Antibiotica en de pil

15-10-2017 19:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik heb ergens vorige week oordruppels en een neusspray gekregen van de dokter, aangezien ik een midden oor ontsteking heb. Ik vroeg me af of dit enige werking kan hebben op de pil?

Dokter had mij niks verteld over de pil of over bijsluitingen, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan toch?
Wij mogen geen medisch advies geven. Dus vraag het morgen de apotheker (bijsluiter al gelezen?) en heb geen seks of gebruik condooms totdat je duidelijkheid hebt.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 19:23
8.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek, lees de bijsluiter :idee:
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
15-10-2017 19:22
Wij mogen geen medisch advies geven. Dus vraag het morgen de apotheker (bijsluiter al gelezen?) en heb geen seks of gebruik condooms totdat je duidelijkheid hebt.
Bij de oordruppels heb ik geen bijsluiter gekregen, dus ik neem aan dat die dan ook geen tegenwerking kunnen veroorzaken. Bij de neusspray wel, die zal ik zo dan even lezen. Dankje, dan ga ik morgen maar even snel langs.
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
15-10-2017 19:22
Doe eens gek, lees de bijsluiter :idee:
Dat heb ik niet gedaan, omdat mijn eigen dokter er ook niks over zei. Normaal gesproken doet ze dat wel als het gezegd moet worden. Ik moest er net gewoon even aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Kans is erg klein dat het invloed heeft, maar bel morgen even je apotheek. Het staat ook in de bijsluiter, als er een naam op je oordruppels staat, kun je dit ook opzoeken. Gewoon Googlen naar de bijsluiter
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
15-10-2017 19:30
Kans is erg klein dat het invloed heeft, maar bel morgen even je apotheek. Het staat ook in de bijsluiter, als er een naam op je oordruppels staat, kun je dit ook opzoeken. Gewoon Googlen naar de bijsluiter
Dan doe ik dat, dankje!
Anoniem2717 schreef:
15-10-2017 19:28
Bij de oordruppels heb ik geen bijsluiter gekregen, dus ik neem aan dat die dan ook geen tegenwerking kunnen veroorzaken. Bij de neusspray wel, die zal ik zo dan even lezen. Dankje, dan ga ik morgen maar even snel langs.
Geen dank. Goed dat je navraag doet; beter zekerheid toch.
Alle reacties Link kopieren
Met neusdruppels en oordruppels is dat geen probleem.
bij orale antibiotica is het óók alweer achterhaald. Je kunt er wel diarree van krijgen en pas op dat moment is de pil niet betrouwbaar. Maar dus niet van de antibiotica zelf

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
15-10-2017 19:40
Met neusdruppels en oordruppels is dat geen probleem.
bij orale antibiotica is het óók alweer achterhaald. Je kunt er wel diarree van krijgen en pas op dat moment is de pil niet betrouwbaar. Maar dus niet van de antibiotica zelf

Beterschap!
Heb inderdaad net alle bijsluiters gelezen en ik las niks over tegenwerking o.i.d.

Ik weet zodra er diarree plaatsvindt dat ik dan moet oppassen!

En dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen antibiotica...toch is het de titel vd vraag...ik mis wat?
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
15-10-2017 20:14
Je hebt geen antibiotica...toch is het de titel vd vraag...ik mis wat?
Er bestaan oordruppels met antibiotica erin
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Het vormt alleen een probleem wanneer je de pil ook via je oor inneemt. Dan werkt deze minder goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het lekker aan je apotheker joh. Als wij zeggen het kan geen kwaad en je wordt zwanger... wie heeft er dan te maken met de gevolgen? Precies, neem je eigen verantwoordelijkheid.
Wat zijn bijsluitingen?
Ik dacht dat je dan juist extra snel zwanger raakte.
Alle reacties Link kopieren
Een echte antibioticakuur kan zeker effect hebben op de werking van de anti-conceptiepil.
Dan bedoel ik de kuur van een aantal dagen waar je een paar keer per dag een pil moet nemen.

Of dat ook voor de (plaatselijk werkende) druppels geldt weet ik niet.
Dat zou zeker in de bijsluiter moeten staan. Dus kijk daar even in.
Alle reacties Link kopieren
Max1984 schreef:
16-10-2017 13:06
Een echte antibioticakuur kan zeker effect hebben op de werking van de anti-conceptiepil.
Dan bedoel ik de kuur van een aantal dagen waar je een paar keer per dag een pil moet nemen
.

Of dat ook voor de (plaatselijk werkende) druppels geldt weet ik niet.
Dat zou zeker in de bijsluiter moeten staan. Dus kijk daar even in.
kàn ja, maar met de meeste antibiotica is dat niet meer zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven