Welk soort van anticonceptie raden jullie mij aan?

08-12-2017 19:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb erover nagedacht om anticonceptie te gebruiken, maar welk soort. De pil leek mij een goede oplossing, alleen heb soms diarree, dus dat lijkt mij niet zo handig. Een spiraal, lijkt mij ook minder, want het inbrengen lijkt mij pijnlijk, of valt dat mee? voor iedere vrouw verschillend natuurlijk. Wil het liefst wel ongesteld worden.

Wat raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Nuvaring?
Alle reacties Link kopieren
Implanon?
Alle reacties Link kopieren
Is de prikpil een optie? Die haal je iedere 3 maanden bij de huisarts. Ik heb zelf een Mirena spiraal laten plaatsen, dat is een paar dagen ongemak, maar daarna heb je 5 jaar geen omkijken naar. Meestal blijf je bij de Mirena spiraal nog wel een dag of twee per maand spotting houden, een soort mini-menstruatie.

Ik heb veel gehad aan de info op deze website: www.anticonceptie.nl
Geheelonthouding.
Ik vond Mirena spiraal heel erg meevallen qua pijn. Op 19e geplaatst. Beviel prima, behalve dat ik toch het liefste geen hormonen gebruik.

Zou idd niet voor anticonceptiepil gaan dan.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts. Iedereen reageert anders op al die soorten.
Koperspiraal. 5 minuten ongemakkelijk en dan jaren geen omkijken naar. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Zelf heb ik jaaaaren de pil geslikt, dat beviel prima, dacht ik altijd. Ik hoorde vaak mensen klachten over de hormonen die erin zitten maar dacht daar zelf geen last van te hebben. Omdat ik op psychisch gebied wel met het een en ander rondloop van jongs af aan was dat voor mij dus geen reden om te stoppen met de pil, ik was namelijk altijd al een beetje problematisch😂 Afijn, na jaren toch maar eens geprobeerd, wie niet waagt wie niet wint, dacht ik. Nou dat beviel heeeeel goed kan ik je vertellen !!! Op meerdere gebieden had ik er posititieve effecten van. Over hormonen is nog eigenlijk zo weinig bekend, ookal bestaat de pil al lang, meningen van artsen verschillen enorm op dit gebied. Nu heb ik het (naast veel anderen) ook zelf ondervonden!
Dus persoonlijk ga ik nooit meer aan de hormonen, geen pil, ring, spiraal etc.

Zelf gebruik ik gewoon condooms en dat bevalt eerlijk gezegd prima! Sommige mensen vinden dit gedoe maar dat valt erg mee. En als je het goed doet is het gewoon veilig !

En als je twijfelt tussen de pil en spiraal zou ik voor spiraal gaan omdat daar een stuk minder hormonen in zitten, en ja het doet pijn (hoorde ik) maar dat is maar heel even en je hebt het wel voor 10 jaar!
Wat montblanc ook zegt: naar de huisarts gaan om dit te bespreken. Dat is toch de meest aangewezen persoon, lijkt me.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 20:36
27.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze werkt gegarandeerd voor iedereen.

Aspirine!!!




Wel tussen de knieën klemmen en niet zoals de anderen innemen, dan werkt ie niet.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
08-12-2017 20:32
Deze werkt gegarandeerd voor iedereen.

Aspirine!!!




Wel tussen de knieën klemmen en niet zoals de anderen innemen, dan werkt ie niet.
Uhmmm :hihi: :hihi: ?
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard adviseer ik je een gesprekje met je huisarts.
Maar mocht je geen hormonen willen en je lichaam zijn gewone cyclus laten volgen, dan is een koperspiraal wellicht de oplossing.
Je word gewoon ongesteld. Geen hormonen. En toch beschermd.
In de minervaspiraal zitten wel hormonen en word je menstruatie steeds minder.
Het inbrengen is voor beide hetzelfde.
Doet even zeer. Zeg maar een heftige menstruatiekramp. Maar dat is gelijk voorbij.
Succes met je keuze!
de wereld wacht om ontdekt te worden
lushcooking schreef:
08-12-2017 19:14
Is de prikpil een optie? Die haal je iedere 3 maanden bij de huisarts. Ik heb zelf een Mirena spiraal laten plaatsen, dat is een paar dagen ongemak, maar daarna heb je 5 jaar geen omkijken naar. Meestal blijf je bij de Mirena spiraal nog wel een dag of twee per maand spotting houden, een soort mini-menstruatie.

Ik heb veel gehad aan de info op deze website: www.anticonceptie.nl
Van de prikpil wordt je niet meer ongesteld en als je kinderen wilt kan het tot een jaar duren voordat je weer een cyclus hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
08-12-2017 22:19
Van de prikpil wordt je niet meer ongesteld en als je kinderen wilt kan het tot een jaar duren voordat je weer een cyclus hebt.
Drie jaar en pas net de eerste keer ongesteld geworden, nog steeds niet regelmatig ook.

Ik zou het inderdaad bespreken met je ha, die kan je beter adviseren hierin. Ik vraag me alleen af welke toegevoegde waarde je je ongesteldheid vind hebben, aangezien je met hormonale anticonceptie niet meer ovuleert?
Alle reacties Link kopieren
De pijn bij het inbrengen van een Mirena is peanuts vergeleken bij de pijn bij een bevalling.
Ik moet helemaal niks!
Geen :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven