Hoe lang krampen na zetten mirena?

10-07-2017 16:59 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Dit is mijn eerste post hier.

Vrijdagmiddag heb ik bij de gyn een mirena spiraaltje laten zetten. 4 dagen voor ik mijn menstruatie verwachtte. Overigens zei mijn gyn dat ze dacht dat ik pas net aan het begin van mijn cyclus zat. Enfin, het plaatsen was even pijnlijk, maar ik had erger verwacht. Daarna ook geen pijn gehad, tot 's avonds.
Enorme krampen en pijn aanvallen waarbij ik het super warm krijg en niet rechtop kan blijven staan/zitten.

Zijn er meer dames hier die zulke pijn hebben ervaren na het plaatsen? En hoe lang duurde het voordat dit weg ging?

Ik maak mij lichtelijk zorgen omdat ik nergens wat kan vinden op het internet over deze extreme pijnen en twijfel of ik morgen mijn gyn ga opbellen omdat ik niet weet of dit zo hoort/normaal is. Ik slik de maximale dosis pijnstillers om nog een beetje te kunnen functioneren en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Een beetje pijn lijkt mij niet erg vreemd.
Maar gewoon totaal niet meer kunnen rechtstaan ... daar zou ik toch echt voor bellen!

Ben zelf bezig aan mijn 2de Mirena en geen van de 2 keer echt last gehad.
Ik heb wel behoorlijke last gehad na het zetten. Een paar uur nadat ik thuis was, begon dat. En met pijnstillers kon ik nog niks anders dan zitten. Overigens is het bij mij niet goedgekomen en heb ik de Mirena na 3 maanden non stop bloedverlies en krampen weer laten verwijderen.

Als je je zorgen maakt, dan zou ik bellen. Vanaf hier kunnen wij niet zien of dit "normaal" is of niet. Gewoon even bellen dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even bellen want dit is niet normaal wat jij nu voelt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een controle echo gehad? Ik zou ook even bellen. Bij mij was dezelfde dag mijn buik wel gevoelig, maar daarna niet meer.
Even bellen en laten controleren.
Ik had ook vreselijk veel pijn; als in zulke krampen dat ik niet kon lopen / staan.
Duurde paar dagen of misschien 2 weken? Daarna was het over.
Overigens alleen bij mijn eerste mirena. Ben er nu heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Paar uur alsof ik ongesteld was smiddags weer fluitend gaan werken ;)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Gisteren gebeld naar de afdeling gynaecologie. De vrouw die ik aan de telefoon had zei dat de pijn weken (!) kan aanhouden. Dat is mij niet verteld.. Aangedrongen om een afspraak te maken, want ik vind het niet tof om mijn afspraken te moeten afzeggen ivm de pijn.

Overigens is de pijn wel heel iets minder geworden, maar ik slik nog steeds de maximale dosis paracetamol of ibuprofen.

Morgenmiddag een afspraak voor een echo, ik ben benieuwd. Ik hoop dat 'ie nog goed zit, maar dat lijkt me wel. Na het plaatsen heb ik gelijk een echo gehad waarop te zien was dat de Mirena perfect zat. Duimen dat de pijn afneemt! :)
Alle reacties Link kopieren
grasspriet schreef:
10-07-2017 18:34
Paar uur alsof ik ongesteld was smiddags weer fluitend gaan werken ;)

Hier precies zo. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt, TO! Ik ken ook verhalen van vrouwen die hem er weer uit hebben laten halen omdat het niet veranderde, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ipv paracetamol of ibuprofen. Kun je naproxen proberen. Werkt als een tierelier tegen dit soort krampen.

Daar heb ik het maandenlang op overleefd, voordat ik het spiraaltje er weer uit heb laten plukken,
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Dankje, Rambamboelie! Ik moet er niet aan denken om dat ding er straks al weer uit te laten halen. Ik hoop dat dit een gevalletje doorbijten is..

Dank voor je tip SummerisNear. Ik heb aleve feminax geprobeerd, daar zit ook naproxen in. Die is nu op. Maar misschien wel een goed idee inderdaad om toch even een doosje te kopen. Want op 1200 mg ibuprofen red ik her net niet.
Alle reacties Link kopieren
sanne1006 schreef:
12-07-2017 12:36
Dankje, Rambamboelie! Ik moet er niet aan denken om dat ding er straks al weer uit te laten halen. Ik hoop dat dit een gevalletje doorbijten is..

Dank voor je tip SummerisNear. Ik heb aleve feminax geprobeerd, daar zit ook naproxen in. Die is nu op. Maar misschien wel een goed idee inderdaad om toch even een doosje te kopen. Want op 1200 mg ibuprofen red ik her net niet.

Oef, dat klinkt erg heftig. Wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt; je gaat er toch vanuit dat het een oplossing zal zijn voor de komende vijf jaar. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste week ook heftige krampen gehad. Alsof ik weeën had. Heb hem nu een maandje. Heb nog af en toe pijn. Enige wat ik niet zo fijn vind is dat ik nog steeds veel bloed verlies. Soms 1 dagje er tussen dat er niks is.
En als ik met mijn vriend naar bed ben geweest bloed ik ook weer.

Ik zelf kijk het nog een maand aan en anders laat ik hem eruit halen.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
just-me34 schreef:
12-07-2017 14:14
Ik heb de eerste week ook heftige krampen gehad. Alsof ik weeën had. Heb hem nu een maandje. Heb nog af en toe pijn. Enige wat ik niet zo fijn vind is dat ik nog steeds veel bloed verlies. Soms 1 dagje er tussen dat er niks is.
En als ik met mijn vriend naar bed ben geweest bloed ik ook weer.

Ik zelf kijk het nog een maand aan en anders laat ik hem eruit halen.
Wat vervelend zeg! Mijn gyn zei wel dat je het beste je lichaam 3 tot 6 maanden de kans kan geven om te wennen aan het spiraaltje (de hormonen.) Maar ik snap dat continue bloedverlies wel heel vervelend is. Sterkte.

Ik ben gisteren naar de gyn geweest. Geen infectie, eierstokken zien er goed uit en de mirena zit perfect. Ik heb een recept gekregen van 500 mg naproxen, die mag ik twee keer per dag. En als ik meer pijn heb mag ik maximaal 4 paracetamol nemen.
En dat terwijl ik zelf al schrok van de hoeveelheid pijnstillers die ik nam :-o

Blijkt dat ik het spiraaltje niet op een handig moment heb laten plaatsen. 4 dagen voor mijn menstruatie. Waardoor ik én PMS klachten heb en mijn menstruatie is erg pijnlijk, én mijn baarmoeder die heel erg moet wennen aan het spiraaltje.
Overigens heb ik nu wel bloedverlies en is de pijn al stukken minder! Zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem tijdens mijn menstruatie laten zetten zodat ik meteen veilig was voor eventuele zwangerschap.

Ze zeiden idd dat het 6 maanden kon duren maar als ik blijf bloeden gaat die er echt uit. M'n seksleven lijd er behoorlijk onder :-D

Wel fijn dat de pijn bij jou al minder is.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Bij mij heeft de pijn dus ook een tijd geduurd...
Maar we zijn nu 15 jaar verder en ik ben heel blij dat ik toen heb doorgezet.
Ook de andere 2 die gezet zijn; geen enkel probleem of pijn meer. Vrijwel niet meer ongesteld geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in december een Mirena laten plaatsen. Heb bijna 3maanden bloedverlies gehad. Soms een dag niet, en na de sex begon het weer inderdaad. Ineens was het over. Ook krampen heb ik lang gehad, en nog wel eens,het word minder heftig en is nu na een paar uur weer over.

Ik menstrueer nog wel elke 4-5 weken, lichter dan voorheen . Ik hoop dat dit ook nog stopt.

Mijn vriend voelde het spiraaltje(de touwtjes) bij sommige standjes ook zitten, dat is nu ook niet meer zo.

Ben blij dat ik volgehouden hebt want ik hoef nergens meer aan te denken en ben er nu echt wel blij mee!

Geef het inderdaad die 6 maanden een kans..
Alle reacties Link kopieren
:cheer: ik ben al 2 dagen gestopt met vloeien. Zelfs na de seks geen bloed meer. Zie je..schrijven op het viva forum werkt echt :applause:
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de klachten verminderen bij iedereen!

Hier helaas nog enorme pijnen. Ik heb er welgeteld max. anderhalve week geen last van gehad, en nu weer 2,5 week aanhoudende pijn. Het begon één week voordat ik mijn menstruatie verwachtte.

Ondertussen heb ik 3x een belafspraak gehad en één spoedafspraak waarbij de gyn met een echo keek. Wederom zag alles er goed uit.. En slik ik elke dag veel pijnstillers. Het advies is het om het 3 maand te proberen en de eerste maand is net voorbij.

Ik heb ook last van een drukkend gevoel bij mijn blaas en ik ga morgen of vrijdag naar de HA, misschien is een blaasontsteking de boosdoener? Ik hoop het.
Wat naar Sanne, sterkte.
Goed dat je het telkens laat controleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier even mee.

Begin juni laten zetten, tussendoor enkele dagen geen last van gehad, wel veel bloedverlies gehad. Dat is sinds een week gestopt.
Wel nog bijna dagelijks wat kramp, gek wordt ik er van..

Een half jaar aankijken dus.. HA heeft hem gezet, heb geen echo of iets gehad. In September terugkomen voor controle, ook bij HA, dus weer geen echo denk ik..?
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een week flinke krampen gehad waarvan de 1e 3 dagen echt heftig. Elke dag teveel pcm en ibu ingenomen en dan nog kwam het er zo scherp doorheen. Plaatsen was even gemeen maar te doen.
Nu nooit meer ergens last van, ik vind het ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het plaatsen even vervelend, maar niet superpijnlijk. Heb daarna wel echt 6 maanden last gehad van spotten/bloedverlies. Was SUPERIRRITANT!! Maar gelukkig geen pijn. Net toen ik dacht "ik ben het echt zat, hij gaat eruit" stopte het bloeden. Ben nu minder vaak ongesteld en als ik het dan ben dan heb ik vrijwel geen pijn (was zonder spiraal wel anders) en duurt het ook maar een paar dagen, ipv een volle week.
That's just me though...
Alle reacties Link kopieren
kleineschnitzel schreef:
17-08-2017 11:55
Ik lees hier even mee.

Begin juni laten zetten, tussendoor enkele dagen geen last van gehad, wel veel bloedverlies gehad. Dat is sinds een week gestopt.
Wel nog bijna dagelijks wat kramp, gek wordt ik er van..

Een half jaar aankijken dus.. HA heeft hem gezet, heb geen echo of iets gehad. In September terugkomen voor controle, ook bij HA, dus weer geen echo denk ik..?
Oei, zo herkenbaar dit. Heb hem alleen pas anderhalve maand. Die pijn, niet te doen. Ik zou wel vragen om een echo of controle bij je HA als dat mogelijk is, of een doorverwijzing naar de gyn als je het niet vertrouwd. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn om verhalen te lezen waar het uiteindelijk wél goed komt.

Inmiddels bij de HA geweest en ik heb een kuurtje gekregen tegen blaasontsteking. Twee dagen geen buikpijn gehad, ik blij natuurlijk.. Dacht: misschien komt de pijn door de blaasontsteking ipv het spiraaltje. Maar nee hoor, nu ook weer licht bloedverlies en weer enorme buikpijn (wel iets minder dan normaal trouwens, maar zo pijnlijk dit). Grrr, wanneer houd het op?! Word hier zo moe van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven