hoe lang geen sex (in een relatie)?

09-05-2015 23:21 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien beetje rare vraag hoor...maar sexbehoefte tussen mij en mijn vriend verschilt nogal en daarmee dus ook de frequentie.



Niet dat hij elke dag wil maar ik merk wel dat als we 'het' bijv. twee weekjes niet hebben gedaan hij er echt wel weer wil terwijl ik prima een tijdje zonder kan. Zijn libido ligt ook hoger hoor.



Ik snap het ergens wel, naar zijn zeggen oerdrift en dergelijke, maar ik kan (zeker als het al een tijdje tussen ons niet lekker niet loopt om wat voor reden dan ook, elke relatie heeft up en downs) soms niet 'zin maken' en heb dan een poos geen behoefte. Dat kan wel eens een maandje of twee duren en hij (zijn woorden) vliegt dan wel eens tegen het behang omhoog en noemt mij raar.



Hoe lang hebben jullie wel eens geen sex binnen een normale relatie?



We zijn allebei in de 40 en ja, ik geniet er wel van maar het hoeft niet altijd zo nodig van mij.
Alle reacties Link kopieren
Langste is denk ik anderhalve maand, omdat 1 van beiden toen in het buitenland zat. Twee weken zonder komt ook wel eens voor in alle drukte, maar dan begin ik toch weer te porren en intimiteit te zoeken, hoor.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Had je voorheen meer zin? Wat loopt er precies niet lekker in je relatie? Ik denk dat dit namelijk veel invloed heeft in de mate waarop je zin hebt in je partner.
Je bent vast aan de pil? Dan ligt je libido een stuk lager. Toen ik de pil nog slikte kon ik makkelijk een half jaar zonder maar nu zou ik daar wel van balen. Ik snap dat je man er problemen mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer van een collega gehoord dat hij en z'n vriendin al 4 jaar geen seks hadden. Aanvankelijk geloofde ik dat niet, kon me er ook niets bij voorstellen. Later bleek het toch de waarheid te zijn. Ze zijn nu uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel een weekje zonder, maar das ook wel de max ongeveer.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Langste is 1,5 maand denk ik, door ziekte van mijn kant, zijn kant en ellendige menstruatie(cyclus) Optelsom. Oh.. en tijdens + na de zwangerschap misschien.



We zijn bijna 50 en ruim 20 jaar samen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh wat snel al reacties. Ja ik ben aan de pil en nee, nooit een enorm libido gehad, gewoon normaal denk ik.



Relatie is op zich goed maar gewoon af en toe een dipje zoals iedereen die wel heeft. Het is ook niet zo dat ik continue geen of weinig zin heb maar door omstandigheden staat soms de pet er niet naar zal ik maar zeggen.



Omdat ik dan ook gelijk prima een tijdje zonder kan (er overigens ook echt niet aan moet denken) levert dat dan veel frustratie bij mijn vriend op die na twee weken al 'op knappen staat' ( zijn woorden).
Alle reacties Link kopieren
2 weken wegens volledige bedrust van mijn kant. Daarna moest ik gewoon!



Ik vind seks en intimiteit belangrijker dan vriend, hij moet soms ff zin maken.

Maar wij vinden beiden dat knuffelen, intimiteit, seks je relatie wel maken.

Daar denk jij anders over, en jouw vriend?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig omdat ik hem ook wel weer begrijp maar hij moet ook snappen dat als het eventjes niet lekker loopt (of wat voor reden dan ook) ik zeker geen zin kan of wil maken, laat staan dat ik de behoefte heb.



Maar ja, moet ik dan de topic titel veranderen in 'hoe lang kan je je man/ vriend' intimiteit ontzeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 09 mei 2015 @ 23:51:

Oh wat snel al reacties. Ja ik ben aan de pil en nee, nooit een enorm libido gehad, gewoon normaal denk ik.



Relatie is op zich goed maar gewoon af en toe een dipje zoals iedereen die wel heeft. Het is ook niet zo dat ik continue geen of weinig zin heb maar door omstandigheden staat soms de pet er niet naar zal ik maar zeggen.



Omdat ik dan ook gelijk prima een tijdje zonder kan (er overigens ook echt niet aan moet denken) levert dat dan veel frustratie bij mijn vriend op die na twee weken al 'op knappen staat' ( zijn woorden).Als ik dit lees voorzie ik problemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:leahlynn schreef op 09 mei 2015 @ 23:54:

Ik vind het ook lastig omdat ik hem ook wel weer begrijp maar hij moet ook snappen dat als het eventjes niet lekker loopt (of wat voor reden dan ook) ik zeker geen zin kan of wil maken, laat staan dat ik de behoefte heb.



Het is geen zin willen maken;

Als je eenmaal bezig bent krijg je vanzelf zin en voor vrouwen geldt: seks hebben doet zin in seks vergroten.

Jij komt hem niet tegemoet, dus waarom moet hij jou wel tegemoet komen???
Alle reacties Link kopieren
Jadaiswa, het is niet zo dat dit dagelijks speelt, gewoon af en toe..
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is groot genoeg om er een topic over te maken, toch?

Dan speelt het vast meer dan pak hem beet: 1 a 2 keer per jaar?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je een normaal libido hebt/had maar dan heb je echt wel regelmatiger zin hoor. Of het aan de pil ligt weet ik niet ik kan alleen voor mezelf spreken dat ik een veel beter libido heb gekregen van het stoppen met de pil en veel meer van seks geniet. Die "dingetjes" die er spelen zijn denk ik toch groter dan je denkt. Waarom worden ze trouwens niet opgelost?
Ik vind 2 weken helemaal niets best lang, is hier ook wel eens voorgekomen, maar dan alleen omdat het met mij slecht ging (ben al 2 jaar ziek). Ik heb niet zo'n hoog libido als mijn vriend (die wil elke dag) maar er gebeurt elke week toch wel een aantal keer iets. En dat hoeft niet altijd neuken te zijn. Om hem te pijpen (met plezier!!) hoef ik zelf niet altijd zin te hebben.



TO, ik vind je vrij egoistisch naar vriend toe. Bij ziekte of andere problemen een tijd niets snap ik, maar 'gewoon' geen zin vind ik vrij sneu voor vriend als je daar niets aan wil doen.
Alle reacties Link kopieren
In een relatie heeft degene die geen sex wil of minder behoefte daar aan heeft, de "macht". Sex is immers niet af te dwingen.

Ik vind dat je erg nonchalant met de behoeftes van je partner omgaat. Als je geen, of weinig, sex wil moet je geen relatie aangaan. Je doet je partner nl. tekort op deze manier. Hier inmiddels bijna 2,5 jaar geen sex. Man heeft geen behoefte en ook nooit/nauwelijks gehad. Dat is niet leuk. We zijn 25 jaar bijelkaar. Ik heb het inmiddels op een andere manier opgelost. Ben het praten over en zeuren om sex in de afgelopen jaren spuugzat. Is dat wat je wil voor jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat mijn woorden soms niet goed worden begrepen. In normale tijden hebben wij ongeveer 1 a 2 keer per week seks en ja, daar geniet ik echt van.



Daarnaast gebeurt het wel eens af en toe dat de relatie eens wat minder goed loopt. Een ruzie, ziekte, niet lekker in je vel zitten, familieaangelegenheden, sombere bui, op je werk loopt het niet lekker, woorden met een vriendin...verzin het maar. Heeft iedereen wel eens op dit forum. Wellicht ik wat vaker dan een ander maar zo is het leven nu eenmaal.



Afhankelijk van het issue staat mijn hoofd dan gewoon voorlopig niet naar seks. En ik kan prima 2 weken tot een paar maanden zonder, dit tot frustratie van mijn vriend. Maar ik kan niet altijd zin maken.



Ik vroeg mij dus alleen maar af of dit herkenbaar was/is en hoelang bij jullie een 'seksloze' periode binnen een relatie maximaal duurt..



Wat kan je verantwoorden richting je partner en wat niet...daar gaat het eigenlijk om.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie samen?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral dat jij niet leest TO!

Komt bij;

- gemiddeld 1x per jaar ziek; paar weken geen seks.

- gemiddeld 1x per jaar gezeur met 1 van je vriendinnen: paar weken geen seks.

- gemiddeld 1x per jaar gezeur op het werk: paar weken geen seks.

- gemiddeld 1 familieissue per jaar: paar weken geen seks.



Ga ik even zuinig tellen he, net als ik hierboven heb gedaan: want dat zal wel krap gerekend zijn.

Kom ik op 4 punten x 3 weken (terwijl jij het over weken tot maanden hebt en ik vast wat vergeten ben) = 12 weken per jaar geen seks op zijn minst... Is een kwart jaar!



En dat is op zich geen drama (als ik het verhaal van cateautje buiten beschouwing laat) maar ik vind het ZWAAR egoïstisch naar je vriend toe.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leahlynn,



Wij hebben ong. 11 jaar geen lichamelijk contact meer. De lustgevoelens zijn er gewoon niet meer. Desondanks hebben we het prima samen, we weten van elkaar dat we 'het' niet meer zullen doen, maar om daarom de relatie te verbreken is het ons niet waard. Wij zijn eind 40.
Alle reacties Link kopieren
Er vallen me een aantal dingen op Leahlynn.

Ten eerste heb jij het nogal luchtigjes over 2 'weekjes' en och, soms zelfs wel 2 'maandjes'.

Realiseer je je dat, wat in jouw beleving een vloek en een zucht is, voor hem tot wel 60 lange dagen vol verlangen zijn?



Vervolgens beweer je dat je dan ook geen zin kan maken.

O, echt niet?

Weleens geprobeerd?

Alternatieven geprobeerd?

Iets gedaan en je goeie wil getoond, gewoon om je vriend te plezieren? (want je weet toch dat frustraties, boze buien, somberen en andere narigheid behoorlijk op kunnen fleuren als je iets fijns voor een ander doet?)



En dan zeg je ook nog dat allerlei issues en dingetjes (en dat zijn er nogal wat!) van buitenaf jouw libido compleet doodslaan. Ik vraag me af hoe dat komt en of je weleens geprobeerd hebt om daar anders mee om te gaan. Seks en intimiteit kunnen juist een prima middel zijn om je beter te voelen. Bij seks komen allerlei fijne stofjes vrij, waardoor je stemming verbeterd en je letterlijk beter in je vel komt te zitten. Heb je dat weleens geprobeerd of is jouw eerste reactie bij tegenslag dat seks gelijk moet wijken?



Lekker motiverend voor je vriend ook. Die zal de volgende 'bui' alweer zien hangen...
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 10 mei 2015 @ 01:16:

Hoi Leahlynn,



Wij hebben ong. 11 jaar geen lichamelijk contact meer. De lustgevoelens zijn er gewoon niet meer. Desondanks hebben we het prima samen, we weten van elkaar dat we 'het' niet meer zullen doen, maar om daarom de relatie te verbreken is het ons niet waard. Wij zijn eind 40.

Maar in jullie geval klinkt het alsof het van twee kanten komt oftewel jullie zijn er allebei tevreden mee. Dat is bij TO niet het geval.



TO, je geeft aan dat het alleen in periodes dat het minder gaat minder vaak seks is. Maar daarnaast zeg je dat jouw libido sowieso lager is. Daarbij klinkt het alsof jij het een beetje bagatelliseert, maar voor jouw partner kan het heel frustrerend zijn. Kunnen jullie er wel over praten?
Alle reacties Link kopieren
Wat houd je tegen om eens een tijdje te stoppen met de pil? Je zult snel merken of het effect heeft of niet.
Wat hij een oerdrift noemt is gewoon zijn testosteron. Wat jij doe is niet echt fair, een paar maanden geen seks omdat het niet zo lekker tussen jullie loopt. Wat je eigenlijk daarmee doet is hem straffen door hem iets te onthouden zodat hij 'voelt' hoe gekwetst jij bent. Als hij dus een 'normaal'seksleven me jou wil hebben kan ie maar beter zorgen dat het tussen jullie koek en ei blijft. Dit is trouwens de laatste manier om problemen op te lossen, door geen intimiteit te hebben wordt je alleen maar nonchalant naar elkaar. Het effect van je akties zal ook haaks staan op wat je wil bereiken. Hij wil jou niet hij wil seks. Als je dit soort dingen van elkaar loskoppelt kan je al uit een dip komen door met elkaar te vrijen. Dit lijken onschuldige strategische zetten maar je kan maar beperkt spelen met iemands gevoelens. Men noemt dit passief agressief gedrag, hij kan je er niet op pakken wan je ben niet kwaad en er kan niets uitgepraat worden maar je ontzegt hem gewoon seks omdat je 'geen zin hebt'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven