Advies nodig; moeizame seks in nieuwe relatie

06-01-2018 23:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik een beetje vastloop in een nieuwe relatie. Ik hoop dat hier mensen (wellicht uit eigen ervaringen) wat advies kunnen geven.

In het kort komt er op neer dat ik (man, 31 jaar) sinds 2 maanden een nieuwe vriendin heb (26 jaar) en dat de seks tussen ons erg moeizaam verloopt. Zelf heb ik erg weinig ervaring met relaties en seks (hiervoor letterlijk slechts 2 keer seks gehad), mijn vriendin heeft een stuk meer ervaring maar is vaak bedrogen door mannen en is erg onzeker over haar uiterlijk/lichaam.

Wat ik lastig vind is dat ze niet wil dat ik haar vinger of streel of bef (rest van het lichaam is wel ok), ze wil altijd het licht uit en ze verbergt ten alle tijden haar borsten met haar handen. Wat ze bijvoorbeeld wel doet is mij aftrekken maar dan met haar rug naar mij toegekeerd liggend in bed. Ik voel me daar super ongemakkelijk door want het is niet echt een geile sfeer zeg maar. Met penetratie heeft ze veel minder die verlegenheid/afstandelijkheid, het lastige daarbij is alleen weer dat ik vrijwel niks voel (volgens mij vooral doordat ik niet aan een condoom gewend ben).

Om het nog ingewikkelder te maken vindt ze het niet prettig om over sex te praten (terwijl ik daar juist erg behoefte aan heb, zeker omdat we tegen nogal wat problemen aanlopen).

Het makkelijkste advies is wellicht om te concluderen dat het niet werkt tussen ons, staat iedereen vrij om dat te adviseren maar ik leg me daar nog niet bij neer. We klikken verder heel goed en vinden elkaar aantrekkelijk en leuk. Ook heeft ze gewoon erg vervelende dingen meegemaakt en heeft ze dus misschien gewoon tijd nodig om mij wat meer te vertrouwen.

Kortom, wat kan ik doen om hier aan te werken? Ik heb zelf heel veel behoefte om van alles uit te proberen (ook doordat ik weinig ervaring heb) maar misschien is het beter om het rustig aan te doen.

Is het wellicht beter om voor te stellen om even niet met seks bezig te zijn (geen seks hebben maar gewoon knuffelen/zoenen, meer niet) tot we er in ieder geval goed over kunnen praten?

Edit: sorry dat dit zo'n lang verhaal is geworden.
anoniem_362044 wijzigde dit bericht op 26-02-2018 17:24
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wellicht helpt het haar om hulp te gaan zoeken om haar negatieve ervaringen te verwerken. Verder is twee maanden samen niet lang. Als het verder wel klikt zoals je in je to beschrijft, heb dan een beetje geduld met haar. Maar blijft ze hier niet over willen praten of er iets aan veranderen, ja dan moet je jezelf afvragen of je zo'n relatie wil.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hoe lastig ook. Het enige wat helpt is met elkaar praten. Geef je haar voldoende complimenten over haal lichaam, waardoor ze zich zeker voelt? Blijkbaar heeft ze issues met zichzelf, maar wordt waarschijnlijk moeilijk voor jou om haar daarover heen te helpen.
Alle reacties Link kopieren
ze zal toch echt moeten praten als dit nu al zo is. Hoe moeilijk ook voor haar. Heb je haar gevraagd waarom ze niet over seks wil praten? En zou het verschil maken als jullie elkaar er over zouden schrijven?

Over condooms. Misschien zijn de standaard condooms niet de goede maat voor jou. Zoals niet bij elke vrouw elke bh goed zit, zo is dat hetzelfde bij mannen en condooms. Ga eens naar de website van MySize, daar kun je berekenen welke je moet hebben en meteen bestellen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
06-01-2018 23:28
ze zal toch echt moeten praten als dit nu al zo is. Hoe moeilijk ook voor haar. Heb je haar gevraagd waarom ze niet over seks wil praten? En zou het verschil maken als jullie elkaar er over zouden schrijven?

Over condooms. Misschien zijn de standaard condooms niet de goede maat voor jou. Zoals niet bij elke vrouw elke bh goed zit, zo is dat hetzelfde bij mannen en condooms. Ga eens naar de website van MySize, daar kun je berekenen welke je moet hebben en meteen bestellen.
Je hebt al veel goede tips gekregen, maar wat lollypopje zegt is wel echt zo! Mijn vriend vond condooms ook vervelend. Nu gebruiken we mysize en is het veeeeel fijner voor hem!
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt voor de tips! Mysize ga ik zeker proberen.

ik heb wel gevraagd waarom ze het moeilijk vond, ze zei dat het niet ging om moeilijk maar meer dat het de ''magie'' een beetje verpest. Maar nu is het ook niet echt ''magisch'' te noemen.

Overigens maakt mijn gebrek aan ervaring het ook niet makkelijk. ik ben niet gewend om intiem met iemand anders te zijn dus vind het gevoel dat iemand anders dingen bij mij doet nog steeds erg wennen. De eerdere partners van mijn vriendin waren meer macho/womanizer achtige types die vrij dominant waren.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je je probleem hebt omschreven, is duidelijk. Zet het op papier en ik zou het zelfs nog wat uitbreiden met omschrijven wat dit doet met jou. Geef deze brief aan je vriendin. Zij kan het in alle rust lezen en op haar laten inwerken en hierover nadenken. Dat geeft haar ook de ruimte om over een antwoord na te denken. Geef aan dat als zij het moeilijk vindt om er zo over te praten, het ook mag opschrijven. Uiteindelijk is het wel de bedoeling om er wel face to face over te praten maar deze briefwisseling kan helpen om dit onderwerp wat diepgaander aan te kaarten. Duidelijke communicatie is altijd belangrijk in een relatie. Succes ermee


P.S. Sex is zoveel fijner als je je op je gemak voelt bij elkaar. Dat begint met vertrouwen in elkaar. Openheid en jezelf kwetsbaar durven op te stellen. Wees gewoon eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Slechte ervaringen en een negatief zelfbeeld verdwijnen niet in korte tijd. Dat gaat veel langer duren. Blijf herhalen hoe mooi je haar vindt.
JonathanBerlijn schreef:
06-01-2018 23:05
Is het wellicht beter om voor te stellen om even niet met seks bezig te zijn (geen seks hebben maar gewoon knuffelen/zoenen, meer niet) tot we er in ieder geval goed over kunnen praten?
Volgens mij is dit helemaal geen slecht idee van je. Je zou de intimiteit langzaam kunnen opbouwen zo. Eerst alleen zoenen en knuffelen. En lieve dingen tegen haar zeggen. Later bijvoorbeeld strelen over haar (blote) lichaam. Op de plaatsen die zij aankan. Samen douchen. Of in bad. En het dan niet laten uitdraaien op seks (of aftrekken), maar het daarbij laten. En intussen af en toe vragen stellen. Ik denk dat het ook wel helpt als je het niet te zwaar maakt. Een gesprek over seks hoeft niet aan de keukentafel.

Succes! Je lijkt me een hele lieve vriend voor haar.
:redrose:
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin heeft vervelende ervaringen meegemaakt, dan is twee maanden misschien voor haar te snel om zich helemaal te geven en heeft ze meer tijd nodig. Je zou haar kunnen vragen of die vervelende ervaringen een reden zijn voor haar terughoudendheid en het op die manier bespreekbaar te maken. Het lijkt me dat ze vooral geduld nodig heeft om zich helemaal op haar gemak te voelen bij jou.

Je geeft aan dat je vriendin het niet prettig vindt om over sex te praten. Dat is ook een lastig onderwerp, vooral als één van de twee er vervelende ervaringen bij heeft gehad. Kunnen jullie wel praten over andere onderwerpen die met jullie relatie te maken hebben? Zelf heb ik erg veel baat gehad bij Prepare/Enrich. Dat is een manier om veel relatiethema's (waaronder ook sexualiteit) op een gemakkelijke manier bespreekbaar te maken. Aan de hand van een vragenlijst wordt gekeken naar een aantal facetten binnen jullie relatie. In een aantal grafiekjes kun je vervolgens zien wat jullie sterke en minder sterkte kanten zijn. Over de uitkomsten wordt met de partners gesproken. Het is geen relatietherapie maar een laagdrempelige manier om zaken bespreekbaar te maken. Ik vond het erg leuk om te doen. Als je meer informatie wilt kun je op hun website kijken: https://prepare-enrich.nl
Alle reacties Link kopieren
Omdat open eindes in topics irritant zijn hierbij nog het eindresultaat; is uiteindelijk niet gelukt om deze issues op te lossen. Sex ging wel beter tussen ons maar ze bleef heel erg onzeker/jaloers. Ik wilde daar graag aan werken met haar maar (wat ze zelf zei) ze heeft de keuze gemaakt in haar leven om niet over moeilijke dingen te praten. Dus ja het was een kansloze missie :).

Edit: en nog bedankt voor het advies van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat t zo gelopen is.
Ik hoop dat je een leuke vriendin vind waarmee je nog veel lol mag hebben tussen de lakens en daar buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven