Libido nul door pil, afwachten of?

15-11-2017 11:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik slik sinds 1.5e week een nieuwe pil, Microgynon30, maar ik merk dat ik op geen manier nog zin kan krijgen! Toen ik toch seks had met m'n vriend was ik een stuk droger en kon ik ook moeilijk klaar komen terwijl ik hier nooit last van heb! De dokter heeft me een proefperiode van 3 maanden gegeven, maar ik ben er eigenlijk nu al klaar mee. Kan dit met gewenning te maken hebben? Of komt dat libido niet terug? En is het raar om nu al naar de ha te gaan?

Update: ik slikte hiervoor Yasmin en daarbij had ik geen last van een verlaagd libido
anoniem_348528 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 13:07
8.90% gewijzigd
mnnls schreef:
15-11-2017 11:26
Hoi allemaal!

Ik slik sinds 1.5e week een nieuwe pil, Microgynon30, maar ik merk dat ik op geen manier nog zin kan krijgen! Toen ik toch seks had met m'n vriend was ik een stuk droger en kon ik ook moeilijk klaar komen terwijl ik hier nooit last van heb! De dokter heeft me een proefperiode van 3 maanden gegeven, maar ik ben er eigenlijk nu al klaar mee. Kan dit met gewenning te maken hebben? Of komt dat libido niet terug? En is het raar om nu al naar de ha te gaan?
Ja. De pil verstoort je hormoonhuishouding. Dit heeft even nodig om te stabiliseren.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
15-11-2017 12:15
Ja. De pil verstoort je hormoonhuishouding. Dit heeft even nodig om te stabiliseren.
Maar geldt dit ook voor je libido dan?
Alle reacties Link kopieren
Ha mnnls,

Je libido gaat hoogstwaarschijnlijk niet terugkomen wanneer je de pil blijft slikken.
Ik nam vanaf mijn 15e de microgynon en dit was voor mij een aantal jaar terug een van de redenen om over te stappen op een koperspiraal, mijn libido en levensvreugde kwamen na jaren weer terug! Echter is dat nu geen oplossing meer voor mij ivm endometriose, ik moet hormonen om de boel plat te leggen.
Ben nu dus weer aan de pil, marvelon, en mijn libido en mentale toestand zijn binnen no time weer een ramp. Volgende week gaat er een mirena (hormoonspiraal) in, ik (en mijn vriend) gaan dit niet heel lang meer trekken.

Op zich is het ook niet vreemd dat je geen zin meer hebt, als je zin hebt in eten is dat meestal omdat je lichaam aangeeft voedingsstoffen nodig te hebben.
Zin in seks heb je omdat je lichaam vruchtbaar is en daar wat mee wilt doen. daarom ben je rond je eisprong meestal zo geil als een beer en net voor je ongesteld wordt moet je er niet aan denken. Maar wat gebeurd er als je lichaam weet dat het zich niet kan voortplanten? Juist, je lichaam heeft dan geen behoefte meer aan seks, aangezien het 'nergens goed voor is' (wij weten met z'n allen natuurlijk wel beter).

Als je verder geen last hebt van ernstige menstruatiepijn of erg veel vloeien en je vindt het niet erg om elke maand ongesteld (en rond je eisprong botergei) te zijn raad ik het koperspiraaltje echt aan. Ik baal heel erg dat de geweldige oplossing die ik had gevonden niet voor mij is weggelegd en dat ik weer aan die verschikkelijke hormomen moet.
anoniem_358879 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 13:04
Reden: aanvulling
14.97% gewijzigd
mnnls schreef:
15-11-2017 12:45
Maar geldt dit ook voor je libido dan?
Ja je hormoonhuishouding heeft zeker invloed op je libido. Ik heb 20 jaar de pil geslikt en had nog gewoon zin in seks. In de stopweek nog nét iets meer. Ben nu gestopt met de pil omdat het risicovoller is als je ouder wordt. Het verschilt per persoon maar na anderhalve week kan je er eigenlijk nog niks van zeggen. Het is jouw keuze geweest om hormoonanticonceptie te kiezen (neem ik aan), als je echt wilt weten wat de invloed hiervan op jou is snap ik het advies van die 3 maanden zeker wel. Slik je liever geen hormonen, dan kan je beter voor een ander soort anticonceptie kiezen. De pil heeft (meestal) wel iets van bijwerkingen, ik heb er zelf nooit enorm last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie! Ik slikte hiervoor de Yasmin pil en daarbij was m'n libido gewoon goed. Ik moest daar helaas mee stoppen omdat ik veel last had van doorbraakbloedingen. Dus ik baal nu heel erg dat m'n libido bij Microgynon 0.0 is.. En ik heb geen zin om 3 maanden lang zonder libido rond te lopen, maar als er nu nog niet zoveel over te zeggen is moet ik 't misschien afwachten..
Alle reacties Link kopieren
houd jezelf wel goed in de gaten alsjeblieft ;) Ik hoop dat het nog wat bijtrekt!
Wanneer je merkt dat je je mentaal ook niet zo goed gaat voelen neem aub contact op met je huisarts. Ik heb het een maand uitgesteld, en zit inmiddels tegen een depressie aan door die k*tpil.
Alle reacties Link kopieren
Waarom had je doorbraakbloedingen met Yasmin dan?Slikte je hem door?
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
15-11-2017 13:18
Waarom had je doorbraakbloedingen met Yasmin dan?Slikte je hem door?
Ja ik slikte hem inderdaad door.. Ik heb heel snel last van zware hoofdpijn, vooral in de stopweek. Op aanraden van ha slikte ik hem door, maar op een gegeven moment ging ik ook gewoon bloeden voor ik aan de 2e strip begon. Toen heb ik besloten om over te stappen op een andere. Nu toch een beetje spijt, omdat ik bloeden minder erg vind dan geen libido meer hebben..
Alle reacties Link kopieren
00Bubbles schreef:
15-11-2017 13:15
houd jezelf wel goed in de gaten alsjeblieft ;) Ik hoop dat het nog wat bijtrekt!
Wanneer je merkt dat je je mentaal ook niet zo goed gaat voelen neem aub contact op met je huisarts. Ik heb het een maand uitgesteld, en zit inmiddels tegen een depressie aan door die k*tpil.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
mnnls schreef:
15-11-2017 13:23
:hug:
<3 Vanaf volgende week gaat het vast weer beter :)
mnnls schreef:
15-11-2017 13:22
Ja ik slikte hem inderdaad door.. Ik heb heel snel last van zware hoofdpijn, vooral in de stopweek. Op aanraden van ha slikte ik hem door, maar op een gegeven moment ging ik ook gewoon bloeden voor ik aan de 2e strip begon. Toen heb ik besloten om over te stappen op een andere. Nu toch een beetje spijt, omdat ik bloeden minder erg vind dan geen libido meer hebben..
Ik heb de microgynon 30 gehad de afgelopen jaren, ik kon max. 2 maanden doorslikken anders kreeg ik ook regelmatig doorbraakbloedingen. Is het geen idee om de Yasmin weer te pakken (omdat je weinig last had van je libido daarbij) en dan wat regelmatiger een stopweek te plannen? Bv 1x in de 2 of 3 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
15-11-2017 14:39
Ik heb de microgynon 30 gehad de afgelopen jaren, ik kon max. 2 maanden doorslikken anders kreeg ik ook regelmatig doorbraakbloedingen. Is het geen idee om de Yasmin weer te pakken (omdat je weinig last had van je libido daarbij) en dan wat regelmatiger een stopweek te plannen? Bv 1x in de 2 of 3 maanden?
Ja daar zit ik ook aan te denken! Ik ga het denk ik nog een paar weken aankijken.. ik heb ook al gekeken naar andere pillen zoals Lovette of Mercilon, maar ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Je leest overal alleen maar de negatieve verhalen natuurlijk.. het blijft gewoon maar testen tot je de juiste pil tegenkomt. Ik zat ook te kijken naar een nuva ring, maar daar schijnt weer een verhoogd risico te zijn op trombose en het zou wel lullig zijn als dat je net overkomt aangezien er ook andere opties zijn......
mnnls schreef:
15-11-2017 14:42
Ja daar zit ik ook aan te denken! Ik ga het denk ik nog een paar weken aankijken.. ik heb ook al gekeken naar andere pillen zoals Lovette of Mercilon, maar ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Je leest overal alleen maar de negatieve verhalen natuurlijk.. het blijft gewoon maar testen tot je de juiste pil tegenkomt. Ik zat ook te kijken naar een nuva ring, maar daar schijnt weer een verhoogd risico te zijn op trombose en het zou wel lullig zijn als dat je net overkomt aangezien er ook andere opties zijn......
Ja lees de bijsluiters maar heel goed, er zitten zoveel bijwerkingen aan. Dat is voor mij ook een reden geweest om te stoppen, ik wíl die hormonen niet meer in mijn lijf. Van de pil is er ook een kans op trombose. Ik heb nu voor condoom gekozen, misschien niet altijd even romantisch maar ben wel blij dat ik niet meer elke dag een pil hoef te pakken.
Succes met je keuze in ieder geval :)
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik heb precies dezelfde klachten als jij bij de Yasmin, ook vreselijke hoofdpijn in de stopweek. Ik slik hem twee maanden door en heb dan een stopweek, dat werkt wel goed. Wel elke avond op hetzelfde tijdstip innemen, dat maakt veel verschil. Mijn iets toenemende gewicht door de jaren heen heeft er overigens ook voor gezorgd dat ik sneller een doorbraakbloeding heb. Ik weet niet hoeveel je weegt, maar dat kan er ook mee te maken hebbben.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
rotterdammert23 schreef:
15-11-2017 15:41
Grappig, ik heb precies dezelfde klachten als jij bij de Yasmin, ook vreselijke hoofdpijn in de stopweek. Ik slik hem twee maanden door en heb dan een stopweek, dat werkt wel goed. Wel elke avond op hetzelfde tijdstip innemen, dat maakt veel verschil. Mijn iets toenemende gewicht door de jaren heen heeft er overigens ook voor gezorgd dat ik sneller een doorbraakbloeding heb. Ik weet niet hoeveel je weegt, maar dat kan er ook mee te maken hebbben.
Thanks voor de tip over het regelmatig innemen! Ik was daar nooit zo nauwkeurig in. Gewoon altijd voor ik ging slapen, maar dat kon 11 uur zijn maar ook wel eens 3 uur. Ik weeg juist heel weinig, en kwam ook niet aan door die pil dus dat kan er niet mee te maken hebben. Merk al direct dat ik van de Microgynon meer eetlust krijg Incl eetbuien, en dat m'n borsten groter lijken. Ik weet niet of ik dit negatief vind aangezien ik wel eens te horen krijg dat ik best wat mag aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb ook jaren microginon geslikt. En mijn libido was ver te zoeken.
Sinds 1,5 jaar gestopt met de pil en wat hierboven al staat. In de vruchtbare dagen zo geil als boter Haha. Andere dagen iets minder maar veel meer dan hiervoor. Het leven is een stuk leuker zo 😊

Alternatief? Geen idee. Moeten we nig naar op zoek.

Succes
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook en jaar lang de microginon geslikt. Niet de 30, maar de 20. Ik merkte dat ik ook droog was, maar dan echt kurk droog. Seks deed gewoon pijn en ik kon ook niet opgewonden raken.
Nu ben ik 1,5 jaar gestopt met de pil en ik kan zeggen dat ik weer gevoel heb daar beneden en dat ik zin heb. Ik voel me ook veel gezonder zonder die pil. Het komt mij wel goed uit, omdat ik vrijgezel ben. Maar ik zou niet weten wat ik zou kunnen gebruiken als ik weer een relatie heb.
Alle reacties Link kopieren
Mijn arts bij het vroeger rutgerstichting heeft aangegeven dat 4 dagen stoppen genoeg is met de pil.Bij mij scheelde dat in de hoofdpijn.
Zit nu in de overgang, dat is nog erger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven