De hoge drempel, hoe deze stap nemen

30-10-2017 21:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zit met een probleem....

Ok. First things first. Even de achtergrondinformatie: Vier jaar een relatie. We wonen niet samen. Slapen drie nachten per week bij elkaar. Beiden baan en sociaalleven. Ik 34 hij 39.

Ons seksleven is sinds juni compleet afgenomen. En daar balen wij beiden erg van. Dit ook naar elkaar uitgesproken. Tot die tijd deden we het meerdere keren per week. Gemiddeld 2 x. Voor ons veel want we wonen niet samen. Beiden vrij in het genieten, geen gedoe of remmingen. Altijd volledig kunnen laten gaan en van genoten. Geen issues rondom afwijzing of moeite met klaarkomen. Want dit speelde niet bij ons.
Heerlijke spanning en onwijs lekker. Ik vind mijn partner nogsteeds heel aantrekkelijk, lief, lekker, warm... we hebben het leuk etc.

Hij neemt vaker initiatief. Ik ben daar zelf soms te onzeker voor. Beetje aard van het beestje. Dat zie ik soms ook terug in mijn werk. Dat weten wij beiden en voorheen vonden wij elkaar ergens in het midden in het bed. Daarmee kwam het naar mijn idee van twee kanten. Echter vind mijn vriend dat hij meerendeel het initiatief neemt. En hij wil zelf ook verleid worden. Dat snap ik helemaal!
Voorheen knalden de spannende foto’s over de ap of trok ik wat leuke dingen aan. Ik zat toen wat beter in mijn vel. Daar is nu niets meer van over. :(
Ik zit nu met wat onzekerheden rondom mijn lichaam. Door een blessure kan ik niet meer sporten en ben ik aangekomen en out of shape.

In juni is er een gesprek geweest over samenwonen. Hij wil nog niet samenwonen. Voor mij ook nog geen onwijze must. Maar ik voelde mij best wel afgewezen aan de hand van zijn reactie. Zijn niet zo’n positieve reactie is er bij mij wel ingeblven. En ik denk dat dat reden is waarom ik geen initiatief ben gaan nemen. Dat en dat ik niet lekker in mijn vel zit. Mijn libido is ook bedroevend. Ik baal er erg van.

Hij heeft toen zelf besloten dat hij geen initiatief meer zal nemen en dat het van mijn kant moet komen. We hebben welgeteld 3 x seks gehad daarna. En over gesproken. Alleen het doen blijft uit. Het is ook op de achtergrond geraakt voor hem, nieuwe baan en vroeg op, moe en geen prioriteit meer voor hem merkt hij zelf maar hij schrikt er ook van.

Maar hij vind dat de belangrijkste zet nogsteeds bij mij ligt. Ik ben een beetje bang dat we uit elkaar gaan groeien en er straks lange tijd geen seks meer is en hij zich niet meer tot mij aangetrokken voelt. Ik heb dit hem gevraagd en hij zegt dat hij zich nog wel tot mij aangetrokken voelt maar dat hij niet meer gefrustreerd is rondom het gebrek maar het is gaan ‘ accepteren’ en dat maakt hem wel verdrietig.
Overigens uit ik in andere vormen vaak mijn liefde en waardering voor hem. Hij ook naar mij toe. Van persoonlijke kaartjes schrijven tot een cadeautje. We knuffel ook nog. Een kus. Maar geen tongzoenen.

Ik zet mezelf er telkens toe. Ik probeer. Maar toch lukt het mij niet. Drukke werkdag, series kijken tot we half al op de bank liggen te slapen, of we gaan uit eten, ongesteld. En nog meer excuusjes. Ik weet van hem hoe dat in zijn vorige relatie ging. Ook lang geen seks, tot wel twee jaar. Beiden op een compleet ander level. Ook periodes dat beiden geen initiatief nemen. Ook hij dus. Met dat in mijn achterhoofd ga je vergelijken terwijl je dat niet moet doen. Ik herken hier iets....

Help! Ik voel mij onzeker om die stap te zetten. Uitgesproken dat als we elkaar weer in het midden vinden het een minder grote stap is voor mij. Ik wil de boel graag redden. Het is zo makkelijk om te doen maar ik vind het bijna iets ongemakkelijk worden. Niet de seks met hem naar die drempel en de stap letterlijk nemen.
Wat jammer dat het eerst voor jullie beiden oké was dat hij vaker initiatief nam dan jij, en net op het moment dat met jou minder gaat, hij (eenzijdig?) besluit dat hij totaal geen initiatief meer wil nemen. Nu komt het op jou neer terwijl je toch al niet lekker in je vel zit, maar ook bij hem speelt er het eea.

als je echt graag verder wilt met hem, dan is het belangrijk dat je dus tóch van die knuffel een wat meer sensueel geladen moment maakt, dat je van die kus een tongzoen maakt.
Kun je bij jezelf vinden waarom precies je je daarvoor te onzeker voelt? Je partner heeft je namelijk al bevestigd dat hij je aantrekkelijk vindt.
Jij zult nu jezelf weer aantrekkelijk moeten gaan vinden, zodat je schaamte en onzekerheid je niet meer in de weg zitten. Kun je het gevoel oproepen dat er voorheen was tussen jullie, toen je nog ongeremd kon genieten? Kun je jezelf ervan overtuigen dat je dat genot, die overgave, dat fijne beleven van momenten en intimiteit en seks samen nog steeds net zo waard bent nu, met die extra kilo’s en wat minder fit zijnde?
Want ik denk dat hem daar de grote crux zit, in acceptatie van jouzelf zoals je nu, op dit moment, bent.
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel groot thema in jullie relatie nu en omdat er al zoveel over gesproken is is de spontaniteit behoorlijk weg.
Misschien helpt het om weer eens een drankje ( alcohol) te drinken en jij of jullie beide de remmingen veel minder voelen. Als je daarna elkaars lichaam weer leert vinden is het misschien makkelijker
Alle reacties Link kopieren
En nog meer excuusjes.

Yep. Dat lijkt me precies zijn punt.

Belangrijk criterium in een relatie: Ik wil dat je me wilt. Met "Een kus. Maar geen tongzoenen." is dat er niet.

Je kan om 20:00 zeggen: OK, we gaan nu naar bed en we gaan seksen.
Alle reacties Link kopieren
Beiden, wat een fijne berichten. Dank.

Ik weet dat hij mij ook aantrekkelijk vind maar ja, het zit er eventjes flink in bij mij. Stukje acceptatie waar ik moeite mee heb. En dan toch eenzijdig besluiten dat hij geen initiatief meer wil nemen. Terwijl hij weet wat er speelt bij mij. Daarin voel ik mij wel in een lastig pakket gekomen.

Die flesjes wijn inzetten is een goede tip en daar ontspan ik vaak prima door. Meestal juist baldadigheid dat het opwekt. Dat is goed! :)
Sfeer creeeren omdat die spontaniteit er nu even niet is.
Bij hem spelen ook wat zaken, gezondheid van zijn vader, stressvolle werkklus gehad, nu nieuwe baan. Dat draagt ook bij. Tijdens de vakantie in aug kwamen de tranen van ontlading. Stress werk en hij merkt dat ik minder aan hem zit of hem soms niet eens opzoek. Ik schrok daar wel van. Dat was voor mij dan toch die gevoel van afwijzing van dat eerdere gesprek. Terwijl ik anders wel knuffelig ben.

Ik hoop alleen niet dat dit de sleur is. En dat je elkaar straks niet meer aantrekkelijk vind en elkaar kwijtraakt. Daar word ik wel verdrietig van
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
30-10-2017 22:07
Yep. Dat lijkt me precies zijn punt.

Belangrijk criterium in een relatie: Ik wil dat je me wilt. Met "Een kus. Maar geen tongzoenen." is dat er niet.

Je kan om 20:00 zeggen: OK, we gaan nu naar bed en we gaan seksen.

Dat laatste wil ik dus kunnen! En dat wil hij dus ook horen!!!


We hebben dit weekend gepraat hierover. Dan zegt hij ook we moeten hier niet over praten maar we moeten het doen!!
Afspraak heb ik gemaakt dat we 1 avond series doen en de andere 2 avonden vroeg in bed. Wel knuffelen/seks en ivm werkdagen dat het niet gelijk nachtwerk wordt. Want als we het doen zijn het geen vluggertjes maar zijn we gerust weer een uur ( of 2) verder.
Metvriendelijkegroet schreef:
30-10-2017 22:15

Ik hoop alleen niet dat dit de sleur is. En dat je elkaar straks niet meer aantrekkelijk vind en elkaar kwijtraakt. Daar word ik wel verdrietig van

Zo begint het vaak wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
30-10-2017 23:38
Zo begint het vaak wel ja.

Ja dat besef ik mij ook. Hopelijk lukt het om uit de dip te komen.
Niet goed in je vel zitten, gezondheidskwalen en stress is al ruk en dan het effect ook op je relatie al helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie al in een sleur raken terwijl jullie nog niet eens samenwonen voorspelt dat voor de toekomst denk ik niet veel goeds.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft: In juni is er een gesprek geweest over samenwonen. Hij wil nog niet samenwonen. Voor mij ook nog geen onwijze must. Maar ik voelde mij best wel afgewezen aan de hand van zijn reactie. Zijn niet zo’n positieve reactie is er bij mij wel ingeblven.


En dit klinkt als de angel van alles. Jij zit (mede) daardoor slecht in je vel en neemt daarom minder initiatief. Hij voelt jouw afstand en heeft daardoor ongetwijfeld ook moeite met elkaar weer vinden.
Zie het nog niet willen samenwonen los van jou als persoon. Hij vindt jou aantrekkelijk, wil graag bij jou zijn, maar is nog niet toe aan samenwonen. Om allerlei redenen ongetwijfeld maar niet omdat hij jou minder leuk zou vinden.
Spijtig dat hij je zo behandelt: eerst afwijzen om samen te gaan wonen, nu koppig zijn en jou het volledige initiatief laat nemen. Daardoor ervaar jij vast een grote druk om nu op je ééntje de intieme situatie te moeten redden. Volgens mij zit jullie situatie vast in een vicieuze cirkel. ‘Geen seks’ wordt het nieuwe normaal.

Nochtans verdien jij wel die aandacht: kussen, ontspannen en eerlijk zijn tegenover elkaar. Dan volgt vanzelf heerlijke seks... en niet hoogstens 3 dagen per week.
anoniem_643021e2c600f wijzigde dit bericht op 31-10-2017 13:25
0.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Metvriendelijkegroet schreef:
30-10-2017 22:19
Wel knuffelen/seks en ivm werkdagen dat het niet gelijk nachtwerk wordt. Want als we het doen zijn het geen vluggertjes maar zijn we gerust weer een uur ( of 2) verder.
Wat is er mis met een vluggertje onder de douche? Of na een kop koffie in de keuken? Sleur hem naar je toe als jullie staan af te wassen... Maakt niet uit wat, maar DOE IETS!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hij moet de schuld niet bij jou leggen, jij moet je niet verschuilen achter je eigen excuses. Dit is hoe jonge mensen hun seksleven verneuken. Je moet een probleem nooit bij de ander leggen als oorzaak, de oplossing ligt altijd bij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik herken me wel een beetje in jullie situatie.
Maar de schuld bij iemand anders leggen is natuurlijk wel heel makkelijk....

Ik vindt het zo: Als jij aangeeft geen probleem met seks te hebben, alleen de drempel over moet. Dan is het voor de man de taak JOU te verleiden.
Hij weet immers dat jij wel OVER de drempel te krijgen bent toch?
Beetje masseren. Even in de juiste stemming en je hebt zin.

Daarna kan jij het over nemen om HEM te verleiden. Misschien veranderd het allemaal in loop van jullie relatie.

Zie het als investering. Ook voor hem....

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een pressie allemaal om eigenlijk niets.

Ineens is het samen te gemoed komen niet meer oké.?? Terwijl dit voorheen dus geen probleem was.

Door dat hij vindt dat jij ook maar eens het initiatief moet nemen, legt hij nu de lat bij jou.
Komt voor mij een beetje over als onvolwassen.
Het zit niet zo in jou, waarom dan die pressie en van zijn kant dus geen initiatief meer nemen.

Ook door die druk, kan jij minder zin hebben.

en als jij niet lekker in je vel zit, is het vol komen normaal, dat de seksmodus op een laag pitje staat.
Geldt voor stress, ziek zijn, niet lekker in je vel, te druk. noem maar op.

Een goede relatie draait niet alleen om seks.
Maar om geven, nemen. van elkaar houden. Elkaar steunen.
Lekker kroelen op de bank, Lachen, huilen. Uit gaan. Eigen dingen doen.
en uiteraard seks.
Alle reacties Link kopieren
leclair schreef:
31-10-2017 13:26

Een goede relatie draait niet alleen om seks.
Maar om geven, nemen. van elkaar houden. Elkaar steunen.
Lekker kroelen op de bank, Lachen, huilen. Uit gaan. Eigen dingen doen.
en uiteraard seks.
Seks is wel degelijk heel belangrijk binnen je relatie. Ze hebben het nu sinds juni tot nu drie (!) keer gedaan. Zo gaat hun relatie wel degelijk naar de knoppen.

Mijn man en ik hebben een peuterzoon, drukke banen en ik ben hoogzwanger maar we hebben véél vaker seks gehad dan TO en haar vriend.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
31-10-2017 13:34
Seks is wel degelijk heel belangrijk binnen je relatie. Ze hebben het nu sinds juni tot nu drie (!) keer gedaan. Zo gaat hun relatie wel degelijk naar de knoppen.

Mijn man en ik hebben een peuterzoon, drukke banen en ik ben hoogzwanger maar we hebben véél vaker seks gehad dan TO en haar vriend.
Tuurlijk is seks erg belangrijk in een relatie, Zonder meer, maar als 1 van hen niet lekker in zijn/haar vel zit.
en ook nog eens gepushed wordt het initiatief te nemen....

Tja dan kan de lust vergaan of op een lager pitje komen te staan.
Het is zaak tussen to en haar vriend hier een goed gesprek over te hebben en open en eerlijk te zijn over hun gevoelens en twijfels.

Waar ging het mis??? Is het echt alleen het feit dat zij geen initiatief nam? , waardoor er geen seks meer is. Of speelt er meer.
Alle reacties Link kopieren
Vermoeidheid kan, je onzeker voelen kan maar ik denk dat je vriend je nog steeds leuk vind. Daar hoef je niet ontzeker voor te zijn.
Vermoeidheid, tja je kan ook een eerder naar bed gaan met elkaar.

Al eens na gedacht na het douchen een sexy lingerie setje onder je kleren aan te doen en dan naar je vriend (Die nog op de bank zit, niets vermoedend te lopen), ga op hem zitten en begin hem te zoenen.
Bam de eerste stap is gezet.

Onzeker over je lichaam, ga samen eens naar de sauna, je ziet daar alle maten en vormen. Wees daar niet al te bang voor.

als je vriend bij jou op bezoek kom maak het romantisch thuis. zet kaarsjes aan. Muziekje op maak kleine hapjes en ga lekker eten op de bank.
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Fijn jullie reacties. Dank hiervoor. Uit frustratie heb ik de afgelopen maanden het gebrek aan intimiteit ook geuit. In tranen want ik ervoer toen al de druk op mijn schouders. Ik was in juni en juli bijna de hele maand ongesteld. Mogelijk door stress.
Wij hebben geen seks tijdens de periode waardoor ik dit als ergernis zag. Althans ik vulde het in. Want ik moest telkens weer zeggen dat ik ongesteld was. Hij wist dat ik er niets aan kon doen.

Praten gaat prima en ook daarin het eigen aandeel zien en wens om het samen aan te pakken. Dit was ook het plan. Hij zou mij helpen, maar daar is hij op teruggekomen. En het is toch goed dat je elkaar in het midden vindt, zeker omdat er nooit problemen zijn geweest voorheen. Maar toch houd hij de boot helemaal af nu. En die drempel, ik kan het niet alleen doen. Maar hij doet het ook niet. Ondanks mijn verzoek. Want ik denk dat ik daarna vast weer vlot het kan overnemen. Alleen de opstartfase even samen. Mijn libido moet even een zetje krijgen :)

Begin dit jaar zijn er een aantal dingen gebeurd waar hij mij onwijs in gesteund heeft. Wat dat betreft stonden mijn sterren er verdomd slecht voor. Echt veel pech zaken. Dat heeft ook invloed gehad. Van een grote lekkage in mijn huis, wonen in een bouwval, tot drie keer een astma aanval incl. ziekenhuisopname van mijn zoon tot te horen krijgen dat ik beginnend artrose in mijn heup heb. Kat dood. Darmproblemen, opeens flinke acne in mijn gezicht, baan op de tocht. En nog kan ik de ballen goed hooghouden. En sta ik er met een dikke glimlach. Regelmatig wel even een frustratie traan gelaten maar er wel altijd een positieve sfeer.

En waar ik voorheen lekker in mijn vel zat en prima een sexy setje aantrok of sexy selfies stuurde. Ik sportte, lekker in mijn vel en in controle. Dat is gewoon weg. Ik kan ook niet meer sporten helaas. En dan merk je goed dat ook sporten die heerlijke positieve rush geeft.
Ik ben een positief persoon, een blij ei en zet mijn schouders er onder maar het is toch ergens gaan drukken en dat is op ons seksleven.

Het voelt voor mij wel dat ik de kar moet trekken wat initiatief betreft. Ik heb dat er zeker voor over. Morgenavond zie ik hem weer. Ik moet die ongemakkelijkheid voorbij.

Ik las de vraag hierboven of er misschien iets anders speelt bij hem.... ik denk niet dat hij bijvoorbeeld een ander heeft. Dat gevoel heb ik niet. Maar dus wel werkdruk en familie omstandigheden. We zitten totaal niets op elkaar lip. Ik denk ook dat hij emotioneel gezien goed aan zijn trekken komt bij mij. We hebben een fijne connectie en ik uit mijn liefde en waardering ruim voldoende.

Donderdag hoop ik natuurlijk hier te posten dan het dikke mik was woensdagavond. Lets hope so! :)
Nou eh, sorry hoor, maar je vriend heeft voor zichzelf besloten dat hij geen initiatief meer neemt?!

Wat een slappe hap.

Een relatie heb je samen, en je seksleven dus ook. En als jij initiatief nemen moeilijk vindt, dan is natuurlijk niet de oplossing dat hij jou laat bungelen omdat hij wil dat je initiatief neemt. Hoe is dit helpend voor jou dan?

Ik zou als ik jou was helemaal jezelf niet in allerlei bochten gaan wringen met lingeriesetjes en spannende toestanden. Het probleem zit hem elders: Ergens is er een doorn in jullie relatie/seksleven gekomen waardoor het niet meer vanzelf gaat.
Dáár zit het probleem, dus daar zit ook de oplossing.

En niet alleen van jouw kant, en ik zou dat ook niet accepteren. Is hij nou helemaal besodemieterd om te beslissen: 'nou, dan bekijkt ze het maar, ik neem geen initiatief meer', en dat blijkbaar nog prima vinden ook.
Maar is hij niet gestopt met initiatief nemen omdat hij steeds afgewezen werd? Je zou voor minder hoor.

Hoezo 1 avond series en 2 avonden vroeg naar bed? Zijn die series zo belangrijk? Waarom in bed? Verleid elkaar gewoon voor tv in de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Hij is nooit afgewezen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven