open relatie. hoe doen jullie dat. ervaringen

30-10-2017 09:42 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal.
ik dacht ik open een nieuw topic omdat ik even zo snel er geen over kon vinden.
mijn man en ik zijn 15 jaar bij elkaar en hebben het super goed samen. nu zijn we sinds 2 jaar aan het experimenteren met trio,s. dit vinden wij echt super tof om te doen.
wij hebben voor de rest nog niet echt een open relatie maar mogen wel als we alleen op stap zijn en we zien een leuk iemand er mee zoenen. we zijn als we uit zijn niet echt op jacht maar als het je overkomt prima. nou spelen we wel is met het idee om ook is zonder elkaar sex te hebben met een ander. praten hier soms over maar dan laten we het toch nog zoals het is. ook prima. wij praten hier ook veel over (omdat we dat gewoon leuk vinden) en zijn ook zo, wat een ander niet wil dat gebeurd ook echt niet.
nou is eigenlijk mijn vraag aan de ervaren mensen in een open relatie, hoe doen jullie dat.
willen jullie het van te voren weten als je man of vrouw wat met iemand afspreekt? of pas achteraf. of wil je het helemaal niet weten?
en wat zijn jullie afspraken die er voor zorgen dat dit allemaal vlekkeloos blijft lopen. een heleboel weet ik al wel maar ben benieuwd hoe anderen dit doen en of ik daar nog goeie punten uit kan halen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer een poosje geleden maar toen ik in een open relatie zat wist ik inderdaad wanneer hij afsprak, met wie en waar. Details hoefde ik niet te horen, behalve als ik erom vroeg.

Wij waren zo eerlijk mogelijk tegen elkaar en stonden er ook voor open als de ander het moeilijk had. Vlekkeloos liep het niet bepaald, ik vind het een lastig ding.
Het is goed om afspraken te maken en je daaraan te houden, al heeft bv een afspraak als "je mag niet verliefd worden" weinig zin want daar heb je gewoon niet alle invloed op.

Wij zijn trouwens gescheiden maar ik weet niet of je dat wil lezen :biggrin:
...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn trouwens gescheiden maar ik weet niet of je dat wil lezen :biggrin:
[/quote]

haha dat is iets minder inderdaad.
zou je het weer doen een open relatie of nooit meer?
maar dit zijn wel de ervaringen die ik wil lezen. ik heb ook wel een beetje dat ik het zou willen weten. we doen met de trio,s ook wel is sex appen met de gene die we dan er bij hebben uitgenodigd en ik dus met de mannen en hij met de vrouwen en wil dit dus ook altijd wel lezen. vind het ook leuk om te lezen maar is ook een stukje controle die ik er op wil houden. jmijn man vraagt er minder om maar ik vertel het zelf altijd heel enthousiast. en word er ook altijd geil van en dan hebben we weer een top avond. :rofl: het is ook echt de bedoeling dat dit een aanvulling is op onze relatie.
en zeker dat verliefd worden is natuurlijk altijd een ding maar we zijn wel echt heel heel heel erg gek op elkaar. maar dat zegt natuurlijk niks.
heb bv ook wel een regel in mijn hoofd dat het als je een date hebt ook echt maar voor 1x is en daarna mag er niet meer met diegene afgesproken worden. het draait natuurlijk allemaal om vertrouwen en je hoopt nooit dat die geschaad word. risico van het vak misschien ook :-D . Maar we zijn wel echt heel eerlijk naar elkaar toe. dat vind ik ook zo fijn aan dit alles.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn ongeveer hetzelfde als jullie maar ik vind het niet ok om af te spreken met een ander, dat is een stapje te ver. Kom je toevallig eens iemand tegen : prima, geniet ervan maar geen vervolg afspraken etc. Overigens hebben wij beide niet de behoefte om seks te hebben met een ander zonder partner erbij, enorm flirten en zoenen is voor ons leuk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
nou dat wat jij zegt van als het gebeurd prima dat hebben wij ook al wel. maar nu dus te twijfel of we een stapje verder willen of niet of dat dit dus prima is. maar de gedachten spelen dus wel is. maar wil ook niet dat er afgesproken gaat worden door sites als second love of iets. zal ook even uitleggen waardoor dit is gaan spelen. laatst had bv mijn man gezoend met een vrouw en die had hem natuurlijk opgezocht via Facebook. hij had haar verteld wat wij doen enz. nou hebben wij voor jan een date met een man voor een trio dus met deze vrouw word het even niks nu. maar ze zaten dus een beetje te appen ( mag alles lezen van mijn man) en dus begon bij mij de gedachten om hem misschien is te laten gaan.
heb dit al aan hem door laten schemeren maar hij wil dat ik hier heel erg goed over na denk want als ik er niet gelukkig van word is dit het laatste wat hij wil. van hem mag ik wel met een andere man afspreken daar heeft hij geen moeite mee. en misschien doen we het dus helemaal niet of doen we dit bv pas over een jaar. maar wel nieuwsgierig of dit dus wat voor ons is of niet :-D
Alle reacties Link kopieren
Nope, geen open relatie meer voor mij.
...
Alle reacties Link kopieren
Wij doen beide. Trio's wel vaker en vind ik eigenlijk ook leuker. Dan heb je samen de nabeschouwing en sfeer en dat heeft wel wat. Apart ook wel eens, ik weet dat hij naar iemand gaat en soms vetelt ie wat, soms ook niet. Net als ik. Net waar we behoefte aan hebben. En we gaan altijd voor. Als ik onderweg ben naar iemand en hij belt dat hij het niet ziet zitten kom ik weer naar huis. Andersom ook.
Ik zit in een semi-open relatie...maar die is nu even weer dicht :facepalm:

Semi-open in de zin van; wij willen de andere date kennen en ook trio's mee kunnen maken met de 3e persoon erbij.
Geen eendagsvliegen dus die we ergens opduikelen.

Momenteel is het even weer gesloten omdat ik even weer alles op een rijtje wil zetten, ik vind dat die tijd ook gegeven moet kunnen worden aan elkaar.
Het is niet zo dat er nu geen contact is en ook een trio is mogelijk, enkel niet alleen op date. Dat komt wel weer...

Mn mijn partner vindt het lastiger om alleen te daten, ik minder.
Ik zie het als een tijdelijke ontdekkingstocht waarin ik ga kijken hoe ik het doe als ik alleen date, partner was mijn eerste in alles.


SVP bericht niet quoten omdat ik het ga inkorten ivm herkenning op bepaalde punten.
anoniem_356515 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 15:20
4.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat ik niets zou hoeven te weten.
hoe minder je weet des te beter lijkt me.

Ik vraag me wel af hoe je dat doet, los van elkaar stappen en "daten" met een andere man of vrouw.
Staat jullie vrienden groep daar dan niet raar van te kijken als je met een ander staat te tongen?

of ga je alleen uit. lijkt me ook saai.
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
LZHW schreef:
30-10-2017 11:56

of ga je alleen uit. lijkt me ook saai.
in dit kader is dat juist heel spannend! Maar goed: wij doen dit enkel op vakantie, gaan dan bijv. samen maar apart een club in en doen ieder ons ding ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een open relatie, die ooit begonnen is zoals die van jullie. Ik zou niet graag terug willen naar monogamie. Wat voor ons werkt is dat ons uitgangspunt is dat we elkaar geen regels of beperkingen opleggen, maar gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen voor elkaar en voor ons gezin. Daarnaast is alles bespreekbaar en zijn we open naar elkaar, maar houden we vooral rekening met elkaars informatiebehoefte en ook met de privacy van de personen waarmee we daten.

Als ik wil, zou ik dus zijn appjes mogen lezen. Maar ik heb die behoefte niet. Als een flirt een langere affaire wordt, is het wel fijn om te weten wie het is. Meestal weet ik vooraf of mijn man een date heeft, omdat hij dan laat of niet thuis komt en we dus wat dingen even met elkaar moeten regelen. Ik date ook nog wel eens overdag, dan meld ik dat niet altijd van tevoren. En ook niet altijd achteraf. Mijn huidige minnaar kan helaas geen nachten wegblijven, hij is vreemdganger.

Onze sexuele behoeftes lopen nogal ver uiteen. Ik ontdek de zoete smaken van de bdsm en daar heeft mijn man niks mee. Maar ik bespreek het wel met hem, want ik kom af en toe wel eens met wat marks thuis.
Alle reacties Link kopieren
.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 31-12-2017 16:04
Reden: Antigooglemaatregel
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Girlpower heb hem gelezen thanks. Je kan hem inkorten. Rest beantwoord ik ff vanavond. Druk druk druk😂
Alle reacties Link kopieren
LZHW schreef:
30-10-2017 11:56
ik denk dat ik niets zou hoeven te weten.
hoe minder je weet des te beter lijkt me.

Ik vraag me wel af hoe je dat doet, los van elkaar stappen en "daten" met een andere man of vrouw.
Staat jullie vrienden groep daar dan niet raar van te kijken als je met een ander staat te tongen?

of ga je alleen uit. lijkt me ook saai.
Ik zou het wel graag willen weten. Ik heb geen problemen met het idee dat ie met een ander het bed deelt. Wel nog met het idee dat er iets achter mijn rug om gebeurd. Misschien dat dat later veranderd maar voor nu niet. En vind het ook tof dat een andere vrouw geil word van hem. En hou dan ook van de verhalen achteraf.

Ja nou bij mijn man is het iets makkelijker. Mannen vinden dit vaak allemaal wel leuk en devrienden vrienden waar ie het tegen heeft verteld vinden het dan ook allemaal wel gaaf en vinden er verder prima. Dus als ie met hen uit is dan kan dat dus gewoon. Ik heb 1 vriendin die ook al 2x met ons trio heeft gedaan die het weet en zou dus als ik met haar op stap ben mijn gang kunnen gaan. Maar je kan altijd als je aan het stappen bent en je raakt met een man aan de praat dat je bv zijn nr vraagt en dan nog is afspreekt bv. Maar dit heb ik dus nog niet gedaan. Maar zo zie ik dat voor me.

Super tof om jullie verhalen en ervaringen te lezen.
Zo zie je ook dat iedereen een open relatie anders indeeld.
Alle reacties Link kopieren
Girlpower ook super om te lezen dat je het ook gewoon even stop kan zetten. Weet ook zeker dat het bij ons zou kunnen. En zo hoort het ook.
Koettie; en dat bij jullie van als ik in de auto zit en hij ziet het toch niet zitten dan rijd je weer naar huis, vind ik ook een goeie. Zijn dingen die ik ook zeker mee neem. Zo simpel kan het zijn😁.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een vraagje voor de ervaren mensen. De eerste keer dat je dus je man/vrouw toestemming geeft om met een ander naar bed te gaan, hoe voelde jullie je toen de eerste x. Relaxt, zenuwachtig, jaloers?
Alle reacties Link kopieren
Ik had verwacht dat ik wel relaxt zou zijn. Maar was vooral zenuwachtig, want je weet pas of je het aankan/leuk is als het gebeurt (is). Dat is ook wel het lastige eraan denk ik. Jaloers sowieso niet maar zenuwachtig sowieso. Scheelde wel dat ik toen wat te doen had, dat maakte het minder. Vriend haf dat ook bij mij toen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het verschrikkelijk, heb een hele nare avond gehad. Bij thuiskomst eerst ruzie gemaakt en daarna seks.
Het was niet zo'n heel goed idee, die open relatie.
...
Alle reacties Link kopieren
Jaloers aangelegd?
Alle reacties Link kopieren
Wel mooi om te lezen dat er veel verschillende invullingen aan gegeven worden. Ieder vindt daarin toch echt zijn/haar eigen manier
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
powergirl84 schreef:
03-11-2017 09:28
Nog even een vraagje voor de ervaren mensen. De eerste keer dat je dus je man/vrouw toestemming geeft om met een ander naar bed te gaan, hoe voelde jullie je toen de eerste x. Relaxt, zenuwachtig, jaloers?
Beetje raar en zenuwachtig, maar niet vervelend of rot. Ik was heel nieuwsgierig vooral.
Dat was trouwens alleen de eerste keer, daarna had ik dat niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn via trio's naar samen swingen gegaan. Als ik erbij ben vind ik het totaal niet lastig om hem een andere vrouw te zien nemen, ik geniet er ook van mee (trio) of ben zelf met een andere man bezig (swingen). Wij hebben tot nu toe (nog) niet los van elkaar gedate. Ik geloof dat ik dat wel iets lastiger zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb mijn vriend groen licht gegeven en voel bij mezelf wel wat spanning. Niet jaloers. We hebben er wel nu al weer geweldige sex op😂. Ik heb die dag ook wat te doen dus dat komt mooi uit. Ben vooral ook heel nieuwschierig hoe die het heeft gehad daarna. En merk wel aan mezelf dat ik nu zelf ook wel graag wil. Nou nog even iemand zoeken. Ben nogal kieskeurig maar dat komt vast wel goed. Hij had nou toevallig al iemand. Ook ik heb haar gesproken over de app. Vond ik wel fijn dat ook zei wist hoe ik er in stond en dat het ook voor mij spannend is en dat ik misschien wel afhaak op het laatst (denk het niet want als ik iets overdacht heb dan zit het meestal wel goed) zei vond het super tof dat ik er een bericht had gestuurd. Ze komt ook een avond bij ons langs om kennis te maken. Wou mijn man heel graag. Vind ik wel weer tof van hem. Eerst wou ik dat niet maar er over na gedacht te hebben ben ik wel nieuwschierig. Sommige zullen dat misschien gek vinden😬.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Powergirl! Ik hoop dat dit werkt voor jullie en anders kan je altijd nog terugkrabbelen ;)
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Mijn minnaars kwamen toentertijd ook wel eens bij ons thuis, mijn man vond dat helemaal prima en superleuk. Zat ik in de tuin aan de koffie met man en minnaar. Leuke tijden.
Zijn minnares heb ik ook leren kennen maar volgens mij was het toen al uit tussen hun. Weet ik niet zo goed meer. Superleuk mens trouwens.

Wel fijn dat je zelf iets hebt op die avond, wij hebben kinderen dus als de één uit neuk was was de ander thuis. Is toch minder fijn.
Bijzonder dat je man eerder "beet" heeft trouwens. Meestal is het andersom.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven