Zaad

19-11-2017 19:26 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit even naar aanleiding van een ander topic;

Met alle voor de hand liggende aandacht voor het vrouwelijk orgasme op het Viva-forum vraag ik me af in hoeverre vrouwen (sorry, ik wil niet generaliseren) erop rekenen dat hun man/sekspartner/ONS in hun vagina klaarkomt, uitsluitend vanwege het feit dat ze hem er toegang toe geven.

Is het een teleurstelling wanneer hem dat niet (altijd) lukt? Voel je jezelf dan tekort schieten? Vind je dat hij dan tekort schiet? Of zit je anders in elkaar? Herken je de factoren die voor hem belangrijk zijn om in je vagina klaar te kunnen komen? Of zit je anders in elkaar en wil je niets liever dan alles doen wat nodig is om hem klaar te laten komen?

Vragen, vragen, vragen. Wie durft zich kwetsbaar op te stellen?
Ik heb nog nooit een partner gehad waarbij dat niet lukte.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-11-2017 19:30
Ik heb nog nooit een partner gehad waarbij dat niet lukte.
Hoeveel waren dat er en hoe oud waren jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel af waarom je hier benieuwd naar bent eigenlijk. Voel jij het als een teleurstelling als een vrouw niet klaar komt als je haar penetreert?

Om je vragen te beantwoorden. Het hangt van de sekspartner af. Ik had ooit een tijdje een scharrel die heel erg moeilijk klaar kwam. Ik kende een andere vrouw die een tijdje met hem had gescharreld en een keertje in een aangeschoten bui hadden wij het er over. Beiden kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat het niet zozeer voor ons een teleurstelling was maar vooral voor hem zelf. Hij zat er duidelijk erg mee en wilde er ook absoluut niet over praten. Ondertussen werd de seks steeds meer gericht op zijn orgasme (wat dus niet kwam).

Ik vind het zelf altijd wel een erg geil idee als een man in mij klaarkomt maar als dit een keer niet lukt ben ik zelden teleurgesteld. Ik kan me voorstellen dat als het bijna nooit/nooit lukt dat ik er wel van zou balen. Ik zou het dan als falen van ons allebei zien.

Ik merk dat een man veel sneller klaar komt als ik minder nat ben of als ik zelf klaar kom. Maar helaas heb ik vooral op dat eerste punt niet altijd even veel invloed. Standjes maken ook uit natuurlijk.
Ik karn hem elke ochtend af. Ik heb het het liefst in mijn ochtendkoffie.
_Amand schreef:
19-11-2017 19:34
Hoeveel waren dat er en hoe oud waren jullie?
Ca. 10. Tot mn 30e. Manlief van 56 heeft er ook nooit problemen mee gehad.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt maar als een man bij mij niet klaar zou komen dan zou ik wel me wel heel erg rot voelen.
Dacht dat dit een heel ander topic zou zijn... :p

Ik heb dit ook nooit meegemaakt met ex of huidige man, alleen in het begin van de relatie wel eens (waarschijnlijk omdat we het toen meerdere keren per dag deden). Mijn huidige man is 32 (en was 27 toen we het voor het eerst deden). Ex was 19 toen ik hem leerde kennen.

De tweede of derde keer dat man en ik sex hadden, lukte het hem overigens niet. Ik vond er niets van, eigenlijk. Niet voor mij en ook niet voor hem. Ik hoopte alleen dat hij zich niet naar zou voelen. Kan toch, dat het ff niet lukt? Ik ben zelfverzekerd genoeg in bed om daar niet meteen iets achter te zoeken.

Stel, het lukt nooit, weken lang, dan zou dat wel onderwerp van gesprek zijn. Dat is voor de man vast ook heel onplezierig. Maar in essentie snap ik dat mannen geen robots zijn die overal maar hun zaad lozen op commando :).
Alle reacties Link kopieren
Interessante vragen. Ik ga er vanuit dat mijn man klaarkomt als we seks hebben, maar hoe vanzelfsprekend is dat? Wel vind ik zijn opwinding altijd erg erotiserend, dus dat wil ik maximaal kunnen aanschouwen. Daar wil ik ook best veel voor doen.
Hij komt altijd klaar, zij het niet altijd in mijn vagina. En als dat niet zou lukken. ...ja. Ik denk dat ik daar toch wat onzeker van zou worden. Raar eigenlijk. Nooit eerder over nagedacht.
Wat vind jij, Amand? Vind je dat het mannelijk orgasme als vanzelfsprekend wordt beschouwd?
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
19-11-2017 19:35
Ik vraag me wel af waarom je hier benieuwd naar bent eigenlijk. Voel jij het als een teleurstelling als een vrouw niet klaar komt als je haar penetreert?

Nope. Dan doe ik op andere manieren mijn best om haar te laten komen. Dat gun ik haar graag, namelijk.

Maar dat is niet mijn vraag. Wel dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik vind het geen teleurstelling wanneer het niet altijd lukt. Maar ik zou het wel willen weten (op een lieve manier graag) als het aan mij ligt.
Als het vaak gebeurt en je krijgt geen redenen, dan zou het me eerlijk gezegd wel onzeker kunnen maken. Dan ga ik gissen naar de waarom, waarbij ik zou denken dat het aan mij ligt.

Waarom ik het wel graag wil; intimiteit.

Bij mijn ex lukte het heel af en toe niet, dat had dan vaak wel te maken met persoonlijke (familie) problemen die speelde, afwezigheid.
Nooit echt een ding van gemaakt, en het kwam eigenlijk ook niet vaak voor. En vond het geen teleurstelling of vervelend.
Andere ex heeft daar eigenlijk nooit echt last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-11-2017 19:43

Wat vind jij, Amand? Vind je dat het mannelijk orgasme als vanzelfsprekend wordt beschouwd?
Geen idee, eigenlijk, wanneer ik er vanuit ga dat je daarmee bedoelt dat een man altijd in staat zou moeten zijn om zijn zaad in haar vagina te kunnen lozen.

Vandaar ook de topictitel; Zaad
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk? Ja, ik zou wel teleurgesteld zijn als hij niet in me klaar zou kunnen komen. Ik ga er inderdaad blind van uit dat mijn lijf lekker genoeg is om in klaar te komen. Heb volgens mij ook nog nooit een man in bed gehad bij wie dat niet lukte. En dat zijn een hoop mannen!
Op je volgende vraag, ik maak er altijd een missie van hem zijn fijne plekken te ontdekken en tegemoet te komen aan zijn wensen. "Mijn" H. komt het liefst in mijn mond of gezicht, ik vind dat geen enkel probleem. Hij heeft ook andere zaadfantasieën die hij met me deelt, vind ik ook geen enkel probleem, ik doe het allemaal graag voor hem.

En die sporadische keer dat hij zichzelf tijdens het neuken laat gaan (hij heeft zichzelf perfect onder controle) is dan eigenlijk extra geil.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ex gehad die heel moeilijk klaar kwam. Ik vond dat met name jammer voor hem. Wel vond ik het ook minder dat om het wel te laten lukken een heel lange herhaling nodig was in 1 standje, hetgeen voor mij echt niet lekker meer was of soms zelfs pijnlijk werd. En het onderwerp was niet bespreekbaar, hetgeen het erg beladen maakte.
Als mijn man soms niet zou kunnen klaarkomen of alleen met de hand of zo zou ik dat geen probleem vinden, zolang we maar samen genieten.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
19-11-2017 19:47
Ik vind het geen teleurstelling wanneer het niet altijd lukt. Maar ik zou het wel willen weten (op een lieve manier graag) als het aan mij ligt.
Als het vaak gebeurt en je krijgt geen redenen, dan zou het me eerlijk gezegd wel onzeker kunnen maken. Dan ga ik gissen naar de waarom, waarbij ik zou denken dat het aan mij ligt.

Waarom ik het wel graag wil; intimiteit.

Bij mijn ex lukte het heel af en toe niet, dat had dan vaak wel te maken met persoonlijke (familie) problemen die speelde, afwezigheid.
Nooit echt een ding van gemaakt, en het kwam eigenlijk ook niet vaak voor. En vond het geen teleurstelling of vervelend.
Andere ex heeft daar eigenlijk nooit echt last van gehad.
Wat wil je dan wel; zijn zaad in je vagina of intimiteit?
_Amand schreef:
19-11-2017 19:51
Wat wil je dan wel; zijn zaad in je vagina of intimiteit?
Ik zou het wel vervelend vinden als een man nooit kon klaarkomen in mijn vagina.
Dat zou ik een gebrek aan intimiteit vinden en dus een gemis.
Ik ga er niet vanuit dat een man in mijn vagina klaarkomt, maar ik moet toegeven dat ik er wel vanuit ga dat hij klaarkomt. Kan dus ook door aftrekken of pijpen. Persoonlijk vind het het laatste ook het leukste

Zelf ben ik nog nooit onzeker geworden als de man in kwestie niet kwam omdat het dan meestal ging om een tweede keer klaarkomen
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
19-11-2017 19:49
Heel eerlijk? Ja, ik zou wel teleurgesteld zijn als hij niet in me klaar zou kunnen komen. Ik ga er inderdaad blind van uit dat mijn lijf lekker genoeg is om in klaar te komen. Heb volgens mij ook nog nooit een man in bed gehad bij wie dat niet lukte. En dat zijn een hoop mannen!
Op je volgende vraag, ik maak er altijd een missie van hem zijn fijne plekken te ontdekken en tegemoet te komen aan zijn wensen. "Mijn" H. komt het liefst in mijn mond of gezicht, ik vind dat geen enkel probleem. Hij heeft ook andere zaadfantasieën die hij met me deelt, vind ik ook geen enkel probleem, ik doe het allemaal graag voor hem.

En die sporadische keer dat hij zichzelf tijdens het neuken laat gaan (hij heeft zichzelf perfect onder controle) is dan eigenlijk extra geil.
Dank je voor je uitgebreide antwoord (ik had ook niets anders verwacht :lips: ).

Maarrrrr... om een lang verhaal kort te maken: je hebt wel de verwachting dat een man klaar kan komen in je kutje?
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
19-11-2017 19:54

Maarrrrr... om een lang verhaal kort te maken: je hebt wel de verwachting dat een man klaar kan komen in je kutje?
Ja, eigenlijk wel.
Mocht dat niet gebeuren dan wil ik zeker in gesprek. Als hij "gewoon" altijd lastig klaarkomt in een kut maar hij kan me wel prima vertellen hoe hij het graag heeft dan is dat no problem, gaan we het op een andere manier gezellig maken.
Als er niet over te praten valt om welke reden dan ook dan ben ik heel snel klaar. Met hem dan, niet gekomen ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht ook wel dat een man in mijn kut kan klaarkomen. Ik zou het ook jammer vinden als dat nooit zou lukken, dat zou ik wel misssn, denk ik.
Vrijen draait voor mij om samen genieten. En klaarkomen is toch wel heel erg genieten vind ik. Hoe dat klaarkomen tot stand komt, heb ik eigenlijk geen verwachting over. Wel zou ik er moeite mee hebben als hij niet zou genieten van het neuken.
Ik wil graag dat ik kan mijn bedgenoot kan laten genieten met mijn lijf. Maar dat lijf bestaat uit veel meer dan alleen een vagina. Dus als hij meer opgewonden raakt van mijn mond, handen of borsten, dan zou ik dat net zo lekker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nog niet echt consensus vinden in de antwoorden. Gelukkig maar :)
Zou ook wel heel saai worden als we allemaal op dezelfde manier moesten seksen...
Ik heb dat wel gehad ooit met een vaste sekspartner die het in het begin niet lukte. Na de eerste keer dat we sex hadden wel 4 keer achter elkaar dus dat sterkte me wel in het idee dat het niet aan mij lag en het tijdelijk zou zijn (was het ook en nooit toen meer voor gekomen, hij was gewoon wat overdonderd dat ik hem vaker wilde zien voor sex) maar ja, ik had wel een beetje zo iets van 'ligt dit aan mij?'

Als het nu zou gebeuren jaren later zou het me nog meer steken om dat de tand des tijds me nog al heeft gemept en ik meteen vol in die altijd aanwezige onzekerheidskramp schiet ("knap hij af op mijn lijf, ben ik uitgelubberd daar en is eht als een komkommer in een sporthal gooien, ...")

Stom maar er is toch iets irrationeel in mij en dus ben ik gewoon typisch vrouw :D
Hebben mannen trouwens ook zo iets, dat ze onzeker raken als een vrouw niet klaar komt?

Misschien generaliserend maar ik heb altijd het idee dat mannen daar veel minder mee zouden zitten, niet om dat ze het niet willen maar meer dat ze niet aan zich zelf gaan twijfelen en eerder denken 'och die heeft een off day.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven