Naakt zonnen

20-06-2017 13:18 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zon af en toe bij een natuur zwem en zon lokatie. Het beterft een staatsbos meer, met veel verschillende hoogtes en verdeling. ( bv gezinnen, jeugd, ect). Maar er is niet een officiële plek voor naakt zonnen. Ik zoek een rustige plek, ver van gezinnen. Af en toe komen er homo/oude mannetjes gluren. Ik vind dat niks en negeer ze totaal. Wat vinden jullie? Zou er meer plek moeten komen voor naakt zonnen/zwemmen. Of wat vinden jullie ervan als er een man allen rustig naakt gaat zonnen op een afgelegen plekje op een textiel lokatie?
Alle reacties Link kopieren
En waarom plaats je dit in 'Seks'?
En dit staat op seks omdat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat als er geen officiële plek is om naakt te zonnen, dat je daar niet naakt moet gaan liggen. Ook niet op een afgelegen plekje. Ga maar naakt onder de zonnebank liggen, is hetzelfde effect.
Alle reacties Link kopieren
Dat je dit onder seks plaatst, zegt mij dat dat je er hele andere bedoelingen mee hebt!

Als je naakt wil, ga dan lekker in je tuin liggen ofzo. Niet op een plek waar kleine kinderen spelen zeg
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
mel.nl schreef:
20-06-2017 13:22
Dat je dit onder seks plaatst, zegt mij dat dat je er hele andere bedoelingen mee hebt!

Als je naakt wil, ga dan lekker in je tuin liggen ofzo. Niet op een plek waar kleine kinderen spelen zeg
Ik denk dat TO hoopt dat er jonge vrouwen naar zijn blote pielemuis gaan gluren ipv 'oude mannetjes'. En dat is al erg treurig.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, had dan een andere pijler gekozen. Ga maar lekker in je tuin zonnen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een man in zijn blootje zie liggen op een plaats waar dat niet is toegestaan, zou ik de instanties informeren.
Naakt zon ik in de tuin of op het naaktstrand, daarbuiten gewoon in bikini. Als het geen officieel naakstrand/gebied is zou ik dat niet doen.
Op onze boot doe ik het nog wel eens maar dan lig ik wel wat uit zicht,ben ooit al eens aangehouden want het schijnt niet te mogen :P

Waar staat dit overigens onder seks,zonnen heeft daar toch niks mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
mel.nl schreef:
20-06-2017 13:22
Dat je dit onder seks plaatst, zegt mij dat dat je er hele andere bedoelingen mee hebt!
Of het staat onder seks vanwege de glurende heren?

Ik vind het in elk geval niet kunnen om naakt te gaan zonnen als daar geen plek voor is aangewezen.
In Nederland geldt domweg de regel 'buiten kleren aan' tenzij je op een naaktstrand oid bent.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
O ja, en stuur een mailtje naar de gemeente met de vraag of er ergens een stukje naakt gereserveerd kan worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn voldoende officiële locaties voor naaktrecreatie. Daarvoor hoef je echt niet naar een homo-ontmoetingsplaats te gaan om je dan te beklagen over 'gluurders'.
Anders ga je maar naar een sauna met een buiten veld waar je op je gemak kunt zonnen tussen allerlei andere mensen die daar voor dezelfde rede liggen.
Trouwens, wanneer dit een door Staatsbosbeheer beheerde recreatie locatie is, kan jij altijd nog een verzoek bij hen indienen of zij een deel kunnen reserveren en afzetten voor naaktrecreatie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Zoek hier eens zou ik zeggen.
http://www.naaktstrandje.nl/
Alle reacties Link kopieren
Dit is de enige pijler die Harry kan zien op het forum (Als de loep het goed doet)

Ik zou de bug even melden Harry, dan wordt dat waarschijnlijk vandaag nog aangepast
Alle reacties Link kopieren
He Harry, dat moet je echt niet meer doen. Voor een vrouw alleen of een kind kan het echt beangstigend zijn om op een afgelegen plek ineens een naakte man aan te treffen.
Ga gewoon naar het naaktstrand of de sauna, genoeg plekken waar het wel kan.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-06-2017 13:20
En dit staat op seks omdat?
Dat is ook mijn eerste gedachte
Alle reacties Link kopieren
Ik wil alleen er mee zeggen dat dit niet altijd sex gerelateerd hoeft te zijn. Even om verwarring te voorkomen. De genoemde kinderen zien mij beslist niet. En ik wil dat ook niet.
Toch schijnt er in de wet te staan dat wat ik nu af en toe doe. Wel is toegestaan en er niemand mee lastig val. De genoemde tips zoals naaktstrand en sauna doen we idd. Maar deze zijn allen op 85-100km bij ons vandaan. Ik lig er ook niet te koop of dat ik probeer aandacht te trekken.
Als een vrouw topless aan het zonnen is zegt ook niemand iets erover als ze ligt te zonnen. Als ze topless naar de frietkraam gaat of naar de toiletten dan kan ik mij voorstellen dat er dan een opmerking daar over geplaatst wordt.
De gemeente heeft onlangs dit besproken maar geeft hiervoor de lokatie niet deels vrij voor naaktrecreatie. Waarschijnlijk dat het dan te massaal wordt, mede dat dit dan de enige lokatie in een grote regio wordt.
Alle reacties Link kopieren
harrie73 schreef:
20-06-2017 16:40
Ik wil alleen er mee zeggen dat dit niet altijd sex gerelateerd hoeft te zijn. Even om verwarring te voorkomen. De genoemde kinderen zien mij beslist niet. En ik wil dat ook niet.
Toch schijnt er in de wet te staan dat wat ik nu af en toe doe. Wel is toegestaan en er niemand mee lastig val. De genoemde tips zoals naaktstrand en sauna doen we idd. Maar deze zijn allen op 85-100km bij ons vandaan. Ik lig er ook niet te koop of dat ik probeer aandacht te trekken.
Als een vrouw topless aan het zonnen is zegt ook niemand iets erover als ze ligt te zonnen. Als ze topless naar de frietkraam gaat of naar de toiletten dan kan ik mij voorstellen dat er dan een opmerking daar over geplaatst wordt.
De gemeente heeft onlangs dit besproken maar geeft hiervoor de lokatie niet deels vrij voor naaktrecreatie. Waarschijnlijk dat het dan te massaal wordt, mede dat dit dan de enige lokatie in een grote regio wordt.
Lokatie is misschien te veel in het zicht voor gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat met de gezinnen is niet echt aan de orde. Tijdens schooluren zoals vanmorgen zijn er geen kinderen. Dichtstbijzijnde persoon was zeker 200m verderop. Dus op zo'n moment doe ik volgens mij niemand kwaad.
Dit staat hier op deze pijler, omdat het denk ik, in de taboe sfeer zit.

Welke pijler zou dan passender zijn?
Alle reacties Link kopieren
Laat ik de wet er maar even bijhalen....

Artikel 430a WvS luidt:
"Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats, ongekleed bevindt op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie".


Op openbaar terrein (voor het openbaar verkeer bestemde plaats) mag je dus naakt recreëren als het terrein, plek, of gebied geschikt is voor naaktrecreatie. Naaktrecreatie op een andere plek dan het aangewezen naaktstrand is gewoon mogelijk en toegestaan als de plek geschikt is voor naaktrecreatie. Het kan alleen nog discussie opleveren als de plek niet geschikt is voor naaktrecreatie.

“Evident niet geschikt” betekent in dit verband dat objectief oordelende en redelijk denkende mensen over die niet-geschiktheid in een concreet geval redelijkerwijze niet van mening kunnen verschillen.

Een plek aan het water, plas meer of strand is altijd geschikt als het weer goed is, het tijdstip van de dag ernaar is, en er geen of nauwelijks mensen zijn die er problemen mee hebben dat je naakt recreëert. Ook al zijn deze mensen zelf gekleed.

De praktijk is, dat als je met gezond verstand een plek beoordeelt, dat hij altijd geschikt is. Als je bijvoorbeeld als eerste komt, je niet ligt aan een boulevard of naast een drukke strandtent of bij een strandopgang of aanvoerpad, zal de plek meestal wel geschikt zijn. Dit kan echter wel veranderen gedurende de dag. Als er bijvoorbeeld een grote groep bejaarden vlak naast je neerstrijkt om te picknicken, kun je beter wat opschuiven. Alhoewel sommigen redeneren dat ze er dan dus blijkbaar geen problemen mee hebben.

Mijd ook plaatsen die liggen langs een doorgaande weg of doorgaand fietspad. Een intern pad of fietspad in een recreatiegebied is echter geen probleem.
Ook naast een aangewezen terrein kan de plek geschikt zijn.


Bovenstaande gejat van een site van de Nederlandse Federatie voor Naturisten (NFN)
Well behaved women rarely make history.
harrie73 schreef:
20-06-2017 17:05
Dat met de gezinnen is niet echt aan de orde. Tijdens schooluren zoals vanmorgen zijn er geen kinderen. Dichtstbijzijnde persoon was zeker 200m verderop. Dus op zo'n moment doe ik volgens mij niemand kwaad.
Dit staat hier op deze pijler, omdat het denk ik, in de taboe sfeer zit.

Welke pijler zou dan passender zijn?
Echt alles behalve seks natuurlijk. Helemaal omdat je "beweert" en punt te willen maken dat het niets met seks te maken heeft.

Je mag in Nederland alleen op bepaalde plekken naakt recreëren en op de rest van de plekken niet.
Ik kan ook niet alles waar ik zin in heb doen.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
harrie73 schreef:
20-06-2017 17:05
Dat met de gezinnen is niet echt aan de orde. Tijdens schooluren zoals vanmorgen zijn er geen kinderen. Dichtstbijzijnde persoon was zeker 200m verderop. Dus op zo'n moment doe ik volgens mij niemand kwaad.
Dit staat hier op deze pijler, omdat het denk ik, in de taboe sfeer zit.

Welke pijler zou dan passender zijn?
Tijdens schooluren zijn er geen mensen met kinderen onder de vier ? Bijzonder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Psyche
Alle reacties Link kopieren
Een plek aan het water, plas meer of strand is altijd geschikt als het weer goed is, het tijdstip van de dag ernaar is, en er geen of nauwelijks mensen zijn die er problemen mee hebben dat je naakt recreëert. Ook al zijn deze mensen zelf gekleed.

Waarvan akte......

Dus volgens mij was ik niet strafbaar.

Ben ook wel bij een erkend strand geweest in het midden van het land. Daar loopt van alles door elkaar.

Soms wel jammer van de bekrompen reacties.
Je bent wel strafbaar. Schending van de openbare zeden.

Maar blijf het lekker doen hoor. Misschien loopt er nog wel eens een Jack Russeltje langs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven