Overhalen tot seks.

22-08-2017 23:13 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin zit met het volgende in haar maag en ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan.

Ze heeft onlangs seks gehad, en voelt zich nu verkracht.

De jongen in kwestie wilde hetdoen. Mijn vriendin gaf aan dit niet te willen. . Ze zei uiteindelijk ok en wil je alsjeblieft voorzichtig doen? Ze zegt tegen mij dat ze vanuit angst heeft ingestemd. Dat ze niet durfde te weigeren, dat ze had gehoopt dat die jongen wel zou begrijpen dat `wil je niet doen` eigenlijk betekende: ik stem in, maar eigenlijk wil ik dit niet.

Ze voelt zich nu verkracht, omdat ze weliswaar heeft ingestemd, maar vanuit angst.

Ik weet niet goed hoe ik nu op haar kan reageren. Eerlijk gezegd vind ik dat ze beter voor zichzelf had moeten opkomen. Ze had na haar eerste nee nee moeten blijven zeggen.

Hoe kan ik haar dit duidelijk maken, zonder haar een schuldgevoel te geven? Kan ik tegen haar zeggen dat ik dit geen verkrachting vind?
anoniem_353247 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 23:44
4.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het belangrijk voor jou dat jouw mening haar duidelijk wordt? Gaat dit haar helpen? Of haar gevoel veranderen? Waarschijnlijk niet hè? Iedereen heeft andere standaarden wat dit betreft. Er zullen mensen zijn die haar gevoel begrijpen, of mensen die haar de grootste aansteller ooit vinden. Allebei mijns inziens niet relevant. Ze voelt zich rot en gebruikt en vindt het moeilijk met die gevoelens om te gaan. Zou je vraag hier als vriendin niet beter kunnen zijn: hoe kan ik mijn vriendin nu het beste bijstaan en helpen?
Waar was ze bang voor dan?
Het maakt niet uit of jij het wel of geen verkrachting vindt.
Wettelijk gezien is het geen verkrachting.

Je kan haar wel adviseren om hulp te zoeken bij het leren aangeven van haar grenzen. En daar dan ook bij te blijven.
Ik zou vriendin vragen waarom ze seks heeft met iemand waar ze bang voor is. Dat lijkt me op dit moment een grotere issue dan het label dat ze plakt aan de oorzaak van haar gevoel.
Haar bevestigen in dat het een verkrachting is lijkt me ook niet verstandig.
Ik vind dat je het geen verkrachting mag noemen. Dat zij zich ellendig voelt is vervelend en verdrietig genoeg, maar met het gebruik van dergelijke termen beschadig je ook de ander.

Als zij ja zegt tegen haar sekspartner omdat ze geen nee durft te zeggen, dan zal zij daar wat mee moeten. Ze kan de verantwoordelijkheid voor haar eigen lijf niet bij anderen leggen, als zij zelf niet duidelijk communiceert over haar wensen en grenzen. Als ze er niets mee doet, dan zal haar dat ongetwijfeld vaker in dit soort situaties brengen, en dat beschadigt zowel haarzelf als haar bedpartners.

Kortom, ik zou juist heel duidelijk tegen mijn vriendin zijn, omdat ik oprecht geloof dat haar houding haar nog meer kwaad doet dan het voorval op zich.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft geen poot om op te staan. Ik kan ook van alles vinden maar de rechters zullen dit niet serieus nemen
MarokkaanseVent schreef:
22-08-2017 23:57
Ze heeft geen poot om op te staan. Ik kan ook van alles vinden maar de rechters zullen dit niet serieus nemen
Waar staat dat ze aangifte wil doen?
Alle reacties Link kopieren
Als iemand volwassen is dan wordt zij geacht ook manipulatie te doorzien.
Daarom is er ook een minimumleeftijd voor seks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ouder heb je de plicht om je kind iets te leren over de grote boze wereld. Eén weetje is dat jongens dolgraag seks willen en dan soms niet meer zo fijngevoelig zijn voor de verborgen bezwaren van het meisje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
23-08-2017 08:08
Als ouder heb je de plicht om je kind iets te leren over de grote boze wereld. Eén weetje is dat jongens dolgraag seks willen en dan soms niet meer zo fijngevoelig zijn voor de verborgen bezwaren van het meisje.
Het is bizar dat een jongen fijngevoelige snaren zou moeten leren lezen, omdat meisjes niet geleerd worden om nee te zeggen.
Ik lees overigens alleen dat je vriendin aangeeft dat ze zich verkracht VOELT niet dat ze van mening is dat het ook daadwerkelijk verkrachting is?

Ik ben zelf verkracht. En ik ben daarna in verschillende situaties terecht gekomen waarin ik dingen tegen mijn zin in deed en me zeker ook regelmatig aangerand/verkracht heb gevoeld. Maar waarbij ik weet dat het geen verkrachting was. Het is gewoon een heel erg naar gevoel dat je je grenzen wel weet maar die op de een of andere manier niet duidelijk genoeg kunt aangeven.

Het lijkt me niet zo relevant om bij haar erop te hameren dat het geen verkrachting was want dat weet ze zelf ongetwijfeld ook wel. Je kan haar denk ik meer helpen door haar hulp te laten zoeken voor het aangeven van grenzen. Misschien kan jij bijvoorbeeld eens met haar delen hoe jij dat doet grenzen aangeven bij jongens. Misschien kan je haar vragen waarom ze vond dat ze het toch moest doen. Lijkt me allemaal een stuk behulpzamer.

Overigens vind ik die jongen een droeftoeter, als een meisje/vrouw aangeeft het niet te willen hoort dat direct het einde te zijn. Dan ga je niet nog doordrammen en zeuren. Maar aangezien ze daar niet op kan vertrouwen zal het fijn zijn als ze leert om wel haar eigen grenzen aan te geven. En misschien is het voor haar verstandig om tot die tijd zichzelf niet in die positie te plaatsen, dus bijv. alleen buiten de deur afspreken met jongens.
-Juniper- schreef:
23-08-2017 12:11
dus bijv. alleen buiten de deur afspreken met jongens.
een vriendin zei ooit eens tegen mij dat ze nooit afsprak met jongens bij haar thuis. Ze had de ervaring dat ze dan soms moeilijk van die jongens kon afkomen. Dus ging ze altijd naar hun huis dan kon ze opstappen wanneer het haar uitkwam.
Alle reacties Link kopieren
MarokkaanseVent schreef:
22-08-2017 23:57
Ze heeft geen poot om op te staan. Ik kan ook van alles vinden maar de rechters zullen dit niet serieus nemen
:thumbsup: bedankt voor je super zinnige bijdrage
Alle reacties Link kopieren
Tja TO, lastig...als je er perse wat overviel zeggen, zou ik idd ook zeggen dat je het heel rot vind om te horen dat ze zoveel moeite heeft met het aangeven van haar grenzen. Hoe komt ze bijvoorbeeld überhaupt in een seksuele situatie terecht met iemand bij wie ze zich niet veilig voelt? Ze neemt haar eigen angstgevoelens en grenzen niet serieus waardoor die voor een ander ook moeilijk te herkennen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft je vriendin vanuit angst toegestemd? Heeft hij iets gezegd of gedaan waardoor zij schrik kreeg om hem nog langer af te wijzen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven