Wacht ik al te lang?

09-12-2017 23:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb al 2,5 jaar een vriendin. Ik ben onlangs 18 geworden en zij is al een tijdje 16. Ik wil graag een volgende stap maar ik merk dat mijn vriendin weinig tot niets durft. Ik krijg nog net een kusje op school en alleen een zoen voordat ze weggaat naar huis. Ik wacht dus al 2,5 jaar om echt seks te hebben en dit maakt me erg onzeker. Is ze misschien bang dat ze niet goed genoeg is voor me ( wat ze wel is ) of denkt ze dat het pijn zal doen etc. Ik vind het ook zielig om het uit te maken want we hebben al zo lang een relatie maar ik wordt ook volwassen en ben ook een keer toe aan meer. Lang verhaal kort wat moet ik doen.

Anoniem.
Alle reacties Link kopieren
Met 18 volwassen valt nog best mee hoor,
Maar als je elkaar al 2,5 jaar kent dan durf je toch wel een serieus gesprek te hebben, over jouw en haar verwachtingen.
Dus begin daar eens mee, met iemand waarmee je niet kunt praten kun je ook geen seks hebben , nou ja buiten de ONS dan he, en de prostitué
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Relatie, relatie, ze was 13. En nu is ze 16, en ze is er nog niet aan toe. Heel normaal. Je zal dus echt moeten wachten, misschien als ze 18 is of 20, wie weet.
Er is nog zoveel te ontdekken tussen zoenen en (volledige) seks. Kijk eerst eens of ze een stapje verder wil met elkaar een beetje aanraken, zonder dat dat gelijk moet leiden tot seks.

Ze is pas 16, grote kans dat ze langzaamaan ook zin krijgt in meer. Maar niet als je haar opjaagt.
Alle reacties Link kopieren
o ik zie nu het leeftijdsverschil pas, 2 jaar is niet veel als je 26 en 28 bent, maar 16 en 18 scheelt gevoelsmatig veel meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik was er pas op mn 25e aan toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even aangeven dat het leeftijdsverschil net iets meer dan een jaar is. Ik ben namelijk gisteren 18 geworden.
Alle reacties Link kopieren
Zij is er nog niet aan toe blijkbaar

Maar ik snap jou heel goed TO. Ik zou zelf echt niet zo lang kunnen wachten. Zij kan er niks aan doen dat ze er nog niet aan toe is en dat is niet raar maar het is ook niet raar dat jij er wél aan toe bent.

Voor mij zou dit eerlijk gezegd wel een dealbreaker zijn (mag ik niet zeggen op Viva natuurlijk maar ik vind het absurd om jaren te wachten op seks).

Zij is beter af met een partner die het minder erg vindt dat er geen seks is (of die er niet aan toe is) en jij bent beter af met een partner waar je gewoon seks mee kunt hebben.
groetjes, slagtandje
Voorlopig gewoon blijven rukken.
Pluisi schreef:
09-12-2017 23:59
Ik was er pas op mn 25e aan toe.
kut dat je pas 21 bent
maar over 4 jaartjes.......
Zien jullie elkaar ook buiten school?

En er zit een hele wereld tussen 1 kus en seks.
Ga die eerst maar es samen ontdekken.
Tornacense schreef:
10-12-2017 01:47

En er zit een hele wereld tussen 1 kus en seks.
Ga die eerst maar es samen ontdekken.
:sarcastic: Wat dan?
Wat zegt je vriendin er zelf over?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zo wacht je al 2,5 jaar? Je wilde haar toch niet direct op het 1e moment bespringen?

En verder: praat erover en ga eerst eens met z'n 2-en iets verder dan alleen een zoen. Van alleen maar een beetje zoenen naar all the way is ook zo'n grote stap.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bij volwassen worden, hoort ook dat je het gesprek met iemand aangaat als je ergens mee zit.
Aannames doen, over waarom zij (nog) niet wil, brengt je nergens.
De relatie zonder gesprek verbreken is ook geen volwassen oplossing.

Je klinkt overigens niet erg liefdevol als je het over haar hebt. Ben je met haar uit gewoonte of omdat je van haar houdt?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp beide kanten. Iedereen is er aan toe op een andere leeftijd. Maar voor een jongen van 18 snap ik heel goed dat je meer wil dan een kusje. Probeer er over te praten met haar maar zorg ervoor dat ze niet het gevoel krijgt dat ze het moet doen om jou te behouden. Dan zou je beter uit elkaar kunnen gaan en een meisje zoeken die wel seks wil.
you go girl
tonkje schreef:
10-12-2017 08:45
Hoe zo wacht je al 2,5 jaar? Je wilde haar toch niet direct op het 1e moment bespringen?
Nou dit ja. Ze was toen dertien en jij dus vijftien als ik het goed begrijp? Heel goed van haar om het af te houden.

En je bedoelt het vast niet zo, maar het klinkt alsof je voor jezelf een soort leeftijdsgrens hebt gesteld. Ze is nu 16, nu moet het er ‘dus’ maar eens van komen. Jij bent al lang zestien geweest en zit maar in die wachtkamer... zij duidelijk niet.
Ik kan me voorstellen dat dit voor jou belangrijk is hoor. Seks kan echt een belangrijke toevoeging zijn een volwassen relatie (hoeft niet!!rustig maar dames ;) ).
Drie jaar geleden pasten jullie bij elkaar. Jullie waren kinderen. Nu ben je een volwassen vent. En past misschien iets/iemand anders beter dan toen je vijftien was. Lopen jullie behoeften nu te ver uit elkaar. En ben je vooral nog uit gewoonte bij elkaar. Iets zegt me dat seks hier niet de enige issue is? Je praat niet over haar als je grote liefde..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je toe bent aan seks na 2,5 jaar. Maar zij is er nog niet aan toe, dus zul je moeten wachten. Het kan zomaar zijn dat zij ook nog uit gewoonte bij je is, net als jij bij haar. Jullie waren ook nog erg jong. Praat er eens met haar over, wat wil ze, hoe zijn haar ideeen hierover. Als ze echt niet wil, dan houdt het op. Misschien zijn jullie ook gewoon vrienden van elkaar geworden.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Misschien wacht ze op de ware en vindt ze jou alleen een leuk vriendje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
jeansjacket schreef:
10-12-2017 10:40
Ik begrijp beide kanten. Iedereen is er aan toe op een andere leeftijd. Maar voor een jongen van 18 snap ik heel goed dat je meer wil dan een kusje. Probeer er over te praten met haar maar zorg ervoor dat ze niet het gevoel krijgt dat ze het moet doen om jou te behouden. Dan zou je beter uit elkaar kunnen gaan en een meisje zoeken die wel seks wil.
Dit 100%
Hebben jullie het er samen ook over? Dat jij meer wil dan zij lijkt te willen?

Er zit niet heel veel anders op dan wachten tot zij (wel) wil. Ja het uitmaken en hopen dat iemand anders wel seks met je wil.
Als ik je OP lees zou ik voor het laaste gaan. Met de reden dat je het niet uit wil maken omdat het is zielig (voor haar?)
Je klinkt niet erg liefdevol nee. Meer berekenend. Denk je dat je volwassen bent? Ga dan als een volwassene het gesprek aan over jullie toekomst. Hoe zien jullie die beide? En hoe staat zij in de relatie? Hoe ziet zij jullie seksleven in de toekomst?

Aan de hand hiervan ga je pas verder.

En iemand voor het blok zetten; seks of ik maak het uit, dat is manipuleren en enorm schadelijk. Niet doen dus.
Tweeeneenhalfjaar schreef:
09-12-2017 23:32
ik wordt ook volwassen
Contradictio in terminis.

Heeft ze duidelijk aangegeven dat ze nog niet klaar is voor seks? Of verwacht jij dat ze plots zelf actie onderneemt op dat vlak? Seks is heerlijk om te ontdekken, maar niet als het je opgedrongen wordt als chantagemiddel om de relatie te redden.
Niet iedereen is er op hetzelfde moment aan toe om sex te gaan hebben. Die ene een stuk eerder dan de ander. Natuurlijk is sex lekker, maar met vrijen en knuffelen kun je ook een leuke tijd hebben. En wie weet komt van het een het ander.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
09-12-2017 23:59
Ik was er pas op mn 25e aan toe.
Pluisi schreef:
10-12-2017 00:02
Voorlopig gewoon blijven rukken.
Je weet wel hoe je TO moed in kunt praten om het nog even vol te houden. Toevallig zijn er onlangs nieuwe cijfers van Rutgers gepubliceerd en het is nu zo dat pas op 18,6 jarige leeftijd de helft voor het eerst seks heeft gehad. Zo bekeken valt het allemaal nog wel mee in dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven