. Minnaar en ik kunnen er wel voor zorgen dat het niet uitkomt door bewust te zijn van de gevaren en elkaar te wijzen op de eventuele valkuilen.
Ik date met een ex-minnaar van Roos en met een meneer die ik in de parenclub heb ontmoet. Maar idd ook geregeld via sites als Second Love.
Ik begrijp dat het dus voor een aantal een zeer bewuste keuze is om op zoek te gaan naar een gebonden minnaar..

wat is daar praktischer aan dan een seksvriend bijvoorbeeld?



Ik moet, hoe fout ook, een beetje gniffelen dat je de ex minnaar van een ander op dit forum date,dit lijkt me geen toeval toch?

Of kwamen jullie er al schrijvend achter dat er wel veel overeenkomsten waren?



Secr, prima dat je hetzelfde bericht nog eens plaats,maar ik probeer duidelijk te krijgen hoe je iets bedoelt. Dat jij het niet eens bent met wat ik zeg, en ik misschien niet met jou hoeft toch niet meteen een oordeel te zijn?

Ik heb hele andere reacties gezien die ik toch een stuk vervelender over vond komen naar 'jullie'. Ik probeer me te verplaatsen in een ander.

Ik denk eenmaal anders dan jij, maar ik probeer het minder zwart wit te zien door vragen te stellen. Ik ben hier niet om iemand - 'stroop aan zijn bek te smeren', excuus voor de taal.

Als daarin mijn mening soms doorkomt, tja dat lijkt me logisch op een forum..
Alle reacties Link kopieren
Wallpaper, het forum deed raar. Daarom is mijn stukje nog een x geplaatst. Ik heb het nu aangepast.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het prima dat je je eigen mening verkondigt...echt. helpt mij ook weer om kritisch naar mijn eigen rol te kijken. Neemt niet weg dat jij tegen vreemdgaan bent. Prima. Dan kan ik wel blijven praten en mijn beweegredenen hier blijven schrijven maar ik denk dat we het niet eens worden.



En graag wil ik nog van je weten wat je bedoelt met 'je werkt er toch zelf aan mee'. Waar werk ik aan mee?
Ik begreep al even de onderliggende boodschap niet..

Allereerst vind ik zeker dat de man verantwoordelijk is,absoluut!

Als ik erachter zou komen dat mijn man me zou belazeren zou mijn woede op hem gericht zijn. Hij zou daarmee in mijn ogen ons gezin om zeep helpen.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik de desbetreffende vrouw ook niets in dank zou afnemen.Het zou helemaal vreselijk zijn als het een bekende is!

Is dat bv voor enkelen ook een voorwaarde? Dat je geen relatie aangaat met bv je collega of buurman omdat je zijn vrouw kent?
Wallpaper, dat is niet geheel toevallig nee, Ik heb hem via Roos leren kennen. De kersverse lief van Roos is weer een ex-minnaar van mij



Er zijn hier maar genoeg mensen binnen gekomen die beginnen met 'Mijn huwelijk is helemaal in orde, maar ik ben iemand tegengekomen, blablabla.' De vraag of je huwelijk echt goed genoeg is om daar weerstand aan te bieden is wel interessant. Want als je 20-30 jaar bij elkaar bent, knallen de vonken er dan nog echt af? Is het dan niet een relatie waarin je een basis voor elkaar vormt, een zekerheid, maar ook een kabbelend iets? Als dan iemand langskomt die je ineens weer begeerd laat voelen , die je overlaadt met complimentjes, vlinders laat dansen in je buik... dan is het best knap als je daar nee tegen kunt zeggen.



Wat betreft daten met kennissen, collega's, bekenden... voor mij een absolute no-go. Dat geldt niet voor iedereen, met alle ingewikkeldheden van dien...
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat met 'je werkt er zelf aan mee'...dat vrouw van minnaar boos is op mij als het uitkomt?



Voor mij ook een no go: met bekenden etc.
Ja in principe ben ik tegen vreemdgaan, ik ben overwegend van mening dat als er iets niet fijn loopt je het moet proberen op te lossen binnen je huwelijk. Lukt dit niet dan moet je keuzes maken.

Maar ja,zoals gezegd door verhalen die ik hier heb gelezen besef ik me ook dat het niet om zwart wit is. Als je een goed huwelijk hebt,kinderen die thuis gelukkig zijn in het gezin, je lol hebt met je partner etc, maar hij kan je geen seks meer bieden voor de rest van je leven, tja.

Het zou natuurlijk heel makkelijk zijn om te zeggen: 'Dan moet je maar weggaan'.

Zo werkt het niet.

Zou ik de eerste zijn die zegt, 'vrijbrief voor vreemdgaan', nee ook niet.

Dan maar een leven zonder seks lijkt me ook geen oplossing. Kortom, ik vind het lastig om te zeggen dat ik alle situaties hetzelfde vind.

Maar kan ook niet zeggen dat het een oplossing zou zijn, ik weet het simpelweg niet. Ook al ben ik tegen vreemdgaan.



Dat je eraan meewerkt bedoel ik mee dat je onderdeel kan zijn van een gezin wat nooit meer samenkomt. Ja natuurlijk zullen er genoeg anderen zijn met wie hij het dan doet, maar dat is wat anders als het zelf doen.

Ik ben misschien van de oude stempel maar er gaat altijd door mijn hoofd: je doet een andere vrouw met kinderen zoiets niet aan.

Zoek dan iemand die ongebonden is of zonder kinderen.

Is het wat mij betreft oké om vreemd te gaan als er geen kinderen in het spel zijn? Nee ook niet. Maar iemand met een gezin telt voor mij wel zwaarder.

Als ik naar mezelf kijk,ik zou me als bedrogen vrouw vreselijk verdrietig en boos voelen. Voor mezelf maar vooral voor mijn kinderen, want zij zullen hoe dan ook de spanning gaan voelen. Het bedrog naar mijn kinderen zou het zwaarst wegen voor mij.
Alle reacties Link kopieren
wallpaper,



die laatste zag me paar keer ergens waar ik regelmaatig kom. ik was veel met anderen aan het lullen en het was helemaal niet in een sexuele context. ik was van hem niet bewust en kon me niets herinneren. pas toen we appten en ik de foto zag, wist ik om wie het gaat en dat ik hem al een paar keer in wat groter gezelschap heb gezien. verder wist ik niets.



leuk vond ik hem wel en kon warderen dat hij eerlijk was. maar ik zit zelf niet lekker in mijn vel. plus zijn prive situatie. gezamenlijke bekenden. en zijn motivatie is me nog steeds een raadsel (wat wou hij eigenlijk, kan iemand me dat vertellen?). denk dat het geen goed idee is.



het is echt niet zo dat je, ongeacht open relatie, wanhopig alles moet accepteren door gebrek aan sex.



de rest was ook niet via net, maar klasiek.

en als je bedenkt dat het over de time-span van 4-5 jaar gebeurde, is dat al helemaal niet veel.



denk dat de mensen die het via de net zoeken veel makkelijker aan contact kunnen komen dan ik. en dat de keuze groter is. ben zelf ook best nieuwsgierig hoe dat werkt. en naar vergelijking van de sites. maar niet voor nu.
Ik weet het ook niet, wat de oplossing is.



Als je partner je seks ontzegt, is dat niet een eenzijdig besluit. Hij/zij besluit daarmee ook dat jij geen seks mag hebben. Dat vind ik best heftig. Ik begrijp het best als iemand het daarom buiten de deur zoekt. Het zou wel fraai zijn als thuis het gesprek geopend kan worden en de partner daar toestemming voor verleent, maar dat is maar heel zelden het geval. Heel jammer.
Alle reacties Link kopieren
leuk, roos en mok, zo een share-wear pool
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik wil geen open relatie. Ik wil een partner die alleen met mij sekst. Als dat het geval is, dan zet ik zo mijn minnaar buiten de deur, alhoewel ik het 'spel' erg spannend vindt en er van geniet. En het is echt niet zo zwart wit voor de meesten (uitzonderingen daargelaten) dat je bedenkt dat je vreemd wilt gaan en dan ook maar gelijk ergens de eerste beste man achter een boom vandaan trekt om het daarmee te gaan doen. Daar gaat echt flink wat denkwerk aan vooraf.



Wat Divert ook schrijft: 'je accepteert heus niet alles omdat thuis de seks wordt ontzegt'



Ik moet wel zeggen dat sinds de komst als sites van SL En SF het allemaal makkelijk wordt gemaakt. Ik denk dat zonder deze sites ik niet was vreemdgegaan. Iemand tegenkomen irl is veel moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook prettiger om minnaar niet te dichtbij te hebben ondanks dat we een open relatie hebben.

Bij mij wonen ze zelfs erg ver, meer dan twee uur rijden, soms baal ik daar ook van. Afspreken is Niet altijd makkelijk.

Na onze superdate heb ik vandaag een enorme afterdate dip
Goede vraag theemok, is de koek na 30 jaar niet een keer op?

Mijn romantische ik zou willen zeggen NEEEE!

Mijn iets realistischere ik zou zeggen, daar ben ik nog lang niet en ik hoop het niet. Maar uitsluiten kan ik het ook niet.

Ik hoop dat ik altijd weer dat in mijn man zie wat ik de eerste jaren zag ervan uitgaande dat hij lief voor me blijft en ik ook voor hem natuurlijk.



Precies wat je zegt over je partner die wel klaar is met seks,tja daar kan ik van alles van vinden maar een leven zonder seks klinkt mij ook niet als muziek in de oren! Nou voordat ik al die pagina's had gelezen was zo'n situatie misschien niet in me opgekomen, maar nu kan ik dus wel minder zwart wit kijken.



Ik word toch erg nieuwsgierig van jullie kleine uitwisselingsprogramma, als het te privé is geef dan zeker geen antwoord hoor maar ik ga het toch gewoon vragen, heb je het dan ook met elkaar over zijn prestaties?
Tja ik stel misschien vragen waar anderen de antwoorden al op hebben maar ik kan het even niet opbrengen om de pagina's allemaal in te halen.



Dus secr, begrijp ik het goed dat jouw partner er anderen op na houdt maar dat jij graag een monogame relatie zou willen?
We geven geen cijfers hoor, maar we hebben het er wel eens over. We hebben meerdere mannen gedeeld, ze komen geregeld langs in onze gesprekken. Blijft leuk en best bijzonder!
Ik zei trouwens niet dat na 30 jaar de koek wel een keer op is, het is dan meer een status quo, een behaaglijke jas, een fundament. Die vlinders voel je dan vrijwel niet meer voor elkaar, meer een warm soort genegenheid. En als er dan eens iemand langskomt die dat vuurtje flink aanblaast... dan kan dat best verwarrend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je Wallpaper? Zo 'n................'functioneringsoverleg'?





Wallpaper je schreef:

'Ik ben misschien van de oude stempel maar er gaat altijd door mijn hoofd: je doet een andere vrouw met kinderen zoiets niet aan.

Zoek dan iemand die ongebonden is of zonder kinderen.'



Dat is ook niet eerlijk. Die ongebonden vrouw/man heeft ook recht op een volwardige relatie. En dat kan je ook niet geven, als je zelf gebonden bent.



Waarom bij jou dip, Pearl?
Alle reacties Link kopieren
Wallpaper, nee ik zit in een bijna seksloze relatie. Dat is er langzaam ingeslopen, eigenlijk na de komst van de kinderen. Ik had altijd al een hoog libido en mijn man veel minder. Toch kon ik hem altijd wel opwinden. Na de kinderen had ik een tijdlang ook geen zin in seks. Partner vond en vind dat wel prima. Hij is van mening dat ik hem niet moet dwingen want dat heeft hij ook nooit gedaan. Ook vreemdgaan is uit den boze: hij is immers ook niet vreemdgegaan in de tijd dat ik niet wilde. Waarom een situatie veranderen die jaren voor ons heeft gewerkt?



En ja, dan kan geroepen worden: tijd om uit elkaar te gaan, maar dat is echt niet zo simpel. Het is een lieve man, supervader, leuk om te zien, humor, door velen gewaardeerd etc. etc. Ik zie nu nog kwaliteiten waarbij ik graag bij hem wil zijn en blijven.



En ik kaart het keer op keer aan en ik moet zeggen dat we het nu wel wat vaker doen. Echt spannend is het niet....meer een plichtpleging van zijn kant.



Ik probeer nu uit te vinden hoe belangrijk seks is in een relatie met een man die ik verder erg graag zie en mag. Dat probeert hij mij nu ook te laten zien....
Whaha ja precies! Eerst een beoordeling en dan pas aannemen haha!



Ja jee ik heb nog nooit gesproken met iemand die seks heeft gehad met dezelfde man als ik.

Hoewel ik wel eens seks heb gehad met iemand die een geweldige reputatie had op dat gebied, nou smaken verschillen kwam ik achter..



En theemok, ik bedoel hetzelfde als jij, meer in de trant dat de koek op is betreffende de spanning en vlinders etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Wat wij uitwisselen zijn tips en tricks en dat is -samen met het weemoedige gemijmer over alles dat gepasseerd is- ontzettend leuk. Ik zou dat beslist niet met elke vrouw zo kunnen en willen maar tussen ons is het ontstaan, ons dirty little openbare secret!



Qua vreemdgaan sta ik er net zo in als jij, Wallpaper. Het is fouter dan fout, laten we wel wezen.

En tevens in zoveel gevallen zo ongelooflijk logisch en verklaarbaar. Het is onmogelijk om er een éénduidige, collectieve mening over te hebben. Gelukkig hoeft dat ook niet.
...
Secr: dat klinkt erg verdrietig..ik kan me voorstellen dat je niet om die reden zegt 'ik pak mijn koffer.'

Zeker niet met kinderen in het spel.

Verdrietig dat je die verbondenheid nu niet bij je man kan 'halen',ik vind seks binnen een relatie zo fijn omdat ik dan iets deel met mijn man wat alleen wij samen delen.

Hoewel,dat hoop ik nog steeds ondanks die 75 pagina's die ik heb gelezen



Toch leeft er nu ook in mijn hoofd dat mannen vaak uit andere beweegredenen vreemd gaan.

Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Alle reacties Link kopieren
Ook daar kan je geen éénduidig antwoord op geven. Voor mannen is het ook vaak een mis-ding, een aandacht-ding. Het is wellicht ook een stukje jacht maar dat geldt voor veel vrouwen ook.

Aandacht is altijd een groot stuk, voor zowel mannen als vrouwen.
...
He, alweer een nieuw draadje!



Ik heb last van lentekriebels, zin in actie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven