Ik wil geen seks

07-12-2017 00:06 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik zit met een ontzettend groot probleem hopelijk kan iemand me helpen !

Ik ben namelijk een meisje van 20 jaar en heb een leuke relatie met een hele lieve jongen. Onze relatie duurt nu ongeveer 1,5 jaar. Maar er is iets in onze relatie wat ontzettend veel ruzie en verdriet veroorzaakt. Ik heb geen behoefte aan seks....
In het begin van onze relatie hadden mijn vriend en ik redelijk vaak seks (gem. 3 keer per week) maar sinds een half jaar is de behoefte bij mij echt totaal verdwenen. Als ik thuis kom van mijn werk wil ik gewoon rust en wil ik niet meer op plekken aangeraakt worden. Ook vind ik naakt zijn verschrikkelijk, het liefst heb ik een dikke trui aan tijdens seks, waar mijn vriend ook niet mee akkoord gaat. Ik heb wat overgewicht waar ik onzeker over word, maar aan de andere kant heb ik geen zin om een dieet te volgen of om te sporten. Wat ik al meerdere malen heb geprobeerd om iets aan mijn lichaam te doen. Daar word ik heel ongelukkig van, ik houd gewoon van eten en wil dat niet aan de kant zetten hiervoor. Dus dat is ook geen optie. Wat ik ook erg vervelend vind aan seks is dat alles vies wordt, als ik net een schoon bed heb opgemaakt vind ik het heel erg om dan seks te hebben. Ik heb dan het gevoel dat ik derest van de week in een vies bed lig. Bovendien geniet ik ook niet van seks als we het hebben en wil ik het liefste dat het binnen 5 minuten klaar is. Bij de penetratie voel ik niks van een lekker gevoel wat er volgens mij wel moet zijn? Soms doet het zoveel pijn dat ik moet huilen.

(Mijn bekkenbodem is inderdaad niet ontspannen en het lukt mij ook op geen enkele manier om dit te doen)

Mijn vriend wordt dan vaak boos en zegt dat dit niet normaal is voor onze leeftijd en dat ik hulp moet gaan zoeken. Ik heb zelf het gevoel dat ik de enige ben met dit probleem, ik probeer er soms met vriendinnen over te praten maar die hebben geen idee waar ik het over heb en denken dat ik me aanstel. Is er iemand die misschien weet wat er aan de hand is. Ik ben ten einde raad.


Liefs Rozewolkje78
Sinds een half jaar is hij gewoon niet meer de man voor jou. De verliefdheid is weg, en er is niks voor in de plaats gekomen. Je woont nu samen met je broer.
Waarom wonen jullie trouwens nu al samen? Anders had je er gewoon een punt achter kunnen zetten.
Gun hem een vrouw die wel 100% voor hem gaat, met alles erop en eraan.
Alle reacties Link kopieren
je heb het bover redelijk vaak seks ongeveer drie keer per week
op die leeftijd had ik het met mijn vriendin elke dag een paar keer seks

maar als dat niet lukt probeer dan in elk geval lekker te knuffelen
maar dan wel zonder trui het is juist zo een fijn gevoel om elkaars lichaam te kunnen voelen
ik ben bang dat je op de verkeerde pijer zit
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet samen met mijn vriend maar er een punt achter zetten kan ik niet, ik houd heel veel van hem. En we hebben samen in korte tijd veel dingen meegemaakt. Ik wil bij hem blijven.


En waar moet ik dan naartoe met dit bericht?
Alle reacties Link kopieren
Dit is absoluut niet raar hoor! Heel veel vrouwen (en mannen) hebben dit. Schaam je er in elk geval niet voor, dat is niet nodig. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je geen behoefte hebt aan seks, je noemt wel wat dingen maar ik denk dat er meer achter zit. Hoe is jullie relatie? Hoe is de communicatie? Kan je aangeven wat je wel en niet wilt? Als dit allemaal goed zit, kan je nagaan of er bij jezelf misschien een blokkade zit, misschien heb je stress door je werk of zijn er andere dingen die even niet zo goed gaan. Mentale problemen doen veel met je libido namelijk. De pil kan ook veel invloed hebben op je libido, slik je die toevallig?

Je schrijft dat je pijn hebt tijdens de seks en je bekkenbodem niet kan ontspannen, daar zeg je iets heel belangrijks, de pijn die je ervaart is eigenlijk een soort ''trauma'' wanneer je denkt aan seks of seks hebt, word dat gekoppeld aan pijn, Hiervoor heeft je lichaam een beschermingsmechanisme uitgevonden, namelijk dat het zich letterlijk afsluit, door onbewust je bekkenbodemspier aan te spannen, hierdoor heb je pijn. Als je daar niet mee aan de slag gaat kan dat alleen maar erger worden en kom je in een vicieuze cirkel terrecht. Dus je vriend heeft wel gelijk dat je er wat aan moet doen, alleen vind ik zijn houding niet helemaal goed. Jou lichaam moet weer vertrouwen krijgen en ervaren dat seks niet automatisch ook pijn betekend, maar daar heb je je vriend ook voor nodig. Als hij boos wordt gaat het er niet beter op worden, hij zal geduld moeten hebben en de tijd moeten nemen voor jou, en jij zal moeten proberen aan je probleem te werken met iemand die hier verstand van heeft, bijvoorbeeld een bekkenbodemtherapeut.

Seks hoort geen pijn te doen, als het wel pijn doet, moet je per direct stoppen, dit is een teken van het lichaam dat je er niet klaar voor bent omdat je niet opgewonden bent. Zonder opwinding kan je geen penetratie hebben, punt. Hij zal dan eerst met jou aan de slag moeten om te zorgen dat je wel opgewonden word ;) Ohja, en penetratie is heel vaak niet heel fijn voor een vrouw hoor, dat is niet raar ofzo, sommige vrouwen kunnen van penetratie klaarkomen maar heeeeel veel niet.

Communicatie is de key, zowel voor jou als voor je vriend !!
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor je bericht, je hebt inderdaad gelijk, als ik bij mijn vriend aangeef wat ik niet fijn vind word hij heel vaak boos.

We hebben beide gewoon een heel andere gedachte over de seks en dat is ook de reden waarom het steeds fout loopt.
konijntje69 schreef:
07-12-2017 00:24
je heb het bover redelijk vaak seks ongeveer drie keer per week
op die leeftijd had ik het met mijn vriendin elke dag een paar keer seks

maar als dat niet lukt probeer dan in elk geval lekker te knuffelen
maar dan wel zonder trui het is juist zo een fijn gevoel om elkaars lichaam te kunnen voelen
*Verkeerde bericht, was voor een ander topic bedoelt*
Alle reacties Link kopieren
Vind je het gek dat je dan geen zin meer hebt in seks ;) je bent een negatieve associatie met seks door zijn reactie op jou, en dat maakt weer dat je lichaam daarop reageert, lichaam en geest staan in verbinding met elkaar, je vriend kan ook geen seks hebben met jou als hij geen zin heeft, dan is zijn penis niet stijf, zo kan een vrouw eigenlijk ook geen seks hebben als ze niet vochtig is en opgewarmd.

Je zegt dat jullie van mening verschillen, misschien moeten jullie het daar eerst over gaan hebben? Dat is namelijk iets waar jullie beiden niks aan kunnen doen en wat ook niet perse een probleem hoeft te zijn maar dat betekent niet dat hij zomaar over jou grenzen mag gaan. Er zijn naast de verschillen vast ook overeenkomsten tussen wat jullie leuk vinden in bed, ga dat eerst onderzoeken en neem de tijd :) hij wacht maar even hoor hahah, pushen werkt alleen maar avarechts namelijk !
Alle reacties Link kopieren
Hij scheld me niet echt verrot, Ik weet inderdaad dat hij liever een ''instagram fitgirl'' voor zich heeft liggen. aan de ene kant heb je wel gelijk.


Ik heb alleen het gevoel dat ik hierna nooit meer een andere vriend zal krijgen, dat maakt me bang als ik denk dat ik er dan alleen voor sta.
Alle reacties Link kopieren
dankjewel @zonnebloem1996 je bent de enige die me nog hoop geeft, ben heel dankbaar voor je reacties!
Slechte reden om te blijven hangen. Voor hem ook niet eerlijk.

Uitmaken. Dit gaat niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Ohja en als ik een tip mag geven... Spreek met elkaar af dat jullie de komende weken gewoon even geen seks hebben, wanneer dit een afspraak is en jij duidelijk tegen hem bent over waarom je dat nu even niet kan, voelt het vrijer en hoef je niet steeds na te denken over dat je eigenlijk wel " moet" kijk eens wat er gebeurd als jullie gewoon intiem zijn zonder penetratie. Je moet niks, blijf dat tegen jezelf zeggen, en tegen elkaar vooral ook. Gewoon gezellig samen zijn zonder dat er iets "moet", wie weet krijg je dan vanzelf weer zin omdat de druk eraf is.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik vind het lastig beoordelen zo van een afstandje, maar hoe weet je dat hij liever een "fitgirl" heeft? Zegt hij dat? Of is dat jou invulling vanwege je eigen onzekerheid? Bij iemand blijven omdat je anders alleen bent is inderdaad geen goede reden... Misschien is het tijd voor een goed gesprek samen? Even kijken hoe en wat er nodig is om jullie relatie te redden? En eerlijk zijn tegenover jezelf en de ander ;)
Je wil geen relatie, je wil een platonische vriend. Je bent nog lang niet aan een volwassen relatie toe.
Alle reacties Link kopieren
je schrijft dat je eerder veel vaker seks had. nu vind ik 3x p. week bij een nieuwe relatie ook niet heel veel (ook niet weinig hoor). maar wat ik mis is of je voorheen wel van seks genoot?
Als dat het geval is, kun je dan terughalen wanneer dat is veranderd?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Jou vriend heeft een geweldig vooruitzicht, 2 x per jaar een verplicht nummertje.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft in je bericht dat je geen behoefte aan seks hebt. Bedoel je dan op dit moment, in deze relatie of totaal geen behoefte aan/verlangen naar seks? Een aantal punten die je noemt (onzekerheid over je lichaam, pijn, reacties van je vriend) zijn op zich wel aan te pakken, maar dan is het wel handig om te weten in welke richting je het kunt gaan zoeken.
anoniem_359895 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 08:51
40.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat veel mannen zo hevig naar een onderdak, gezamenlijk tv-kijken en broer-zusgezelschap smachten dat ze het er levenslang voor overhebben om geen seks te hebben dus je zal verder moeten rondkijken naar een aseksueel. Misschien een man met erectieproblemen die het heeft opgegeven en die misschien iemand zoekt voor een gezin met kinderen, waarvoor je dan artsen nodig zal hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rozewolkje78 schreef:
07-12-2017 01:10
Heel erg bedankt voor je bericht, je hebt inderdaad gelijk, als ik bij mijn vriend aangeef wat ik niet fijn vind word hij heel vaak boos.

Wat een eikel. Dus zo fantastisch is die relatie niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik lees:
Geen zin in naakt zijn
Geen zin in dieet
Geen zin in sport
Geen zin in seks
Geen zin in een vies bed
TO: heb jij wel ergens zin in?
Vies bed? Zoveel liter komt er nou toch ook niet bij kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hierboven ^^ nee heb inderdaad nergens zin in.


Ik heb idd nog nooit genoten van seks, het heeft altijd al pijn gedaan. Ik heb vaak dingen eraan gedaan om het te verbeteren maar dat werd altijd alleen maar erger.

Ik weet dat het zo niet meer verder kan en ik zal inderdaad de relatie moeten verbreken dat is het beste voor hem. Ik ben hem niet waard
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk geen rede waarom jij deze jongen nog als vriend hebt.
Het enige positieve is dat jij zegt dat je veel van hem houdt, maar dat kan je ook doen van je grootouders of ouders of broers/zussen, en daar heb je verder in principe ook geen seksuele relatie mee.

Qua seks zelf zit jij in een vicieuze cirkel. Jij blijft er last mee hebben zolang het een negatieve ervaring is. En jouw vriend weet duidelijk niet hoe hij in staat is om jou zo op te warmen dat de ervaring positief wordt. Want boos worden is dus niet de manier.

Ben je in de tussenperiode misschien veranderd qua pil-gebruik / hormoon anticonceptie? kan ook meespelen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
waarom hij nog mijn vriend is?

Omdat ik van hem houd en hij van mij. En seks is niet het belangrijkste in een relatie. Als hij seks wilt gaat hij toch gewoon naar een prostituée?

Jezus aan deze reacties is op te merken dat jullie zelf niet eens een relatie hebben want als je een relatie hebt verbreek je die ook niet zomaar !!!!!!! achterlijke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven