Wanneer vertel je dat je nog maagd bent?

22-05-2017 15:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor deze vraag heb ik even een nieuw account aangemaakt.
Niet omdat ik mij er voor schaam maar wel omdat dit een persoonlijke vraag is en ik op mijn andere account inmiddels te herkenbaar ben.

Ik ben 29 jaar oud en nog maagd.
Deels een bewuste keuze en deels is het ook gewoon zo gelopen.
Heb nog nooit een serieuze en lange relatie gehad en voor mij is dat wel een voorwaarde om seks te hebben.
Ik wil dat dit echt uit liefde voortkomt en niet alleen uit lust.
Daarnaast ben ik gelovig en ondanks dat ik mijzelf niet religieus wil noemen of wil wachten tot het huwelijk wil ik wel wachten op degene waar ik mij heel erg fijn bij voel en waar ik hopelijk een mooie toekomst mee zal krijgen.

Nu ben ik aan het daten met een hele leuke en lieve man en ik kan nu wel zeggen dat ik verliefd aan het worden ben.
Heel erg fijn natuurlijk maar nu we vaker afgesproken hebben en het allemaal wat intiemer gaat worden (zoenen, strelen) kom ik wel op het punt dat het maagd zijn door mijn hoofd spookt.
Wanneer vertel ik het hem? Wat zal hij er van vinden? etc...
Niets bijzonders denk ik maar nu vraag ik mij dus af wanneer is het juiste moment om zoiets wel op tafel te gooien.
Bij de hoeveelste date is dit normaal/logisch? En wanneer gooi je het er dan uit? Lijkt mij niet dat dit aan de keukentafel het beste moment is.
Ik merk dat hij mij heel leuk vindt en dat hij al wel denkt aan meer... dus ik wil er ook niet te lang mee wachten om het te vertellen. Zodat hij ook beter begrijpt waarom ik het nog wat rustiger aan wil doen.
Ook al weet ik dat als hij hier raar op reageert hij niet de juiste is voor mij. Het is toch wel heel erg spannend om dit te vertellen aan iemand waar je om geeft.

Ik hoop hier dus op wat goede raad.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt zo'n lieve, leuke man is, zal hij daar wel begrip voor hebben en het rustig aan doen allemaal. Of hij is zelf nog maagd, kan ook nog. Probeer je eens in hem in te leven, hoe zou jij het vinden als iemand je zoiets vertelde? Ik neem aan dat je het fijn zou vinden dat iemand je zo vertrouwt. En er komt vast wel een logisch moment om het hem te vertellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
22-05-2017 15:26
Als het echt zo'n lieve, leuke man is, zal hij daar wel begrip voor hebben en het rustig aan doen allemaal. Of hij is zelf nog maagd, kan ook nog. Probeer je eens in hem in te leven, hoe zou jij het vinden als iemand je zoiets vertelde? Ik neem aan dat je het fijn zou vinden dat iemand je zo vertrouwt. En er komt vast wel een logisch moment om het hem te vertellen.
+1
en vertel dit op een rustig neutraal moment, niet op het moment dat hij met zijn hand je broekje ingaat.

verontschuldig je niet, jij maakt gewoon bewuste keuzes die bij jou passen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat god niet leuk vinden he.
blubblubblub schreef:
22-05-2017 15:24

Bij de hoeveelste date is dit normaal/logisch? En wanneer gooi je het er dan uit? Lijkt mij niet dat dit aan de keukentafel het beste moment is.

Ik denk dat je het eigenlijk wel aan de keukentafel er uit moet gooien! Je zegt zelf dat het en hele lieve leuke man is, ik ben het helemaal met de andere eens dat hij het dan sowieso begrijpt.
Dus hoe groter/moeilijker jij het maakt om te vertellen, hoe groter en moeilijker het ook wordt. Gewoon opbrengen de volgende keer als je hem ziet.

Hoe gaat het? Goed, en btw ik ben nog maagd. Ik wou dat je dat wist.
Ik was 25 toen ik mijn maagdelijkheid verloor. Ik zei het terwijl hij zijn condoom omdeed "hee het is geen issue hoor, maar ik denk dat je even moet weten dat ik nog maagd ben'. Hij was een beetje verbaasd, maar heeft toen voorzichtiger gedaan en alles was helemaal oké.
Sommigen zeggen dat je het echt van tevoren moet aankaarten. Ik heb dat expres niet gedaan, omdat ik er geen groot 'ding' van wilde maken. Ik moet erbij zeggen dat ik niet uit religieuze redenen maagd was, eerder door onzekerheid en mezelf niet durven bloot geven. De reden erachter (en mijn houding tov seks) is dus wat anders dan die van jou, to. (Mijn eerste keer was een one night stand). Ik kan me dus wel voorstellen dat het bij jou anders ligt en ik kan begrijpen dat het voor jou misschien ook wel prettig is om het er echt even over te hebben. Misschien als je een keer 's avonds op de bank zit, even die tv uit zet en zegt, joh, ik wil het ergens met je over hebben. En het dan uitlegt. Het komt vast allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het onderwerp 'eerdere relaties' aansnijden, door hem ernaar te vragen. Dan krijg je van hem uiteraard de wedervraag hoe dat bij jou zit en kun je vertellen dat je nooit een lange serieuze relatie gehad hebt. Buiten het maagd gebeuren is het sowieso denk ik wel goed om van elkaar te weten of je net uit een lange relatie komt, misschien al samengewoond hebt of nog juist heel weinig ervaring hebt (globaal dan, alle details over zijn exen hoef je natuurlijk niet te weten). Als hij vraagt naar jouw ervaringen dan kun je daarbij ook vertellen dat je nog maagd bent. Als je dat zo doet zoals in je tweede alinea zou ik dat zelf juist alleen maar mooi en oprecht vinden. Ik denk wel dat het belangrijk is om op vrij korte termijn het onderwerp aan te snijden / uit te wisselen hoe jullie beiden staan tegenover seks op welke termijn in een relatie, omdat hij anders misschien andere verwachtingen heeft dan jij. Liever erover praten dan dat dat in de praktijk opeens blijkt met alle gevolgen vandien (jij gaat verder dan je wilt of hij voelt zich afgewezen).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een 29 jarige maagd wel geil vinden. En als hij je leuk vindt dan maakt het hem niet uit. Zeg erbij dat je leergierig bent, graag dingen uitprobeert en snel dingen oppakt en de stoom komt uit zijn oren, zo heet wordt die man.
Alle reacties Link kopieren
GijsdeGoede schreef:
22-05-2017 16:18
Ik zou een 29 jarige maagd wel geil vinden. En als hij je leuk vindt dan maakt het hem niet uit. Zeg erbij dat je leergierig bent, graag dingen uitprobeert en snel dingen oppakt en de stoom komt uit zijn oren, zo heet wordt die man :sick:
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Is hij religieus? Als dit zo is, zal hij er minder van opkijken wanneer je het hem vertelt.

Leuk dat je verliefd aan het worden bent!
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-05-2017 16:00
Ik zou het onderwerp 'eerdere relaties' aansnijden, door hem ernaar te vragen. Dan krijg je van hem uiteraard de wedervraag hoe dat bij jou zit en kun je vertellen dat je nooit een lange serieuze relatie gehad hebt. Buiten het maagd gebeuren is het sowieso denk ik wel goed om van elkaar te weten of je net uit een lange relatie komt, misschien al samengewoond hebt of nog juist heel weinig ervaring hebt (globaal dan, alle details over zijn exen hoef je natuurlijk niet te weten). Als hij vraagt naar jouw ervaringen dan kun je daarbij ook vertellen dat je nog maagd bent. Als je dat zo doet zoals in je tweede alinea zou ik dat zelf juist alleen maar mooi en oprecht vinden. Ik denk wel dat het belangrijk is om op vrij korte termijn het onderwerp aan te snijden / uit te wisselen hoe jullie beiden staan tegenover seks op welke termijn in een relatie, omdat hij anders misschien andere verwachtingen heeft dan jij. Liever erover praten dan dat dat in de praktijk opeens blijkt met alle gevolgen vandien (jij gaat verder dan je wilt of hij voelt zich afgewezen).
Dit vind ik een hele goede tip.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het 'rustiger aan doen'? Dit is toch het moment waarvoor je het hebt uitgesteld? Gewoon doen en genieten.
Maakt het je onzeker of doet het pijn, zeg dat dan op het moment dat het zich voordoet. Maagd of niet-maagd lijkt me verder geen issue.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Een aantal tips zijn zeker bruikbaar en fijn om te horen.
Ik ga het binnenkort er dan toch maar eens uit gooien want ik wil inderdaad geen verkeerde verwachtingen scheppen.
Hij zal mij dan waarschijnlijk ook iets beter begrijpen en snappen waarom ik het wat rustiger aan doe dan een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd.
Bij mij geen seks op de derde date ;)
Alle reacties Link kopieren
En hoe is t gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik datete ook een tijdje en na een partijtje heftig zoenen terwijl ik bovenop zei ik: ik moet je wel wat vertellen; ik ben nog maagd. Hij zei dat het geen probleem was en we zoenden en voelden gewoon door. De seks kwam er anderhalve maand later van, toen hadden we ook 'officieel' een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven