Hoe verwerk je affaire van man?

10-07-2017 20:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had vorig jaar een affaire met een collega. Het duurde 8 maanden en het was allemaal behoorlijk intens. Hij heeft me er zelf over verteld toen de affaire voorbij was. Ik ben natuurlijk vreselijk geschrokken. We zij al bijna 10 jaar samen en we houden nog heel veel van elkaar. We praten er veel over. Voor de toekomst heb ik niet heel veel zorgen. Ik heb echter wel nog met regelmaat last van beelden van mijn man met haar, gedachten, met boosheid en walging. Daar word ik door overvallen. Ik kan maar moeilijk het gebeuren uit het verleden verwerken. Ik ben inmiddels 6 maanden verder, na de grote biecht. En het blijft vreselijk pijnlijk.
Wie kent dit? Zijn er dingen die ik kan doen om van die gedachten, gevoelens en beelden af te komen? Of moet het echt slijten? Alle ervaringsverhalen zijn welkom.
Kan je dit niet beter op de 'relatie' pijler zetten?
Dat was snel :proud:
Scheiden was voor mij de beste oplossing, na 2 jaar ploeteren en op mijn tenen lopen.
Wat ontzettend naar! Begrijpelijk dat je je zo voelt en dat gevoel zal je nog voorlopig mee dragen ben ik bang :-( ik voel met je mee!

Zelf heb ik mijn vent vorige week het huis uitgezet nadat ik erachter ben gekomen dat hij een paar maanden vreemd is gegaan en hier ook glashard in mijn gezicht over heeft gelogen al die tijd.. ik voelde dat er iets was en als ik ernaar vroeg was ik achterdochtig en gek. Ik weet van mijzelf dat ik hem nooit meer zou kunnen vertrouwen en dat vind ik toch wel het fundament voor een relatie.. dus ik heb er een punt achter gezet. (Ook bijna 10 jaar samen geweest)

Sommige stellen komen hier overheen en komen sterker eruit en sommige zullen altijd met een steek blijven zitten. Je moet doen wat voor jou op dit moment goed voelt. Veel stellen hebben baat bij relatietherapie, waar veel wordt gepraat en emoties geuit kunnen worden.
Grab a plate a throw it on the ground.

-Ok done.

Did it break?

-Yes

Now say sorry to it .

-Sorry.

Did it go back to the way it was before?

-No.

Now,do you understand ?
Joh, vraag of de mods je topic willen verplaatsen/samenvoegen met je andere topic
Alle reacties Link kopieren
@skizzo: goed idee ja... topic staat op de verkeerde plek (al dank ik M W voor haar fijne reactie).
Kan dit topic verplaatst/samengevoegd worden?
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
10-07-2017 21:10
Grab a plate a throw it on the ground.

-Ok done.

Did it break?

-Yes

Now say sorry to it .

-Sorry.

Did it go back to the way it was before?

-No.

Now,do you understand ?
Dit

Heel veel sterkte :flower:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
klik hier
viavia2013 schreef:
10-07-2017 21:10
Grab a plate a throw it on the ground.

-Ok done.

Did it break?

-Yes

Now say sorry to it .

-Sorry.

Did it go back to the way it was before?

-No.

Now,do you understand ?

Niet altijd waar. Japanners noemen het kintsukuroi. Maar dan moeten beiden willen en keihard werken

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier was het de vrouw die een collega uitnodigde voor meer dan alleen een kopje thee. Ook zij heeft het uiteindelijk zelf opgebiecht. De wonden helen moeizaam maar we zijn nog altijd samen. Veel praten....
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw ging ook vreemd. Ze heeft nog een lijmpoging gedaan maar mijn vertrouwen was totaal weg en ze is nu mijn ex.
Alle reacties Link kopieren
Het blijkt dus wel dat elke situatie anders is. Volg je gevoel. Kan je hem vergeven ook al heeft het tijd nodig? Kan hij je vertrouwen terug winnen? Daar kan je alleen zelf achter komen.
Iemand die 8 maanden lang tegen je heeft gelogen en daar blijkbaar geen probleem mee had, is niet te vertrouwen. Logisch dus dat je je zo voelt. Hoe moeilijk het ook is, ik zou de relatie beëindigen. Het is nl in het fundament zo diep geraakt, dat komt nooit meer helemaal goed. 8 maanden vreemdgaan is iets anders dan een eenmalige misser...
Alle reacties Link kopieren
door je energie in een ander te steken ;)
Alle reacties Link kopieren
veel lekkerder
Een relatie is gebouwd op vertrouwen. Ik kan niet voor een ander spreken maar voor mij zou het over zijn. 8 maanden......dat is andere koek dan een slippertje van 1x met teveel drank op bijvoorbeeld.....
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat rot voor je. Dat lijkt me echt heel erg, en moeilijk om daar samen uit te komen. Ik begrijp uit je OP dat jullie wel van plan zijn samen te blijven. Dan lijken me de volgende zaken belangrijk :

- is die collega uit beeld? En weet je dat 100% zeker? Dat moet je man echt kunnen realiseren. Als er op de werkvloer nog contact is, kun jij geen vertrouwen opbouwen.

- ga samen in relatietherapie. Probeer zo goed mogelijk duidelijk te maken wat dit met jou doet en wat je van hem nodig hebt.

Veel sterkte samen. Probeer er samen uit te komen, maar niet ten koste van alles. Als het je niet meer lukt om hem te vertrouwen, wordt het wel heel lastig om de relatie voort te zetten. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hier was het ook mijn vrouw die vreemd ging, ik was zelf degene die erachter kwam (al heel snel.)
Onmiddellijk nog mee geconfronteerd,
We zijn nog samen, en nu 6 jaar verder.
Maar voor dat het vertrouwen volledig terug is, dat duurt een hele tijd.
En dan nog blijft het in je achterhoofd altijd aanwezig.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
10-07-2017 21:10
Grab a plate a throw it on the ground.

-Ok done.

Did it break?

-Yes

Now say sorry to it .

-Sorry.

Did it go back to the way it was before?

-No.

Now,do you understand ?
Nee, ik zie het niet. Het bewijst alleen maar dat je voor iedere stelling een logische metafoor kan verzinnen.

Kijk maar : Mijn kind is onherstelbaar beschadigd en heeft daar een blijvende beperking aan overgehouden. Komt nooit meer goed. Is hij nu niks meer waard? Houd ik er minder van?

In hoeverre is vertrouwen hetzelfde als een keramieken bord, dat, eenmaal afgebakken, nooit meer groeit, niet verder ontwikkelt? Het slijt hooguit nog in de vaatwasser of het breekt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven