Wie herkent dit: seksmoe

08-12-2017 17:29 369 berichten
Wat ik ook doe en waar ik ook ben....nergens kan ik eromheen...overal is seks. Zo ook hier: met een van pijn vertrokken gezicht las ik net (vrijwillig!) iets over standjes voor wanneer de man een grote piemel heeft en ook iets over squirten. Steeds zie ik hier vruchten die penissen of vagina's moeten voorstellen....ach, natuurlijk, ik moet er niet over miepen, ik hoef het ook niet te lezen, maar naarmate mijn omgeving meer en meer doordrenkt raakt van seks verdwijnt zelfs de herinnering aan dat beetje lol dat ik er ooit ook wel aan beleefde volkomen.
Lang geleden vond ik Katja Schuurman nog een toffe griet met een warme uitstraling, maar sinds ze met die Freek is en ons continu wil laten weten hoe ze samen soppend door het leven gaan zie ik haar liever gaan dan komen.

Seks moet, seks is gezond, seks is leuk, spannend en lekker en wie niet regelmatig seks heeft is eigenlijk maar een zielepoot. Beklagenswaardig, rijp voor therapie.
Lang geleden, toen ik nog een puber was moest seks ook al. Onze leraar Nederlands las ons brugpiepers vieze verhaaltjes voor over vingerende meisjes en spuitende jongetjes. Ik wilde dat allemaal niet weten, ik had de neiging mijn handen tegen mijn oren te drukken. Verder was de docent okay hoor, maar hij vond blijkbaar dat je met seks niet vroeg genoeg kon beginnen. "Seks is toch alleen maar mooi..." zwijmelde mijn vriendin met wie ik samen verliefd was op dezelfde jongen. "Ja nou zeg, heel mooi..." kraaide ik haar na terwijl ik het eigenlijk maar een smerige boel vond.

Als studente verliet ik jankend tot orgies verworden verjaardagsfuifjes, ik sloeg triootjes af en ik trapte handtastelijke jongens mijn studentenkamer uit.
Men begreep er niets van...

Lieve mensen, ik ben ZO, ZO, ZOOOOOOO seksmoe en dat is al heel lang zo, maar ik heb dat eerder nauwelijks durven bekennen omdat er zo'n groot taboe op rust. En nee, ik hoef niet naar de huisarts, want het zijn NIET de hormonen. En in therapie biedt ook geen soelaas, want ik ben gewoon zoals ik ben: al nooit een echt seksbeest zoals Katja Schuurman en Anna Nooshin en weet ik veel wie allemaal nog meer, en inmiddels al jaren volledig seksmoe. De zogenaamde "verzuurde muts", de "frigide trut".
De wereld ademt seks en ik ben seksmoe.
Ik vind seks stom.
Ik vind seks vermoeiend.
Ik vind seks pijnlijk.
Ik vind seks potsierlijk.
Ik vind seks vies.
Ik heb geen behoefte aan seks.

Maar het ergste is: het geeft me een eenzaam gevoel omdat het net is alsof ik er niet echt bij hoor.

Wie herkent dit?
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 19:57
1.22% gewijzigd
Ik herken het niet van mezelf, maar zegt de term a-seksueel je iets? Je bent zeker niet de enige die dit zo ervaart in elk geval, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
ik herken het niet, maar ik wil je wel zeggen dat daar echt helemaal niks mis mee is.
je bent zeker niet de enige, want ik heb het wel vaker gehoord en gelezen.
doe wat voor jou goed voelt, en als jij niks hebt met seks, dan doe je het lekker niet. Zolang je een partner hebt/vind, die daar net zo in staat, en die zijn er, gewoon lekker niet doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Je leest te veel "Lees Ook" Vooral dat stukje over Vera .
Dank voor jullie reacties! Ik lees nu veel over aseksualiteit en ik herken daar wel wat in. Niet alles overigens.
Een probleem is ook dat ik niet meer op zoek ga naar een partner...ik zie tegen de seks op. In het begin, tijdens de verliefdheid kan ik me daar wel toe zetten, maar de zin verdwijnt heel gauw en dat wil ik een man niet aandoen.

@8102: "Lees ook"? Wazzda?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in ieder geval blij dat ik niks herken in je verhaal :there:
Lijkt me wel erg vervelend want het wordt alleen maar erger in de loop der jaren, niks is meer taboe of gek genoeg en privé.
Ja en?
https://www.viva.nl/tijdschrift-viva/po ... achtsdeel/
Alle reacties Link kopieren
@TO ook binnen aseksualiteit is een heel spectrum aan verschillen. Hoeft overigens ook niet te betekenen dat jij het bent.

ik las overigens een keer een interview met twee aseksuelen. Kenden elkaar van een forum voor aseksuelen en waren samen heel gelukkig in hun relatie zonder seks. Dus een relatie hoeft voor jou zeker niet uitgesloten te zijn. Er zijn ook mannen die er niet if weinig zin in hebben.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
08-12-2017 17:42
@TO ook binnen aseksualiteit is een heel spectrum aan verschillen. Hoeft overigens ook niet te betekenen dat jij het bent.

ik las overigens een keer een interview met twee aseksuelen. Kenden elkaar van een forum voor aseksuelen en waren samen heel gelukkig in hun relatie zonder seks. Dus een relatie hoeft voor jou zeker niet uitgesloten te zijn. Er zijn ook mannen die er niet if weinig zin in hebben.

Dat heb ik ook gezien. Die twee zijn gewoon gelukkig met elkaar! Zo gaaf vind ik dat!

Ooooooowwwww.... :hihi:


Zoiets bedoel ik nou!
dit herken ik ook,
ik ben altijd moe na de seks
of bedoelde je wat anders?

grapje

maar prima toch als jij je leven inricht met geen of minimaal seks
Ik herken het wel hoor francieneke. Ik vind het zo in your face allemaal, redelijk plat. En ik hou zelf heel erg van sex, maar die truttige artikeltjes over squirten en zo vind ik stom. Ik vind het ook nog al privé.
Precies @Strikje! Het is heel privé, ik wil dat allemaal niet lezen en zien!!
Het wordt ons zo in de maag gesplitst!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het met name over Katjaaaa..... rot toch op met die smerige info waar je het allemaal wel niet gedaan zou hebben en hoe fantástisch het allemaal wel niet was... :sick:
Hatsjikideee...
ouwewijsneus schreef:
08-12-2017 17:46
dit herken ik ook,
ik ben altijd moe na de seks
of bedoelde je wat anders?

grapje

maar prima toch als jij je leven inricht met geen of minimaal seks

:hihi:


Thanx Wijsneus!
pausini schreef:
08-12-2017 17:50
Ik herken het met name over Katjaaaa..... rot toch op met die smerige info waar je het allemaal wel niet gedaan zou hebben en hoe fantástisch het allemaal wel niet was... :sick:
O erg toch?? Ik had aanvankelijk weinig tegen die Freek (vind Thijs wel leuker), maar dat gezeik over die seks en die foto's, brrrrrr
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
08-12-2017 17:43
Dat heb ik ook gezien. Die twee zijn gewoon gelukkig met elkaar! Zo gaaf vind ik dat!
absoluut. Dus dat zit er voor jou ook zeker in :)

Matchende seksuele behoeftes zijn heel belangrijk in een relatie. Of dat nu wel seks, geen seks, weinig seks, pf aparte seks is. Niemand mag namelijk gedwongen worden tot seks, seks die je niet wilt, maar ook niet tot het niet hebben van seks.

Op het moment dat je seksualiteit anders is dan de meeste, is dat lastiger. Je kunt wel vissen in de gewone vijver, maar in een Hollandse vijver zitten nu eenmaal weinig tropische vissen. Als je die wilt vangen, moet je aas uitwerpen waar vooral tropische vissen op af komen. Of je moet opzoek naar een vijver waar die de boventoon voeren. Die is wel kleiner, maar de kans op een match is wel groter.

Dus ergens zwemt er ook voor jou een tropische vis.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Thijs is leuk hè :flirting:

Het erge met dit soort info is dat je oog er op moét vallen en onbewust sla je het dan toch op.
Net zo als heel de week die pruim rechts van ons in beeld, zo ergerniswekkend. Als ik seks wil dan zoek ik het wel op.

Gelukkig wordt de maatschappij weer wat preutser B-)
Hatsjikideee...
:hug: Als dit is wie jij bent, is dat helemaal prima! Laat je niet onzeker maken door hoe derden in het leven staan. Dít is jouw leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken er heel veel in, Francieneke. Ik vind het niet pijnlijk en vies maar ik word er ook een beetje niet goed van hoe het door onze strot geduwd wordt. En ja, als ik zo aan de rechterkant van mijn schermpje kijk, dan denk ik dat bladen als de Viva (en Cosmo en weet ik veel wat voor glossy's er nog meer zijn) alleen daar maar over gaat. Dat artikel over die frikandel? Dat gaat vast óók over sex.

En idd, als je al die prikkels moet geloven dan moet je altijd maar geil zijn en zin in sex hebben. Nou, dat ben ik zeker niet. Ook ik heb er niet heel veel behoefte aan. Dat is soms wel eens lastig, want ik heb een relatie.

Sex is wat mij betreft over-rated. Er zijn heel veel andere dingen die ik eigenlijk liever doe.
Ja, ik ben nu ook lid geworden van een forum voor aseksuelen, vooral ook om voor mezelf uit te vogelen of ik daar ook toe behoor. Ik denk nu dat ik een demi-Ace ben, je bent dan wel in staat seksuele gevoelens voor iemand te hebben maar alleen in een heel vertrouwde relatie. En dan nog is seks niet belangrijk: het kan, maar het heeft absoluut geen prioriteit.
pausini schreef:
08-12-2017 17:56
Inderdaad. Thijs is leuk hè :flirting:

Het erge met dit soort info is dat je oog er op moét vallen en onbewust sla je het dan toch op.
Net zo als heel de week die pruim rechts van ons in beeld, zo ergerniswekkend. Als ik seks wil dan zoek ik het wel op.

Gelukkig wordt de maatschappij weer wat preutser B-)

O, daar wacht ik dus op he, op een preutsere maatschappij. Ik denk dat dat een stuk beter voor mijn libido is dan DIT! Die pruim en zo...
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
08-12-2017 17:59
Ja, ik ben nu ook lid geworden van een forum voor aseksuelen, vooral ook om voor mezelf uit te vogelen of ik daar ook toe behoor. Ik denk nu dat ik een demi-Ace ben, je bent dan wel in staat seksuele gevoelens voor iemand te hebben maar alleen in een heel vertrouwde relatie. En dan nog is seks niet belangrijk: het kan, maar het heeft absoluut geen prioriteit.
fijn dat je iets gevonden hebt waar je je in herkent. :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Lady_Day schreef:
08-12-2017 17:58
Ik herken er heel veel in, Francieneke. Ik vind het niet pijnlijk en vies maar ik word er ook een beetje niet goed van hoe het door onze strot geduwd wordt. En ja, als ik zo aan de rechterkant van mijn schermpje kijk, dan denk ik dat bladen als de Viva (en Cosmo en weet ik veel wat voor glossy's er nog meer zijn) alleen daar maar over gaat. Dat artikel over die frikandel? Dat gaat vast óók over sex.

En idd, als je al die prikkels moet geloven dan moet je altijd maar geil zijn en zin in sex hebben. Nou, dat ben ik zeker niet. Ook ik heb er niet heel veel behoefte aan. Dat is soms wel eens lastig, want ik heb een relatie.

Sex is wat mij betreft over-rated. Er zijn heel veel andere dingen die ik eigenlijk liever doe.
Over-rated is het en dat is al zo vanaf mijn tienertijd. Toen had je trouwens ook al de Viva en dan kreeg je bij een abo een Viva-vibrator. Dat vond ik toen ook al zoooooowww......onkies.
Ik had het vlak na de geboorte van mijn zoontje, werd echt misselijk van de gedachte aan seks. Moest er echt niet aan denken. Ben opzich wel blij dat dat inmiddels weer over is, maar vooral voor mijn man, aangezien het voor hem wel even slikken zou zijn geweest. Voor mezelf vond ik het niet erg want ik miste dus ook geen seks ofzo. Heel gekke ervaring vond ik het, om ineens libidoloos te zijn.

Maar ik was er niet ongelukkig door en als jij het ook niet bent, waarom zou je er dan verandering in brengen? Heb je wel seksuele ervaring? Je schrijft dat je seks pijnlijk vindt. Vind je het altijd pijnlijk? Heb je wel eens een orgasme gehad? Hoe vond je dat? En masturbeer je wel?

Hoef je niet aan míj te antwoorden als je dat niet wil hoor, maar misschien begrijp je je eigen seksualiteit en hoe je daarmee om wil gaan beter als je het voor jezelf uitdiept. En dan kun je dus ook - als je wel een partner wil - op zoek naar iemand die eenzelfde soort relatie wil als jij enzo.

En wat betreft de media: ik heb geen idee waar je het over hebt met Katja, dus kennelijk lees ik daarover heen. Zou ik ook doen als ik jou was ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven