Pijn tijdens vrijen

14-11-2017 19:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-leden,

Tijdens het vrijen heb ik altijd last van pijn. Seks hebben lukt niet en mijn man kan niet meer dan 1 vinger inbrengen. We gebruiken glijmiddel, daarmee lukt het soms om een tweede vinger van hem in te brengen, maar dat is maar een klein stukje omdat het dan erg zeer doet.

Als we seks proberen te hebben drukt zijn penis tegen het bot tussen mijn blaasuitgang en mijn vagina in en dat veroorzaakt ontzettend veel pijn.

We willen hiermee niet meteen naar de huisarts omdat ik hoop dat we het samen kunnen oplossen. Heeft iemand ervaring hiermee of tips? Ik hoor het graag!
Wat vervelend voor jullie. Er zijn veel vrouwen die hiermee te maken hebben. Je zou eens kunnen kijken op https://vaginisme.nl voor oefeningen.
Naar de huisarts. Laat je door verwijzen naar een seksuoloog (arts, niet een psyholoog)
Natuurlijk moet je hiermee naar de huisarts meid. Dit is niet normaal en los je niet zomaar even op.
Lukt een tampon inbrengen wel?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me allereerst belangrijk om te kijken of het een fysieke oorzaak heeft, of vaginisme is. Dat kan enkel een arts doen. In het eerste geval heb je hem/haar sowieso nodig, in het tweede geval is een seksuoloog vaak verstandig. Deze kan je helpen je spieren meer te leren ontspannen zodat het langzaamaan hopelijk beter zal gaan.

Niets om je voor te schamen in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Een tampon inbrengen lukt prima, ik gebruik de normale ob. Maar ik heb wel altijd het idee gehad dat ik naast die tampon niet veel ruimte overhad
Ik had hetzelfde bij mijn ex. Hij was voor mij te groot geschapen ben ik toen achter gekomen. Hij had een gemiddelde lul hoor maar gewoon te groot voor mij. En als het elke keer pijn doet ga je op den duur vanzelf verkrampen daar beneden waardoor het nog meer pijn doet als hij probeert te penetreren of maar een vinger in probeert te brengen.
Totdat ik een bedpartner kreeg die iets minder groot geschapen was en plots had ik nergens meer last van.
Kon eindelijk genieten van de seks zonder pijn.
Daar heb jij natuurlijk niks aan op dit moment maar er hoeft dus niet persé iets mis te zijn met jouw vagina.
Hopelijk stel ik je daarmee een klein beetje gerust.
Alle reacties Link kopieren
Mrs-Hanneke schreef:
14-11-2017 19:43
Als we seks proberen te hebben drukt zijn penis tegen het bot tussen mijn blaasuitgang en mijn vagina in en dat veroorzaakt ontzettend veel pijn.
Bedoel je tegen je schaambeen? Die zit alleen niet tussen je blaasuitgang en je vagina.
Maar de huisarts lijkt me zoals anderen al zeggen een logische stap.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts en laat je verwijzen.

Leer je lijf kennen. Er zit geen bot tussen je urinebuis en je vagina.

Waarom een poging tot penetratie als je bij voorbaat al weet dat t zeer doet?

Masturbeer je weleens?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook door stress/spanning komen. Was me totaal niet van bewust. Helaas zelf ervaren. Seksuoloog kan je hierbij helpen.

Oh ik weet niet of je aan de pil bent. Onderdrukt je libido ook.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. We hebben er gisteren samen goed over kunnen praten.
Ik bedoel idd schaambeen, wist niet zo goed hoe ik het anders moest omschrijven. Ik heb geprobeerd om dat schaambeen te 'omzeilen' door op mijn partner te zitten, het doet dan niet super zeer maar echt ver kwamen we ook niet. Ik ben aan de pil en heb het idee dat dat ook niet echt meewerkt in alles wat soepeler laten zijn.
We doen een poging tot penetratie omdat we uit hebben gekeken naar seks met elkaar en dan hoop je (ijdele hoop) dat het misschien vanzelf toch beter gaat.
Qua penissen heb ik geen vergelijkings materiaal dus ik heb geen idee of het groot of gemiddeld is.

Als je zo'n bezoek aan de huisarts plant, wat zal er dan gebeuren? Ik heb een paar horrorverhalen gelezen en dat schrikt me dan ook wel een beetje af. Ik neem aan dat de arts gaat kijken hoe het beneden allemaal zit en of er reden is voor de klachten ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Seks hebben is mij ook nog niet goed gelukt. Een klein stukje maar en dan deed het erg pijn en ontstond er een altijd een scheurtje onderaan. Hoe voorzichtig we ook waren en we gebruikten glijmiddel. Het was een FWB en we waren beiden niet verliefd. We deden het uit nieuwsgierigheid. Toen ik er de 1e keer mee naar de huisarts ging zei ze dat ik te smal was. Ze dacht dat een operatie nodig was en stuurde me naar een seksuoloog. Volgens hem was ik normaal, maar kon ik me slecht ontspannen. Het probleem ging niet weg. Ik ben om die reden ook gestopt met die FWB. Toen ik het jaar daarna voor een uitstrijkje moest vertelde ik de huisarts (een andere) ook over mijn probleem. Ook zei ik te willen weten of ik nou normaal was of niet. Door die onzekerheid lukte ontspannen bij seks ook niet. Zij was de 2e die bevestigde dat ik normaal was, maar wel Vulvaire Vestibulitis heb. Erg gevoelige huid waarbij snel kloofjes ontstaan. Het zou op te lossen zijn met een speciale crème die je een half jaar moet smeren. Daar ben ik nog niet aan begonnen, omdat ik nog geen nieuwe sekspartner heb. Dat wil ik alleen nog met iemand van wie ik echt houd. Alleen vraag me ik af of ik die ooit ga vinden. Omdat ik nooit verliefd word en een einzelgänger ben. Daten doe ik niet, want ik weet al jaren niet wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een brandend gevoel als hij wil penetreren? Alsof je een schaafwond hebt? Doet het nadien ook nog pijn, zelfs een dag later?

Ikzelf kamp al jaren met vulvodynie, dan zijn je zenuwen te gevoelig waardoor ze pijn aangeven. Een gewone gynaecoloog zal je niet goed kunnen helpen, ik heb er 11 jaar mee gelopen en vanalles geprobeerd voor ik de diagnose had. Achteraf zei mijn gynaecoloog dat ze wist dat het dat was en dat daar niet veel aan te doen is. Had ze mss toch eens kunnen zeggen, had ons heel wat jaren sukkelen bespaard.

Ik loop nu bij een universitair ziekenhuis. Moet zalf smeren en medicatie nemen. Is helaas van lange adem. Ben ook voor bekkenbodemtherapie geweest maar daar is niks mis mee. En naar seksuoloog.

Ik zou er toch zeker naar laten kijken, ik hoop voor je dat het opgelost raakt want het weegt wel op je relatie.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven