Zwanger en libido

31-07-2017 11:08 28 berichten
Ik ben nu precies 20 weken zwanger en heb totaal geen zin in sex. Ik wordt ook nergens opgewonden van waar ik normaal wel opgewonden van werd. Je hoort vaak dat je juist in het tweede trimester veel zin krijgt en in het eerste en laatste niet echt. Verder voel ik me super goed en relaxed dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik had altijd een hoog libido dus ik denk echt dat dit iets met hormonen te maken heeft. Maak me wel zorgen want voel me hier totaal niet lekker bij. Aan welk hormoon kan dit liggen en hadden jullie hier ook last van? Ik had rond week 5/6 juist enooooorm veel zin en toen nam het vanuit het niets af!
anoniem_64de5c9e22abd wijzigde dit bericht op 31-07-2017 11:19
7.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeeeeeeeeel herkenbaar! Hele zwangerschap gebleven. Eerste trimester was ik te moe, twee trimesters daarna gewoon geen zin. Ik denk dat je lijf en hoofd gewoon te druk is met het creëren van een kind; zo verklaarde ik het voor mezelf. Geen zorgen, het komt echt weer terug. Bij mij in ieder geval sneller dan ik verwacht had.
Neem lekker de tijd voor jezelf en geniet van het zwanger zijn. Er komen heus weer andere tijden waarin er wel weer plek is voor sex.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het belangrijk aan welk hormoon het zou kunnen liggen?

Ik was ook niet zwanger-geil, mijn geest kwam in moederstand, het is wat het is. Gewoon maar accepteren denk ik.
...
Rooss4.0 schreef:
31-07-2017 11:18
Waarom is het belangrijk aan welk hormoon het zou kunnen liggen?

Ik was ook niet zwanger-geil, mijn geest kwam in moederstand, het is wat het is. Gewoon maar accepteren denk ik.
Ik zit na te denken of er een verband is tussen een hormoon in anticonceptie en geen zin. Aangezien ik bij de pil en spiraal dit precies hetzelfde had. En bij de implanon niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even voor je opgezocht, het is prolactine. Zit (volgens mij) niet in de AC pil maar zorgt voor aanmaak borstvoeding en gaat de werking van testosteron (je sekshormoon zeg maar) tegen.
...
Alle reacties Link kopieren
beter om een arts te raadplegen en vraag hem niet zo gek te zijn en niet om iets extra's te nemen
Alle reacties Link kopieren
amycates schreef:
31-07-2017 11:31
beter om een arts te raadplegen en vraag hem niet zo gek te zijn en niet om iets extra's te nemen
Briljant advies.
Maar voor welk probleem eigenlijk? :roll:
...
Alle reacties Link kopieren
Nee, voor mij niet herkenbaar. Ik had de hele zwangerschap juist nog meer zin dan normaal <3
Alle reacties Link kopieren
Ja echt he, ik ben 23 weken en inderdaad nam de frequentie af in het eerste trimester wegens moe zijn. Moeheid is inmiddels weg, maar libido ook.
Geen idee of het tijdens de zwangerschap nog terug gaat komen. Ik hoop van wel!
Ik zorg wel dat vriend nog regelmatig wat aandacht krijgt in bed, maar hoef zelf totaal geen gepluk aan mn lijf.
Hij smeert elke dag mn buik in met anti striemen spul en dat is voor mij voldoende hahaha.
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 31-07-2017 12:00
1.17% gewijzigd
meaki schreef:
31-07-2017 11:47
Nee, voor mij niet herkenbaar. Ik had de hele zwangerschap juist nog meer zin dan normaal <3
Ja ik ook en een leuke bijkomstigheid, de orgasmes waren een stuk intenser.
Sophiever schreef:
31-07-2017 11:59
Ja ik ook en een leuke bijkomstigheid, de orgasmes waren een stuk intenser.
Jaloers!!
Alle reacties Link kopieren
Ex had dit totaal niet. Ze was supergeil tijdens de hele zwangerschap. Daarna ging het alleen maar bergafwaarts naar eens in de maand. En dat was jaren lang.
Winterbaby2018 schreef:
31-07-2017 12:07
Jaloers!!
Troost je, door complicaties rondom de geboorte is mijn libido verdwenen als sneeuw voor de zon, bij jou komt het vast snel weer terug.
Ik vind het zo vervelend. Ik heb namelijk een man die zeker om de dag graag sex wil. En normaal ik ook! Vind het erg lastig we hebben t al wel besproken maar weinig begrip
Alle reacties Link kopieren
Weinig begrip? Pardon? Jij mag 9 maanden zijn kind dragen en hij zit te miepen dat hij te weinig actie krijgt? Sorry hoor wat een klein kind.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
31-07-2017 11:59
Ja ik ook en een leuke bijkomstigheid, de orgasmes waren een stuk intenser.
Ja bij mij ook, en dat is sindsdien nooit meer minder geworden :yes:
Alle reacties Link kopieren
Winterbaby2018 schreef:
31-07-2017 12:33
Ik vind het zo vervelend. Ik heb namelijk een man die zeker om de dag graag sex wil. En normaal ik ook! Vind het erg lastig we hebben t al wel besproken maar weinig begrip
Pfff...

Neem hem mee naar je verloskundige, dan kan hij daar horen van een professional wat een zwangerschap doet met een vrouw.

Elke zwangerschap is anders, ook de gevolgen voor het libido tijdens elke zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Boertje037 schreef:
31-07-2017 12:41
Weinig begrip? Pardon? Jij mag 9 maanden zijn kind dragen en hij zit te miepen dat hij te weinig actie krijgt? Sorry hoor wat een klein kind.
Nou idd! Ennuh hij heeft twee handen toch?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 zwangerschappen achter de rug, en allemaal liepen ze qua libido verschillend. Vooral bij mijn tweede totaal geen behoefte aan seks. Maar kreeg vanuit mijn ex weinig begrip.
Bij mijn derde zwangerschap schommelde het erg. Heb er weken bij gehad waarin ik totaal geen zin had, maar ook weken dat ik elk uur van de dag zou willen. En zelfs de laatste dagen veelvuldig seks gehad, maar dat was puur voor de orgasmes. Was overtijd, en een orgasme zou wee opwekkend zijn. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh die orgasmes heb ik ook gehad van de eerste Angst2017. En geen zin in seks, sja wat iemand al zei, hij heeft 2 handjes. Je hoort veel vaker de andere kant, de man die ineens niet meer durft met een zwangere :biggrin:
Ik heb makkelijk praten hoor, die van mij was met een pijpbeurt altijd weer heel blij.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha dat opwekken hebben wij ook geprobeerd idd...werkt niet. Net zoals tonic drinken, ananas eten en trappen lopen.
..
Als je dit topic niet zelf met je reactie omhoog had gehaald, had niemand het 1 2 3 gevonden hoor :|. Meestal verwijderen mods topics niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
Winterbaby2018 schreef:
31-07-2017 11:08
Maak me wel zorgen want voel me hier totaal niet lekker bij.

Je bent zwanger... Een moment waarop de hormonen in allerlei vormen door je lichaam gieren. Dat je libido nu naar het nulpunt is gedaald zegt niks over de toekomst, maar dat trekt vanzelf wel weer bij. Misschien in het laatste trimester en anders na de bevalling. Al kan dat ook nog even duren. Succes! (en je partner helemaal)
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
14-11-2020 21:18
Je bent zwanger...
Topic is 3 jaar oud :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven